U sedmom nastavku pokušat ću zaključiti temu iako je tema pojave feminizma u crkvi 'novijeg' datuma i neiscrpna je pa ću o tome još puno pisati. Crkva se u svojoj 'definiciji' žene kroz povijest oslanjala više na starozavjetne tekstove i na Aristotela koji je rekao da se čini da u prvoj proizvodnji stvari nije trebalo da se proizvede žena. Filozof u 2. knjizi -O rađanju životinja- kaže za ženu da je slučajno spriječeni muškarac. Ovo dovoljno govori o položaju žena u tada najrazvijenijoj civilizaciji. Žene nisu imale nikakva prava. Bile su jednostavno tretirane kao stvar, u najboljem slučaju kao stvar koja rađa djecu za muškarca. U ostalom dijelu svijeta, van rimskog i helenističkog carstva bilo je tkzv. prethistorijskih društava gdje se slavio kult plodnosti u likovima raznih božica. Znanost nije uspjela dokazati da se u takvim društvima žena dobro osjećala, odnosno da se bolje osjećala nego žena u grčko-helenističkoj kulturi. U židovskoj kulturi žena je imala podređen položaj, ali ipak ne takav kao kod grka. Jer su Židovi imali tekst Biblije koji im je služio kao korektiv. Ali unatoč Božjim porukama Židovi su puno toga lošeg 'upili' od okolnih naroda, pa je i sami Bog pristao na neke odredbe koje su uvažavale slabosti i tvrdoću srdaca tadašnjih ljudi, ali i stvarno stanje židovske žene koja je imala 'stigmu' bića koje je krivo za pad u Raju. Tako se mogu isčitati neki (danas sablažnjivi) tekstovi o ženi koji, ako se izvuku iz konteksta, optužuju i samog Boga što je toliko obezvrijedio ženu. Tako izvlačiti citate je, ili znak neznanja ili se može reći da je to intelektualno nepošteno. Naravno da je Bog stvorio ženu koja je jednakog dostojanstva kao i muškarac. Dostojanstvo ima izvor u Božjem stvaranju čovjeka. I Božjem stvaralaštvu ako se gleda kroz Novi zavjet. U situaciji kad je u ondašnjem cijelom civiliziranom svijetu (uključujući Izrael) razgovarati sa ženom ili poučavati ženu, bilo skoro zabranjeno tj jest bilo je ispod dostojanstva muškarca (jer time muškost unizuje) pojavljuje se Isus sa svojim revolucionarnim stavom i praksom da sa ženama razgovara ili (vidi strašne sablazni) i poučava ih. Razgovorom sa samarijankom na Jakovljevom zdencu otkriva Isusa kao Gospodina koji proniče i zna ljudske tj ženine tajne. Mariji, sestri Martinoj (i Lazarovoj) Isus govori da je bolje izabrala od Marte. Marija Magdalena prima pouku od muškarca. On razgovara s njom i poučava je. I još kaže da je to bolje od hrane koju mu Marta servira. Isprika što sam rekao da je taj Isusov postupak revolucinaran. Naime, On nikome nije prigovarao niti je koga napadao govoreći da žena ima jako podređen položaj u društvu. Pa zato se ne smije reći da je to revolucionarno i jer je ta riječ devalvirala još od Francuske revolucije. Može se reći da je to totalna novost, pa zato mnoge feministkinje smatraju Isusa prvim feministom što je pogrješno iz dva razloga. Prvo, skoro sve feminističke struje pa i katoličke (jer relativiziraju Pavlove tekstove o ženi) su sklone izbaciti svaku ideju proizašlu iz patrijarhata, ako se ne slažu sa njihovim pogledima i idejama u feminističkoj teologiji. Što je van svake pameti. Drugo, Isus, očito, nije smatrao da je žena po naravi 'femina' tj fide minor, manja u vjeri, i da je time više izložena vražjem djelovanju, kako je to crkva kroz povijest naučavala (čak i kroz Tomu Akvinca, koji se referirao na Aristotela i koji je čak rekao da se žene vjerojatno ne bi rađale u Raju). Ja smatram da je žena čak i veća u vjeri (ako ima vjeru) baš zato što je više izložena djelovanju vraga na području seksualnosti. Ni muškarci nisu toga pošteđeni, iako u manjoj mjeri ali muškarci imaju jače impulse iz pravca tijela, zato se treba tu možda gledati malo drukčije na stvari, ali osnovno je da je grijeh, grijeh. Božja je zapovjed -Ne sagriješi bludno-. Da se vratim Isusovom odnosu prema ženama. Da je on smatrao da su žene jednaka dostojanstva kao i muškarci po meni najveći je dokaz u tome da se prvo ženama ukazao (kao muškarac) poslije uskrsnuća. To je znak da se žene neće rediti za svećenike. Jer simbolika i Sveto pismo kažu da je Crkva zaručnica, a Isus je Zaručnik. Pa bi bilo nezgodno da žene predstavljaju na Oltaru Zaručnika Isusa. Ima nekih koji kažu da svećenik predstavlja i crkvu, što je istina, ali tijelu Kristovu koji je crkva, glava tijelu je Krist, kako kaže Riječ. Dakle zaključak je da su i žene i u muškarci jednaka dostojanstva ali u svojim različitostima. Pa je nedopustivo prati noge ženama na Veliki četvrtak i iz tog razloga što bi se time pokazala nejednakost u dostojanstvu spolova. Ne