bartimej croata

28.02.2015., subota


Papa Franjo, siromaštvo i mlakost
Što više vremenski odmiče pontifikat Pape Franje to je sve jasnije, barem kako to ja vidim, da je taj pontifikat obilježen evanđeoskim porukama Ivana Krstitelja. Da bih to dokazao navest ću dva citata. Jedan iz Lk 3, 7-14 i jedan iz Mk 6,17-29 kao i Iv 3,22-36.
Govori Ivan Krstitelj u Lk 3,7-14:
7Govoraše dakle mnoštvu koje je dolazilo da se krsti: »Leglo gujinje! Tko vas samo upozori da bježite od skore srdžbe? 8Donosite dakle plodove dostojne obraćenja. I nemojte početi u sebi govoriti: ‘Imamo oca Abrahama!’ Jer, kažem vam: Bog iz ovog kamenja može podići djecu Abrahamovu. 9Već je sjekira položena na korijen stablima: svako dakle stablo koje ne donosi dobra roda siječe se i u oganj baca.«
10Pitalo ga mnoštvo: »Što nam je dakle činiti?« 11On im odgovaraše: »Tko ima dvije haljine, neka podijeli s onim koji nema. U koga ima hrane, neka učini isto tako.« 12Dođoše krstiti se i carinici pa ga pitahu: »Učitelju, što nam je činiti?« 13Reče im: »Ne utjerujte više nego što vam je određeno.« 14Pitahu ga i vojnici: »A nama, što je nama činiti?« I reče im: »Nikome ne činite nasilja, nikoga krivo ne prijavljujte i budite zadovoljni svojom plaćom.«
------------------------------------
Ono što govori papa i što piše u pobudnici Evangelii gaudium slaže se sa onim što Ivan zahtjeva od naroda. Ovdje je zanimljivo šta Ivan kaže vojnicima. Nisam primjetio da itko od crkvenih poglavara govori nešto slično današnjim vojnicima. Npr da kaže američkoj vojsci - Ne započinjite ratove da bi zarađivali na oružju.-
Evo šta kaže Ivan u Markovom evanđelju. Mk 6, 17-29:
Umorstvo Ivana Krstitelja

17Herod doista bijaše dao uhititi Ivana i svezati ga u tamnici zbog Herodijade, žene brata svoga Filipa, kojom se bio oženio. 18Budući da je Ivan govorio Herodu: »Ne smiješ imati žene brata svojega!«, 19Herodijada ga mrzila i htjela ga ubiti, ali nije mogla 20jer se Herod bojao Ivana; znao je da je on čovjek pravedan i svet pa ga je štitio. I kad god bi ga slušao, uvelike bi se zbunio, a rado ga je slušao.
21I dođe zgodan dan kad Herod o svom rođendanu priredi gozbu svojim velikašima, časnicima i prvacima galilejskim. 22Uđe kći Herodijadina i zaplesa. Svidje se Herodu i sustolnicima. Kralj reče djevojci: »Zaišti od mene što god hoćeš i dat ću ti!« 23I zakle joj se: »Što god zaišteš od mene, dat ću ti, pa bilo to i pol mojega kraljevstva.« 24Ona iziđe pa će svojoj materi: »Što da zaištem?« A ona će: »Glavu Ivana Krstitelja!« 25I odmah žurno uđe kralju te zaište: »Hoću da mi odmah dadeš na pladnju glavu Ivana Krstitelja!«
26Ožalosti se kralj, ali zbog zakletve i sustolnika na htjede je odbiti. 27Kralj odmah posla krvnika i naredi da donese glavu Ivanovu. On ode, odrubi mu glavu u tamnici, 28donese je na pladnju i dade je djevojci, a djevojka materi. 29Kad za to dočuše Ivanovi učenici, dođu, uzmu njegovo tijelo i polože ga u grob.
-------------------------------------------------
Naglašavam ovu rečenicu iz gornjeg teksta-----18Budući da je Ivan govorio Herodu: »Ne smiješ imati žene brata svojega!«, ----------------
Dakle, Ivan je bio ubijen jer je oštro upozoravao Heroda da se ne smije ženiti rodbinom kao što piše u cijelom 18 poglavlju Levitskog zakona gdje se također spominje i homoseksualizam i sodomija.
Šta je sa stavovima Vatikana. Jeste li možda od Pape čuli da upozorava Eltona Johna da ne smije biti u homoseksualnom braku i da ne smije kao takav usvajati djecu. Naravno da crkveni poglavari upozoravaju na načelnoj razini, ali ne svi ni na taj način. Npr neki njemački, austrijski i talijanski prelati. Zmijski crkveni okot. Oni se slažu sa nečim što je Bog proglasio grijehom koji vapije u nebo.
Dakle Papa Franjo jest u Duhu za siromašne i sigurno ga je na to Duh inspirirao, ali ako usvojimo duh ovih tekstova evanđelja, njegovom pontifikatu fali direktno, eksplicitno imenovanje nositelja strašnih grijeha koji razaraju čovječanstvo.
Od njega se očekuje i da upozori njemačke biskupe da prekinu sa protestantskim liberalno ljevičarskim (nostalgija za počecima nacionalsocijalizma) duhom, da se vrate u katoličanstvo koje je podiglo njemačku naciju u vrijeme katolika Adenauera, i da na tim temeljima grade svoju lokalnu katoličku crkvu. Još im nije kasno da dođu k sebi- do sinode.



