Slayer, Laibach i antifašizam

NIje mi jasno kako to da u Republici Hrvatskoj gdje vrvi od mladih antifašista mogu nastupati bendovi poput Slayera i Laibacha. Oba benda veličaju nacizam, Laibachovo odjevanje je u stilu njemački nacista, a oba su benda glavne zvijezbe na Rokaj festu u Zagreb.

Da, ljevičar i biti dosljedan - nespojivo.




08.05.2012. u 23:45 · Ostavi komentar (30) · Isprintaj · #

NF · 09.05.2012. u 07:25

U umjetnosti postoji nešto što se naziva Verfremdungsefekt, kod nas poznatiji kao fau efekt, pisao sam o tome, ja ga prevodim kao efekt potuđenja. Neka stvar, ovdje nacistički stil, se izvuče iz konteksta i stavi u drugi kontekst te se dobije često potpuno suprotan efekt, kao naprimjer kad Brechtova Majka Hrabrost koja je živjela od rata očajnički viče : "Izbio je mir". Laibach i čitav njihov pokret neue slowenische Kunst treba prije svega promatrati u estetskim pa onda u etičkim ili još nižim političkim kategorijama. Njihov ratni "Nazikonzert" u Zagrebu iliti Agramu promatram kao izvrstan i pravovremeni obračun s politikom Slobodana Miloševića, dijelovi čijeg govora su također namontirani i uklopljeni u isti...

Defton · 09.05.2012. u 08:20

A Thompson je fašizam... bajke za malu djecu.

Alžbeta Bathory · 09.05.2012. u 08:26

Slažem se sa NF. Trebao bi biti upoznat s cijelom Laibach filozofijom da bi shvatio koliko se tu radi o nacizmu. Osim toga, koliko ja znam, u dvadesetom stoljeću se pojavilo nekoliko pravaca u glazbi koji se oslanjaju na V-effekt. Teško ih je pratiti ako ih se ne sluša i ne čita.

Kojotica · 09.05.2012. u 09:39

Laibach nije glazbena skupina, nego svojevrsna institucija koja je medju prvima u bivšoj državi upozoravala na opasnost svake "Ein Fleisch, ein Blut, ein wahrer Glaube, eine Rasse und ein Traum, ein starker Wille" filozofije. na njihovim koncertima u okviru turneje za album Opus dei paralelno su prikazivani Hitlerovi i Miloševićevi govori, a ni Tita se nije štedjelo. sami za sebe kažu da su "fašisti onoliko koliko je Hitler bio slikar". prije svega, Laibach je sprdnja sa svim "izmima" na ovome svijetu.
kad smo kod Thompsona, njegovo pastirsko blejanje se ne može usporedjivati sa vizualnim, estetskim (ne mora biti svačiji ukus, slažem se) niti glazbenim ugodjajem Laibacha, koji je jedan od rijetkih bandova s područja ex države, poznat široj evropskoj javnosti i čiji koncerti nisu zabranjivani po svijetu. a obrada Lennonove "Across the Universe" sa Anjom Rupel prvi je "naš" spot koji je uopće bio emitiran po svjetskim glazbenim TV programima. za razliku od Thompsona koji svoje fanove pozdravlja sa "za dom spremni", Laibach ne pozdravlja svoje obožavatelje sa "sieg heil!". no, sve je to i pitanje ukusa, a o njima se ne raspravlja, pa je zapravo ovaj komentar tek jedan pucanj u prazno.

Defton · 09.05.2012. u 10:35

Samo primjećujem nepravilnosti...
Kao i za Slayer.

Kojotica · 09.05.2012. u 10:48

o slayeru ne mogu suditi, nisu moj djir. za razumijevanje filozofije koja ide uz laibach i NSK preporučujem film Predictions of Fire
http://www.youtube.com/watch?v=FT_-g0Anez0&feature=related

Bocaccio · 09.05.2012. u 11:37

Leibach je čisto sranje i preseravanje. Još od samih početaka. I to u svakom mogućem smislu. Blef i isprazni efekt koji glumata u ispraznom svijetu ispranih mozgova gdje povlačanje vode u toaletu poslije nužde predstavlja "umjetnički izražaj". A da Laibach koketira sa nacističkom ideologijom (koja je u biti identična komunističkoj), i to je istina.

