Nekoliko riječi o osiguranjima

03 prosinac 2018

Svaki od nas ima svoja iskustva s osiguranjima. Neka su pozitivna, neka su negativna. No, bila pozitivna ili negativna jako je bitno objaviti ih kako bi oni koji se tek spremaju na ugovaranje osiguranja mogli lakše odabrati koje osiguranje odabrati. Do danas surađivao sam s nekoliko osiguravajućih društava. Glede imovinskih osiguravatelja počeo sam s Croatia osiguranjem, nastavio s Allianz Zagreb, Zagreb osiguranjem, Generali osiguranjem i moram priznati da sam svašta doživio! Glede automobilskih osiguranja i tu sam počeo s Croatia osiguranjem, pa Allianz, Generali, a sada sam opet u Allianz osiguranju!
O Croatia osiguranju neću trošiti vrijeme i prostor. Bio sam u Croatia osiguranju još u vrijeme prije domovinskog rata i neposredno nakon, no ono što sam od njih doživio to nije za pisanje. Uglavnom, sve dok sam uredno plaćao mjesečne rate bio sam im dobar klijent. Onog trenutka kada sam počeo prijavljivati štetu i tražiti nadoknadu, postali smo ljuti neprijatelji. I na kraju se sve svodilo na "ništa Vam nećemo priznati - tužite nas"!
Umjesto tužbe - raskinuo sam sve vrste osiguranja i osigurao se u Allianz osiguranju. I ne samo da sam osigurao imovinu i automobile u Allianz osiguranju, već sam se u njemu i zaposlio kao zastupnik. I to mi je i te kako pomoglo u životu jer sam dobro proučio kako se radi u osiguranjima, kako bi se trebalo odnositi prema klijentima, a kako se osiguranja stvarno odnose. No, bit je u tome da sad znam kako se treba postaviti prema osiguravajućem društvu u slučaju kada me zakinu u svezi isplata odštete. I vjerujte mi, iako uz dosta angažmana i dopisivanja i dokazivanja, uglavnom uspijem ishodovati realnu odštetu! A ako ne uspijem, odnosno ako me uvjere da unatoč tome što sam u pravu zadovoljštinu mogu dobiti samo sudskim putem, raskidam osiguranje i odlazim u drugo! Bogu hvala, u ponudi ih je mnogo i uvijek je lako pronaći drugo, možda i bolje!

A sada konkretno o mojim iskustvima s Generali osiguranjem!
Nakon što sam doživio i preživio priopćenja i odbijenice s obrazloženjima osiguranja Allianz Zagreb d.d. u kojima su me uvjerili da isključivo zbog svoje nesposobnosti ( što su naravno odbili priznati ), nisu uspjeli naplatiti se od osobe za koju je čak i policija dokazala kako je prouzročio štetu na mojem automobilu, te popravak automobila naplatili meni, preko smanjenja bonusa, odlučio sam raskinuti sve ugovore s tom osiguravajućom kućom. Odmah mi je u zagrljaj uskočilo Generali osiguranje, koje mi je dalo i povoljnije uvijete i nižu cijenu za obavezno i kasko osiguranje, a kasnije i za osiguranje kompletne imovine! Suradnja je naravno bila idilična sve dok nisam prijavio prvu štetu.
No, krenimo redom. Polica AO osiguranja bila je nešto skuplja u odnosu na druge ponude, no zato je AK imao povoljnije uvijete. To se prvenstveno odnosilo na odštete. No, ono što je mene naročito privuklo bila je ponuda da ukoliko ne prijavim niti jednu štetu tijekom osiguravateljne godine, dobijem 10% od cijene police kao povrat novca, odn. ako se odlučim za osiguranje i iduće godine, polica će mi biti 10% jeftinija!
Iako sam imao manjih oštećenja na koje sam imao pravo popravka po kasku, namjerno ih nisam prijavljivao. Htio sam vidjeti da li ću zaista dobiti 10% povrata! Osiguranje mi je isteklo, a moja agentica, koja me osigurala, bez da me kontaktirala, poslala mi je nove police. Naravno, zaboravila je obračunati 10% popusta zbog neprijavljivanja šteta po kasko polici!
U međuvremenu, stigla mi je ponuda iz Allianz osiguranja, za obavezno osiguranje automobila, koja je bila mnogo sveobuhvatnija od police Generali osiguranja, a osim toga je bila i dosta jeftinija. Odlučio sam prihvatiti ponudu iz Allianz osiguranja, no ostati s kasko policom u Generali osiguranjima!
O toj namjeri sam izvjestio zastupnicu iz Generali osiguranja koja je bila zadužena za moje police. Njena reakcija bila je iznenađujuća! Kratko i odrešito mi je javila slijedeće: Ako ne želite naše obavezno, tada Vam ne želimo automobil osigurati kasko osiguranjem, a Vaš ostvareni bonus ćete izgubiti!
Nikada nisam pristao na ucijene i jednostavno sam zaboravio svoj ostvareni bonus na AK. Kako sam izgubio povjerenje u zastupnicu kao i u osiguranje koje je ona zastupala, a koje je u potpunosti stalo iza nje, odlučio sam raskinuti i sva ostala osiguranja - prvenstveno imovinska! No, ono što Allianz osiguranje dopušta Generali osiguranje mi nije dopustilo i nedvosmisleno su mi poručili kako mi ne dozvoljavaju prekid osiguranja prije isteka 5 godina od dana kada je osiguranje sklopljeno!
A razloga za prekid bilo je mnogo!
Nakon jedne velike oluje u prizemlje moje kuće prodrle su oborinske vode, a došlo je i do izljevanja odvoda u prostorije. Šteta je bila katastrofalna. Nalijalo se gotovo 50 cm vode. Zidovi su navukli vlagu, počela je otpadati žbuka. Bila je potrebna hitna intervencija. Srećom, to se dogodilo sredinom proljeća. Pred nama je bilo dugo sušno ljeto, dovoljno vremena za potpunu sanaciju. Uredno sam prijavio štetu.I da ne dužim priču. Prvi procjenitelj procjenio je štetu otprilike 10% od stvarne štete. Nakon prigovora, drugi procjenitelj je procjenio kako je nastala šteta viša od osigurane svote!!! No, tek nakon 5 mjeseci natezanja i konačno moje prijetnje sudom, uspio sam dobiti odštetu, koju su , naravno, umanjili za cca 10% ( uz mogućnost žalbe )!
Dvije godine kasnije dogodila se slična situacija, no s manjim posljedicama, jer smo u međuvremenu učinili nekoliko zaštitnih koraka u spriječavanju nastanka šteta od oborinskih voda. No, kada se kanalizacija začepi, voda nema kuda i ulazi u kuću. To nisam mogao spriječiti. I opet isti scenario. Prijava, procjenitelj, procjena od 10%, isplata u roku 14 dana uz mogućnost prigovora, prigovor, drugi procjenitelj, povuci - potegni......!
I onda odluka. Dosta mi je! Odlazim. Ali Generali ne pušta! Fučka im se što njihovi agenti/zastupnici uopće ne rade svoj posao, što procjenitelji namjerno zakidaju na procijenama, što se maksimalno odugovlači s isplatom odštete. Sve to nije važno. Važno je da prerma Zakonu o obaveznim odnosima, osiguranje koje je sklopljeno na rok duži od 5 godina ne može biti raskinut prije isteka 5 godina! I kraj priče! A to što je klijent nezadovoljan - koga briga!
Ne želim generalizirati. Ovo je moje iskustvo. Sigurno ima mnogo onih koji su zadovoljni ili možda malo manje nezadovoljni. No, postavljam pitanje. Ako se samnom, koji sam radio kao zastupnik i u Generali osiguranju i u Allianz osiguranju tako "loptaju", što će tek raditi onima koji nemaju pojma na što su u osiguranju sve spremni učiniti da Vam dokažu da niste u pravu!!??

Oznake: savjetnik

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.