Linkovi
Mail
luki69@net.hr

luki2.blog.hr

utorak, 30.11.2021.

Marko



Kao mali anđeo je taj moj mali bor....Anđeo raširenih ruku....

A gle ovog Marka:



Ljepotanović u ponedjeljak putuje u svoj novi dom! Bio je kod mene skoro dva mjeseca.....

Pišem ovo jer se danas obilježava Svjetski dan kućnih ljubimaca.

Ljubim!

- 19:51 - Komentari (15) - Isprintaj - #

Moj bor

Ljubim!!!

- 00:22 - Komentari (9) - Isprintaj - #

subota, 27.11.2021.

A zašto?! :)))

"Papavero" - burger dani. Izabrala sam slavonski burger. Brioche pecivo, govedina, čips od kulena i luk, ljuti BBQ, povrće. Mljac, mljac! :)))
Pivo Nova Runda Pilsner.
Desert: brownie sa sladoledom od vanilije. Na vrhu predivnog brownića -pire od jabuke....Topi se u ustima....Toplo - hladno...Ljudiiii...:))))


Sjećate li se moje prijateljice iz susjedne zemlje, sa curicom - i novom simaptijom?! Javila mi se danas, dakle - razveli su se. Razveo se i njen novi dragi. Treba samo riješiti još neka financijska pitanja. Uglavnom, dobro je....Samo, njen suprug hoda naokolo po rodbini i prijateljima i tvrdi da je on dao sve od sebe, da on ništa nije kriv....Ne želi shvatiti da je brak propao radi njegove emocionalne hladnoće. Njegova supruga je očito pronašla emocije kod drugog čovjeka. A on se čudom čudi da što joj je nedostajalo...Financijski su odlično stojeći, imaju krasnu, zdravu, veselu curicu....Sve joj je kupovao...Samo jedno nije mogao - brigu i pažnju, osjećaj pripadnosti...

Promatram sve što se događa; nekad bi se smijala, nekada bih plakala - ali, na pamet mi pada - ja kao mala, uvijek sam pitala "a zašto". Hvala na pitanju, takva sam ostala do dnašanjih dana! :))))) Zanima me a zašto?! A zašto baš nama?! A zašto sada?! A kada će konačno biti malo ljepše i bolje?! Zašto u našim kratkim životima na Zemlji međusobno ratujemo?! Umjesto da si pomažemo....
Onda se sjetim moje drage mame. Dugo je i strpljivo odgovarala na moje "zašto". No, jednom sam valjda bila previše dosadna i previše insistirala. U tom trenutku njen je odgovor glasio: "Zašto?! Zato što sam ja tako rekla. Ima li još pitanja?!" Nema! :))))) Zaista nema. A kako vi ovih dana?! :)))) Postavljate li si neka pitanja i znate li odgovor na njih?! :)))) Ljubim!

- 21:59 - Komentari (22) - Isprintaj - #

Prvi pokloni...



Miljeko za tijelo i ulje za tijelo nakon kupanja/tuširanja....

I dvije šibe donio Krampus :)))))



Počašćena i mandarinama, domaćom rakijom i domaćim, još toplim, pecivom....

Danas sam riješila i puno računa; jako zadovoljna!!!!! Nema zaostataka - a to vooolimmmm!

Ljubim!

- 01:27 - Komentari (8) - Isprintaj - #

četvrtak, 25.11.2021.

Kupnja prije Black Friday-ja?!

Svašta se nešto događa.....Došao nas je posjetiti francuski predsjednik Macron. Pa usput da nam naplati pomoć,koju su nam Francuzi pružili za ulazak u EU. Na ručak je bila pozvana i Tereza Kesovija, koja je nekoliko godina svoga života - najbolje godine - provela u Francuskoj i surađivala sa eminentnim umjetnicima - pjevačima iz te zemlje. Nekoliko puta tijekom života održala je koncerte u Olympiji....Kao i predivni Oliver Dragojević....Tereza je Macronu i zapjevala.
No, netko nije bio pozvan na ručak. Lora Vidović. Prije samo trideset i pet dana u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Francuskoj bivša pučka pravobraniteljica Lora Vidović primila je najviše francusko odlikovanje - odličje Viteza Legije časti. U obrazloženju odlikovanja, kaže se da ga je primila zbog predanosti i autoriteta koje je pri obavljanju posla pučke pravobraniteljice pokazala u obrani temeljnih građanskih prava. I iz istog razloga - nije bila pozvana na ručak. Trn u oku Andreju Plenkoviću bilo je što je Lora Vidović prva ukazala na to da Hrvatska protuzakonito i nasilno protjeruje migrante i zataškava smrt male Madine Hussiny.
Skupo, preskupo smo platili francusku podršku za ulazak u Schengen...:(((( Bili smo prisiljeni kupiti borbene avione, i to korištene - od Francuza...Ne razumijem zašto su sada avioni prioritet. Možda se nešto sprema, a mi ne znamo?! Svašta! :((((
I ako smo ih već morali kupiti - moglo se sačekati Black Friday, kao što je to netko duhovito prokomentirao na Facebooku....
No, prijeđimo na veselije teme... Što se jelo u Esplanadi na svečanom ručku?! Na svečanom ručku poslužena je terina od prepelica s pečenom rajčicom, tartom od poriluka, kremasti rižoto s tartufima, listići paškog sira i janječa koljenica s kremom od celera i zapečenim krumpirom s ružmarinom i umakom od začinskog bilja.Za desert su poslužene su šnenokle, marmelada od šumskog voća i mente. Točio se pjenušac Tomac Diplomat Extra brut, zatim Pošip Nerica iz 2020. te Korak Sauvignon. Od crnih vina ponuđen je Plavac mali Majstor iz 2016, a od desertnih vina služio se Bodren Cuvee iz 2017. Ajde, bar se tu nismo osramotili.
Ljubim!

