Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

OBRAZOVANJE I OSPOSOBLJAVANJE O KLIMATSKIM PROMJENAMA, BIOLOŠKOJ RAZNOLIKOSTI I ODRŽIVOSTI





KOMISIJA PREDLAŽE DA OKOLIŠNA ODRŽIVOST BUDE U SREDIŠTU SUSTAVA OBRAZOVANJA I OSPOSOBLJAVANJA

Komisija je 14. siječnja u Bruxellesu, u priopćenju za javnost, objavila Prijedlog preporuke Vijeća o učenju za okolišnu održivost.
Cilj je prijedloga poduprijeti države članice, škole, visoka učilišta, nevladine organizacije i sve pružatelje obrazovanja u prenošenju znanja i vještina u području održivosti, klimatskih promjena i okoliša.
Novi europski okvir kompetencija za održivost, https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/bc83061d-74ec-11ec-9136-01aa75ed71a1/language-en

koji je objavio Zajednički istraživački centar, i koji je također od danas dostupan, definira kompetencije potrebne za zelenu tranziciju koje uključuju kritičko razmišljanje, pokretanje inicijativa, poštovanje prirode i razumijevanje posljedica svakodnevnih aktivnosti i odluka za okoliš i globalnu klimu


U prijedlogu Komisije države članice EU pozivaju se da:

• učenicima svih dobnih skupina omoguće pristup visokokvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju o klimatskim promjenama, biološkoj raznolikosti i održivosti;

• odrede okolišnu održivost kao prioritetno područje u okviru politika i programa obrazovanja i osposobljavanja kako bi se pružila potpora tom sektoru i omogućilo da pridonese zelenoj tranziciji;

• potaknu i pruže potporu pristupima održivosti na razini cijele institucije koji obuhvaćaju poučavanje i učenje; razvoj vizija, planiranje i upravljanje; aktivno sudjelovanje studenata i osoblja; upravljanje zgradama i resursima te partnerstva s lokalnim i širim zajednicama;

• mobiliziraju nacionalna sredstva i sredstva EU-a za ulaganja u održivu i zelenu infrastrukturu, osposobljavanje, alate i resurse za povećanje otpornosti i pripravnosti sustava obrazovanja i osposobljavanja za zelenu tranziciju.

Na pitanje u anketi Eurobarometra o tome što bi trebali biti glavni prioriteti EU-a u nadolazećim godinama najčešći odgovor mladih bio je zaštita okoliša i borba protiv klimatskih promjena (67 %) nakon koje slijede poboljšanje sustava obrazovanja i osposobljavanja (56 %).To jasno pokazuje koliko je važno djelovati.

Program Erasmus+ za razdoblje 2021.–2027. velik naglasak stavlja i na zelenu tranziciju u obrazovanju i osposobljavanju. U godišnjem programu rada za 2022. prioritet će biti projekti pružatelja obrazovanja kojima se razvijaju zelene kompetencije i vještine, kurikulumi usmjereni na budućnost i planirani pristupi održivosti. Posebnim pozivom na podnošenje prijedloga za velike projekte osigurat će se financijska sredstva za utvrđivanje, razvoj i ispitivanje inovativnih pristupa obrazovanju o okolišnoj održivosti. Komisija će nastavnicima pružiti i mogućnosti osposobljavanja i pristup zajednicama prakse putem portala School Education Gateway i eTwinning. Novi Komisijin portal europskog prostora obrazovanja omogućuje jednostavan pristup informacijama o obrazovanju i osposobljavanju u EU-u, uključujući posebne informacije o zelenom obrazovanju.
Sljedeći koraci
O prijedlogu Komisije raspravljat će države članice, nakon čega bi ga trebali prihvatiti njihovi ministri obrazovanja. Komisija će podupirati provedbu Preporuke učenjem i razmjenom među državama članicama, dionicima i partnerskim zemljama.

Kontekst

Komisija je za potrebe izrade prijedloga provela široko savjetovanje o trenutačnom stanju u pogledu prilika za učenje o okolišnoj održivosti u EU-u. U okviru ispitivanja javnog mnijenja, koje je provedeno od lipnja do rujna 2021., prikupljeno je više od 1.300 odgovora te 95 dokumenata o stajalištima. Mišljenja su prikupljana i u nizu savjetodavnih radionica na internetu s oblikovateljima politika, nastavnicima, organizacijama mladih, socijalnim partnerima, istraživačima i drugim zainteresiranim tijelima i organizacijama. U savjetovanjima je istaknuto da obrazovanje i osposobljavanje imaju ključnu ulogu jer pomažu ljudima da razumiju što je to okolišna održivost te da počnu djelovati u njezinu cilju.
Prema ispitivanju javnog mnijenja, 71 % ispitanika rangiralo je obrazovanje i osposobljavanje kao najvažniji sektor u tom pogledu, ispred javnih tijela i vlada (56 %) te medija (34 %). Pružanje kvalitetnih mogućnosti za profesionalni razvoj u području okoliša i održivosti za nastavnike, voditelje osposobljavanja, voditelje mladih i akademsko osoblje smatralo se glavnim prioritetom djelovanja zajedno s uvođenjem održivosti kao međusektorskog pitanja u kurikulume i studijske programe.



Razvoj europskog okvira kompetencija za održivost:

https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC128040

Razvoj europskog okvira kompetencija za održivost jedna je od mjera politike postavljenih u Europskom zelenom dogovoru kao katalizator za promicanje učenja o održivosti okoliša u Europskoj uniji.
GreenComp identificira skup kompetencija održivosti koje treba uključiti u obrazovne programe kako bi pomogao učenicima da razviju znanje, vještine i stavove koji promiču načine razmišljanja, planiranja i djelovanja s empatijom, odgovornošću i brigom za naš planet i javno zdravlje.

Ovaj je rad započeo pregledom literature i temeljio se na nekoliko konzultacija sa stručnjacima i dionicima koji rade na području obrazovanja o održivosti i cjeloživotnog učenja. Rezultati predstavljeni u ovom izvješću čine okvir za učenje o održivosti okoliša koji se može primijeniti u bilo kojem kontekstu učenja. Izvješće dijeli radne definicije održivosti i učenja za održivost okoliša koje čine osnovu za okvir za izgradnju konsenzusa i premošćivanje jaza između stručnjaka i drugih dionika.

Green Comp -Zeleni komp obuhvaća četiri međusobno povezana područja kompetencija: „utjelovljenje vrijednosti održivosti”, „prihvaćanje složenosti u održivosti”, „predviđanje održive budućnosti” i „djelovanje za održivost”.
Svako područje obuhvaća tri kompetencije koje su međusobno povezane i jednako važne. GreenComp je dizajniran da bude nepropisna referenca za sheme učenja koje potiču održivost kao kompetenciju.






Post je objavljen 19.01.2022. u 06:36 sati.