- 12:29 - Komentari (40) - Isprintaj - #

12.02.2015., četvrtak


BRUNO ŠIMLEŠA- NEW AGE VJEŠTICA
Vraćam se na par dana svojoj omiljenoj temi.
Gledam večeras na HTV ispovjest mladog čovjeka (25) Hrvoja Vukova o tome kako je napustio valjda bogosloviju i kako je otkrio u sebi svoju homoseksualnu stranu. Zapalio je ormar i igrao oko njega.
Znam neke vještice koje redovito pale vatre i preskaču ih. Ali i vještice su ljudi, ne treba ih spaljivati, dapače treba ih pojačano ljubiti, ne bi li se obratili i povjerovali evanđelju. Uopće se ne bih na ovo osvrtao da Hrvoje nije izjavio da i dalje vjeruje u Boga. Moguće i da vjeruje, ali ne vjeruje Bogu koji je rekao u Rim, 1 18-32, i 1Kor 6,9 da je homoseksualizam teško izopačenje koje nastaje kao rezultat idolopoklonstva. Teški grijeh koji vapije u nebo.
U ovom slučaju Hrvoju je idola ponudio Bruno Šimleša. U svojim knjigama, naravno. Idola u obliku autoidolatrije. New ageovske postavke da treba sebe pronaći. Uskladiti se sa sobom.

Iza svakog idola stoji demon, kaže Bog (1 Kor 10,20).
Dakle, dragi Hrvoje, pod hitno napuštaj planove da otvaraš gay klubove, ako ne misliš završiti u paklu. Zar si toliko zamrzio svoju dušu i svoga Stvoritelja da si se prodao za malo tjelesne prolazne sreće. I još si odlučio i druge zavoditi, što tvoju situaciju naveliko otežava.
Pitam Hrvoja, ali iskreno, da li je moguće da nisi nikad pročitao Rim 1,18-32
Da li je to moguće? Pa ako si pročitao, napusti skroz vjeru, jer ćeš na Božjem sudu puno gore proći ako povezuješ vjeru sa homoseksualizmom.
Ako te interesira moj generalni stav o tvom slučaju reći ću sljedeće.
Nisam homofob jer poštujem tvoju osobu, ali ne poštujem tvoj grijeh, jer ti želim vječno spasenje. Želim i tražim tvoje obraćenje Bogu. I svjedočenje, da anuliraš pokorom onu štetu koji si ljudima dosad učinio.
Za Brunu Šimlešu reći ću da je izraziti pneuma-homofob, jer poštuje tvoju slobodu izbora, koju i ja poštujem, ali on ima i mržnju prema homoseksualcima jer im želi vječni pakao. Naravno na potsvjesnoj razini. Zapravo on uživa u tuđoj nesreći. Uživa sa neskrivenim vražjim osmjehom.

