Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lm1

Marketing

Prijedlog za izmjenu pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila

Poštovani,
Sadašnje stanje na cestama bilježi povećanje udjela mopeda i bicikala u javnom prometu, kao i jednu lošu statistiku povećane krađe bicikala. Ovim prijedlogom želio bih predložiti uvođenje reda, te ujedno osigurati kako svaki mopedist i biciklist osim sudjelovanjem u prometu na javnim cestama se i brine za njihovo uređenje.
S ovim izmjenama uvela bi se naknada za uporabu javnih cesta za mopede (koji su do sada bili toga oslobođeni), te za bicikle. Uzimanjem koeficijenta 0,20 za mopede, državi – odnosno županiji u kojoj se produžuje registracija mopeda - će se prihodovati 43kn više za ceste, te će mopedi kao sudionici prometa na javnim cestama plaćati i uzdržavanje istih.
Isto tako, dolazimo do biciklista. Niti oni ne plaćaju uporabu za javne ceste, a često se voze po cestama ili zahtijevaju postavljanje biciklističkih staza po gradovima i županijama – koje je plaćaju iz budžeta općina, gradova i županija; a koje biciklist ne plaća direktno, osim kod kupovine dijelova kod sudjelovanja u PDVu i prirezu. Ovim prijedlogom bi se to izjednačilo, jer bi se biciklistima mogla izdavati prometna dozvola, koja bi se svake godine ponovno izdavala, i naplatiti naknada za uporabu javnih cesta po (recimo) koeficijent 0,10 što iznosi 21,50kn po biciklu. Svi znamo kako bicikli moraju biti jasno obilježeni za sudjelovanje u prometu pa se to može i provjeriti u stanicama za tehnički pregled ili u licenciranim prodavaonicama za bicikle. Od provjera bi se pregledala signalizacija (prednje i stražnje svijetlo, ujedno bi se stalo na kraj lošoj kineskoj robi koja loše osvjetljava cestu i označava bicikl), postoje li katadiopteri na pedalama (opcijski, jer kopče za biciklističke tenisice nemaju katadioptere) i kotačima, je li bicikl ispravan oko kočenja, te provjerio serijski broj bicikla. Na taj način bi se ujedno stalo na kraj krađama bicikala, koje su u zadnje vrijeme uzele veći danak. Ujedno bi svaki bicikl mogao potvrditi svoju legalnost s kupoprodajnim ugovorom ili računom kojega bi svaki vlasnik donio kod izdavanje prve prometne dozvole za bicikl. Izdavanjem male markice o tehničkoj ispravnosti vozila (poput one za motore i mopede), koja bi se lijepila na ramu bicikla (prijedlog vertikalna štanga ispod sjedala). Prve godine izdavanje prometne dozvole bi bio malo veća stavka, ali kasnije bi naplaćivalo produljenje prometne dozvole i markica (oko 60kn) te tehnički pregled koji bi mogao koštati od 30-50kn. Registracijska pločica za bicikl ne bi bila potrebna. Vjerujem kako bi se isplatilo prihodovati stotinjak kuna po biciklu godišnje…
Vjerujem kako ovaj prijedlog, premda neće donijeti velike novce u državni proračun, je ovdje kako bi se više novca prihodovalo za ceste i smanjio kriminalitet bicikala. Molim javite mi svoju odluku!

p.s. Pisac ovog teksta uredni je platiša poreza, vlasnik je osobnog vozila i više bicikala.
p.p.s. Ovaj tekst poslan je na Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

Post je objavljen 01.09.2012. u 14:14 sati.