Greška kontinuiteta

05.09.2024.

Glavna premisa američkog filma "lovci na ubojice" orginalno "mindhunters" iz 2004 je grupa FBI studenata specijaliziranih za profilere. Jedna od prvih scena su kadrovi na faksu i opuštena atmosfera u restpranu nakon toga ali isto svi su
u nekom obliku profesionalne deformacije konstantnog profiliranja. Elem imaju dan nakon završni test-odvedeni su na pusti otok da dovrše simulaciju treninga a ne znaju da je jedan u njihovim redovima postavio raznorazne zamke po psiho principu-da ih sve pobiju njihove slabosti. Intrigantna stavka je princip na kojem je kreiran scenarij i uloge-svi su svima sumnjivi nitko nije nevin imamo indicije-nemamo dokaza optužujemo i sumnjamo svi jedni na druge odgovor nam je svo vrijeme pred nosom-mi ga ne vidimo što se potvrđuje na kraju. Kvalitetan akcijsko-psihološki triler rijetkost za amere ali nisam htio o tome niti je ovo post o dotičnom filmu on je samo rekvizit za jedan drugi fenomen u svijetu filma.


U filmskom smislu kontinuitet je iluzija da se radi o snimljenoj sceni u jednom potezu a zapravo se često radi o nizu kratkih isprekidanih scena montiranih u jednu kompletnu. Scene se sijeku na više mjesta pa se montiraju u jednu, a neiscrpan izvor konkretnih grešaka tog istog kontinuiteta ima dotični film.



mindhunters-1
VIDEO

Slika je jedan od izrezanih kadrova scene kad se stvar u filmu već poprilično zakuha, u prvom kadru u pitanju je pištolj Beretta a od početka je kod dotičnog
lika bio glock 17. (fiksirajte pogled na fotke par sekundi)



mindhunters
VIDEO

Tokom te scene iz više kuteva model pištolja se izmijeni svakih par sekundi


mindhunters3
upload and share image

VIDEO

mindhunters4
VIDEO

U pitanju su doslovno sekunde transformacije Glocka u Berettu, to je nazvano greškom kontinuiteta-jedina stvar koja je realan zaključak je da je jedna scena koja funkcionira kao kompletna snimljena nizanjem isprekidanim kratkih scena spojenih u jednu kompletnu a tokom pauza od snimanja je došlo do zamjene rekvizita. Ali idemo u bli(sku)žu prošlost i na naše projekte ovo je ipak blog isključivo o njima. Konkretno 10 godina unazad na set serije "Vatre ivanjske" na našim domaćim filmskim projektima se ne uočava previše takve greške osim onih koje su preočite i upadaju baš u oči, iako su "Vatre ivanjske" jedan od boljih novijih TV projekata događale su se te neke stvari koje upadaju u oči. Fabularno, scenski glumački interijerno eksterijerno izvanredan televizijski projekt ali s tehničke strane našlo se uočljivih greški koje su cjelom konceptu bile šaka u oko nešto što baš ubije čari gledanja inače stvarno kvalitetnog televizijskog projekta.


Vatre-Ivanjske
where can i upload pictures to share for free

VIDEO

Vatre-Ivanjske1
VIDEO

U vrijeme aktualnosti serije na forumu se isto povela polemika oko
tih detalja koji su odskakali od stvarnog stanja stvari a može ih se prepisati pod grešku kontinuiteta. Snimalo se od ljeta 2014 do zime 2015, epizode koje su snimane na zimu su zajebali sa prikazom okolice snimljene u ljetnim mjesecima nisu više snimali nove (zimske) kadrove kao materijal za prikaz eksterijera prije same scene nego su koristili već postojeće snimljene ranije što je s tehničke stranu ubilo koncept gledanja i uvjerljivosti onih epizoda snimljenih na zimu. Po forumu uglavnom infantile i prizemne reakcije jer se na konto kikseva i zajeba s čisto i isključivo tehničke strane pljuje po projektu u generalnom smislu konkretno po režiserskoj osnovi koja kao da je bila "loša" a bila je jedna od zanimljivijih. Općenito dramske serije slabo pratim ali ova je bila nešto novo i specifično i o istoj sam dosta postova posvetio na početku svog bloganja. S Isabelči sam isto svojevremeno imao prepisku u kojoj sam se kao na falingu serije referirao na očite greške kontinuiteta u njoj ali to ne potvrđuje faličnost kompletnog projekta kao takvog, fokus posta je na tom konkretnom jednom aspektu. Evo prvo njenog komentara pa moj odgovor.