U jednom društvu pojavio se jedan čovjek (Šiml) i kaže -Znam jednog novog homoseksualca, skinuo svećeničku odoru.- A koji je, pita jedan iz društva.- Daj mi pusu, pa ću ti odgovorit, odgovori spisatelj.

- 23:21 - Komentari (38) - Isprintaj - #

11.02.2015., srijeda


Na 70 obljetnicu ubojstva franjevaca na Širokom Brijegu, u franjevačkoj crkvi Bezgrješnog začeća BDM u zagrebačkoj Dubravi, biskup Antun Škvorčević predvodio je 7. veljače euharistijsko slavlje.
U homiliji je biskup istaknuo kako smo i ovih dana mogli čuti od pojedinih visokih javnih dužnosnika u Hrvatskoj da se ne treba baviti prošlošću, nego se valja okrenuti izgradnji budućnosti, te se naš večerašnji spomen na događaj koji se zbio prije 70 godina može učiniti kao nešto nepoželjno. Kazao je da se nasuprot tome neki bave prošlošću kako bi podsjetili na njezine strahote i probudili osjećaje mržnje i osvete u sadašnjosti. Prisjetio se u tom smislu inicijative biskupa Josefa Homayera iz Hildesheima u Njemačkoj koji je 1993. pozvao srpske i hrvatske predstavnike kako bi sa stručnjacima pokrenuo projekt reinterpretacije hrvatsko-srpske povijesti, napose s obzirom na događaje u čijem se tumačenju dvije strane ne slažu. Kazao je da je tom prigodom jedan od srpskih predstavnika izjavio kako taj projekt neće uspjeti jer Srbi imaju posebno poimanje povijesti. Ono bi se sastojalo u tome da događaj koji se zbio u prošlosti nije u njoj završio nego ima svoje značenje za sadašnjost, te da je 1991. godina zapravo 1941.
Biskup je podsjetio da ovakav pristup prošlosti kao i njezino isključivanje iz sadašnjosti služi interesima određenih skupina i ne može riješiti teško pitanje zla koje se dogodilo, nego ga oživljava ili zaboravlja što dovodi u opasnost da ponovno budemo njegovim žrtvama. Spomenuo je da je u tom smislu dragocjena poruka koju nam je papa Ivan Pavao. II. uputio prigodom svoga prvog pohoda Hrvatskoj u propovijedi na zagrebačkom Hipodromu 1994. a koju je za Veliki jubilej 2000. nazvao Čišćenjem povijesnog pamćenja i spomena mučenika: dati oproštenje i tražiti oproštenje. Biskup je protumačio da smo dužnici prošlosti i da je trebamo pamtiti, da nedužne žrtve nasilja imaju svoje dostojanstvo i ne smiju biti zaboravljene, ali da to ne smije biti pomućeno počinjenim zločinom i da se to postiže jedino praštanjem.
Podsjetio je kako je čovjek biće duboko ranjeno zlom, koje u pojedinim prigodama progovori na razoran način kao što je to bilo 1945., kada je netko pomislio da će nešto postići ubijanjem najprije 12, potom još 18 fratara na Širokom Brijegu a svih zajedno u Hercegovini 66 ili 69. Kazao je da zlo ima svoju taktiku, ono nas privlači da i večeras o njemu i zločincima razmišljamo, te se u nama probudi želja za osvetom, budemo upleteni u njegove mreže, postanemo njegovom žrtvom. Biskup je istaknuo kako nam valja moliti da bismo bili moćni duhom te se na Isusov način praštanjem izdignemo iznad zla koje je počinjeno nedužnim širokobriješkim i drugim žrtvama, očuvamo slobodu u promatranju njihove veličine, pamtimo ih u dostojanstvu.
. Upozorio je da kad na zlo odgovorimo zlom ostajemo u začaranom krugu njegove moći, da se Bog ne ponaša po zakonu recipročnosti „oko za oko zub za zub“ nego po pravednosti ljubavi, praštanjem otvara izlaz iz njega i uvodi u istinsku slobodu te je ustvrdio da radi našega hrvatskog dostojanstva trebamo biti ljudi praštanja. Dodao je da Božja pravda s naslova ljubavi želi svako svoje stvorenje uvesti u puno stanje postojanja te da Bog oprašta i zločincima ako se kaju. Istaknuo je da vjernik pronalazi temelj i snagu za takvo praštanje u Isusovoj ljubavi za koju sv. Pavao u Poslanici Rimljanima tvrdi kako je jača i od same smrti.

