Ideje jednog vizionara

subota, 01.09.2012.

Prijedlog za izmjenu pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila

Poštovani,
Sadašnje stanje na cestama bilježi povećanje udjela mopeda i bicikala u javnom prometu, kao i jednu lošu statistiku povećane krađe bicikala. Ovim prijedlogom želio bih predložiti uvođenje reda, te ujedno osigurati kako svaki mopedist i biciklist osim sudjelovanjem u prometu na javnim cestama se i brine za njihovo uređenje.
S ovim izmjenama uvela bi se naknada za uporabu javnih cesta za mopede (koji su do sada bili toga oslobođeni), te za bicikle. Uzimanjem koeficijenta 0,20 za mopede, državi – odnosno županiji u kojoj se produžuje registracija mopeda - će se prihodovati 43kn više za ceste, te će mopedi kao sudionici prometa na javnim cestama plaćati i uzdržavanje istih.
Isto tako, dolazimo do biciklista. Niti oni ne plaćaju uporabu za javne ceste, a često se voze po cestama ili zahtijevaju postavljanje biciklističkih staza po gradovima i županijama – koje je plaćaju iz budžeta općina, gradova i županija; a koje biciklist ne plaća direktno, osim kod kupovine dijelova kod sudjelovanja u PDVu i prirezu. Ovim prijedlogom bi se to izjednačilo, jer bi se biciklistima mogla izdavati prometna dozvola, koja bi se svake godine ponovno izdavala, i naplatiti naknada za uporabu javnih cesta po (recimo) koeficijent 0,10 što iznosi 21,50kn po biciklu. Svi znamo kako bicikli moraju biti jasno obilježeni za sudjelovanje u prometu pa se to može i provjeriti u stanicama za tehnički pregled ili u licenciranim prodavaonicama za bicikle. Od provjera bi se pregledala signalizacija (prednje i stražnje svijetlo, ujedno bi se stalo na kraj lošoj kineskoj robi koja loše osvjetljava cestu i označava bicikl), postoje li katadiopteri na pedalama (opcijski, jer kopče za biciklističke tenisice nemaju katadioptere) i kotačima, je li bicikl ispravan oko kočenja, te provjerio serijski broj bicikla. Na taj način bi se ujedno stalo na kraj krađama bicikala, koje su u zadnje vrijeme uzele veći danak. Ujedno bi svaki bicikl mogao potvrditi svoju legalnost s kupoprodajnim ugovorom ili računom kojega bi svaki vlasnik donio kod izdavanje prve prometne dozvole za bicikl. Izdavanjem male markice o tehničkoj ispravnosti vozila (poput one za motore i mopede), koja bi se lijepila na ramu bicikla (prijedlog vertikalna štanga ispod sjedala). Prve godine izdavanje prometne dozvole bi bio malo veća stavka, ali kasnije bi naplaćivalo produljenje prometne dozvole i markica (oko 60kn) te tehnički pregled koji bi mogao koštati od 30-50kn. Registracijska pločica za bicikl ne bi bila potrebna. Vjerujem kako bi se isplatilo prihodovati stotinjak kuna po biciklu godišnje…
Vjerujem kako ovaj prijedlog, premda neće donijeti velike novce u državni proračun, je ovdje kako bi se više novca prihodovalo za ceste i smanjio kriminalitet bicikala. Molim javite mi svoju odluku!

p.s. Pisac ovog teksta uredni je platiša poreza, vlasnik je osobnog vozila i više bicikala.
p.p.s. Ovaj tekst poslan je na Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

01.09.2012. u 14:14 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< rujan, 2012 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Svibanj 2018 (1)
Ožujak 2017 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Studeni 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Studeni 2013 (2)
Siječanj 2013 (1)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (1)
Lipanj 2012 (1)
Siječanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Srpanj 2011 (2)
Veljača 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Lipanj 2010 (1)
Travanj 2010 (2)
Siječanj 2010 (3)
Prosinac 2009 (2)
Studeni 2009 (2)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (4)
Svibanj 2009 (3)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (2)
Veljača 2009 (2)
Prosinac 2008 (1)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (1)
Kolovoz 2008 (1)
Lipanj 2008 (5)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (2)
Kolovoz 2007 (1)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (6)

Komentari da/ne?

Opis bloga

sve ono što nisam mogao sprovesti u politici, kao jedan od ljudi koji u njoj nisu bili zbog svojeg probitaka, već zbog poboljšanja života drugih ljudi...zbog svih onih ideja koje mi se jave, a o njima se javno krivo priča ili krivo interpretira...sve će se naći ovdje i pomno obraditi!