Ipak, ne treba biti naivan i nasjedati olako na koje kakve „zelene“ akcije, kao što je nedavno bila akcija jednog trgovačkog lanca. Na sva zvona obavijestili kupce da ako se donesu u trgovinu plastične vrećice, da će zauzvrat dobiti platnenu i bodove popusta na proizvode, a da će potrošači pokazati svoju odgovornost prema okolišu.
I navalile naše domaćice, nose li nose vrećice, skupljaju se bodovi za robu kojoj skoro ističe rok trajanja, a trgovačka firma skupila besplatno tone i tone čiste, lijepo složene, sirovinski razdvojene i pripremljene za recikliranje plastike.
I što su uradili – od te iste plastike, istina reciklirane, uz dodatan nove sirovine napravili vrećice od tkanog polietilena – upravo istog onog za kojeg su kupce uvjeravali da je eko pošast, naštampali svoje poruke. A ljudi misle da su učinili nešto „zeleno“. U stvari i jesu, ali da li sredstvo uvijek opravdava cilj?
Eto to je čisti primjer
„greenwashinga“.