radi se tu o poniznosti nego u pokušaju ispravljanja ponižavanja žena kroz povijest crkve. Međutim, jasno je i da se ni crkvi ne treba zamjeriti (osim paljenja vještica među kojima je bilo i nevinih žena) sporo isčitavanje Novog zavjeta o dostojanstvu žene. Očito je da je teologija bila pod velikim utjecajem grčke filozofije i Aristotela pa tu treba tražiti uzroke crkvenog lošeg odnosa prema ženama. Treba kao pozitivno istaći da je crkva uvijek isticala Mariju kao uzor ženu. Sve su žene pozvane nastojati živjeti ideal djevičanstva i materinstva. Najveći primjer toga je Majka Tereza. Žene u braku radi molitve, trebaju povremeno živjeti čistoću da ispune i ovaj ideal o djevičanstvu. Ovaj mjesec zapazio sam nevjerojatne podudarnosti. U gradu Rouenu u Francuskoj 02.08. u katedrali služena je sveta Misa za svećenika ubijenog na oltaru od strane muhamedanca. Svećenik je usput i žrtva 'teologije' milosrđa (dao je novce za džamiju u mjestu), proglašene od strane 'pape' Frančeska koji promovira milosrđe bez pravde, što sam svojevremeno nazvao -terorom milosrđa-. Koliko sam bio u pravu pokazuje i ovaj događaj ubojstva svećenika, kao i sve ono što je Merkelica poduzela u vezi milosrdnog podsticanja dolaska imigranata u Njemačku,( umjesto da iskoristi svoj veliki politički kredibilitet i zamoli Katar i sve bogate bliskoistočne zemlje da oni prime izbjeglice). Ta oni su toliko bogati da imaju najveću zgradu na svijetu, mislim preko 800 metara. To se Merkeličino ponašanje, sad je očito, može nazvati terorom milosrđa. Za sve ovo najviše je kriva crkva sa svojim krivo protumačenim pojmom milosrđa čemu sam posvetio jedan post. Ništa što crkva radi neće proći bez velikog odjeka, jer je crkva Tijelo Kristovo i ništa se u teologiji ne smije krivo tumačiti. A osobito pojam milosrđa. Sljedeća podudarnost vezana za Francuze je vijest da je u gradu Rouenu 13. 08. u kafiću izbio požar gdje je poginulo 13 ljudi. A 1431. god. u tom gradu Rouenu na lomači je spaljena svetica Ivana Orleanska. To je žena koja je obranila Francusku (dio). Sa 19 godina Bog joj je dao takvu snagu da je uspjela povesti obrambeni rat protiv Engleza. I kad je dobila bitke i kad se francuski kralj zakraljio onda su je izdali (mislim sjeverno od Pariza) francuski 'orjunaši' i tako je završila na lomači. Nadam se da je makar jedan Francuz uvidio da su ovi događaji povezani, i da je Bog prepustio kazne jer se domovina Francuska ne gleda onako kako je Isus ljubio Izrael. U Francuskoj ima jako puno ljevičara, pa je sve otišlo k vragu. Pozivam čitatelje da izmole jednu zdravomariju za žrtve požara. I za svećenika milosrdnog 'teroristu'. Koji nije uvažio Riječ koja kaže kroz Pavla- Da ako se ijedan čovjek ili anđeo pojavi na zemlji i propovjeda evanđelje različito od onog kojeg su apostoli navjestili nek je proklet. A islam, koji je različit od evanđelja, je objavljen po anđelu, kako Kur'an kaže. A sad malo političke šale, obzirom da su u nedjelju izbori, pa treba ići birati manje zlo, da ne budemo krivci ako se izabere veće zlo. Priča se da je Božo Petrov imao dvije intervencije kao psihijatar. U svezi erotskih fantazija dvojice političara, koje bujaju ovih dana obzirom da je pohlepa prema vlasti povezana sa pohotom prema ženama. Obratio mu se Milanović pitavši ga da mu objasni kako to da u zadnje vrijeme ima stalno jednu prikazu koja mu se prikazuje i u snu i na javi. Kaže, sanja Vesnu Pusić kako gola na Trgu Bana Jelačića pjeva pjesmu o Juri i Bobanu, a da on nosi transparent na kojemu piše -Za dom spremni-. Božo mu je rekao da se tu radi o netransparentnom financiranju kampanje. Drugi Božin intervent bio je u svezi erotskih fantazija Ivana Domagoja Miloševića. Taj mu je rekao da mu se neprestano prikazuje u snu (i na javi) Željka Markić koja ga zove da mu pomogne da odu naučiti Ladislava Ilčića kako se masturbira. Božo mu je rekao da je ta fantazija u literaturi poznata pod imenom -tripartitna erotska fantazija-. PS. Poanta priče o Isusu koji je ljubio žensko dostojanstvo ne smije se odvojiti od Isusove ljubavi prema svim marginalnim i zapostavljenim skupinama. Tako se iz Pavlove poslanice Filemonu isčitava u kojoj je mjeri Isus izjednačio dostojanstvo roba Filemona i slobodnjaka Pavla. Što se izbjeglica tiče Izrael ih je u povijesti s mjerom primao i podrazumjevalo se da oni poštuju kulturu i vjeru Izraela. Sve preko toga branilo se mačem. A sam Isus u nekoliko je navrata rekao da je došao izgubljenim izraelskim ovcama. Time nije umanjio čovječansku univerzalnost svoje poruke vesele vijesti o spasenju svih ljudi koji se obrate. |