Rijetko što mi može dignuti tlak samim spominjanjem, a jedna od takvih stvari je „prodavanje zelene magle“ zamotane u celofanski priređen „politički korektan govor“ i pušten u eter širokom slušateljstvu i gledateljstvu. Naravno, taj program je kupljen, odnosno emitira se „pod pokroviteljstvom“, ali pitam se gdje jedna od nadležnih (i napih brojnih) državnih Agencija kako bi se uplela u takvo zavaravanje „svojih građana“. Ili njima (državi) odgovara takvo „zeleno reklamiranje“, bez obzira što se zavarava svijest (svojih) građana. Bitna je samo prodaja fosilnih goriva zajedno s (naravno) državnim nametima, pa „dok je Vuk (država) sita, biti će dovoljno za sve“! Eh, do sada to je tako prolazilo „čuvenom APP metodom“, ali ne i dalje. Ovo je XIX. stoljeće i u njemu čovjek se budi iz zaspanosti, okreće novi list i ne priznaje na „mazanje očiju“…
Vjerojatno mnogi od nas susretnu se s tom emisijom barem na Hrvatskom radiju, dok se vučemo po bezpreglednim kolonama po našim gradovima trošeći u našim metalnim ljubimcima upravo ta ista fosilna goriva. Neke druge dokači emisija na programu Hrvatske radio – televizije ili na jednoj od privatnih/regionalnih televizijskih kompanija. Radi se o emisiji koja je napravljena za našu (mada više nije naša) velebnu kompaniju INA-u, koja se na taj način želi približiti – bolje rečeno dodvoriti građanima, pogotovo zbog raznih krivičnih procesa podignutih protiv INA-e, odnosno njenih rafinerijskih postrojenja koje ugrožavaju živote naših građana koji žive u okolici rafinerije (a i šire). Čim čujem uvodni dio te emisije javi mi se poriv za bljuvanjem, pa brže bolje prebacim kanal slušanja ili gledanja. Kako i ne bih, kada znam koliko su fosilna goriva „prljava industrija“? Meni nije potrebno slušati priče o tome kako je INA „zelena kompanija“, jer svi dobro znamo kako INA to nije! U samoj srži, INA je tvrtka koja se bavi fosilnim gorivima, pa „zelena“ ne može niti biti. Eventualno zelenija, ali samo za kontrast ili dva u odnosu na tmurno sivilo „naftnih kompanija“…
Jer kada bi INA bila zelena, onda bi već danas omogućila svojim građanima kupovinu biogoriva, ali nije! Dosta je novih automobila već osposobljeno za korištenje bio-etanola E15, dok neki rijetki sretnici (poput mene) voze automobile koji mogu bez problema voziti i s E85 gorivima. Što mi to znači, kada takvih goriva nema na našem tržištu? Ali to (očito) ne sprječava INA-u biti „zelenom kompanijom“, dok se s automobila oko njenih rafinerija skida „masni crni talog“ sa svih površina…
Kada bi INA željela biti zelenija, ne bi spaljivala onolike količine plina na svojim rafinerijama, već bi ih iskoristila za dogrijavanje nečeg ili predložila HEPu izgradnju novih sapnica za plin širokog spektra, kako bi omogućili spaljivanje takvog „tehnološkog viška“ sa nultom stopom iskoristivosti! Pretvorbom te energije kroz Termoelektranu Sisak ili na neki drugi način (plinskom turbinom na primjer), barem bi se taj plin pretvorio u neki drugi oblik energije: električni ili toplinski (za dogrijavanje stanova) – tako svejedno.
Dotaknimo se i INA-nih sponzorstava, koja su leglo čudnih interesa. Kako drugačije nazvati tvrtku, koja za sportove u kojim se koristi njen energent ne daje ni lipe. Dobro, jedan jedini vozač je sponzoriran od strane naše INA – ali to je jedan od njih stotine. A nije baš kako nisu talentirani, jer neki od njih voze i po WTCC natjecanjima, dok neki voze Europsko prvenstvo, a treći samo Prvenstvo Hrvatske. Čak su odustali i od sponzorstava bilo kojeg od „oktanskih natjecanja“ u Hrvatskoj, pa je Delta jedva održana uz pomoć „Croatia osiguranja“. Ali nema veze, možda će naši nogometaši, rukometaši, košarkaši ili atletičari ići brže ako se napiju „Supera 98“? Samo se nadam kako im nitko neće dati „Euro-Diesela“, jer će trokirati na igralištu…
Lista ponude INA-nih goriva je zanimljiva, ali ni u njoj nema „bez sumpornih goriva“ (skraćeno „BS goriva“), koja se već sada mogu naći na drugim crpkama. Dok svake godine (bilo koja) Vlada RH pogoduje INA-i oko prodaje zastarjelih i prljavijih goriva (primjeri ovogdišnji, 2005., 2001., itd.) sa velikim udjelima nečistoća u gorivu, dok u isto vrijeme ta ista Vlada govori o „čistoj i netaknutoj Hrvatskoj baštini“ koju treba očuvati. Točno, treba tu baštinu očuvati, ali ne od drugih, već od nas samih!
Pitam se, kako se INA pripremila za 2010. godinu, kada će se početi primjenjivati ovogodišnji Zakon o biogorivima za prijevoz? Čisto me zanima koliki će biti doneseni nameti u listopadu ove godine, kako bi se počeli naplaćivati već 01.01.2010. godine? I hoće li se nameti staviti na benzinska goriva, kada nigdje u Hrvatskoj ne postoji bio-etanolsko gorivo?
Sve su to pitanja koja INA svrstavaju u dio „naftnih kompanija“, koja nisu „zelena grana industrije“, već „siva eminencijska industrija“ koja vlada zemljanim resursima i narodima strahovladom, pod okriljem „Sedam sestara“…
< | kolovoz, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
sve ono što nisam mogao sprovesti u politici, kao jedan od ljudi koji u njoj nisu bili zbog svojeg probitaka, već zbog poboljšanja života drugih ljudi...zbog svih onih ideja koje mi se jave, a o njima se javno krivo priča ili krivo interpretira...sve će se naći ovdje i pomno obraditi!
Old:
New:
Visitors Total