Nisam ljubitelj Thompsona ali Čavoglave su dio je povijesti i "klime" onih godina i nema veze sa nacizmom kao što @kojoti predmijevaju. I da, 91 i 92 svi smo je pjevali. Pa sad neka drugarica @kojotica, kojoj očigledno frustracije i neispunjeni snovi sežu u to doba pozdravi svoje s druge strane i neka dalje zavija. Kojoti ionako ne znaju za drugo i to je njihov osnovni problem.

Alžbeta Bathory · 09.05.2012. u 11:58

Bocaccio - zanimljivo kako nosiš ime renesansnog umjetnika, a komentar ti odiše mržnjom. Ja nisam pjevala Čavoglave ni 91, ni 92. Ne pjevam ih ni danas, niti ću ih ikad pjevati (kad govoriš o tome kako "smo je svi pjevali" - nismo). Svaka čast domoljublju (koje je opako na kušnji već dvadesetak godina), ali Thompson nema veze niti sa umjetnošću, niti sa domoljubljem (ako si pratio vijesti ovih dana, puter mu se cijedi s glave po pitanju utaje poreza).
Nije lijepo od tebe što kolegicu-blogericu isprdavaš na, ne baš osobito inteligentan, način, ali to je vjerojatno stvar temperamenta.
I nije LEibach, nego Laibach, ali pretpostavljam da se radi o tipfeleru uzrokovanom naletom strasti.

Kojotica · 09.05.2012. u 14:44

@bocaccio, pa baš lijepo da pjevaš, bolje rečeno zavijaš. ali ne pod mojim prozorom :P

Bocaccio · 09.05.2012. u 14:52

@bube ne pjevaju, one su dosadne i samo zuje. a mržnju, nju si ponesi sa sobom. jer ti pripada baš kao i @kojotici.
pa vam djeve (djevic?) a kao lijek za vaše preseravanje preporučujem da trčite 120. štafetu mladosti bez obzira što ćete se na vrućini izmoriti. uostalom, i to je neki rad a on, kao što veli vaš ideolog Adolf, oslobađa. :P

Neverin · 09.05.2012. u 18:29

Thompson je tip koji je shvatio da ako udriš u sentimentalu idelizma domovine možeš zaraditi bjesne pare, još više ako ne prijaviš porez državi koju pjevaš s toliko srca..

Laibach ni Slayer ne slušam ali ne bi se zaustavio na njihovo nošenje lateksa da ih proglasim nacistima, znaš ponekad stvari treba pogledati pod njihovim sadržajem a ne formom...

ToxFox · 10.05.2012. u 11:17

Laibach ima svoj izričaj, MPT ima svoj.. Ni oni ni on ne pjevaju mukte (osim kad rade dobrotvorne koncerte, tko i koliko, ne znam)....
Laibachova mjuza u Iron sky je odlična podloga!
Thompsonova mjuza u Iron Croatia je odlična podloga!
Pustite ih da 'pjevaju'!

DOBAR, LOŠ, ZAO · 10.05.2012. u 12:15

Thompson je sramota ljudskog roda,
kolaps uma i ukusa ....

Laibach je vrhunac angažirane umjetnosti,
bez obzira na ukuse,
netko ih voli netko ne,
isto kao i Slayer ...

Ako nosim jaknu s natpisom US ARmy,
ne znači da istu i podržavam,
naproti, sasvim suprotno ....

p.s.
ni ja nisam pjevao čavoglave,
nisam čak ni DReletov "čavel v glavi",
iako je bio puno bolji

Igniss · 10.05.2012. u 15:37

Pa ne znam, Slayer i to... čudo... ne slušam skoro ništa, ali ne smatram ih ni uvredljivim ni neukusnim (pogotovo uzevši u obzir razne punk i alternative rock bendove koji uključuju povraćanje po publici). To je vrlo daleka simbolika, što se odjeće tiče.

