Mnogi hrvatski poljoprivredni proizvođači nemaju tržište za proizvode koje stvaraju na svojim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (OPG). Ne zato što ti proizvodi nemaju kvalitetu već prije svega zato što sistem trgovine u RH na proizvode s OPG-a ne gleda kao na zanimljivu ponudu, već su ti proizvodi u indiferentnom položaju. Zašto, teško je reći. Jer dok kroz medije slušamo i čitamo kako se u svijetu cijeni hrana koja je domaća i koja nije industrijski proizvedena, u našoj zemlji proizvodima s OPG-a gotovo da nema mjesta. A mnogi od tih proizvoda imaju i ekološku markicu, koja garantira ekološku proizvodnju.
Trgovački lanci OPG proizvođače odbijaju s obrazloženjem „ nemate dovoljno proizvoda da biste mogli s nama raditi cijele godine“. Zato domaći proizvodi; sirevi kravlji, ovčiji i koziji, med, maslinovo ulje, domaći kolači, slavonski kulen, dalmatinski pršut i panceta, voćne rakije, prirodni voćni sokovi, domaći đemovi, kupinovo vino i sirupi, lavanda, i drugi proizvodi teško nalaze tržište jer takvi proizvodi nemaju stalno mjesto svoje prodaje. Županije periodično organiziraju prodajne dane tipa „Proizvodi hrvatskog sela“ kakvi se u Zagrebu organiziraju nekoliko puta godišnje i uglavnom ništa više od toga.
Domaći voćari i povrćari nisu u ništa boljoj poziciji.Traže tržište u mnogobrojnim prodajnim lancima u RH, ali ga teško nalaze. Strani prodajni lanci prioritet daju uvoznom voću i povrću. Domaći koncern također ne želi raditi s malim proizvođačima. Zato se proizvođači udružuju i prodaju pojedinim otkupljivačima, koji onda zapravo kao posrednici nastupaju pred koncernom. I nakon takve prodaje dolazi najteži dio, teži – kažu proizvođači i od proizvodnje – treba naplatiti, odnosno doći do novca za predani, odnosno prodani proizvod.
A što je tek s proizvodima rađenih rukom od zlatoveza; torbicama, remenjem, naušnicama, prslucima i slikama - od kojih je svaki predmet unikat, zatim ručno pletenim odjevnim predmetima kakve njeguju „Petrine pletilje„ predmetima od kože i krzna, brojnim suvenirima od stakla, keramike, kamena, metala, keramičkih slikama u terakoti, pletenim proizvodima od šibe i trske, cekerima pletenim od lušćnja što je stari zanat, suvenirima brodova od orahova trešnjimna i maslinova drveta, lutkicama u narodnim nošnjama i mnogim drugima. Gdje je njihov prodajni prostor? Mnoge od tek ovih nabrojenih predmeta turisti nikada i ne vide, niti znaju da postoje, niti su im ponuđeni na kupnju. A sličnih proizvoda koji nastaju na registriranim radionicama i na OPG-ima koji njeguju stare zanate ima još mnogo.
FLAMEN d.o.o OTVARA „Bakinu špajzu“
I onda se početkom ove godine pojavila tvrtka koja ima volje i želje organizirati prodaju proizvoda s OPG-a. Projekt je nazvan „ Bakina špajza“, a voditeljica projekta je Koraljka Došen, a direktor Igor Jurak.
Prodaja proizvoda s OPG-a biti će u Avenue Mall-u, na adresi Avenija Dubrovnik 16 u Zagrebu u prostoru od 55 kvadratnih metara, na nivou minus dva. Lokacija je zapažena već i stoga što se s podzemnog parkirališta ulazi u trgovinu, što ujedno osigurava i pristupačan dovoz artikala u trgovinu.
Prema riječima Koraljke Došen u planu je plasiranje proizvoda proizvođača koji proizvode na svojim OPG -ima iz cijele zemlje, te otvaranje takvih trgovina i u regijama. U asortimanu će biti svi proizvodi hrvatskog sela počevši od sira i vrhnja, domaćih sireva raznih okusa, mesnih proizvoda, svježeg voća i povrća, domaćih kolača , meda, sira itd. Trgovina će biti otvorena tijekom mjeseca travnja.
PROIZVOĐAČI OPG KOJI TRAŽE PLASMAN SVOJIH PROIZVODA MOGU SE JAVITI NA SLIJEDEĆE meil adrese: bakina.spajza@gmeil.com i info.flamen@gmail.com, na mobitel Koralje Došen 095 534 84 93 i telefon i faks broj : 01 6191 853 .
Suradnja tvrtke FLAMEN d.o.o realizira se kroz PRISTUPNICU i PRAVILNIK grupe poljoprivrednih proizvođača gdje su istaknuta pravila poslovanja, točnije obveze tvrtke FLAMEN d.o.o prema članovima poljoprivrednim proizvođačima i obrnuto. Propisana je članarina koja iznosi 2 800 kn je godišnja, plaća se u četiri rate, a sa sobom nosi i određene pogodnosti, poput nabave repromaterijala, analiza i ispitivanje tla, marketinga poljoprivrednih proizvoda i više drugih pogodnosti.
Sklapa se Zastupnički ugovor putem kojeg proizvođač određuje prodajnu cijenu, i na nju nema dodatne nadogradnje cijene. Za prodaju se plaća maloprodajna naknada koja ovisi o ostvarenoj prodaji.
Proizvodi će se nuditi i hotelima, restoranima, javnoj nabavi, školama i ostalim zainteresiranim subjektima.
< | ožujak, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter