LJUDI OD VOSKA-ZANIMLJIVOSTI
Idem dalje sa serijalom zanimljivosti. Još jedna suvremena predstava sa moje liste pogledanih i recenziranih. Ovo je bila hit predstava od svoje premijere 2016. i pogledana je sve ukupno 3 puta od čega
je 2 puta bilo po ps-u uživo. Nije neki instant-hit kao što nije niti novi netflixov projekt Vikend u Hrvatskoj koji isto rastura vrh gledanosti sa sasvim
opravdanim razlogom. Što će vremenom rezultirati ne samo populariziranjem Hrvatske za lokacije snimanja strane produkcije nego i našu kinematografiju u svijetu. Da ne idem predaleko ovo su usputne digresije koje imam potrebu izbacit, a predstava je
hit zbog svog koncepta realističnosti, i dio priče bazira se na događajima iz redteljevog stvarnog života. Priča u 3 stavke, ono što
je bilo zanimljivo u smislu jebeno bizarnog i nevjerovatnog su kojekakve senzacionalističke novinarske idiotarije kako je dotična predstava "tračerski obračun s mrtvom ženom". Ta manipulativna baljezganja su samo
rezultirala kontra-efektom jer je predstava dobila još više na gledanosti i popularnosti i rangirala se na mjesto predstava godine 2017. Spoj istinitih stvari sa fikcijom je dodatno dao na uvjerljivosti kvaliteti i inovativnosti.
Citat iz scenarija "jebeš dramu u kojoj se nitko ne prepozna" je istinit, jer je drama to-projekcija stvarnosti,pokretni tekst ispod postova na ovom blogu je inspiriran tom rečenicom u nekom kreativnom trenutku, da ne skrećem s teme... Predstava nije adaptacija
stvarnog života nego je jedan mali dio iz stvarnosti upotrijebljen za priču koja je fikcija a istovremeno je realistična i refleksija društva, posebno onog u drugoj priči koja se tiče primitivizma kompleksnih obiteljskih odnosa i koja ih problematizira.
Citat iz gore linkanog teksta:
"Jako volim stvarnosno kazalište, volim ono što zovu dokumentarnim kazalištem. “Ljudi od voska” ne spadaju u to. Ljudi od voska poigravaju se sa stvarnošću ali ostaju na sigurnoj udaljenosti od nje, sve dok se na sceni ne pojavi proračunata doktorica Jasna, koju igra Alma Prica. Za pisca ona je bila prejaka, nije znao što bi s njom, pa ju je dao integralno, onakvu kakva jest. Strši zato iz predstave po svojoj pokvarenosti, zloći, sebičnosti – a u stvari je jedina stvarna osoba među nizom papirnatih likova".
Prvo ova izjava je nebuloza kakvu rijetko tko može nabaljezgat. Ljudi od voska spadaju u to, tim više što je jedan dio stvarnog života spojen sa pričom koja je fiktivna, ljudi od voska projiciraju sliku stvarnosti kakva i je, bez melodramatiziranja. U principu odgovor na sve je u rečenici iz predstave "jebeš dramu u kojoj se nitko ne prepozna" a popizdili su i pisali nebuloze vjerovatno oni-koji su se prepoznali. Ideja predstave je ostaviti prostor slobodnim interpretacijama dali je ta glavna protagonistica stvarno takva negativa ili nije, sve druge premise kao ove iz teksta u linku su pizdarija u rangu s teorijama urote.Senzacionalizam je ionako popularno sredstvo nebijanja čitanosti.Da me ponovo ne skrene u digresije...
Nisam dalje od toga čitao tekst jer mi je i ovo bilo već previše,ali to je tako uvijek će biti izvlačenja riječi iz konteksta i krivih interpretacija. U svakom slučaju onaj koji je sve ovo nabaljezgao je očito nije gledao istu predstavu kao većina nas koji smo prepoznali potencijale u istoj. Početkom nedavne 2017. cca godinu dana od premijere sam čitao zanimljiv Ivin intervju u vezi dotične predstave u kojem otkriva neke sitne "pikanterije" u vezi s predstavom a i fotke scene su bile poticajne, odavale su dojam ozbiljno smišljene scenografije. U principu u katogoriju zanimljivosti (ako to ide u tu kategoriju?) bi još dodao gostovanja koja su ostvarena sa ovom predstavom ima ih poprilično ovo su samo neka.
Gavelline kazališne večeri
Marulićevi dani
Uly ses
Dubrovačke ljetne igre 2018.
i još puno toga, više mi se ne da guglat. Ps kao dodatak gornjeg intervjua s Ivom evo prilažem i intervju s Goranom Grgićem zanimljivo je pročitati i njihov pogled na predstavu.
Iz priloženog se vidi da je gledanost zbog kvalitete inovativnosti, realističnosti u biti tragika sa doziranim humorom bila na zavidnoj razini. Jedna od boljih suvremenih kazališnih ostvarenja. Da još dodam da ću u ovom serijalu prvo nastojati (kad je već tako krenulo iako sam informacije tražio po inerciji a ne kronološki po vremenu gledanja i recenziranja) apsolvirati neke zanimljive stavke prvo iz ogranka domaćih kazališnih projekata.
Usput ne bi bilo loše izdvojiti neke elemente iz same scenografije .Za one rijetke koji nisu gledali uživo niti na "online kazalištu" ako se ponovo nađe na rasporedu možda potencira interes kod nekog, jer spada u one koje vrijedi gledat i više puta. Ovo je kako je već navedeno drama u 3 stavke evo sadržaja u kratkim crtama, samo natruhe bez ulaženja u "spojl" otkrivanjem raspleta.
STAVKA 1-OBOŽAVATELJICA.
Glavni protagonist je dramski pisac Viktor, bivši roker koji je na jednom od koncerata imao aferu sa obožavateljicom (jednom od njih "mlijun" ) ona mu dolazi na vrata i govori da je njen sin-njegov interakcije na sceni su tragi-komične spoj tragike i humora je ukoncipiran na zadovoljavajućoj razini. Uglavnom...od njega dotična traži uslugu da se sakrije kod njega u Hrvatsku od mafije koja mu prijeti. Tragi-komični razogovori i situacije se odigravaju praktički od početka do kraja stavke. Da ne idem u detalje, toga ima poprilično.
STAVKA 2-PRVI MUSLIMAN U SELU RIČICE
Ono što je najbolje je da u ovim zbrda-zdola nabacanim stvarima iz prve stavke nisam otrkio niti jednu trećinu onoga što prethodi događajima u ovoj stavki. Ovdje tragikomedija dominira nakon "zagrijavanja" u prvoj stavci. Nakon tragičnog raspleta u prvoj stavci, (koje su usput sve na taj sistem) radnja vodi glavnog protagonista u rodno selo Ričice. Tamo počinje sa realizacijom plana, nastavak pisanja scenarija. Ovdje situacije pokazuju mentalitet ljudi (njegova rodbina,poznanici,prijatelji) razina primitivizma, patrijahata, kriminala, sumnjivih aktivnosti.... sve da ih ne nabrajam situacije razultiraju i fizičkim obračunima
ovo je u kompletnoj predstavi najdinamičniji dio.A činjenica da je dio fikcije adaptiran na djelovima iz stvarnosti dodatno daje na realizmu.
STAVKA 3-ISPOD PERIKE
"Jebeš dramu u kojoj se nitko ne prepozna" to je dio scenarija koji se u ovom djelu spominje doduše praktički u finalu kompletne predstave. Ovdje se sve svodi na dramatiku i tragiku, više nema onog crnog humora, ovo je u komlentnoj predstavi najozbiljnija stavka. Radnja ponovo vodi u stan iz prve stavke. Ovdje u principu počinje dio priče o glavnoj (anti)junakinji predstave koja umire i ima ideju svoju kćer ostaviti dramskom piscu. Ovo je u principu dio predstave na koje se referiraju one nebuloze iz linkanog teksta.
Problem su senzacionalističke "vijesti" koje konstantno vade nešto iz konteksta! i završno-"jebeš dramu u kojoj se nitko ne prepozna"- ne odnosi se na konkretno nekoga nego na to da je drama projekcija društva što je u principu i poanta. A oni koji su se na neki način prepoznali to je samo njihov problem...ili nije.
(Ima i ona kategorija koja nema problem sa time da se sa nekom scenskom situacijom poistovijeti, i samim time nema problem)
NADOPUNA 8.5. Izgleda da je politika "privatiziranja" videa na yt kanalu 24 sata prekinuta čitaj-predstave online su ponovo dostupne za gledanje, sa strane u boxu su poveznice na ovu iz posta i još neke kvalitetne uspješne dramske komade iz zagrebačkog HNK.