Thompsona, s druge strane, prezirem i kao pjevača kao osobu, ali Čavoglave (tako pojedinačno gledano) mi je super pjesma, nekako je zarazna.

Bocaccio · 10.05.2012. u 15:42

vrhunac angažirane umjetnosti na svojim sranjima koje neki zovu "koncertima" pušta citate iz Hitlerovog "Mein Kampfa". angažirani pobornici nose značkice u obliku stilizirane svastike (samo mi nemojte reći da je to ona Nepalska :P). blebetanje o kolektivizmu valjda u službi vođe. eto to je Laibach.
i da, dječice, nekad davno bio sam iz čiste znatiželje na koncertu Laibacha u Zagrebu dok vi još niste bili u planovima vaših budućih roditelja. zato velim to što velim. pa i ovo:
"Smrt komunizmu i glogov kolac za isto, fašizam."
zlo se zlim hrani.

no nije problem u tome. stvar je u ispranim mozgovima kojima se umjesto optimizma i entuzijazma za koje vlast nije sposobna nudi utopija borbe protiv eto, ni više ni manje, povampirenog nacizma kao protuteža povampirenom komunizmu koji se veliča u ime "starih dobrih vremena" koja apropos, nisu bila dobra nego baš suprotno.

pa se zato umjesto kruhai rada nameće kult igara i alternative dok veliki vođa urliče:
"državi ste dužni porez."
misleći da bedaci ne znaju kako je ubio dvoje nevinih madžara i kako njegove tvrtke, koje uspješno posluju(jer on je veliki menadžer, državi duguju 450 miliona kuna poreza.

toliko o kozama, vucima i magarcima. pa se sami svrstajte u jednu od tri skupine. kozama će država koja se za njih skrbi umjesto perspektive dati džeparac od 1600 kuna kog će nakon nekog vremena ukinuti. vuci će i dalje pod zaštitom države krasti a magarci pišati o angažiranoj umjetnosti.

DOBAR, LOŠ, ZAO · 10.05.2012. u 16:31

@majstor bokačo,
zna koliko godina tko ima, zna tko što radi i kakvih je političkih uvjerenja,
vjerojatno krvna zrnca može na daljinu prebrojiti,
a zamisli, bio je i na koncertu Laibacha ....
Jednom rječju, bokačo je majstor, majstor pukih fraza i tlapnji!!!

nadrljao si bedastoća u ovom komentaru da ih je jednostavno
nemoguće izanalizirati, pomiješao si sve živo i mrtvo u neprovarljivi ćušpajz

Neverin · 10.05.2012. u 17:55

@osjećaj, bit demokracije je da se i bedak može bedačiti :)

ne abadiraj ga, nema smisla :)

pero u šaci · 10.05.2012. u 17:57

NF, i sam sam prije par godina pisao na blogu o Verfremdungsefektu, ali za ovo ti kratko no jasno objašnjenje, ma koliko da sam ti u zadnje vrijeme grdio neke druge komentare, ako ću biti pošten i objektivan, moram skinuti kapu.

Alžbeta Bathory · 10.05.2012. u 17:58

Bokaćo, pa šta se buniš? Nije ti valjao komunizam, sad pljuješ i po besperspektivnoj svojoj državi? A odi onda u Njemačku ili Švedsku. Oh, bože, ali ne - tamo su nacisti!!

pero u šaci · 10.05.2012. u 18:00

Defton, razlika je u tome što Laibach fašistički kič instrumentalizira, igra se njime i prokazuje ga, a Thompson u fašističkom kiču zaglibljuje, do usta i čak već do ušiju.

MODESTI BLEJZ · 10.05.2012. u 19:12

dodala bih samo jedno zapažanje, zapravo otkrivanje očitog: cilj Deftonove strelice nije bio njemu posve nerazumljivi Laibach, već vrvnja Hrvatske mladim antifašistima. njemu je sporan antifašizam.

Bocaccio · 10.05.2012. u 19:12

@morise_antonoviču, vjerovao ili ne :D ali na Laibachu sam bio. i značkice na svoje oči vidio još u neka jugoslavenska vremena. za tvoju informaciju oni postoje još od početka 80ih dok. si ti još piškio u pelene ili (što je vjerojatnije) još nisi bio rođen. i ne brini, sako 10000 koza dobiva džeparac a kandidata je desetak puta više. zato, manje trolanja i sve će biti ok, uzdaš se u se i svoje kljuse i zasučeš rukave umjesto da pišeš gluposti po blogu.

