Nakon ovogodišnje najave kako će se i Zagreb pridružiti ostalih 2400 gradova u osamdesetak zemalja širom svijeta, dočekana je s oduševljenjem. Barem je tako bilo kod mene, ali ono nije dugo trajalo! Zašto?
Ideja gašenja svjetala na javnim površinama zamišljena je kao smanjenje potrošnje električne energije, koja se još uvijek sa postotkom iznad 80% dobiva iz fosilnih goriva. Sama ideja je jako popularna u svijetu, a svrha joj je, uz smanjenje emisije CO2, probuditi svijest pučanstva o ekološkoj osvijetljenosti.
I sve bi bilo dobro, kada se tu ne bi našao naš (in)genijalni gradonačelnik Bandić sa svojim (in)genijalnim idejama. Gosp. Bandić se naime sjetio kako bi bilo lijepo usput održati koncert za promociju Earth hour akcije gašenja svijetala. A kako je tada već pomalo mračno, dosjetio se ideje „koncerta pod osvjetljenjem baklji“! Možda bi stoga, gosp. Bandića trebalo ponovno poslati u osnovnu školu, kako bi iz kemije i biologije naučio nešto o sagorijevanju i emisiji CO2? Kakve li samo lude ideje našim vrlim političarima padaju na pamet o uštedi električne energije za spas čovječanstva i manjoj emisiji štetnih plinova, kada ujedno se postavljaju baklje koje upravo sagorijevanjem tih istih fosilnih goriva (petroleja ili raznih ulja) emitiraju CO2 u atmosferu.
O samom pojačalu za koncert od par MW (mega-watta) i potrošnji električne energije, neću niti pričati...
Davno kada je auto osmišljen, bio je to izum samo za odabrane, stoga se na njega naplaćivao i porez na luksuz. Čak i danas, takva praksa još uvijek postoji, mada je to nekim ljudima, a pogotovo nekim mojim prijateljima teško za shvatiti. Automobili, cigare i alkohol oduvijek su bili opcija na kojim je država se bogatila preko poreza na luksuz, ali vremena su se promijenila… Danas su cigare u cigarete široko rasprostranjene i svatko ih konzumira, kao i alkohol, ali su porezne takse na luksuz ostale. Ali što je s automobilima?
Oni su kao što su i prije bili ostali oporezovani kao luksuzna roba, premda su mnogi ljudi se zalagali protiv toga. Ne i ja, koji kažem kako bi automobile trebalo više oporezovati. Oni koji će mi se suprotstaviti, obično će reći kako je automobil danas potreba. Ali je li uistinu tako? Koliko je samo alternativa automobilu: željeznički promet koji je nam u kolapsu, autobusni promet koji ne cvjeta, zračni koji je isto u kolapsu… Sve su to grane koje trpe zbog toga što je automobil postao široko rasprostranjen. A ujedno su nam i ceste devastirane, dok su automobili posebna koma. Upravo stoga sam ovaj tekst namijenio ljudima koji svoje automobile i svoje sudjelovanje u prometu olako shvaćaju. Kako to?
Od prošlog „Zakona o sigurnosti prometa na cestama“ (u daljnjem tekstu ZoSPnC) po zimi potrebno je paliti svijetla. Radio voditelji su mali milion puta upozoravali na to, ali uzalud. Čak i danas vidim ljude bez upaljenih svjetala, što je najgore, vidim ih obično noću! Ali krenimo od raskrinkavanja vozača, napravljenih s mojim mobitelom za vrijeme stajanja u prometu (stoga se ispričavam na lošim slikama):
1. Treba li naglasiti kako auto s neispravnim rasvjetnim tijelima – točnije stražnju desnu poziciju, nije ispravan automobil, ma koliko on bio novi?
2. Ovaj sudionik niti ima ispravna rasvjetna tijela na automobilu – točnije stražnju lijevu poziciju, niti ga je briga što ta rasvjetna tijela nije očistio! Još manje ga je briga što nije sav snijeg očistio s automobila, što je isto prekršaj po ZoSPnC (i starim verzijama, ne samo po Novom)…
3. Ovo je isto tako jedan od genijalaca kojemu ne radi treće stop svijetlo (koje doduše nije obavezno), ali koji nije skinuo snijeg s krova – stvar koja može biti jako opasna kod naglih kočenja ili kod brzina većih od 60km/h kada se snijeg njegovog automobila rasprši i zaslijepi nekoga iz sebe!
4. Opet jedno od glavnih stop svjetala ne radi, što je već opasniji stvar za vožnju! Ali to njega ne sprječava voziti…
5. Tegljač koji je opasan sam po sebiu prometu zbog mase koju posjeduje, zbog čega su potrebne posebne vozačke dozvole za vožnju takvog teškaša! Ali sva ta dodatna škola, ništa nije naučila ovog sudionika u prometu, kako je potrebno imati barem ispravan kamion prije ulaska u promet…
6. Ovom još svijetla nisu otkazala, ali samo što nisu. Slika je ovdje samo kao kritika ne samo vozača i njihovoj skrbi o automobilima, već i određenih marki automobila i njihovim ovlaštenim servisima, koji ne održavaju automobil kako spada ili ga ne naprave dovoljno kvalitetno, kako bi imao barem minimum minimuma: pravilno osvjetljenje na automobilu koje funkcionira!
7. Opet jedan europski automobil, ljudi će već pomisliti kako sam se okomio na njih? Ali to su činjenice koje svakodnevno viđamo! Ovom automobilu ne radi niti pozicija, niti zadnje stop svjetlo! Neki će reći kako ima lijevo. A onda bi ih upitao: „a što ako i lijevo otkaže?“
8. Čini se kako ni „kvalitetni njemački automobili“ nisu pošteđeni stupa srama! Evo nam jedan primjer luksuznog karavana, kojemu ne radi lijevo stop svjetlo, a ni središnje stop svjetlo (koje doduše nije uvjet prolaska na Tehničkom pregledu)…
9. Ovaj je doduše dobar, ali daje novi pojam „njemačke kvalitete“ sa pridjevom „krezubica“…
10. Ovo je pojam današnje majke, koja svoje dijete vozi u vrtić s „neispravnim“ automobilom (vjerujte mi na riječ ili provjerite vlasnicu automobila)!
11. Meni najdraži kandidat, koji se eto kao pravi „baja“ vozi u Mercedesu. Ali nema se za žarulje, koje koštaju svega 50kn. Naime na ovom automobilu ne radi lijeva pozicija, desno stop svijetlo i središnje stop svijetlo! Pravi „bogatun“, samo gdje li ga je registrirao?
Naravno slika bi bilo i više, ali dok vozim nisam mogao oko fotografirati (na zadnjoj slici se lijepo vidi kako se taman pali žuto svijetlo na kraju crvenog)! Ono na što sam još naišao je hrpa ljudi koji voze automobile, a nemaju oba kratka svijetla (jedno ne radi) ili im cijela lampa ne radi (i kratko svijetlo i pozicija) – što je opasno jer dovode i sebe i druge u opasnost, jer ne vidi kamo voze, dok drugo svijetlo isto tako vrlo lagano može otkazati!
Posebni pacijenti su oni koji pale prednje maglenke, ali im jedna od maglenki ne radi. Pravi „seljo beljo tjuneri“ (pisano namjerno po Vuku, kako bi oni to znali pročitati, jer iz tih automobila u većini slučajeva trešti glazba istočnih prekograničnih krajeva), koji hoće pokazati kako mogu upaliti maglenke i imaju ih…Imaju li ih uistinu?
Stanje na našim cestama je zabrinjavajuće, ne zbog prebrze vožnje, ne zbog sudara, već zbog odnosa samih vlasnika automobila prema svojim automobilima. To je stroj koji treba održavanje, bio on nov ili star, europski ili s nekog od drugih tržišta. A tek kada se to promijeni u glavama vozača, promijeniti će se i stanje na cestama – voziti će samo oni koji to zaslužuju i koji su sposobni voziti…
< | ožujak, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
sve ono što nisam mogao sprovesti u politici, kao jedan od ljudi koji u njoj nisu bili zbog svojeg probitaka, već zbog poboljšanja života drugih ljudi...zbog svih onih ideja koje mi se jave, a o njima se javno krivo priča ili krivo interpretira...sve će se naći ovdje i pomno obraditi!
Old:
New:
Visitors Total