"e sad ovako, godinama u principu ne gledam serije iz jednostavnog razloga što se u pravilu otegnu u trakavicu, kao i ova, ok, odgledala sam isključivo zbog tvojih naputaka 8 ili 9 i bilo mi previše, ne znam uopće u koliko je epizoda snimana, nebitno,ali ono što sam odgledala prvo lokacija radnje fantastično odabrana, glazbeni broj koji prati valjda ključne scene savršeno ukomponiran za moj ukus tek u sceni u vinogradu kada pred oluju vezuju lozje, al ono što me se u cijeloj priči najviše dojmilo jesu tri lika; Marija, Tamara i Andrija, okosnica su i balans po meni cijele priče i ostalih junaka, iako mislim da niti jedno od spomenutih nisu glavne uloge, meni su najjače , Tamara koja gestom , pogledom, skretanjem glave kaže više nego svi skup u nekoliko epizoda, Marija i Andrija balans svima onako raskupušenim u osobnim i zajedničkim ,dubokim problemima.
humora svako malo; šarmantan ko kramp....-)))
Jel netko umro?
Možda nada, ali ona umire zadnja....
fenimenalno mi ovo , u svakom slučaju zanimljivo , samo brate mili
neke scene i dijalozi otegnuti u beskonačnost,
Ne kažem da sve skupa nije vrlo kvalitetno i vrijedno pogledati, eto mene zamorilo pa ne odgledah do kraja.
Draži su mi filmovi i ne da sada neš kritiziram ,ali osobno bi mi bilo
puno draže pogledati kao cjelinu, a tema, tema svagdašnja; sve za novac, stanje , imanje i tako to
hvala ti puno za nevjerojatno kišno poslijepodne koje je eto brže došlo svome kraju uz gledanje ove vrlo dobre serije koja si je uzela vjerojatno najteži zadatak ,ili temu za obraditi; potragu za isitnskom ljubavljui obiteljskom srećom.....
tp.

p.s. portale uopće ne pratim, niti jedan, osim ovog blog.hr-a ako se on ubraja u portale tako da nemam pojma o čemu ti drugi pričaju,ili pišu, ali lako mi je zaključiti prateći tebe, kaži mi molim te u koliko je epizoda snimljena čisto da si udovoljim
duši da bih znala da li sam pogledala barem trećinu?"



"Ono što po meni fali u samim kadrovima su neke očite scene koje bi trebale biti emitirane prije recimo neke koja se trenutno odigrava. ( dolazak nekog od likova u sobu pansiona recimo) a oni kadrovi koji toj sceni prethodne (prolazak pored šanka penjenje uz stepenice, ovo je samo jedan od primjera) kao da su odsječeni a jebački fale da bi bilo uvjerljivije izvedeno. Vidiš ti sitni detalji koji su u samoj scenografiji dosta važni, jer mora izgledati realno na određenim mjestima fale uz neke monotone scene (koje sam i ja premotavao jer su mi išle na jetra) su u principu jedina zamjerka sa moje strane. Drugih uglavnom nemam. Tamara je jedan od najzanimljivijih likova svakako u kompletnoj priči ujedno i Ivina prva uloga u dramskoj seriji Filip Juričić isto rastura u ulozi Andrije zanimljiv lik buntovan a situacije u koje se upleću svi glumci zapravo likovi koje si navela... iskreno da ti kažem teško mi se svega sad sjetit, ipak je tu bilo puno događaja unutar serije a govorim i sa vremenskim odmakom. I ja sam u prvom redu za film i kazalište to je ono prioritetno što se televizije (pojedinih serija tiče) iznimka su one poput uspjeha i ove. "


Tih grešaka je bilo i po pitanju kostimografije-kao što je došlo u slučaju filma do zamjene rekvizita (pištolja) u gore spomenutom filmu, na forumu se i na to skrenulo pažnju.



"ne znam jeste li primjetili ali u jednom kadru u istoj situaciji Andrija ima jednu majcu a u drugom kadru potpuno drugu"


"vec su im se potkradale takve greske, valjda misle da nitko ne zamjecuje to.

tako je jednom Petar usao u prostoriju u jednoj boji kosulje, a izasao u drugoj.

Tamara je isto imala lakirane crvene balerinke a par scena poslije ima platnene, skroz drugacije ali isto crvene a na istu kombinaciju.

desava im se.
"



Radi se o tipskom slučaju zamjene rekvizita u konkretnom slučaju kostima što se događa kad se snima po više od 12 sati a to da se na te detalje pazi ipak je na scenaristima/kostimografima/rekviziterima. Apsurdno na tragu farsičnog i nebuloznog kompletan projekt svesti na nešto loše zbog grešaka koje se manje-više povremeno događaju je vrhunski promašaj. Dosta te greške upadaju u oči kad ih se vidi i na neki način se odražavaju na vjerodostojnost realistične interpretacije ali ništa što bi imalo neki drastičan utjecaj na projekt u nekom generalnom smislu. Bilo ih je i na najcool zagreačkom filmu svih vremena pa to nije imalo izražen utjecaj praktički uopće na njegovu kvalitetu.

Referenca s moje strane u prepisci s Isabelči i u ovom postu na te neke sitne detalje a koji se pokažu kao važna stavka za kompletan scenski kvalitetan dojam. Lokacije snimanja, eksterijer interijer scenarij uloge glumačka ekipa sve 10/10 ali projekt sa tehničke strane puno previše zbrzanih stavki kao u gore spomenutom filmu kad se Glock u par sekundi tokom scene transformira u berettu. Ovaj post je u principu eto tako kao oko za detalje a sam fenomen mi je isto zanimljiv. Te stvari u većini situacija mogu biti minus otegotna okolnost inače kvalitetnim i zanimljivim filmskim/televizijskim projektima ali falinga preko koje se može preći ipak su "vatre ivanjske" pričom fabulom glumačkom ekipom i lokacijama snimanja kvalitetan projekt.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.