Danas, u srijedu, točno u podne, u zagrebačkoj knjižari "Profil Megastore" u Bogovićevoj ulici održat će se promocija romana "Tuđi život" Marine Vujčić. Kako su se samo sjetili zakazati promociju točno u podne, da malo tko može doći? Bez obzira na takav početak, očekujem da će to biti jedna od čitanijih i omiljenijih knjiga domaćih autorica. Glavni lik romana je ženska koji voli čitati. Dograbila se neke knjige i čita čak u autu dok pred semaforom čeka da se promijeni crveno svjetlo. Iz susjednog automobila spazi to neki tip, te mu se njezina čitalačka strast toliko svidi da se zakači za nju i počne je slijediti. Tako počinje jedan od zapleta u romanu. Epizoda je zanimljiva. Tip koji se zakačio kasnije kaže da ga je privukao njezin čitalački žar. Istovremeno nije slijep i priznaje kako je ona zgodna ženska, ali tome ne pridaje posebno značenje jer svakodnevno viđa stotine lijepih ženski, ali ne trči za svima. Što je zapravo bilo posrijedi? Da je ženska bila neatraktivna, da mu se nije svidjela kao ženska, njezino čitanje na semaforu bilo bi mu samo simpatično, ali ne bi bilo dovoljno da momak krene za njom. Dakle, krenuo je za njom zato jer mu je bila zgodna. Tek na pitanje zašto je među svim zgodnim ženama koje svakodnevno viđa krenuo upravo za njom odgovor je - zato što je čitala. Po čemu je čitanje, koliko god bilo simpatično, toliko važno da može nagnati momka da slijedi nepoznatu ženu? Banalni odgovor da nepoznata ima dvije pozitivne karakteristike (zgodna je + pasionirana čitateljica) nasuprot svim ostalim nepoznatim zgodnim ženskama koje imaju samo jednu (zgodne su), nije dovoljan. Sve nepoznate koje mimoilazimo na ulici sigurno imaju još neku pozitivnu karakteristiku koju bi otkrili da im priđemo, ali im ipak ne prilazimo. Pravi odgovor je u tome da je i momak načitan, da je na prvi pogled uočio "srodnu dušu", a kad su već "srodne duše" lako bi mogli naći "zajednički jezik", a nakon što nađu "zajednički jezik" - pod pretpostavkom da ona nije zauzeta na drugoj strani i da je i on njoj jednako zgodan - kada će se spanđati samo je pitanje vremena. Da je mislio da joj se neće svidjeti, da će dobiti sigurnu odbijenicu, ne bi ništa ni pokušavao. Drugim riječima, formula privlačnosti ima tri sastavna elemenata. Prvi je da privlačna osoba ima poželjne osobine koje je čine vrijednim ciljem. Drugi je da postoji način kako se može zadobiti njezina naklonost, put do nje, ulaz, poveznica, što je izdvaja od svih drugih mogućim ciljeva. Pučki rečeno - da je dostupna. Treći je da onaj tko poželi ima dovoljno samopouzdanja da bi mogao biti prihvaćen. Kroz povijest je u slučajevima usklađenosti prvog i trećeg elementa obično drugi bio problem: kako joj prići i da li će mi prići? Internetske komunikacije (chatovi, blogovi, "Iskrice" i slično) preokrenule su situaciju. Drugi element više nije problem. Problem su postali prvi i treći element: da li su na oba kraja komunikacije osobe koje si odgovaraju i kako to provjeriti. Mnogo se može razbrati već iz pristupa, ali na kraju ipak ostaje onaj ključni moment, trenutak kada se stvarne osobe napokon sretnu oči u oči, koji je nekoć bio na samom početku, a danas je često na samom kraju. "Tuđi život" priča između ostaloga o isprepletenosti starog i novog načina (koji imaju svojih prednosti i mana) u vremenu dok još nije iznađen neki treći kojim bi svi bili zadovoljni. |
Rujan 2021 (1)
Kolovoz 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (1)
Studeni 2020 (1)
Listopad 2020 (5)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (9)
Srpanj 2020 (7)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (2)
Siječanj 2020 (4)
Prosinac 2019 (3)
Studeni 2019 (7)
Listopad 2019 (4)
Rujan 2019 (6)
Kolovoz 2019 (7)
Srpanj 2019 (9)
Lipanj 2019 (5)
Svibanj 2019 (2)
Lipanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (4)
Travanj 2018 (4)
Ožujak 2018 (5)
Veljača 2018 (3)
Siječanj 2018 (2)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Kolovoz 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (2)
Travanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (2)
Prosinac 2016 (3)
Studeni 2016 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (8)
Srpanj 2016 (7)
Lipanj 2016 (8)