- 23:02 - Komentari (15) - Isprintaj - #

utorak, 23.11.2021.

Majstori

Sutra dolaze majstori, a zna se da to nikada ne prođe baš lako...:)))))) No, ipak se nadam da će sve proći u najboljem redu!
Dobila sam i jedan kalendar Crvenih Nosića, čiji sam veliki navijač i pomagač od početka. Pomažem im financijski koliko god mogu; šalju mi već mjesečne uplatnice, pa je to iznos koji odvajam svakomjesečno - plaćam kao i svaki drugi račun. I to je samo jedan od vidova pomoći koje tijekom godine biram pružati...A zašto su Crveni Nosići posebni?! Pa, ja sam izgubila brata i rođaka zbog tumora na mozgu...:((((( Zato su meni to posebna djeca koja se liječe, i kojima Crveni Nosići bar malo uljepšavaju njihove živote....
Kalendar za 2022. godine:
Ljubim!

- 22:13 - Komentari (13) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 22.11.2021.

Nema wufa...:((((

Danas je kujica, od koje sam trebala dobiti jednu cockericu, donijela na svijet - okotila - osmoro divnih štenaca. Svi dečki, svi crni.....Ne da Goldie na sebe, očito. Ništa od novog wufa...:((((( Tužna....
Ja sam željela pesonjicu, i to zlatnu. Nema....:(((( Eto, moram još malo sačekati, i to neku drugu priliku ili mogućnost....Ne forsiram - kad bude pravo vrijeme, malena će doći do mene....
Spremam se u Rijeku, jer će se održati Večer u Klubu: duo "Kao Rani Mraz". "Hej , pusti kose pune polena, hajde - baš u inat babarogama...":))))))



Ljubim!



- 23:55 - Komentari (12) - Isprintaj - #

nedjelja, 21.11.2021.

Odgovor na pitanje

Zaista ne mogu vjerovati da netko može doći nekome na blog i najstrašnije ga osuđivati (za što već: cijepljenje, necijepljenje; za ovo, za ono). Nikada nisam voljela čoporativne napade - dajte, ulazite nekome blog, u njegov mir i njegov prostor.....Kako bi ste se osjećali da netko to isto napravi vama?! Sigurno vam ne bi bilo drago.
I ne, ne mora se svaka psovka prevaliti preko usta, niti se mora na takav način ophoditi s ljudima.
Zaprepaštena sam, jer samo na blogu postoji tako našto :(((( Tuga.
Malo kućnog odgoja, ako već ne znate i ne možete pružiti nešto drugo.... Bar to!
Kao da u životu nema drugih sadržaja - nego samo Covid, pa Covid potvrde, pa cijepljenje.....O, joj! :(((((
A neki, koji su se cijepili iz straha - sada kao da sami sebe uvjeravaju da su mudro i ispravno postupili.....
Doktorica sam znanosti, politologije - ne medicine - ali i da sam liječnik nikada se ne bih osudila govoriti sa stopostotnom sigurnošću da se baš svi trebaju cijepiti. Svatko od nas, tupim to godinama, je individua. Naše tijelo se također ponaša individualno, i ono što nekome ne znači baš ništa i prođe bez posljedica, drugoga doslovno ubije. Takvi smo. Nismo standardizirani roboti. A cjepivo je napravljeno za - masovnu upotrebu, i ne poznaje indivudualne razlike.
Nikada nisam nikoga pitala koje je vjere, da li je bio u ratu, pa tako mi ne pada na pamet pitati jesi li se cijepio/cijepila?! Pa to je glupo ispovijedati nekoga na takav način. I ništa ne mijenja u mojoj percepciji - prijatelj je prijatelj. Cijepljen ili ne. Sestra je sestra - pa cijepila se ili ne.
Moja majka, koja svaki mjesec ide na pretrage jer joj se rak vratio - ona bi umrla da je cijepe. Njezin imunitet je na nuli. Ne bi izdržala. Moja sestra je uvijek antiprotivna; odgovorila sam je da ne dolazi iz Splita na prosvjede u Zagreb. Rekla sam da mi ne pada na pamet da se nalazimo u toj gomili.
Cijepit ću se, kada moja doktorica odluči. Ako odluči. Davno me upozorila da se ne liječim sama. Zna zašto to govori, a ja nemam potrebu pokazivati vam ovdje moj zdravstveni karton.
Prema tome, mislim da i jedna i druga strana pravi ogromnu grešku, pokušavajući dokazivati svoje mišljenje. Već sam gore navela zašto. Ni ja, dok se ne cijepim, ne znam što će se dogoditi ni kako ću reagirati. Pojma nemam.
Ovo je zadnji post o Covidu, cijepljenju i prosvjedima. Sve je rečeno. Sve sam pročitala, i na blogu, i van bloga. Pustite samo da sama, osobno, s punim uvjerenjem donesem svoju odluku.
Ljubim!


- 20:51 - Komentari (11) - Isprintaj - #

subota, 20.11.2021.

Sjećanje

Jučer sam, a s obzirom na pun, crveni Mjesec, imala vođenu meditaciju - jedna moja divna prijateljica je organizirala putem Facebooka....Divota! U jednom trenutku je rekla: hajde sada zamislite neko mjesto, gdje se najbolje osjećate i prebacite se u mislima baš tamo....Odmah sam pomislila na Tatre, i jednu kolibicu gdje smo boravili baka, djed br. 2 i ja....To mi je prvo palo na pamet....I gledam ima li tamo još koga...Ima! Mala srna i - moja Goldie...:((((( Uhhhhh! Raspakala sam se, ali tako to treba biti - otpustiti sve te tuge, da bi bilo lakše....Tako je i bilo!
Eto, duhovno čišćenje teških događanja.....Napravila sam nešto korisno za sebe....
Ujutro: šetnja, Maksimir....Ručak: rižoto s plodovima mora i s umakom od rajčice.
I čitanje i pisanje - što je inače moja svakodnevica....Ljubim!

- 23:04 - Komentari (13) - Isprintaj - #

petak, 19.11.2021.

Snovi

Život kao najveći dar, zdravlje kao najveće slavlje...Osuđujem se sanjati. A vi?! Sanjate li?! Ljubim!

- 23:31 - Komentari (12) - Isprintaj - #

četvrtak, 18.11.2021.

Sve se vraća, sve se plaća :)))

https://youtu.be/1g9LmLsX8OI?list=RD1g9LmLsX8OI&t=243

- 23:09 - Komentari (6) - Isprintaj - #

srijeda, 17.11.2021.

Ćevapi

Poslali su mi još malo teksta vezano za zadarsku promociju....Današnji ručak: naj ćevapi: I moj novi cvijet: Ljubim!

- 21:25 - Komentari (16) - Isprintaj - #

utorak, 16.11.2021.

Moja sestra - antivakserica

Sestra, danas, preko telefona: "Zašto nisi nazvala da dođem na pormociju knjige u Zadar? To je samo dva sata od Splita...." Nije mi palo na pamet da bi rado došla....Eto, za idući put znam....
Inače, moja sestra je poznata kao antivakserica...Nije htjela cijepiti nećaka, dok joj nisu rekli da neće moći u školu u koliko ga ne cijepi...Mislim na redovno cjepivo u dječjoj dobi, naravno - ne na Covid cjepivo...I morala ga je cijepiti...
A danas je išla prosvjedovati zbog Covid potvrda po Splitu...
Zaista ne razmišljam kao ona, ali - neka svatko ima pravo napraviti svoj izbor, svatko ima svoja razmišljanja....Pa poštujmo, a ne pokušati napraviti dvije suprotstavljene strane - jedna na kojoj su cijepljeni, a na drugoj strani necijepljeni....Sigurno svatko ima svoje razloge, i za njega su potpuno prihvatljivi i jasni....A to što netko ne razmišlja poput nas - pa bilo bi strašno da smo svi roboti i mislimo i izgledamo jednako....
Još malo umorna, ali neizmjerno sretna! Volim Te: Zadar, Šuška, Điđi....Ljub!
Sve što sam o Covidu željela reći, nalazi se u knjizi:

- 23:09 - Komentari (13) - Isprintaj - #

Promocija


Zadarsko more....:))))))

Naša draga Šuška i ja - divan susret; odličan ručak....

Salata od tune za Šušku...I mali Šuškin wuf Điđi je stalno bio s nama; predobar, prezahvalan...
Njoki s piletinom za mene...



Divan Zadar! Prekrasno Šuškino društvo! Hvala Ti! Ljubim malenoga!

Gradska knjižnica, Multimedijalni centar - promocija Zbornika - odnosno Dnevnik iz izlolacije 2020. (E-dnevnik)...Prisutni su čitali odlomke koji su objavljeni u Dnevniku, svaki autor svoj dio....Manufaktura ideja je udruga, koja se bavi i humanitarnim radom, udruga koja organizira razna događanja...Za Dnevnik su pribavljena sredstva iz Županije.

Mlade voditeljice programa...

Moje čitanje...

Jedna zajednička....


Pizza tuna i pizza Vesuvio za rastanak, a meni za sretan povratak u Zagreb....
Kući sam došla umorna, ali presretna i prezadovoljna. I još sa poklonima!

I dvije prekrasne poruke:



Biti će još fotografija, i jedan predivan dan urezan u sjećanju! Prekrasni ljudi (svi autori sa promocija, gospođa Elvira Katić, predsjednica Udruge Manufakture ideja) i naravno - prekrasna, predobra Šuška! Ponovilo se vrlo brzo! Knjiga je u mojim rukama! Presretna, jer shvaćam u kakvom sam divnom društvu! Ljubim!



- 04:07 - Komentari (19) - Isprintaj - #

nedjelja, 14.11.2021.

Al Dente



Jedan ručak, davno dogovoren. Danas izrealiziran. Restoran: Al Dente, Bogovićeva. Talijansko bijelo vino "Maximo" - fenomenalno!!!!!



Odlična pizza...

I desert....



Tart sa limunom i brusnicama....

Ni ovo glupasto vrijeme nije nam pokvarilo raspoloženje! :)))) Ljubim!

Ps: S Rusijom nogometanje: pobijedili njihovim autogolom! :)))) Idemo na Svjetsko nogometno prvenstvo!!!!!! Bravo svi!!!!! Ljub!

- 18:53 - Komentari (19) - Isprintaj - #

petak, 12.11.2021.

Pokušaj nagovora na online investicije ...:)))))

Dakle, današnji dan ne znaš više što se nije dogodilo! :))))) Najprije: ABBA.
Stigao CD.
Čekalo se na novi CD (mislim ABBA fanovi, u koje spadam) 40 godina!!!! Odličaaan! Prepoznatljiv zvuk, divni vokali - savršenoooo! Uvijek sam više voljela Agnethu, nego Fridu....Ali - obje pjevaju božanstveno, još uvijek....ABBA je jedina grupa zbog koje bih otišla npr. u London na koncert. I to momentalno!:))))



Druga odlična vijest: Manufaktura ideja, divna udruga iz Zadra, prepuna kreativnih ljudi, profesora i knjižničara, objavila je dnevničke zapise u vrijeme korone. "Naš dnevnik iz izolacije 2020" (od 23. ožujka do 30 svibnja 2020.) prve izolacije, neizvjesnosti, straha...U stvaranju ove knjige učestvovalo je 67 autora. Jedan od tih autora je i moja malenkost! Knjiga je objavljena uz pomoć Zadarske županije, a predstavljanje će se održati u ponedjeljak, 15. 11. 2021. u Gradskoj knjižnici Zadar.


Treće: dođem mrtva umorna, nakon posla, rođendana (divne kremšnite i orahovac!) - i zvoni mobitel....Nepoznat mi broj....Ajd, rekoh, nadajući se dobrim vijestima - nadam se da slijedi još dobrih ..."Dobro veče!" "Dobro veče". "Netko vas je preporučio za investicijske fondove...Dozvolite da vam objasnim..."...Dobro sam raspoložena, pa kažem: slušam! I sad slijedi sat vremena uvjeravanja kako u mome životu, a da bi bio savršen, nedostaje samo - ulaganje od tristo dolara...Sve će oni meni to osigurati, ja trebam njima osigurati samo tristo dolara....I sat vremena tako...Zašto ne, kako ne....I bla, truč...Na kraju, na moje zadovoljstvo, lik vidi da sam podigla sve obrambene zidove - i odustajeee! Jej!!!!! Ma ne možeš mene nadpričati. Nikako! Nikada! :)))) Još jedna mala pobjeda....A tko me preporučio - saznat ću...I jadan on ili ona...Kukulele ako saznam! Kuku leleeeeee.......:(((((

I za kraj, da sve ipak bude u odličnom raspoloženju, još jedan parfem za mene...Originalni Versace....

Sada sam opskrbljena parfemima za idućih pola godine! :)))) Ljubim! Nadam se da je vaš dan bio - khm...Mirniji?! :))))

- 21:39 - Komentari (16) - Isprintaj - #

četvrtak, 11.11.2021.

Navijači

Interliber na Fotoblogu! Hvala!!!!

Današnji ručak:


Radila sam ranije sarme, pa je ostao fini kupus , ovoga puta uz krvavice...

Sutrašnji rođendan jednog dječaka:


U paketu ima svega: auti, Lego slagalica, čokolade, jedan plišanac...:)))) Ali, poučena iskustvom - Luki će ovoga puta samo predati poklon - i gibati dalje! :)))))

No, to je tek sutra navečer....

Danas sam imala jedno divno uključenje online na Facebooku, a vezano za bajke braće Grimm! Mojoj kolegici je to doktorska disertacija na komparativnoj, i izvrsno ju je napisala!!!! Diskusija na kraju - također bajkovita!!!!! Bravo!!!!

Pala mi je na pamet moja obitelj i kako se svi držimo zajedno!!!!! Sviđa mi se to, jer smatram da nas je to održalo. Baš ta zajednost! I sudržnost. Sve tri se zaista znamo boriti za sebe (zato sam ja "Mia Radenković, uobraženkovićka i razmaženkovićka":))), a sestra kao da dijeli maminu sudbinu, jer praktički odgaja nećaka sama, da - uz maminu pomoć- jer je njen suprug na brodu po šest mjeseci - sada u novoj firmi. Prije je bio tri mjeseca, pa na kopnu, pa opet brod...

Kako ono - snažne žene....:)))))

I još - danas je bio sastanak sa navijačima...:)))) No, dakle - zamišljala sam da će doći neke mrge, naoružane već nečim :)))) - možda bejzbol palicama :)))) - no, nije se dogodilo ništa slično. Došli su normalni, dragi ljudi; pohvalili se svojim dosadašnjim djelovanjem i po prvi put - po prvi put!!!! - da je netko upitao: kako možemo pomoći?! Divota! Hvala im, i sigurno ću ih pozvati na neku od akcija kada bude trebalo. Pozvana sam i na feštu iduću subotu, jer prave roštilj...... Ako ikako budem mogla, bar na pola sata - sigurno ću se pojaviti!!!


Ljubim!

- 22:37 - Komentari (9) - Isprintaj - #

utorak, 09.11.2021.

Interliber - paviljon pet, šest i sedam



Samo da vidite maaali dio moje knjižnice, koja se proteže od zida do zida....

Dakle, Interliber....Nije bilo onog šušura kao prijašnjih godina, ali je bilo vrlo ugodno i zanimljivo...Izdavači koji su se pojavili potrudili su se da sve izgleda kao u stara, dobra vremena, a ovi novi - pa, ukrali su svojih pet minuta slave...:)))))

Prije sam znala sjesti nakon kupnje i pojesti ćevape, ali sada se baš nisam osudila - iako su me sveprisutne langošice mamile....

U petom paviljonu, već standardno, moja Milana Vuković Runjić, pa Znanje, pa Školska knjiga....Fraktura je također bila tu...Profil izdavaštvo - obavezno - divan štand...

U šestom i sedmom paviljonu su bili i susjedi sa svojim knjigama - što je ispalo skroz o.k....

Uglavnom, prošetajmo malo putem fotografija!








Ovaj Harry Potter recepti - stigli kući sa mnom, ići će sestri i nećaku..... Baš sam se oduševila!!!! Preporuka!!!!







Za malene...Predivno!





Ovo sam izabrala za sebe....



Ovo ide mami...Obožava ga!!!

Malo mi je bilo čudno kad sam otišla prema Velesajmu, kao neka konspiracija, nemam pojma - sad kao ide se negdje na kvarno...:(((( Tek kad sam ušla u paviljone, malo sam se smirila....

I da - stigla je moja nagrada sa Klasik Tv-a! :)))) Rakijca stigla!:)))) Idi, begaj!:)))) Na pljosci piše: Ovde se samo priča, a niš se ne pije!:))) Ljubim!

- 21:13 - Komentari (13) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 08.11.2021.

Sutra počinje Interliber

Samo mene tamo poslati! S punom karticom, pa mogu birati _))))) Ljubim!

- 20:22 - Komentari (11) - Isprintaj - #

nedjelja, 07.11.2021.

Kakva sam ja to žena? :)))

Idemo se malo odmaknuti od "gorućih" tema, relaksirati se malo...Ne biti baš toliko ozbiljni. To kažem ja, koja sam skoro uvijek ozbiljna! :))))) Ajde! :))))
Dakle, počet ću nabrajati.
Ne volim se šminkati. Ne nosim visoke pete i uske komplete. Radije lijepe haljine. Ne volim duge nokte - volim uredne, podrezane i lijepo oblikovane nokte. Ne idem u solariji. Ali, volim dugačke razgovore s prijateljima i mojima, uz kavu ili preko telefona ... Ali, obožavam kupnju - svega mogućega; volim birati i ugoditi si nečim posebnim - bila to knjiga, neko fino jelo ili piće; prednost dajem slanome nad slatkim...Najviše volim nositi ravne cipele (tzv. balerinke), jer se u njima dobro osjećam i mogu u njima odlično hodati...Dok sam išla na dugačke šetnje s Goldie, najviše su mi godile tenisice...Obožavam čitati. Sve. Od Tolstoja do krimića....Moja odjeća je uvijek čista, samo što najradije biram da je pamučna i topla, a ne sintetetiku. Volim masaže i pedikuru.
Volim pisati. Uglavnom o sebi. Znam da nekim ljudima idem na živce. U stilu, što ova pametuje i koga briga za nju. Apsolutno nikoga ne mora biti briga. Radim ono što mene čini sretnom, a trenutno je pisanje jedna od stvari koja me najviše usrećuje i opušta.
Izlazak nikako ne znači da će mi kasnije tri dana koža smrdjeti po cigaretama (uh, što ne volim zadimljene prostore, u kojima mi se stegne grlo, navru suze na oči i ne mogu govoriti). Izlazak je za mene lijepa mogućnost pogledati dobru predstavu u kazalištu ili otići na promociju dobre knjige. Takvi su i moji prijatelji, pa uvijek imam odlično društvo za izlazak kakav volim.
Ne programiram svoj doručak, ručak i ne preskačem večeru. Uvijek kuham ono, što mi se u tom trenutku jede. Rijetko planiram kuhanje puno unaprijed. Između buke i tišine - biram glazbu :))))) Po mome ukusu. Između crne i bijele - biram bijelu. Sivo je vrlo rijetko na repertoaru kod mene!;))))) Da, biram - sebe.Ljubim!



Jedna lijepa večera, puuuno prije Corone...:))))) Ljub!






- 22:10 - Komentari (25) - Isprintaj - #

subota, 06.11.2021.

Knedle, promocija knjige i kazališna predstava...Točno tim redom :))))

Danas sam probala odlične knedle u Verano Caffe-u!


Dočekala me odlična nova ponuda knedli, a obećali su da će se ravnati željama svojih gostiju, te dodavati i još neke nove okuse...

Odlučila sam se za Nutellu:





Nuttela je odlična, malo teža - jer je punjenje puno čokolade, ali tijesto je odlično napravljeno i zaista se isplati kušati.

Druga knedla je Raffaelo:



Savršeno!


Promocija knjige: u petak, 05. studenog, s početkom u 18. sati u knjižnici i čitaonici "Bogdan Ogrizović" održana je promocija knjige: "Sladoledar" finske spisateljice Katri Lipson, a u skopu književnog festivala "Europea", na kojem se predstavljaju najbolji europski autori. Izdavač knjige je Naklada "Ljevak", koja opasno uzima primat kada se radi o najboljim europskim piscima i njihovim knjigama. "Sladoledar" je dobio nagradu Europske unije za književnost.

Na predstavljanju knjige su sudjelovale književna kritičarka Marija Ott Franolić i moderatorica Ana Fazekaš, koja je postavljala pitanja o tome kako je djelo zapravo nastalo, zbog čega je napisano i na taj način zaokruživala sliku o samom djelu. Bravo za obje, bile su fenomenalne!

O autorici: Katri Lipson, rođena 1965. godine u Helsinkiju, finska je spisateljica . Studirala je medicinu na Sveučilištu Uppsala u Švedskoj, gdje je diplomirala 1993. godine. Od tada radi kao liječnica u Švedskoj, Skandinaviji i Africi. Njezin drugi roman "Sladoledar" (2012.) 2013. godine osvojio je nagradu Europske unije za književnost.

O prevoditelju: Boris Vidović (1961.) književni je prevoditelj. Diplomirao je filozofiju i komparativnu književnost na sveučilištu u Zagrebu, i magistrirao književnost na sveučilištu u Helsinkiju. S finskog je preveo više od deset knjiga. Član je hrvatskog društva prevoditelja. Trenutno živi u Helsinkiju.

Sada znate, zašto je ova promocija posebna za mene. Autorica je liječnica kao moja mama, prevoditelj je diplomirao komparativnu i filozofiju kao i ja.

A tek tema knjige...:)))) "Sladoledar" je šarmantna priča, koja se uglavnom odvija u Čehoslovačkoj četrdesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća, ali se proteže do današnjih dana...Dvije godine nakon završetka Drugog svjetskog rata filmska ekipa snima film. Redatelj tvrdi da je scenariji u njegovoj glavi...S vremenom se gubi pojam što je zapravo "stvarnost", a što "film"...Počinje isprepletanje, i teško je razgraničiti stvarnost od fikcije...
Spominju se i povijesni događaji, poput spomenika Janu Palachu (studentu koji se zbog protesta što su ruski vojnici okupirali Čehoslovačku 1969. spalio i time postao živi simbol borbe za slobodu dva naroda - i češkog i slovačkog). Autorica se prisjetila i nekih svojih trauma, koja je zadobila kao mala djevojčica, kada je sa roditeljima, nespremna, posjetila Auschwitz. Možda je i to razlog, zbog čega je ova knjiga nastala. (Uvijek tvrdim da je pisanje i čitanje na pravi način - ljekovito!).....Inače, knjiga je nastajala dok je autorica bila na studijskom boravku (studiji medicine) u tadašnjoj Čehoslovačkoj, i kako je sama rekla, riječi su odjednom potekle iz nje....
Vrijedno čitanja i razmišljanja nad pročitanim.....Grad Olomouc je također bitan, jer mu se svi likovi vraćaju. A zapravo - autorica je u Olomoucu bila na liječničkoj praksi.....Kako je sve u životu povezano!





Marija Ott Franolić i Katri Lipson



Katri Lipson i Ana Fazekaš

Ja sam emotivno kupljena!


Kazalište: "Mala scena" (joj, nisam bila od Vitomirinog odlaska u Kinu! Pozvala me moja draga prijateljica Andrea Divić, i zahvaljujem na divnom pozivu i preporuci! Evo nas dvije!:)))

"Ljubavno pismo ili ljubav koja se nije dogodila. Još." nagrađivana je monodrama i autorski projekt Eugena Stjepana Višića. Ovaj poetski i autorefleksivni kolaž propitkuje vječno i univerzalno pitanje ljubavi. Monodrama mladog glumca nastala je u produkciji Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu.
Igra: Eugen Stjepan Višić
Redateljica: Kristina Grubiša
Inspirirano poezijom: Pabla Nerude, Jacquesa Preverta, Charlesa Bukowskog...

Eugen Stjepan Višić (24-godišnji Dalmatinac) osvojio je nagradu na 1. Zagrebačkom festivalu monodrame. Zasluženo! Oličan u scenskom pokretu, govoru tijela, izvedbi...Meni je samo malo zasmetao - govor. Ono umjetničko bilo je obojano dalmatisnkim štihom, ali i osjetnim naglaskom.....To me jedino maaalo zasmetalo...No, mladi gospodin je na početkun svoga puta - i odlično ga je započeo.






Ljubim!

- 02:29 - Komentari (17) - Isprintaj - #

četvrtak, 04.11.2021.

Gorski kotar

Seka. Nekoliko fotografija iz Gorskog kotara:
Bilo im je predivno! Igre - sli sa stilom i granicama! Ljubim!

- 23:55 - Komentari (17) - Isprintaj - #

srijeda, 03.11.2021.

Moram malo....:)))

Kao politologinja, doktorica politologije čak, moram prokomentirati događanja, koji se jedan za drugim velikom brzinom događaju na političkoj sceni. Mogla sam za vrijeme rata otići u moju drugu domovinu, i živjeti i raditi tamo. Predavati na Univerzitetu Komenskeho. Ali - nisam...Ostala sam, kao i moja majka, kao liječnik kojeg su mogi u svakom trenutku poslati na ratište i na teren...
1. Možemo - i opet bih glasala za njih, jer su ono najbolje od ponuđenog. Također, odgovorno tvrdim da je Bandić živ - sigurno bi bio dobio izbore...Ali - nije poživio...Prema tome, trebalo je glasati. Škoro moj glas neće dobiti nikada, pa ni onda .)))) .... Neke stvari će se raščistiti, neki ljudovi će dobiti otkaz, nešto će se uspjeti napraviti, nešto drugo neće....No, svakako - proračun je takav kakav je - iz šupljeg u prazno. No, nije kriva sadašnja ekipa. To datira od ranije. Ekipa trenutno može samo - krpati, kako najbolje zna i umije...

2. Predsjednik i svađa - ima ih 400. Dio njih mora biti visok između 183 i 187 centimetara, ili oko 170 centimetara ako čkihsu žene. Da bi ste ušli u tu postrojbu, potrebno je poznavati osnove borilačkih vještina, poznavanje bar jednog stranog jezika i izvrsno rukovanje osobnim naoružanjem. Za vrijeme dr. Tuđmana zvali su ih "pretorijanska garda". Danas se zovu: Počasno- zaštitna bojna.
Počasno - zaštitna bojna i njezin glavni zapovjednik glavni su razlog sukoba predsjednika Milanovića i ministra obrane Banožića. Nakon što je ministar obrane odlučio umiroviti zapovjednika Bojne brigadira Elvisa Burčula, predsjednik je njega i premijera Plenkovića optužio da podrivaju Oružane snage. Predsjednik pri tome rado svojata Bojnu, navodeći da su oni zadoženi i za njegovu sigurnost. No, to nije točno. Naime, predsjednika države kao štićenu osobu prve kategorije štite pripadnici Ministarstva unutarnjih poslova (MUP-a), i to iz odjela za posebne poslove sigurnosti.
Prije desetak godina više pripadnika Bojne udaljeno je iz postrojbe, nakon otkrića da su svoj položaj koristili tako da su se bavili reketarenjem i ucjenama. Nakon te "velike" smjene, situacije se smirila - no, mir je bio kratkoga daha....Mladi ministar će morati uprijeti sve snage da dokaže kako je Bojna funkcionalna i danas, i to sa novim zapovjednikom...Hoće li uspjeti uvjeriti Plenkovića i Milanovića?! Ne zna se....Ostaje da vidimo razvoj situacije....I koliko će se mladi ministar snaći....Hoće li Plenković bespogovorno stati iza svoga ministra ili će ipak biti važnije da ne izgubi kakav - takav kupljeni mir sa Milanovićem?! Više mu treba Milanović za buduće situacije i dogovore....

3. Dežulović i Vukovar - Dežulović je u pravu. Da, naslov je šokantan, da bi se priča "prodala", bila čitana...Neki, na žalost, nisu pročitali tekst - nego samo naslov. I onda rekacije: tekst koji je razbjesnio desničare...Svašta! :((((
Meni osobno, sada mimo bilo kakvih političkih rasprava, je grozno da se mladi odgagaju u kulturi rata. Očekivala sam da će prošli događaji izgraditi odnos "nikada više", na temelju ljubavi, a ne mržnje. Želim vidjeti Vukovar pun cvijeća, mladih i djece, novih radnih mjesta, a ne podijeljenih razreda.
Još jednom, i koliko god puta bude trebalo: imam divnih prijatelja raznih vjera i nacionalnosti, i smatram to ogromnim bogatstvom. To me žalosti. :((((
Bojan Glavašević o Vukovaru: "Vukovar nije zaslužio da ga zatvore u vječnu žrtvu, u geto, u mauzolej. Vukovar zaslužuje život, smijeh, i budućnost. Možda se nekome teško sjetiti kakav je bio Vukovar prije rata, ali ja se sjećam. Taj Vukovar živi u meni, siguran i od onih koji su ga htjeli uništiti prije godina i od onih koji danas Vukovaru žele uskratiti pravo na život i sreću."
Kao što me žalosti što su dva pisca, Julijana i Pavao, bili u sred Zagreba "počašćeni" razbijenim staklom na autu i ciglom koja je uletjela udarcem u njihovo auto. S Julijaninog Facebooka: "Nakon dvije godine ponovo sam poželjela ostati u Slavoniji. A bila sam uvjerena da mi se to, nakon iskustva ljute osječke godine, više nikada neće dogoditi. Susreti sa slavonskim učenicima, slavonske rijeke, nagrada u Vinkovcima, grobovi najbližih, pansion na samom Dunavu...Na svakom se mjestu javljao onaj topao osjećaj pripadnosti...Čak i na grobljima....
Auto-cesta je u povratku prema Zagrebu nestajala u magli. "Samo da nađemo slobodno parkirno mjesto blizu zgrade" ponavljao je Pavao. Auto je bio nakrcan odjećom, knjigama, kolačima, cviejćem, a i kulen se ne smije zaboraviti. I imali smo sreće. Mjesto ispred ulaza je bilo slobodno....
Jutros smo pili našu prvu kavu kad nam je pozvonila susjeda i zamolila da siđemo. Staklo automobila, parkiranog sa srećom, bilo je razbijeno, a na mjestu vozača prijeteče je stajala cigla.....
(Pljačka nije, jer je pedantni akademik Pavličić ipak sve stvari iz automobila ponio u njihov stan!).
Može li mi utjeha biti- nastavlja Julijana- to što se i sada dogodila priča, mogu li se nasmijati i reći Pavlu da je pisac krimića dobio novu temu... Plaše me cigle. I osjećam se, u ovom jadu od svijeta, dosita kao mrav koji se više nikada neće razveseliti kad pred zgradom u kojoj živi nađe slobodno parkirno mjesto."

Ljubim!


- 23:15 - Komentari (14) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 01.11.2021.

Pivo i vještice

Bradavica na nosu, šiljasti šešir, metla, mačka, bilje, kotlić s čarolijama...Čari - mari - fuk - kažu Slovaci :)))))
Kakve veze imaju Slovaci i vještice?! Pa pivo ih povezuje! :))))

Vještice?! Da - ako ih tako doživljavate. Jer ono što one jesu radile jest svojevrsna čarolija.

Međutim, one nisu vještice. One su zapravo -. alewives. Pivarice!

Kuhanje piva u srednjovjekovnom (posebno anglosaksonskom, ali i drugdje!) svijetu bio je ženski privilegij. Tako su žene zarađivale novac - što ih je činilo neovisnima o patrijahalnom poretku. A to je, pak, uznemiravalo društvenu zajednicu....Tako su počeli progoni vještica...
U stvarnosti pivarice nisu bile povezane s nadprirodnim pojavama. Pivarstvo je bilo zanat- pivarice, kuharice piva kuhale su pivo kod kuće, pa su zajedničkim snagama proizvodnjom i prodajom piva osiguravale dodatne prihihode. Za sebe. Zlokobna legenda o čarolijama i vračanjima je noviji, umjetno stvoren motiv, koji dolazi s djelovanjem inkvizicije i lovom na vještice u petnaestom stoljeću. Babe s bradavicama, oronule starice koje mlade učenice uvode u svijet tajni. Kotao u kojem krčka puno misterioznih, ali zanimljivih sastojaka, mnogo biljaka - iz čega nastaje opojno piće. Mačke - navodno zlokobni članovi obitelji, postaju vražji glasnici. Iako su u stvarnosi služile za hvatanje miševa u žitaricama. Tu su i metle - koje su se postavljale kao simbol prodaje domaćih proizvoda - a ne da se leti na njima :)))) A onda se dogodila kuga. I Malleus malifecarum.
Tradicionalno pivo, koje je smatrano napitkom muževa, nastalo je baš zahvaljujući ženama. Bilo je tada uobičajeno da se pije četiri litre piva po osobi, a dužnost da ga spremi, skuha - kako god - pripalo je ženi. Pivo se moralo kuhati stalno, jer bi se pokvarilo za oko tjedan dana. Dakle, nije bilo nikakvog razloga da se nad kotlom u kojem krčka dragocjena tekućina ne okupi više žene odjednom i zajednički skuhaju zalihu piva. Tako je kuhanje piva postalo prijateljska zajednička djelatnost, a konkretna znanja proizvodnog postupka, trikovi i recepti prenosili su se usmeno. Od starijih i iskusnih kolegica učile su mlađe, a sve kako bi njihovi muževi bili sretni i zadovoljni.
A onda su počeli problemi....I to nakon epidemije crne smrti, kuge, koja je harala od 1347. do 1350. godine, koja je na žalost ubila trećinu stanovništva Europe, i potpuno promijenila do tada važeću ekonomiju. Zao glas domaćih kuharica piva vjerojatno je rastao upravo proporcionalno sa željom muškaraca da se uključe u posao s pivom. Sastavni dio sukoba bilo je i dolazak inkvizicije. Možda je to tek slučajnost, ali teološki inkvizicijski spisi , koji otkrivaju vještice, savršeno opisuju - pivarice. I tako, čak i nakon prestanka progona vještica, u 17. stoljeću više ne nalazimo žene na tržnicama diljem Europe. Proizvodnju pjenušave tekućine već su monopolizirale velike pivovare, na čijem su čelu muškarci.

Eto, malo više o toj divnoj, hmeljastoj, ukusnoj tekućini. U kojoj posebno uživam, a kad dođem u Slovačku - i odem u pivnicu na halušky i pivo - to je tek rapsodija okusa! :))))) Ljubim!

Ps: posebno posvećeno Tetralnom i U zvijezdama piše...:))))) Oni znaju zašto!


- 19:44 - Komentari (17) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2021 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Travanj 2024 (20)
Ožujak 2024 (24)
Veljača 2024 (18)
Siječanj 2024 (20)
Prosinac 2023 (25)
Studeni 2023 (26)
Listopad 2023 (28)
Rujan 2023 (16)
Kolovoz 2023 (18)
Srpanj 2023 (22)
Lipanj 2023 (30)
Svibanj 2023 (27)
Travanj 2023 (28)
Ožujak 2023 (26)
Veljača 2023 (23)
Siječanj 2023 (24)
Prosinac 2022 (25)
Studeni 2022 (26)
Listopad 2022 (29)
Rujan 2022 (25)
Kolovoz 2022 (22)
Srpanj 2022 (22)
Lipanj 2022 (21)
Svibanj 2022 (28)
Travanj 2022 (29)
Ožujak 2022 (25)
Veljača 2022 (24)
Siječanj 2022 (25)
Prosinac 2021 (23)
Studeni 2021 (24)
Listopad 2021 (28)
Rujan 2021 (26)
Kolovoz 2021 (29)
Srpanj 2021 (31)
Lipanj 2021 (22)
Svibanj 2021 (28)
Travanj 2021 (28)
Ožujak 2021 (22)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (27)
Studeni 2020 (23)
Lipanj 2018 (1)
Opis bloga