VISOKO PODIZANJE KROVNIH GREDA ...

Image and video hosting by TinyPic

...lijepljenje ogledala

i nešto

...krpljenja i kotlokrpljenja


samosanacije

31.10.2012., srijeda

Tko me želi

... slušati

(link na emisiju)





tko me tjelesnu znao... zamišljati

tko je tražio bar jednu priliku za "u mene"... se udubiti

tko me do detalja htio... razumjeti

tko me žudio za sebe... riješiti

tko me mrvio u šećer... komentarima

tko me jutrima, već razgolićenu, do kraja skidao... s mreže

tko me pokrivao svilom... svojih riječi

koga sam umjela gadno zavesti... nečitkim rukopisom

kome sam zavrtjela glavom... u ekran

koga sam zarazila... melankolijom

a koga dignula... svojom radosti


uglavnom... da nas neupitno upitne rezimiram...


tko me želi... slušati

jer me voli... čitati

najbanalnije rečeno

a onda još i ti... u slabašnom redu na kraju složene balade

(i ovim je mislim pokriven cijeli jedan nimalo slučajan uzorak)



kao zamjensko rješenje i gotovo kaskadersko rekla bih...
sutra u 10.30. na III programu radija, u emisiji Riječi i riječi,
moje tijelo...
svojim stasom, koljenima, krastama i pitaj boga čime sve ne...
ali sigurno ne mojim glasom,
(jer ja sam svoj dobar vratila i više ga ne kanim pustiti)

razotkriva dublerica koja me doživotno preuzela

tessa k



- 06:08 - Komentari (14) - Isprintaj - #

29.10.2012., ponedjeljak

Tko ga šljivi ili junak mog doba



(u traganju za izgubljenim vremenom...)





Sin mi navečer donosi lektiru da pregledam.
Junaci Pavlove ulice.
Lektira u stupcima. U lijevom stupcu – Radnja.
U desnom - Što si ti u tom trenu osjećao i mislio.
Tako nekako…
U desetom redu prvog stupca pronalazim - Gereb se pokajao i moli za oprost.
S desne strane čitam - Tko ga šljivi.

...
Prema nekim izvorima jedna od najteže prevedivih riječi na svijetu je riječ - Ilunga.
Riječ se upotrebljava u jugoistočnom dijelu Konga i označava osobu koja je nešto spremna oprostiti prvi put,
podnijeti drugi...
ali sigurno, sigurno neće preći preko toga treći put.

Prema nekim samo meni pitkim izvorima, ta je riječ ujedno i najkraća priča na svijetu.

I ja sam jednom davno u svojoj lektiri u baš tu riječ sabijala još i jednu jako dugu moju priču...
u kojoj radnje gotovo da i nije bilo, ali moj bože kako sam se samo opširno osjećala...
a od tih davnih vremena - vremena su se jako promijenila... unaprijed pa unatrag,
a i svi satovi, osim mojih, noćas su dogovorno otsklizali u rikverc,
svi osim mojih jer ja uvijek živim u onom vremenu kojeg sama otkucavam,
i brzajući uvijek i svuda, i preskačući otkucaje, jedino što želim je biti dio vremena koje je stalo.

I eto... priznajem da se vremena nekad mijenjaju pa i dvosmjerno,
i spremna sam prihvatiti i to da su satovi noćas dogovorno otklizali natrag,
mislim... imam i ja oči,

ali svejedno...

u mojim pričama i životu, mom vremenu i mojim opetovanim riječima - poneka povijest se ipak ne ponavlja.

Ni dvaput.

Ni ikad.


Za razliku od uobičajenog - jučer nisam intervenirala u zadaću.
Jer... napisao ju je junak mog doba. I jer sam se smijala do suza.
A profa...
Oprostit će nam bar još dva puta, računam.
A ako ne... tko ga šljivi.

tessa k

- 11:09 - Komentari (6) - Isprintaj - #

25.10.2012., četvrtak

U tim i tim noćima




u tim i tim noćima prstima je ravnala kosu u redove.
mekim dlanom udlanjivala grudi u papir; „ok, sada ih tek neće biti“,
sva svoja bedra ostavljala u zagradama... (zaboravljana),
struk i bokovi i usne – Cut.

