AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

srijeda, 19.01.2022.

OBRAZOVANJE I OSPOSOBLJAVANJE O KLIMATSKIM PROMJENAMA, BIOLOŠKOJ RAZNOLIKOSTI I ODRŽIVOSTI





KOMISIJA PREDLAŽE DA OKOLIŠNA ODRŽIVOST BUDE U SREDIŠTU SUSTAVA OBRAZOVANJA I OSPOSOBLJAVANJA

Komisija je 14. siječnja u Bruxellesu, u priopćenju za javnost, objavila Prijedlog preporuke Vijeća o učenju za okolišnu održivost.
Cilj je prijedloga poduprijeti države članice, škole, visoka učilišta, nevladine organizacije i sve pružatelje obrazovanja u prenošenju znanja i vještina u području održivosti, klimatskih promjena i okoliša.
Novi europski okvir kompetencija za održivost, https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/bc83061d-74ec-11ec-9136-01aa75ed71a1/language-en

koji je objavio Zajednički istraživački centar, i koji je također od danas dostupan, definira kompetencije potrebne za zelenu tranziciju koje uključuju kritičko razmišljanje, pokretanje inicijativa, poštovanje prirode i razumijevanje posljedica svakodnevnih aktivnosti i odluka za okoliš i globalnu klimu


U prijedlogu Komisije države članice EU pozivaju se da:

• učenicima svih dobnih skupina omoguće pristup visokokvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju o klimatskim promjenama, biološkoj raznolikosti i održivosti;

• odrede okolišnu održivost kao prioritetno područje u okviru politika i programa obrazovanja i osposobljavanja kako bi se pružila potpora tom sektoru i omogućilo da pridonese zelenoj tranziciji;

• potaknu i pruže potporu pristupima održivosti na razini cijele institucije koji obuhvaćaju poučavanje i učenje; razvoj vizija, planiranje i upravljanje; aktivno sudjelovanje studenata i osoblja; upravljanje zgradama i resursima te partnerstva s lokalnim i širim zajednicama;

• mobiliziraju nacionalna sredstva i sredstva EU-a za ulaganja u održivu i zelenu infrastrukturu, osposobljavanje, alate i resurse za povećanje otpornosti i pripravnosti sustava obrazovanja i osposobljavanja za zelenu tranziciju.

Na pitanje u anketi Eurobarometra o tome što bi trebali biti glavni prioriteti EU-a u nadolazećim godinama najčešći odgovor mladih bio je zaštita okoliša i borba protiv klimatskih promjena (67 %) nakon koje slijede poboljšanje sustava obrazovanja i osposobljavanja (56 %).To jasno pokazuje koliko je važno djelovati.

Program Erasmus+ za razdoblje 2021.–2027. velik naglasak stavlja i na zelenu tranziciju u obrazovanju i osposobljavanju. U godišnjem programu rada za 2022. prioritet će biti projekti pružatelja obrazovanja kojima se razvijaju zelene kompetencije i vještine, kurikulumi usmjereni na budućnost i planirani pristupi održivosti. Posebnim pozivom na podnošenje prijedloga za velike projekte osigurat će se financijska sredstva za utvrđivanje, razvoj i ispitivanje inovativnih pristupa obrazovanju o okolišnoj održivosti. Komisija će nastavnicima pružiti i mogućnosti osposobljavanja i pristup zajednicama prakse putem portala School Education Gateway i eTwinning. Novi Komisijin portal europskog prostora obrazovanja omogućuje jednostavan pristup informacijama o obrazovanju i osposobljavanju u EU-u, uključujući posebne informacije o zelenom obrazovanju.
Sljedeći koraci
O prijedlogu Komisije raspravljat će države članice, nakon čega bi ga trebali prihvatiti njihovi ministri obrazovanja. Komisija će podupirati provedbu Preporuke učenjem i razmjenom među državama članicama, dionicima i partnerskim zemljama.

Kontekst

Komisija je za potrebe izrade prijedloga provela široko savjetovanje o trenutačnom stanju u pogledu prilika za učenje o okolišnoj održivosti u EU-u. U okviru ispitivanja javnog mnijenja, koje je provedeno od lipnja do rujna 2021., prikupljeno je više od 1.300 odgovora te 95 dokumenata o stajalištima. Mišljenja su prikupljana i u nizu savjetodavnih radionica na internetu s oblikovateljima politika, nastavnicima, organizacijama mladih, socijalnim partnerima, istraživačima i drugim zainteresiranim tijelima i organizacijama. U savjetovanjima je istaknuto da obrazovanje i osposobljavanje imaju ključnu ulogu jer pomažu ljudima da razumiju što je to okolišna održivost te da počnu djelovati u njezinu cilju.
Prema ispitivanju javnog mnijenja, 71 % ispitanika rangiralo je obrazovanje i osposobljavanje kao najvažniji sektor u tom pogledu, ispred javnih tijela i vlada (56 %) te medija (34 %). Pružanje kvalitetnih mogućnosti za profesionalni razvoj u području okoliša i održivosti za nastavnike, voditelje osposobljavanja, voditelje mladih i akademsko osoblje smatralo se glavnim prioritetom djelovanja zajedno s uvođenjem održivosti kao međusektorskog pitanja u kurikulume i studijske programe.



Razvoj europskog okvira kompetencija za održivost:

https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC128040

Razvoj europskog okvira kompetencija za održivost jedna je od mjera politike postavljenih u Europskom zelenom dogovoru kao katalizator za promicanje učenja o održivosti okoliša u Europskoj uniji.
GreenComp identificira skup kompetencija održivosti koje treba uključiti u obrazovne programe kako bi pomogao učenicima da razviju znanje, vještine i stavove koji promiču načine razmišljanja, planiranja i djelovanja s empatijom, odgovornošću i brigom za naš planet i javno zdravlje.

Ovaj je rad započeo pregledom literature i temeljio se na nekoliko konzultacija sa stručnjacima i dionicima koji rade na području obrazovanja o održivosti i cjeloživotnog učenja. Rezultati predstavljeni u ovom izvješću čine okvir za učenje o održivosti okoliša koji se može primijeniti u bilo kojem kontekstu učenja. Izvješće dijeli radne definicije održivosti i učenja za održivost okoliša koje čine osnovu za okvir za izgradnju konsenzusa i premošćivanje jaza između stručnjaka i drugih dionika.

Green Comp -Zeleni komp obuhvaća četiri međusobno povezana područja kompetencija: „utjelovljenje vrijednosti održivosti”, „prihvaćanje složenosti u održivosti”, „predviđanje održive budućnosti” i „djelovanje za održivost”.
Svako područje obuhvaća tri kompetencije koje su međusobno povezane i jednako važne. GreenComp je dizajniran da bude nepropisna referenca za sheme učenja koje potiču održivost kao kompetenciju.




19.01.2022. u 06:36 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2022 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Studeni 2024 (41)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter