Kraj proizvodnje za Viaggio i Ottimo

ponedjeljak , 27.03.2017.


FCA je prestala sa proizvodnjom Fiatovih modela Viaggio i Ottimo u Kini. Prvi model je bio u potpunosti baziran na Dodge Dartu dok je drugi bio njegova hatchback izvedenica.

Nakon rekordne 2014. sa 70 tisuća prodanih jedinica to je sve palo na samo 13 tisuća u 2016. Tako da je ovo bilo neizbježno. Sve je ovo uslijed sve većeg interesa Kineza za SUV i MPV vozilima.


Pogoni se ujedno koriste za proizvodnju aktualnog Jeep Cherokeea (KL) tako da će dobiti vjerojatno dobiti dodatni kapacitet. Cherokee se lani u Kini prodao u preko 106 tisuća primjeraka dok je kapacitet tvornice oko 140 tisuća automobila. Ujedno tu je i nadolazeća verzija Cherokeea za Kinu sa 3 reda sjedala (K8).

Oznake: fca, fiat, ottimo, viaggio, jeep, cherokee

Prvih 350 Giulia za Kinu prodane preko weba u samo 33 sekunde

utorak , 21.03.2017.



Rasprodane u 33 sekunde. Prva pošiljka od 350 primjeraka Alfa Romeo Giulia Milano je bila u prodaji u Kini preko Tmalla. Danas je potpisan ugovor sa Alibabom i trebalo je jedva preko pola minute da se Giulie rasprodaju.



Ekskluzivan ugovor. Tmall, koja se smatra najvećom B2C prodajnom platformom, je izabrana kao jedini autorizirana Internet kanal za talijanski brand u Kini. Ovo partnerstvo slijedi oni iz prošle godine sa Maseratiom, gdje je 100 Maserati Levantea prodano u samo 18 sekundi.



Poznate su i cijene Giulia u Kini uključujući ovu posebnu verziju Milano. Sve verzije dolaze sa automatskim mjenjačom.

Giulia 2.0T 200KS 330.800 RMB 44.442 euro
Giulia Super 2.0T 200KS 362.800 RMB 48.741 euro
Giulia Super 2.0T 280KS 396.800 RMB 53.309 euro
Giulia Milano 2.0T 280KS 433.800 RMB 58.280 euro
Giulia Veloce 2.0T 280KS 467.800 RMB 62.848 euro
Giulia Quadrifoglio 1.028.000 RMB 138.109 euro





Oznake: fca, alfa, maserati, giulia, levante, kina

Uskoro kraj za V6 Pentastar?

nedjelja , 12.03.2017.



Nedavno sam napisao članak o novim FCA motorima. Jedan od ta dva motora bi trebao imati utjecaj na budućnost Pentastar V6 motora.

Ako FCA završi razvoj novog GME T6 (primijetite sličnost u imenu sa novim Alfinim GME T4) rednog šestaka to će ujedno označiti povlačenje Pentastar V6 motora.

Neke aplikacije će biti zamijenjene sa novim turbo GME T4 koji se u sjevernoameričkim verzijama naziva Hurricane. Ovdje se prvenstveno misli na FWD aplikacije. To bi ujedno značilo i kraći prednji prevjes, efikasnije pakiranje.

U RWD aplikacijama bi trebao zamijeniti i Pentastar ali i 5.7 litarski V8 HEMI.

Sve će ovo imati i reperkusije i na talijanske proizvode. Ferrari F160 V6 60° koji koristi blok baziran na Pentastaru bi također trebao biti povučen. No on već ima izglednu zamjenu u novom 690T V6 90° motoru iz Alfe Giulie koji je izvedenica Ferrari F154 V8 90°motora. Novi motor bi sa tim ima niže težište, bio bi kompaktniji, a ima i deaktivaciju cilindara.
Ovo je potpuno u skladu sa informacijom koju sam dobio krajem 2014. Ta informacija je glasila da je Levante zadnji Maserati model gdje će biti korišten "američki" V6.
Naravno ja pri tome ne bi isključio korištenje GME T6 motora prije svega u određenim aplikacijama za Maserati.

Ako ikada budemo vidjeli twin turbo verziju Pentastara ona će debitirati na novoj generaciji RAM 1500. Tako bi konkurirali Ford EcoBoost motorima. Još nisam dobio informaciju da se taj plan mijenja.

Što se tiče debija za GME T6 koji najvjerojatnije nosi tržišno ime Tornado (valjda da ostane u skladu sa Hurricane bratom) on bi najranije mogao biti oko 2020. jer razvoj ide od najkasnije 2015., a uobičajeno vrijeme za razvoj motora je 5 godina.
Ovo je ista godina kada bi trebale debitirati sljedeća, ujedno potpuno nova, generacija Chargera, Challengera i trećeg modela Dodgea koji će biti malo iznenađenje. Točno bi trebali debitirati tim redom u kalendarskoj 2020. godini.

Postoje dvije mogućnosti kako bi motor bio postavljen. Jedna je uspravno. U toj soluciji se javlja pitanje ima li mjesta u dužinu. Za neke skuplje verzije to ne bi bio problem ako bi koristile BSG (belt start generator) i 48V tehnologiju kao novi Mercedesov redni šestak. Druga mogućnost je kako to radi BMW, da je motor nagnut na stranu. BMW to radi i sa rednih četiri i šest cilindara. Kod L4 to nije običaj FCA. No kada bi FCA to napravio sa L6 to bi dalo jednu vrhunsku marketinšku mogućnost. Mogli bi oživiti legendarno ime Chrysler Slant Six motora.

Oznake: fca, dodge, gme, gme t6, gme t4, pentastar, maserati, alfa romeo

Sergio u Ženevi: "Panda napušta Pomigliano do 2020."

utorak , 07.03.2017.



Već po običaju CEO FCA drži presicu prije velikih auto sajmova. Niti ovaj u Ženevi nije iznimka.

Sergio je prvo komentirao kupnju Opela od strane PSA. Naveo je kao glavni problem previše kapaciteta u Europi no da se takve sinergije moraju raditi i da će ih biti više ako sse ova kupnja pokaže kao dobra.

U vezi potencijalnog partnera za FCA i dalje vidi Gm no ne bi isključio ni GM. On ovdje čak nije spominjao udruživanje u jednu firmu nego prije svega suradnje.

Sada već pomalo stalna tema je Trump. Sergio je rekao kako nema druge nego imati više proizvodnje u SAD-u na uštrb Meksika i da FCA već radi na tome.

I sada ide ona bitna vijest. Jutros je Sergio sam rekao kako će Pomigliano biti tvornica za Alfa Romeo u budućnosti. To je do sada druga službeno potvrđena nakon Cassina gdje se proizvode Giulia i Stelvio. Ovo posljedično vodi do povratka Pande u Poljsku sa početkom proizvodnje nove generacije u 2019. ili 2020. Kako kaže jednostavno je Pomigliano sada toliko napredna tvornica da je suludo trošiti njene resurse na jednostavan model kao što je Panda.

Smatra da je ove godine Ferrari F1 tim u odličnoj poziciji, u boljoj nego u 2016. Kao i uvijek cilja se na osvajanje naslova. Zadovoljan je i vozačima i ekipom.

Nije još htio potvrditi jer li prvo idu velike ili kompaktne Alfe. Ovdje vas sve moram upozoriti jer tako je Segio tvrdio da je Cassino jedina tvornica za Alfu dok sa ja još tipkao o Pomiglianu.
Priča kako je jako zadovoljan novom platformom i da očekuje vrhunske stvari od budućih modela. Još razmišljaju hoće li zamjena za Giuliettu biti samo jedan model u vidu crossovera manjeg od Stelvia.

Pričao je kako su hibridi jako bitni za FCA. Kod većih modela će se fokusirati na plug-in-hybride (PHEV) dok će kod manjih modela ići na mild hybride tj. 48 V sisteme.

I za kraj je spomenuo Lanciu. Prije par godina je i sam kupio jednu Deltu Integrale no sada ne mogu napraviti ništa što bi bilo u duhu marke. Tako da naglasak za sada ostaje na oživljavanju Alfe.




Oznake: fca, lancia, alfa romeo, alfa, gümüş, vag, psa

Novosti u ponudi Giulie

petak , 03.03.2017.

Nova verzija koja će biti u ponudi tokom ožujka će proširiti ponudu dizela. Riječ je o Giuliji Super 2.2 180 KS AT8 Q4. Trenutno je ovo najpopularniji motor u ponudi i najpopularnija razina opreme. Ovo je za sve one koji žele sigurnost kakvu pruža Q4 pogon kakav ima Veloce, a žale manje sportski izgled nego li ga ima Veloce.

Treba imati na umu da ovaj motor nije istovjetan onome dosadašnjem od 180 KS. Ovaj je isti kao 210 KS verzija odnosno štedljiva 180 KS AE verzija. Razlika je u intercooleru i još nekim detaljima.


Druga novost u ponudi je za sve one koji žele sportski izgled. Novi paketi Veloce Interior i Exterior će biti u prodaji od ožujka. Dostupni na Giuliji Super, paketi omogućavaju personalizaciju interijera (sjedala koja su grijana, električna, racing izgleda sa perforiranom kožom i umetci od aluminija na tabli i vratima) i eksterijera (prednji i stražnji odbojnik kao u Veloce verziji).


Oznake: fca, alfa, romeo, alfa romeo, giulia, veloce, super

Fiat Tipo 5 vrata S-Design

srijeda , 01.03.2017.


Na Fiat štandu u Ženevi posjetioci će moći vidjeti Fiat Tipo 5 vrata S-design. Za ovu verziju dolazi ekskluzivna siva boja Metropolis (Grigio Metropoli).

Rešetka automobila je lako prepoznatljiva zahvaljujući Piano Black finišu iste, a dojam dodatno dižu za ovu verziju dostupna Bi-Xenon svjetla koja pružaju za 30% bolju vidljivost od standardnih. Bi-Xenon svjetla su ujedno novitet za Tipo.

Piano Black detalji se nastavljaju i na profilu gdje su korišteni kao ukras na okviru vrata kao i za boju vanjskih retrovizora. Novost su i 18" "dijamantne" aluminijske felge.


Interijer je temeljito obnovljen, kombinacija sjedala od kože i Airtexa i materijala koji evociraju posebnost i osobnost.



Ispod haube su motori 1.4 T-JET 120 KS i 1.6 Multijet sa također 120 KS. Benzinac može biti opremljen i sa LPG instalacijom, a dizel sa DCT mjenjačom.

Ostale dostupne boje za ovu verziju su Nero Cinema, Rosso Amore, Bianco Gelato i Grigio Colosseo. Za one koji ne znaju talijanski radi se o verzijama crne, crvene, bijele i srebrene boje.

Uskoro će S-Design paket opreme debitirati i na Tipu Station Wagon.


Oznake: fca, fiat, tipo, s-design

FCA otplatila dugoročni zajam prije roka

Fiat Chrysler Automobiles N.V. (“FCA”) je objavila 24. veljače kako je je njena podružnica FCA US LLC (“FCA US”) otplatila u potpunosti dugoročni zajam prije roka koje je bio 24. svibnja 2017. Glavnica i obračunata kamata od $1.8 milijardi (€1.7 milijardi) su unaprijed plaćeni sa dostupnim novcom i dio su kontinuiranog fokusa od FCA da smanji svoj ukupan dug.

Oznake: fca, fca us

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.