svu ženskost opteretila bi trotočkama teško i neizdrživo,
sravnila je do patosa... do samog footera u jednom bosom slabašnom redu s platfusom,
ali samo zato da bi je neupitnu i slavodobitnu vrućim dahom oživjela
i dignula do ove zvijezde na ramenu koja ispunjava onu mušku želju.

srce je otkucavala požurujući ga dvoprstno, tahikardijom od 120 znakova u minuti,
jezik držala za bijelim zubima pa izmišljala svoj – još bolji za nerazumijevanje,
na najduljoj trepavici griješila je u meko "č" standardnim korijenskim pravopisom...
kvareći je suzom od korijena u imenu.

zavodljivo i polako svlačila bi sve riječi sa sebe.
jednu po jednu, do zadnje zadnjicijate male trokutaste krpice…
potpuno svjesno i nimalo naivno, i baš ni u jednom trenu ne spustivši pogled.

onda bi sva stidna, u italicu prebacila baš onu najnježniju riječ.

davala se naizgled već u naslovima, privijala se mazno od prvog reda,
pa onda odgurivala sve i jednog povrh svih u završnim poantama.
na svakom svom kraju tresnula bi točkom tako jako da bi izbila svu žbuku iz uvijek preuskih margina,
i samo jednim uskličnikom zakovala desetke otvorenih prozora na čijem propuhu je drhturila.

bijela leđa okretala je u uvijek novi list.

izvaljala bi svu posteljinu gužvajući tek vruće isprintano,
šporkala ju tipfelerima iz gole obijesti,
pa izlagala lažne mrlje na vešu od istine samo da odvrati pogled s one jedne rupe u tkanju...

ni odozdo na gore, ni s desna na lijevo nije se davala.
potcrtavala se uvijek dvaput,
jednom se triput zanijekala,
pa onda pisanim ugovorima cijelu razdijelila na četiri sporedne strane svijeta;
tebi glava, tebi srce, tebi grlo, tebi sva ova muka u želucu,
a onda sve porekla,
opovrgla se i posve uskratila ležeći dijagonalno u prekriženoj crti
preko boldanog mita ispisanog po krevetu prevelikom za - spavam.

u glavi punoj kovrča muškom je riječi najljepše zvonila.

dugim noktima zagrebla bi ramena pod muškom glavom
u proredima sigurnim i samovoljnim…
zjapećim i dubokim,
a onda ujutro sva u čudu nalazila samo svoje zguljene emocije pod njima.

svoj glas bi stisnula duboko u grlu, pa otvarala new document za prodorni vrisak,
pa još jedan
i još...
i još...
i još…
za uvijek novu i glasniju jeku jekine jeke.

u san bi tonula tek rječju posve izdovoljena.


u tim i tim noćima - pisala je.


tessa k


- 13:55 - Komentari (5) - Isprintaj - #

22.10.2012., ponedjeljak

Dionice i gornje police


I uistinu nikada nije postojao samo jedan put,
ali ja sam uvijek znala koji je najviše moj.









Ljetos...

- Mama što je to "dionica?"

Pogledam ju u retrovizoru i dok prevaljujemo dvjestodvadeseti kilometar bez prekida, kažem:

- Dionica je neki dio puta koji prevaljuješ.

- Ma ne ta dionica. Nego... znaš ono... kad kupuješ dionice.



Začudim se jako... otkuda baš dok svladavamo drugu dionicu, to pitanje o desetim,
a onda mislim - pa da, baš to i je logično pitanje za nju, jedino ona će dok vozimo prema jugu
pitati o dionicama koje nemaju veze ni s jugom, ni sa sjeverom, a pogotovo ne sa mnom.
U nadi da neću skroz fulati kažem:

- To je kad recimo kupiš neki dio neke firme ili tvornice ili nečega... recimo možeš kupiti dionice Kraša -
ovdje znam da sam joj maksimilno približila -
... i onda ako Kraš dobro posluje, onda i ti zarađuješ, a ako ne - e onda si i ti u gubitku. Tako nekako.


Razmišlja neko vrijeme pa pita:

- A čije bi ti dionice kupila?

Odgovaram momentalno, meni nikakvo razmišljanje tu ne može pomoci:

- Pojma nemam.


