Stvaranje povijesti
Koja je zajednička stvar HNK u Zagrebu i HNK 2 osim što je lokacija ista? Sama ideja o otvorenju druge zgrade HNK 2 kao ideja još prije 130 godina kad je otvorena prva i evo-napokon realizirano nakon 130 godina prostor koji je bio skladište kostima sad je modernizirana scena. Prebukiranost prvog kazališta naveeno je kao jedan od glavnih razloga a istovremeno i-modernizacija koja je bila potrebna. Kako se navodi ovdje
"Povijesni trenutak obilježen je svečanim programom “Slava umjetnosti 2.0”, kazališnom svečanošću koja spaja prošlost i budućnost, tradiciju i inovaciju, izvodeći suvremenu interpretaciju programa kojim je 1895. otvorena zgrada HNK-a u Zagrebu."
Stadardno nije moglo proći bez dolaska anemičnog i njegovih kradezeovaca s prodavanjem magle i punih usta hvale za projekt-"oni su financirali" dovoljno da večer uživancije sebi svojstveno pretvori u večer prljave perfidne samopromocije-a evo na moje sveopće zadovoljstvo i drugi su to prepoznali kao problem i izvođenja od večeri povijesnog trenutka i umjetnosti u večer političarskih izdrkavanja.
"ja ne kuzim zasto taj Plenkovic mora gurati nos...pa halo,nije Hrvatska HDZ...daj ohladi.vise i pusti kulturu.dosao si se samo hvalisati,jer drugo ni ne znas... a to sve radis s novcima gradana hrvatke,a kako sam.reko hrvatska nije hdz"
" Ne može proći ništa bez ovih odurnoh političara"
A i sam nisam uspio protiv sebe zašto u principu i bi? Na njegove prosere spinove i prazne priče o doprinosu umjetnosti i progresu miksali su mi se osjećaji gađenja nervoze i sarkazma. Ali nećemo dopustiti da padobranci preuzmu šou pored sve nekakve nelagode njihovom blizinom jednoj takvoj instituciji u kojoj nemaju mjesto uspjeli smo svi nekako vratiti fokus na stvar(i) zbog kojih i jesmo ovdje.
Okupljane je počelo u pola 8 sve je spremno za stvaranje nove povijesti dj, rasvjeta pive se naručuju i piju očekuje se spektakl HNK dobiva novu scenu nakon punih 130 godina a najveća zanimljivost je da je to bilo aktivno kao ideja-o drugoj sceni postojalo još od godine otvaranja prvog zagrebačkog HNK.
Nova scena kombinacija interijera-arhitektura izvana spoj retro dizajna s modernizacijom dvorana izgleda estetski više kao kino dvorana samo što nije platno ispred nego pozornica -odaju nam tajnu: "Nova scena HNK2 ima oko 320 mjesta s pomičnim tribinama, no kada se zatvori orkestralna rupa, kazalište može primiti oko 350 osoba.
Također na novoj kazališnoj sceni 72 elektromotora pokreću više od 400 sajli i lančanica te ima 52 'cuga' na kojima vise kulise i reflektori. Ugrađeno je i 555 reflektora, 92 zvučnika te 123 mikrofona.
Stotine građana, umjetnika i visokih uzvanika okupile su se u novoj zgradi u Ulici Božidara Adžije gdje je priređena svečanost "Slava umjetnosti 2.0" - spoj tradicije i suvremenosti.
Ansambli Drame, Opere i Baleta izveli su ulomke iz opere "Nikola Šubić Zrinjski" Ivana pl. Zajca, hrvatske suvremene opere "Judita" Frane Paraća te baleta "Gospoda Glembajevi" u koreografiji Lea Mujića.
Dramski ansambl izveo je kolaž tekstova velikih hrvatskih književnika, pjesnika i dramatičara u režiji Krešimira Dolenčića.
Već sredinom studenoga HNK2 dočekuje i svoju prvu predstavu - kultni mjuzikl "Cabaret" u režiji Lea Mujića."
Kod Mariana sam ostavio prigodno komentar o mojoj zgroženosti što su na otvorenje došli oni iz svijeta politike-kojima tamo nema mjesta i da je jedino ako je itko tamo iz tog svijeta trebao biti trebao biti samo gradonačelnik Zagreba-koji je i jedini za umjetnost nešto stvarno i napravio. Na licemjernost političara i kupovanje prođe dolascima na takve događaje na kojima za njih nema mjesta sam imao referencu ovdje
Da se parodira problematizira i da-ismijava nešto je najlegitimnija moguća stvar. Ako se to nekome ne sviđa to je njegov problem. U vremenima šovinističke farse nije bilo cenzure umjetnost je bila slobodna biti i politički nekorektna (što je onda bio jako sklizak teren) i ne kažem to ja-sve je dostupno na snimkama filmovi snimljene predstave njihov sadržaj sve na izvol'te. Danas kad se svi vole kurčiti demokracijom najviše se poziva na sputavanje kontrolu i ograničavanje umjetnosti.
U jednom je trenutku zapravo u više njih-nažalost! premijerovo prijetvorno obraćanje ukralo šou, trenutak kad sam požalio što nisam uzeo antifone jer tko bi još na to mislio-došlo se zbog scene, kazališne ekipe, razgledavanja nove pozornice konstruktivne zabave ne zbog jeftinog političarskog pr-a koji je nažalost svih okupljenih od publike do scene bio dio manifestacije. Elem sva tri ansambla su se paralelno izmijenjivali između premijerovog orgijanja, onaj zbog kojeg idem u HNK je dramski samo drame i gledam-koncept je bio kostimografija izbor kostima iz dosad odigranih predstava smišljena najava novog HNK i budućnosti predstava u istom kroz koncept scenarija nešto kao predstava koja najavljuje. Meni ostavlja taj dojam.
Nova scena modernizirana repertoar isti, sad s pozornicom više napokon više neće biti slučajeva da je pre(na)trpan raspored i da zbog kojekakvih jebenih orašara bude patio dramski repertoar.
Djelić žive atmosfere kroz video.
Prije početka programa u vremenu kad je okupljanje bilo u progresu a znatiželja ključala do najviše točke, nakon toga je uslijedio program otvoren s dramskim ansamblom preko onog drugog koi ne pratim-opernog do trećeg koji isto nije sfera mog interesa-baletnog a svo troje spojeno u jednoj večeri paralelnim imijenjivanjem na sceni ipak je napravilo hvalevrijednu atmosferu naravno premijerovo perfidno obraćanje i populističke preserancije su izuzete iz svega pozitivnog.










