Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

U PRIPREMI TRGOVINA DOMAĆIH PROIZVODA U AVENUE MOLLU



Mnogi hrvatski poljoprivredni proizvođači nemaju tržište za proizvode koje stvaraju na svojim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (OPG). Ne zato što ti proizvodi nemaju kvalitetu već prije svega zato što sistem trgovine u RH na proizvode s OPG-a ne gleda kao na zanimljivu ponudu, već su ti proizvodi u indiferentnom položaju. Zašto, teško je reći. Jer dok kroz medije slušamo i čitamo kako se u svijetu cijeni hrana koja je domaća i koja nije industrijski proizvedena, u našoj zemlji proizvodima s OPG-a gotovo da nema mjesta. A mnogi od tih proizvoda imaju i ekološku markicu, koja garantira ekološku proizvodnju.
Trgovački lanci OPG proizvođače odbijaju s obrazloženjem „ nemate dovoljno proizvoda da biste mogli s nama raditi cijele godine“. Zato domaći proizvodi; sirevi kravlji, ovčiji i koziji, med, maslinovo ulje, domaći kolači, slavonski kulen, dalmatinski pršut i panceta, voćne rakije, prirodni voćni sokovi, domaći đemovi, kupinovo vino i sirupi, lavanda, i drugi proizvodi teško nalaze tržište jer takvi proizvodi nemaju stalno mjesto svoje prodaje. Županije periodično organiziraju prodajne dane tipa „Proizvodi hrvatskog sela“ kakvi se u Zagrebu organiziraju nekoliko puta godišnje i uglavnom ništa više od toga.
Domaći voćari i povrćari nisu u ništa boljoj poziciji.Traže tržište u mnogobrojnim prodajnim lancima u RH, ali ga teško nalaze. Strani prodajni lanci prioritet daju uvoznom voću i povrću. Domaći koncern također ne želi raditi s malim proizvođačima. Zato se proizvođači udružuju i prodaju pojedinim otkupljivačima, koji onda zapravo kao posrednici nastupaju pred koncernom. I nakon takve prodaje dolazi najteži dio, teži – kažu proizvođači i od proizvodnje – treba naplatiti, odnosno doći do novca za predani, odnosno prodani proizvod.

A što je tek s proizvodima rađenih rukom od zlatoveza; torbicama, remenjem, naušnicama, prslucima i slikama - od kojih je svaki predmet unikat, zatim ručno pletenim odjevnim predmetima kakve njeguju „Petrine pletilje„ predmetima od kože i krzna, brojnim suvenirima od stakla, keramike, kamena, metala, keramičkih slikama u terakoti, pletenim proizvodima od šibe i trske, cekerima pletenim od lušćnja što je stari zanat, suvenirima brodova od orahova trešnjimna i maslinova drveta, lutkicama u narodnim nošnjama i mnogim drugima. Gdje je njihov prodajni prostor? Mnoge od tek ovih nabrojenih predmeta turisti nikada i ne vide, niti znaju da postoje, niti su im ponuđeni na kupnju. A sličnih proizvoda koji nastaju na registriranim radionicama i na OPG-ima koji njeguju stare zanate ima još mnogo.

FLAMEN d.o.o OTVARA „Bakinu špajzu“

I onda se početkom ove godine pojavila tvrtka koja ima volje i želje organizirati prodaju proizvoda s OPG-a. Projekt je nazvan „ Bakina špajza“, a voditeljica projekta je Koraljka Došen, a direktor Igor Jurak.
Prodaja proizvoda s OPG-a biti će u Avenue Mall-u, na adresi Avenija Dubrovnik 16 u Zagrebu u prostoru od 55 kvadratnih metara, na nivou minus dva. Lokacija je zapažena već i stoga što se s podzemnog parkirališta ulazi u trgovinu, što ujedno osigurava i pristupačan dovoz artikala u trgovinu.
Prema riječima Koraljke Došen u planu je plasiranje proizvoda proizvođača koji proizvode na svojim OPG -ima iz cijele zemlje, te otvaranje takvih trgovina i u regijama. U asortimanu će biti svi proizvodi hrvatskog sela počevši od sira i vrhnja, domaćih sireva raznih okusa, mesnih proizvoda, svježeg voća i povrća, domaćih kolača , meda, sira itd. Trgovina će biti otvorena tijekom mjeseca travnja.

PROIZVOĐAČI OPG KOJI TRAŽE PLASMAN SVOJIH PROIZVODA MOGU SE JAVITI NA SLIJEDEĆE meil adrese: bakina.spajza@gmeil.com i info.flamen@gmail.com, na mobitel Koralje Došen 095 534 84 93 i telefon i faks broj : 01 6191 853 .

Suradnja tvrtke FLAMEN d.o.o realizira se kroz PRISTUPNICU i PRAVILNIK grupe poljoprivrednih proizvođača gdje su istaknuta pravila poslovanja, točnije obveze tvrtke FLAMEN d.o.o prema članovima poljoprivrednim proizvođačima i obrnuto. Propisana je članarina koja iznosi 2 800 kn je godišnja, plaća se u četiri rate, a sa sobom nosi i određene pogodnosti, poput nabave repromaterijala, analiza i ispitivanje tla, marketinga poljoprivrednih proizvoda i više drugih pogodnosti.
Sklapa se Zastupnički ugovor putem kojeg proizvođač određuje prodajnu cijenu, i na nju nema dodatne nadogradnje cijene. Za prodaju se plaća maloprodajna naknada koja ovisi o ostvarenoj prodaji.
Proizvodi će se nuditi i hotelima, restoranima, javnoj nabavi, školama i ostalim zainteresiranim subjektima.







Post je objavljen 25.03.2010. u 23:59 sati.