U tom času on skida slušalice, a ja i na svom mjestu vozača vrlo dobro čujem Green day i njihov Holliday,
pa shvatim da se odabranim decibelima ipak nije izolirao od nas na zajedničkom odmoru,
jer su decibeli evidentno prigodni, a i jedini racionalni um u obitelji se momentalno uključuje u financijske strategije,
točno na mjestu na kojem su tren prije dva potpuno iracionalna nemoćno stala.
Rokerski mrtav hladan kaže:

- Ja bih kupio dionice od Algoritma.


...

Smijela sam se preostalih sedam dionica i 217 kilometara.

I ok... govorimo o dečku koji me je dan nakon što je progutao čarobnjačku sedmologiju nazvao u ured
i obavijestio me kako je baš presložio knjige po policama,
i da su od danas na gornjoj polici Algoritmove, a na donjoj sve ostale,
i da je na toj gornjoj sada točno tisućuosamstosedamdesetišest strana,
da bi me onda me nazvao još jednom... pola sata kasnije - s korigiranim izvješćem,
jer je maloprije "pogriješio u zbrajanju", pa još rekao "oprosti ako sam te zbunio mama",
jer tko to može znati što sam ja s tom po život bitnom, a krivom informacijom u međuvremenu započela valjda...
mislim, tko to može znati...

I koji sada čita neku trilogiju... koja spada na gornju policu ofkors,
čita toliko udubljeno da ne diže glavu ni na moj sedmi poziv,
nego samo da bi mi sa žaljenjem rekao da je šteta što i to nije sedmologija.

Eto o tom dečku govorimo.


Ali svejedno...

Ma koliko Algoritam bio potpuno nenadčitljiv u njegovom odrastanju,
ma koliko bio na najgornjoj polici.
mama je ipak mama, a ja čitam s rokerskog lica i ono što mi ono ne kaže,
a u ovom slučaju se nije čak ni trudilo sakriti svoju misao.
Prije nego je uronio u svoj intimniji Holliday, D. mi je kulerski namignuo u retrovizor.

Jer ja ću uskoro useliti na njegovu gornju policu.


tessa k

- 06:35 - Komentari (12) - Isprintaj - #

21.10.2012., nedjelja

Termin za mračne tajne








Urednica mi piše...

Emisija ti ipak ide 1.11. Nisam ni znala da onu 25.10 već imam snimljenu,
pa smo stavili na prvi slobodan termin.
A nekako baš ovi tekstovi i nisu tako neprikladni tom danu...


Ja onda, ulovljena u dvostruku negaciju, razmišljam o tim tekstovima
koje sam jesenas pisala s odmakom... dvostrukim negativnim
i koji su me prvo izbacili iz sebe pa vratili u tijelo...
ali kak(v)o...
i smijem se, smijem se onda sama sebi i novoj metafori koja me (s)našla.
Onda otpisujem jednostruko pozitivna:

- I nisu tako neprikladni, ja ovdje prevodim kao - skroz su prikladni.
Pa eto... vidim da sam u mračnoj fazi, kako god da okreneš.



...
Navečer, druga me prijateljica rezimira u svom ne dva-smislenom stilu;

- Ti si Tessa - Mrak.


_______________________________________________________________________

op.a.
Mračni tekstovi nisu iz rukopisa Samosanacije
... iako je taj pogotovo mračan,
a radi očuvanja privatnosti,
autorica je izrazila želju da budu čitani pod njenim pseudonimom...

Suzana Matić



- 07:54 - Komentari (5) - Isprintaj - #

18.10.2012., četvrtak

PALI GASI








rekla sam:
završio si strojarstvo?
nevjerojatno! pala sam u nesvijest...
to je tako suhoparno. i preegzaktno.
a ti si tako... sve drugo.


a onda sam se sjetila...
da ima ta jedna sitnica koju znam o strojarstvu
i koja je sa(-)svim skladu sa svim zakonima u mom svemiru.
onima ljepote...
onima sklada...
onima odnosa.

i da je ta sitnica u stvari čak najvažniji zakon mog svemira.

a sitnica kaže - da bi stvari funkcionirale potrebna je sitnica od greške.

pa uglavnom... od problema koje sam jednom imala sa grijanjem,
od kada sam rješavala kako utopliti stan... kad već ne mogu sebe,
ja znam da u strojarstvu postoji nešto što se zove poželjna greška.
rekao mi je to tada pothlađenoj na razne načine - majstor u plavom kombinezonu.
i ok znala sam ja za termostat...
i bimetal...
mislim, bimetal - to je tek metafora odnosa,
barem mojih...
ta dva metala koji reagiraju različito na istim temperaturama,
metafora - odnosa zasigurno, ako već ne ljepote i sklada...
ali ono što je meni tada postalo važno
i što sam ja svjesno upisala u svoj manual,
pa prevela na devet svjetskih jezika
... s naglaskom na onaj mrtvi(h) ruskih pjesnika,
je taj princip koji je dio rada i mog sistema,
... taj - "built in margine of error",
to da grijanje eto radi upravo na grešci
... sitnoj
od dva stupnja topline,
i da ta dva stupnja čine raspon u kojem stvar proradi ili se gasi,
i da je taj raspon neophodan...
jer kad bi sve bilo namješteno da reagira na jednoj određenoj temperaturi,
kad bi stvari bile podešene na jedno točno rješenje,
ma kako poželjna ili čak idealna ta temperatura bila pothlađenim stanovima i tijelima i dušama...
stroj bi se palio i gasio - stalno.

na koncu bi riknuo.

pa eto potrebna je greška provjereno i primjenjivo,
potrebne su šire margine...
luft
... da bi stvari mogle funkcionirati.

i to je ono što ja "znam" o strojarstvu,
jer to znanje u stvari samo živim... intuitivno,
kojoj je uvijek prije nego bilo koje znanje i iskustvo uspije (re)startati na terenu
intuicija i tako već davno odradila svoje,
ali eto... ta je greška meni imanentna i neophodna
... sloboda,

i baš istu takvu grešku i slobodu tražim i u drugim ljudima.

...
rekla sam

- znaš, ti si strojar s greškom u suhoparnosti.


(velikom, ali ja imam široke margine)

tessa k




- 06:50 - Komentari (9) - Isprintaj - #

13.10.2012., subota

Nova, a kao da je stara

(dnevnički...)






...
šaljem pismo u inbox koji me podržava:
- raskrstila s Popom. kako dišeš oko Dostojevskog?

odgovara:
- ne dišem već neko vrijeme, ali sviđa mi se kako razmišljaš.

kažem:
- moraš disati!


...
kasnije odlazim s djetetom po novog Fendera koji izgleda kao da je stari.
dok izlazimo od M. s gitarom u rukama, D. me pita:
- mama, a kako si ti upoznala M.?

kažem:
- preko urednika.

onda malo pričam o uredniku.
još kasnije, dok je gitara već položena preko rokersko-odbojkaških koljena na zadnjem sjedištu auta, s leđa dobivam mrtvoozbiljno:
- a jel on tebi ikad rekao da si prirodni talent?

dok mi suze cure, kažem iskreno:
-ne.


...
drugo jutro pišem mail mlađem bratu o kojem se već sve zna. kažem...
- Tvoja sestra ima javno čitanje za dva tjedna. Pa eto... ako nemaš nešto pametnije za radit.
Kanim mucati i šmrcati... moglo bi biti zanimljivo.


odgovara:
- Eto mene u prvom redu s kokicama i 3D naočalama!

smijem se satima...


...
čitam:
- ti si protuprirodni talent.


...
odlučujem da neću šmrcati makar prestala disati.
liježim i budim se s Fenderom i nadigrana vlastitom igrom riječi,
talentirana protuprirodno vlastitoj prirodi - ronim po Dostojevskom,
nova, a kao da sam stara...

tessa k




- 09:32 - Komentari (5) - Isprintaj - #

09.10.2012., utorak

Ne šali se čudo s čudom!


Naišla sam na nju nekidan. I prestala disati. Objavila sam je tada na drugom mjestu... i dalje bez daha i kao u transu, bolesna, ovisna, slaba, jaka, izliječena...

Pitali su me nedavno kako odlučujem što ide na koji blog. Rekla sam: Onaj mi rezervna boljka. Manje bolna, manje razorna, više citatna, usputna...

Ova pjesma nije citatna. Ona nije moja, ali je meni najrazornija moguća. Pa je sada ponovno objavljujem na ovoj ovdje Ground zero, na ovom mjestu od kojeg mi odmaka nema, i u kojem je sve moje poharano, i ništa osim mene izraslo, jer osjetila sam je... tu pjesmu, sve do korijena, do kostiju, osjetila sam je kao ni jednu u svom životu, satrla me, raznijela me, sastavila me, a ovo mjesto ovdje je moj dnevnik preživjele... pa ona mora biti tu, i mogla bih je objavljivati svaki dan, svakoga jutra ponovno... tu pjesmu, i ne bih je se ni utažila, ni napila, ni od nje dovoljno razbijena i iscijeljena bila, jer svaki lijek je i otrov, a pjesme još i više, a ova...
i znam da sam je onda... jednom... onda drugi put, ili čak treći... ali još uvijek - na vrijeme, da sam je onda našla, ne bih morala zjapeće poderotine u sebi... od ljubavi, one Jedne ljubavi, od idealizma, od pisanja... od svih tih čuda u svom životu, u kojem je čuda preko svake mjere, svojim krpicama ... baš ovima ovdje - svih mojih petsto arhivskih bitki pod poderanim zastavama točkaste nade - pokušavati zakrpati.

Da sam onda imala tu pjesmu... ne bih morala pisati Samosanacije.


(Krpice od točkaste nade... by tessa k)





VRATI MI MOJE KRPICE



Padni mi samo na pamet
Misli moje obraz da ti izgrebu
Iziđi samo preda me
Oči da mi zalaju na tebe
Samo otvori usta
Ćutanje moje da ti vilice razbije
Seti me samo na sebe
Sećanje moje da ti zemlju pod stopalima raskopa
Dotle je među nama došlo

Vrati mi moje krpice
Moje krpice od čistoga sna
Od svilenog osmeha od prugaste slutnje
Od moga čipkastoga tkiva
Moje krpice od tačkaste nade
Od žežene želje od sarenih pogleda
Od kože s moga lica
Vrati mi moje krpice
Vrati kad ti lepo kažem

Slušaj ti čudo
Skini tu maramu belu
Znamo se
S tobom se od malih nogu
Iz istog čanka srkalo
U istoj postelji spavalo
S tobom zlooki nožu
Po krivom svetu hodalo
S tobom gujo pod košuljom
Čuješ ti pretvorniče
Skini tu maramu belu
Šta da se lažemo

Neću te uprtiti na krkače
Neću te odneti kud mi kažeš
Neću ni zlatom potkovan
Ni u kola vetra na tri točka upregnut
Ni duginom uzdom zauzdan
Nemoj da me kupuješ
Neću ni s nogama u džepu
Ni udenut u iglu ni vezan u čvor
Ni sveden na običan prut
Nemoj da me plašiš
Neću ni pečen ni prepečen
Ni presan posoljen
Neću ni u snu
Nemoj da se zavaravaš
Ništa ne pali neću

Napolje iz moga zazidanog beskraja
Iz zvezdanog kola oko moga srca
Iz moga zalogaja sunca
Napolje iz smešnog mora moje krvi
Iz moje plime iz moje oseke
Napolje iz mog ćutanja na suvom
Napolje rekao sam napolje
Napolje iz moje žive provalije
Iz golog očinskog stabla u meni
Napolje dokle ću vikati napolje
Napolje iz moje glave što se rasprskava
Napolje samo napolje

Tebi dođu lutke
A ja ih u krvi svojoj kupam
U krpice svoje kože odevam
Ljuljaške im od svoje kose pravim
Kolica od svojih pršljenova
Krilatice od svojih obrva
Stvaram im leptire od svojih osmeha
I divljač od svojih zuba
Da love da vreme ubijaju
Kakva mi je pa to igra

Koren ti i krv i krunu
I sve u životu
Žedne ti slike u mozgu
I zar okca na vrhovima prstiju
I svaku svaku stopu
U tri kotla namćor vode
U tri peći znamen vatre
U tri jame bez imena i bez mleka
Hladan ti dah do grla
Do kamena pod levom sisom
Do ptice britve u tom kamenu
U tutu tutinu u leglo praznine
U gladne makaze početka i početka
U nebesku matericu znam li je ja

Šta je s mojim krpicama
Nećeš da ih vratiš nećeš
Spaliću ti ja obrve
Nećeš mi dovek biti nevidljiva
Pomešaću ti dan i noć u glavi
Lupićeš ti čelom o moja vratanca
Podrezaću ti raspevane nokte
Da mi ne crtaš školice po mozgu
Napujdaću ti magle iz kostiju
Da ti popiju kukute s jezika
Videćeš ti šta ću da ti radim
Seme ti i sok i sjaj
I tamu i tačku na kraju mog života
I sve na svetu

I ti hoćeš da se volimo
Možeš da me praviš od moga pepela
Od krša moga grohota
Od moje preostale dosade
Možeš lepotice
Možeš da me uhvatiš za pramen zaborava
Da mi grliš noć u praznoj košulji
Da mi ljubiš odjek
Pa ti ne umeš da se voliš

Beži čudo
I tragovi nam se ujedaju
Ujedaju za nama u prašini
Nismo mi jedno za drugo
Stamen hladan kroz tebe gledan
Kroz tebe prolazim s kraja na kraj
Ništa nema od igre
Kud smo krpice pomešali
Vrati mi ih šta ćeš s njima
Uludo ti na ramenima blede
Vrati mi ih u nigdinu svoju beži
Beži čudo od čuda
Gde su ti oči
I ovamo je čudo

Crn ti jezik crno podne crna nada
Sve ti crno samo jeza moja bela
Moj ti kurjak pod grlo
Oluja ti postelja
Strava moje uzglavlje
Široko ti nepočin-polje
Plameni ti zalogaji a vostani zubi
Pa ti žvaći izelice
Koliko ti drago žvaći
Nem ti vetar nema voda nemo cveće
Sve ti nemo samo škrgutanje moje glasno
Moj ti jastreb na srce
Manje te u majke groze

Izbrisao sam ti lice sa svoga lica
Zderao ti senku sa svoje senke
Izravnao bregove u tebi
Ravnice ti u bregove pretvorio
Zavadio ti godišnja doba
Odbio sve strane sveta od tebe
Savio svoj životni put oko tebe
Svoj neprohodni svoj nemogući
Pa ti sad gledaj da me sretneš

Dosta rečitoga smilja dosta slatkih trica
Ništa neću da čujem ništa da znam
Dosta dosta svega
Reći ću poslednje dosta
Napuniću usta zemljom
Stisnucu zube
Da presečem ispilobanjo
Da presečem jednom za svagda
Staću onakav kakav sam
Bez korena bez grane bez krune
Staću oslonjen na sebe
Na svoje čvoruge
Biću glogov kolac u tebi
Jedino što u tebi mogu biti
U tebi kvariigro u tebi bezveznice
Ne povratila se

Ne šali se čudo
Sakrilo si nož pod maramu
Prekoračilo crtu podmetnulo nogu
Pokvarilo si igru
Nebo da mi se prevrne
Sunce da mi glavu razbije
Krpice da mi se rasture
Ne šali se čudo s čudom
Vrati mi moje krpice
Ja ću tebi tvoje!


(Vasko Popa)


...
Ni za sto života pa još puta devet na svakom levelu,
a svakog mjereći od trena u kojem se sa čudom iz istog čanka srkalo
... u istoj postelji spavalo,

ni za njih dvjesto, tristo... bezbroj,
ni za vječnost,
ni za zauvijek,
ni za čudo...
ja ne bih znala napisati ovakvu pjesmu.
Nikad!

Ali svejedno: Ne šali se čudo s čudom!

I ovdje je čudo.

tessa k

- 09:15 - Komentari (6) - Isprintaj - #

05.10.2012., petak

Neizdo-voljena



meni nikad nije dovoljno da me se voli.
mene se naprosto mora voljeti na krivi način.
valjda zato od Svijeta uvijek tražim da zanemari moju snagu
i da je ono zbog čega me želi,
što uzima od mene,
i što mi nikad neće vratiti...

moja osjetljivost.







...
uvijek sam govorila da je sve ovo moje zato
jer mislim da se osjećaji ne mogu imenovati.
svako jutro ja ih bacam na pod,
pa onda od djelića na koljenima slažem sliku
... jer joj ne znam imena.


jutros je ime našlo mene.


tessa k


- 07:04 - Komentari (6) - Isprintaj - #

02.10.2012., utorak

Prohujalo s vihorom






kaže mi prijateljica: - mislim da si oborila osobni rekord; 25 postova u rujnu.

i kaže mi još da nisam normalna...
(a da onih drugih 12 nije ni primijetila)
i pita me spavam li imalo,
i kaže: - nije da ti brojim zalogaje, ali je previše.
i kaže: - ovaj rujan te je zbilja "izbacio iz cipela" pravo na papir... ekran
i kaže da još jedan takav mjesec i posjećivati će me svi zajedno
na nekom specijalnom odjelu za ovisnike o bacanju duše na papir,
a kako zasad nema poznatog lijeka
da pacijente naprosto svežu u sobi mekih zidova.

a ja zbrojim tih 25 plus 12 koje je previdjela...
i uplašim se sebe same,
ali joj kažem da mi je taj dan jučer i tekst u njemu bio jako potreban
i da sam izgleda morala pisati sve dok njega nisam našla,
da nekad moraš pisati...
da naprosto moraš - ne spavati
sve dok ne nađeš tekst koji će te umiriti,
i da je sve pisanje nekad u tome,
ali da mislim da sad mogu i stati malo,
da mogu osloniti srce na njega, namjesto na meki zid,
jer mi već dugo jedan tekst nije toliko trebao,
i još kažem: - da, dosta sam padala ove jeseni,
i šumske staze i pustopoljine i štošta

i kažem: - da neka mi je nepočešljana jesen
iako sam je ustvari sama kao i uvijek i zapetljala i zamrsila
prije nego sam joj onda u lice smrsila
...
ali da mi je jedan prijatelj rekao da meni naprosto pomoći nema,
da ću ja i u staračkom domu biti izvor nemogućih zapleta.
i kažem joj: - ok... ne znam za to, mislim tko to može znati...
ali da je oduvijek baš tako; nađem se u vrtlogu koji sam sama stvorila
... posve nesvjesno,
jer me nosio taj neki vjetar u meni,
moj najosobniji vjetar koji nema ništa ni s kim,
ali ja onda stojim u njemu
i hladno mi je...
i čudim se otkuda sad sve to tu, a ja pogotovo,
i gledam kako oko mene lete i stolovi i slonovi,
ali i živi ljudi...
i gledam koji je kaos moj vjetar proizveo na sve strane
i plašim se...
i plašim se sebe same.

pa onda pišem...
pišem dok se ne razračunam s kaosom i sa sobom...
pišem dok ne obuhvatim taj vjetar,
dok ga ne stavim u margine
dok ga ne zatvorim u meke zidove jednog specijalnog odjeljka... pjesme,
pišem kao obuzeta i ulovljena u svoju igru kamen škare papir...
potpuno preplavljujuću...
gdje svaki novi košmarni uzvik sudionika baca daleko u povijest i zaborav
tek trećinu sekunde staru situaciju...
pišem tražeći neku ruku koja će me izvući na sigurno...
i spasiti...
a izbacujući svojom šije-šete redove,
pišem sve do neriješenog... do prepoznavanja...
pišem sve do sebe...
pišem sve dok sama sebi opet ne pružim ruku
... pomirenja,
dok si ne vratim mir kojeg mi nisu mogli oduzeti ni krvolovci
ni krivolovci samo moga vjetra,

nego sam si ga sama oduzela.

to kažem.
a onda kažem: - eto... tako nekako.
a na kraju kažem umirujuće:

ali sad mogu i stati malo.
u listopadu ću se svesti na golih dvadeset.


(vjerojatnih osam na drugoj adresi joj ipak utajim)


tessa k


- 17:58 - Komentari (21) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< listopad, 2012 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Lipanj 2016 (5)
Kolovoz 2015 (2)
Lipanj 2015 (6)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (9)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (4)
Veljača 2013 (5)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (6)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (10)
Rujan 2012 (15)
Kolovoz 2012 (15)
Srpanj 2012 (8)
Lipanj 2012 (7)
Svibanj 2012 (6)
Travanj 2012 (12)
Ožujak 2012 (6)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (6)
Prosinac 2011 (9)
Studeni 2011 (3)
Listopad 2011 (5)
Rujan 2011 (8)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (3)
Lipanj 2011 (7)
Svibanj 2011 (8)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (7)
Veljača 2011 (7)
Siječanj 2011 (3)
Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (4)
Kolovoz 2010 (4)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (5)
Travanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (2)