četvrtak, 18.05.2023.

Prva norijada nakon masakra



Prilično sam uznemiren od jučer popodne. Nisam srećom razrednik maturanata ove godine, razrednik sam drugog srednje. Još prekjučer sam čuo kako školom kruže, kao i svake godine, maturantske crne liste učenika nižih razreda na kojima se onda ovi ciljano na dan norijade, sad su počeli i dan prije, iživljavaju. Kao i svake godine, ali ova godina nakon beogradskog masakra u osnovnoj školi ne može biti kao svaka. Ove godine su maturanti preventivno unaprijed upozoreni da će autori i oni koji šire te liste biti kažnjeni najmanje ukorom i to je dobro, vjerojatno ćemo se toga držati, svi razrednici će razgovarati sa svojim učenicima na tragu škole bez nasilja i to je dobro, ali ne znam je li i dovoljno. Ja kao iskusni razrednik godišnje razredne izlete planiram u dane predviđenog maturantskog divljanja, to sam napravio i ove godine. U našoj školi je ne samo te dane i inače mirnije nego u ostatku grada, ni to nije nikakva garancija.
Jučer sam vidio učenicu kako plače u razgovoru s pedagogicom, na crnoj je listi njeno ime i prezime uz, kao i kod ostalih, neukusan popratni tekst. I to se promijenilo, prije su liste bile s nadimcima, sad se svi koji vidimo neku od listi osjećamo odgovorni za dobrobit naših učenika.
Ja sam eto jednu listu vidio popodne, na njoj je i dvoje "mojih", jednog koji brzo prasne i stalno ga upozoravam, do sad ove godine uspješno, na nužnost samokontrole, provociraju ga nešto očito interno, nisam tekst najbolje dešifrirao, bit će na izletu kritične dane, samo da ne eksplodira prije, nadam se da ću ga naći danas, za curu, meni jednu od najbližih suradnica u razredu, je tekst odvratan, autor, budući da su maturanti punoljetni, ako bi bio poznat, trebao bi i zakonski odgovarati. Kažem, moji neće biti tu, na normalnim danima zbilja sigurnom mjestu, ali što nam to treba i tko potiče taj način "proslave" kao kobajagi neku tradiciju, sad ću upotrijeti onu barem meni omraženu frazu: "toga sigurno nije bilo u moje vrijeme."


10:05 | Komentari (16) | Print | ^ |

<< Arhiva >>

11. 08.