Foto: Miš Nakon gubitka "Žuće", četvrti tjedan obuke odrađen je na većoj Cessni 172N, koja osim pilota i instruktora može utovariti još dvije osobe. To je tijekom tjedna iskorišteno za provozati dragovoljce. Kad već trošimo gorivo i peglamo zrak, da ima neke koristi. Pa su zbog izostanka simulacija bojnog djelovanja, najhrabriji pripadnici Plaćeničkog pokreta iskusili doživljaj kretanja kroz treću dimenziju. U svega tri letačka dana u tjednu izbrušene su letačke vještine fine motorike, doravnavanja, prevlačenja, simulacija otkaza i slijetanja sa flapsom 40 na većem i snažnijem modelu aviona. U četvrtak instruktor reče - Ti si gotov što se mene tiče, a to nakon procjene u petak potvrđuje direktor tvrtke Ecos. Formalnosti radi danas odrađujem samostalni navigacijski let na ruti od 150 NM (272,5 km) i već sljedeći tjedan sam spreman za ispitni let. Ispitivača i datum polaganja će odrediti Agencija za civilno zrakoplovstvo, nadam se u najkraćem roku. Pa čim obavimo i tu formalnost, mogu krenuti put juga na preobuku na zrakoplov za vuču jedrilica. Izvještaji slijede... Foto: Miš |
Treći tjedan letačke obuke nije dobro završio. Na petoj vježbi aerodromskih krugova, tijekom zadnjeg kruga sa zaustavljanjem, motor odjednom mijenja zvuk malo prije drugog zaokreta. Odmah smanjujem snagu, okrećem prema stazi i slijećemo u skladu sa imitacijom otkaza motora. Tijekom protrčavanja nastavnik gasi motor i na inerciju silazimo s piste na spojnicu E. Dok čekamo vučno vozilo, zamjećujem motorno ulje na nosnoj nozi podvozja. Sutrašnja inspekcija donosi lošu vijest - pukao je blok motora. Dok se ne nabavi novi motor "Žućo" je van pogona. Nabrajamo sve učestalije otkaze pogonskih grupa u generalnoj avijaciji, te zaključujemo kako tu nešto nije u redu. Pad kvalitete materijala i proizvodnje vjerojatni su razlozi tih pojava. Sreći zahvaljujući i pridržavanju procedura pri tehničkom održavanju, to na ovim prostorima još nije imalo smrtne ishode. No ipak "u zraku" ostaje visiti pitanje - do kada će nas sreća pratiti? Druga sreća, ona lovačka, nakon višemjesečne pauze nikako da nam se osmjehne. Naime trebala je biti iskušana ovaj vikend, ali zbog razlika u rasporedima njenih aktera, nije se realizirao načelni dogovor od prošlog vikenda. Dobro da je kroz tjedan odrađena bar streljana za kratko. Pri čemu je Žmirka dobila svoje paljbeno krštenje. S obzirom na prvi put, uopće nije bila loša. U uzaludnom iščekivanju lovačkih i letačkih aktivnosti za vikend, pratilo se vijesti. Tjedan za nama obilježili su susret Putina i Bajdena u Ženevi, kao i lansiranje Kineskih astronauta na njihovu svemirsku postaju u izgradnji. Konkretne rezultate tog susreta na vrhu pokazat će uskoro zbivanja na aktivnim bojišnicama. U skladu sa porastom temperatura, za očekivati je i usporavanje borbenih aktivnosti. Unatoč tome, mi nastavljamo pratiti... |
Zbog slabog odaziva i ove nedjelje nema airsoft treninga. Pa je nastavljen plan i program obuke za povratak u letačku trenažu u ECOS-u. Nakon četiri pilotažne zone odrađene su četiri grupe školskih ili aerodromskih krugova. Gubitak trenaže se najviše osjeti u doravnavanju pred dodir glavnih kotača sa pistom. Sve je to tu negdje u pola metra, ali tih pola metra u praksi čini razliku od udara u pistu i "lizanja" iste. Caka je u gubitku vizure za finu procjenu visine, a navedeno se vraća sa letačkim uvježbavanjem i bočnim pogledom na pistu. Jer kad nam sa navlačenjm komandi na sebe, motor aviona oduzme pogled prema naprijed, pogled treba prebaciti bočno. Naravno toga se trebalo i sjetiti. Pa je tih 50 cm razlike u par krugova dovedeno na nekih 20 cm. Za kraj ovog teksta prenosim još jedno otkriće. Mali "Žućo" je u biti prikriveni SMB stroj. Osnovna boja s kojom je prekriven je vojna SMB ili OD (Olive Drab), kako je zovu oni tamo preko bare. Poruka svemira kao takva je primljena. Obuka se nastavlja... |
Nakon odrađena četiri letačka dana prošli tjedan, kao u najboljim danima "ponosa i slave", ovaj tjedan se letačka aktivnost usporila. Glavni razlog je odlazak na more direktora, instruktora i glavnog aviomehaničara u pratnji svoje bolje polovice i ujedno tajnice tvrtke Ecos. Pa je teret obuke pao na mlađeg instruktora u tvrtci, a kojeg smo imali prilike upoznati tamo 2012. godine kad se naš Doktor s Pelješca prvi put dokotrljao na kontinent odraditi informativnu padobransku i letačku obuku. Bubi je tada imao 200-injak, a sada ima preko 800 sati naleta. Zbog planiranog međuremontnog intervala na "Žući" ovaj tjedan su odrađeni samo jedni školski krugovi, a avion je potom privezan i zamotan. Ovaj vikend bi se direktor-pilot-aviomehaničar trebao vratiti i napraviti avion. Pa su sljedećeg tjedna isplanirana tri letačka dana. Cilj je povratak u trenažu i polaganje PPL(A) završiti do kraja mjeseca, a potom se prebaciti na jug. Plan je dolje napraviti preobuku na jedan drugi avion i na njemu odraditi obuku za šlepanje jedrilica. No o tom potom. Nakon dulje pauze napokon je odrađen i jedan airsoft trening. Od šestorke najavljenih Plaćenika na kraju se ukazalo troje. Ništa bolje nije bilo ni kod domaćina. On trideset najavljenih ukazuje se šest. Dijelimo se pet prema četiri i igramo prema scenariju aktiviraj bombu. Cilj je doći do bombe na sredini terena, odnijeti je u jedan bočni objekt, aktivirati i obraniti dok ista na odbroji 30 minuta. S jedne strane staje multicam ekipa, a s druge šareno odjeveno društvo kolokvijalno nazvano PMC. Iako multicamovci prvi odnose i aktivaraju bombu, PMC-ovci je uspijevaju preuzeti i nanovo aktivirati. U pola te priče iz južnog obuhvata upadam u objekt, rješavam jednog našeg u multicam odori i zatim ginem od našeg Mare. Naravno nisam znao da mi kontroliramo bombu. Povratkom iz respawna rješavam novi njihov napad po desnom krilu i zabijam se u objekt sa bombom. Iako su još pokušavali, nisu imali šanse i to je bilo to. Selimo se potom u lokalnu birtiju na pivu i raščlambu. Do sljedeće prigode... |