U homiliji je biskup spomenuo i da ne smijemo težiti da se zločinci zatvore, jer i to spada u zakon- oko za oko, zub za zub-
Ovo me posebno zasmetalo, pa sam cijelu propovjed doživio kao svojevrstan teror milosrđa, što je danas moderno, osobito među njemačkim biskupima, ali vezano za druge teme.
Zar ne viče krv pravednika iz zemlje (sa prvih stranica biblije. Viče za pravdom. Također Pavao u Rim 13, 3-7.
----Vladari doista nisu strah i trepet zbog dobra, nego zbog zla djela. Hoćeš li se ne bojati vlasti? Dobro čini pa ćeš imati pohvalu od nje! 4Ta Božji je ona poslužitelj – tebi na dobro. Ako li zlo činiš, strahuj! Ne nosi uzalud mača! Božji je ona poslužitelj: gnjev njegov iskaljuje na onome koji zlo čini. 5Treba se stoga podlagati, ne samo zbog gnjeva nego i zbog savjesti. 6Zato i poreze plaćate: ta službenici su Božji oni koji se time bave. 7Dajte svakomu što mu pripada: komu porez – porez, komu carina – carina, komu poštovanje – poštovanje, komu čast – čast.-------

Zar se odavde ne vidi da biskup treba pustiti vlasti u Hrvatskoj da zatvaraju zločince. I nek se ne mješa u politiku na ovakav način. Nije dobro da biskupi zanemaruju Riječ Božju, ili da je tumače parcijalno.

Krajnje je vrijeme da, ako se spominje Božja pravda s naslova ljubavi, da se prihvati činjenica da Bog odgađa kazne i čeka obraćenje čovjeka. Dakle Bog jest Pravda i On sam se ponaša po Zakonu recipročnosti. To Bog dopušta, ako se čovjek ne pokaje. (Zar ne postoji pakao?). Ljubav Božja se pokazuje u Žrtvi njegova Sina. Dakle, netko mora trpiti za učinjene grijehe. I u tome se sastoji Pravda. Napominjem da mi svi vjernici trebamo biti na sliku Sina Božjega. Ali to nije razborito očekivati od nevjernika.
Velika je nepravda proglasiti recipročnost Zakona -oko za oko- nečim što nije dobro. Zar nisu njemački fašisti ubijali na principu -jedan njemački vojnik, za sto civila.- Ili zar su Srbi zadovoljni sa Bleiburgom i sa cca
300 000 žrtava ubijenih bez suda. Oni bi kad bi mogli jedan naprama deset. Ili zar Isilovci ne bi pobili jedan naprama tko zna koliko, kad bi mogli.
Zato je uvijek potrebno naglašavati dobrotu svakog Božjeg Zakona. Ta dobrota ovisi od okolnosti. Ne možeš Šešelju ili Isilovcima propovjedati Zakon Milosti, preskočivši Deset Božjih zapovjedi i zakon -oko za oko.- To bi bilo nerazborito i naivno i neučinkovito. Za njemačke fašiste eventualna odredba -jedan njihov vojnik za jednog civila- bio bi takav nevjerojatan civilizacijski napredak, da možda ne bi ni izgubili rat da su se držali makar te Božje odredbe, ako su već odlučili potpuno zanemariti Zakon Ljubavi.
Ovaj post je nastavak posta- O Pravdi i pravednosti od 09.01. 2015.

- 10:33 - Komentari (25) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.