@buba, od tebe sam očekivao više. razočarao si me. i nauči se pisati jer u tvom slučaju se radi o nepismenosti a ne o tipfeleru. pozdrav iz Stockholma.

@neverin, nepoprvljivi magarče, ti si svoju životinjsku maskotu izabrao.

@pero, sjedi jedan, kako bi rekla učiteljica.
razlika je u tome što je MPT zaradio lovu a Laibach nije. zašto?
Laibachova publika su obiteljski propalice (furaju se na posebnost i "angažiranost") koji u preseravanju traže smisao opravdanjavlastite samobitnosti i sisanja budžeta svojih roditelja na čiji račun žive. a odatle do ideologije nacizma/fašizma/komunizma nije dalek put.
MPTova publika je nešto drugo. većina njih, ma kakvi bili, ipak se uzdržava od svog rada.

Alžbeta Bathory · 10.05.2012. u 20:05

Koji tikvan, hahahahahahahah :Đ
Bokaćo, tojest, prdon

pero u šaci · 10.05.2012. u 20:46

Bubač, hoćeš mi vjerovati ako ti kažem da sam nešto ranije pomislio doslovce istu misao kao ti? Samo malčice drugačiji termin, već krenuo upisivati: ''koja budala''... :D

Alžbeta Bathory · 10.05.2012. u 20:48

Kak bi se onda moja varijanta zvala, deminutiv? Ili eufemizam :Đ

pero u šaci · 10.05.2012. u 20:52

ma sve mu to pristaje kao saliveno :D

Bocaccio · 10.05.2012. u 22:00

u nedostatku argumenata počinju vrijeđanja. takvom primitivizmu deminutiva nema. kao što je netko nekad rekao, blago siromasima duhom. njihovo je kraljevstvo nebesko. prepoznaješ li se u tome Vučkoviću? :P

pero u šaci · 10.05.2012. u 22:55

Bocaccio, imaj milosti, ne odavaj da sam ja Vučković, ako boga znaš!

Alžbeta Bathory · 11.05.2012. u 06:55

Evo, Bokaćo, iznenađenja za tebe - kao Laibachova publika, uzdržavam se od svog rada. Da, da, vjerovao ili ne, ali svaki dan, od ponedeljka do petka, ja ustajem cikom zore, perem zube, oblačim halje i odlazim put posla. To ti je ono, znaš, kad imaš obavezu pojaviti se svakog jutra na određenom mjestu, u određeno vrijeme i onda biti fokusiran osam sati na ono što radiš. Nešto mi govori, zdrav razum vjerojatno, kako nisam usamljena u toj aktivnosti, kao dio Laibachove publike, naravno.
U ono nešto slobodnog vremena koje mi preostaje nakon posla, zatim, volim pratiti umjetnost. Nisam stručnjak, ne prenavljam se, ali jedno znam sigurno - Thompson je umjetnik koliko su Laibach nacisti. To se, naravno, u tvom umu tumači drugačije, ali hej - ne možemo svi biti tako devijantni, da ne kažem - inteligentni; ima nas prosječnih; vrtimo se oko iste sredine i ne odstupamo čak ni po Čebiševu. Uživaj u Stockholmskim svježim ljetima, drago mi je da čak i s te udaljenosti možeš kritizirati aktualnu situaciju u domovini - dijaspora je, naravno, uvijek bila u pravu i ugrist ću se svaki put za jezik kada u budućnosti budem u sebi potiho psovala onoga tko im dade glas na izborima - poučena tvojim primjerom. Pozdrav, umjetniče, od polupismene stoke sitnog zuba sa Balkana!

blogomoljac · 11.05.2012. u 17:59

@bocaccio, da nije to što si na značkicama vidio bio "Black Cross" Kazimira Maleviča, ti kao intelektualac se valjda sjećaš ... ? ;)

DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica