AnaM

petak, 28.02.2020.

Prag...

Prag… ili ono što sam ja videla.
Ne pišem putopise jer kod mene uvek neki cirkus. Drugi lepo putuju, slikaju, gledaju, uživaju...
Ali, da probam.

Da li ste nekad negde sami putovali??
To se ne da sa ničim porediti. Nešto se dogodilo i meca kakav je brzoplet, kaže sebi
-Nećeš ti sedeti ovde i buljiti u zid, TV, knjigu ili neki takav tandrmoljak, kao zabavan.
Rečeno učinjeno. Juriš pešadija naći to gde bilo. Turističkih agencija na sve strane. Ohrid, jezero koje nikad nisam videla. Obraćam se agentu i naivno tražim put na tu destinaciju.
-Može za tri nedelje, sami obezbeđujete prevoz i hotel.
-Šta vi radite??
-Mi vas osiguramo.
-Vi ste osiguravajuće društvo??
-Ne, ne, kako ne razumete, samo platite kod nas i možete putovati. Javićemo vam kad sredimo sve.
Prošlo je 10 godina, još čekam da se jave.
Sledeće je bilo put za Prag autobusom. Ide se za tri dana. Uletim i prstom kažem hoću to.
-Može za dve nedelje.
-Ja bih ovaj za tri dana.
-Ne može treba viza da se vadi, kolektivna.
Kako sam imala normalni pasoš, ubaci me za tri dana. Te moje sreće. Prođoše tri dana, Pristojan autobus, ja sama kao siroče, ali sretna.
Klaj klaj, dođosmo do granice.


Pokupi carinarnik svima pasoše, i ode. Putnici već dremaju. Čekamo, čekamo, čekamo. Ostali autobusi prolaze. U zlo doba evo onog carinarnika. Gleda me kao da sam švercer oružja ili droge, ili u najmanju ruku na nekoj poternici.
-Ko ste vi??
Tuc, muc, promucam svoje ime. Putnici me gledaju kao gangstera.
-Dajte mi pasoš ove zemlje.
-Nemam.
-Kako ste ušli u zemlju, pali sa neba??-izvede me napolje u onu kućicu. Policija oko mene, sad će da vrati ceo autobus. Brlja, brlja, po kompjuteru, mene nema nigde. Kad se zoveš kako se zoveš bolje sedi kod kuće. Permutovali slova prezimena. Nađoše mog brata, adresa se poklapa.
Gleda me carinarnik, vođe puta, svi putnici, u zemlju da propadnem i preteći vrati pasoš.
-Idi, ali ako te Mađar ne primi, ja te ne puštam natrag. Na povratku videćemo.
Kriminalcima se kaže ti, vidim ja svog Boška Boškovića. Skupih se na onom sedištu, niko neće samnom da govori, čekaju reakciju Mađara.

Nastaviće se…

- 08:37 - Komentari (35) - Isprintaj - #