Filmski potencijali neverbalnih interakcija
Novi singl grupe "prljavo kazalište" je najava novog albuma, i da, ovo nije recenzija pjesme niti singla ovaj blog nikad niti nije bio za recenziranje glazbe nego samo za film kazalište i slične stvari koje se daju povezati i dovesti u neki kontekst sa njima u ovom slučaju to je još jedna iznimka koje potvrđuje pravilo ovo je blog za recenziju filma/televizijskih serija/predstava iznimka su postovi u kojima se skreće tema u glazbene
projekte što potvrđuje pravilo da je ovo blog samo za popularizaciju i približavanje domaće kinematografije i kazališta. Imao sam nedavno
prije koju godinu post "bez scenarija" o spotu koncipiranom kao scenski govor koji adaptira priču samog teksta a kako je svojevremeno Isabelči dodala u komenatrima i samim gledanjem spota se da izvući dramska priča bez teksta. Što me inspiriralo da lani natipkam post "neverbalne interakcije" kao nadopunjenu verziju i sa jednim drugim ranijim video-projektom kao dijametralno-suprotno u tematskom motivu scenske interpretacije. Drugi oblik glume gluma bez scenarija u smislu verbalizma samo svedena na scenski govor što je u zadnih par godina sve popularniji koncept za snimanje spotova.
“Stvarno mi je drago da smo ponovno radili s Gonzom i da smo u spotu dobili Ivu i Gorana. Bogdana je danas i teško dobiti, tako da mi je drago da on uz Ivu nosi priču. Nismo znali s kojom ćemo pjesmom prvo ići prema van pa smo izabrali “Stare navike” jer je već prije bilo određeno da će njih dvoje glumiti u tom spotu. Već mogu najaviti da će drugi spot biti za pjesmu “Makni se metar, dva od mene” – rekao nam je Jasenko Houra".
Ali to me sjetilo na jedan događaj od prošlog ljeta ispred HNK zagrebački novi val na kojem su između ostalog izvedene i neke njihove pjesme. Jedan specifičan koncert iz drugog kuta kroz glumačku interpretaciju izvučena je doza dramskog nastupa, ovo je u neku ruku bila poveznica glazbe plesa i glume a specifične su i neverbalne interakcije kroz spotove. Spot koji je u dotična 2 posta apsolviran kao podloga neverbalne interakcije iz mog kuta gledanja ima potencijala biti film kratkog metra zbog tematske određenosti. Na dotičnom postu sam naveo taj kut gledanja ne spota kao podloge tekstu nego sam spot kao scensku kreaciju
"Iz pozicije promatrača virtuoznost izvođenja spota na režijsko-glumačko-kreacijskoj razini je daleko iznad samih pjsemi na kojima se baziraju.Prije 3 godine na ljeto sam imao post "bez scenarija" koji se svodi na jedan video-spot iz 2014-e isto sličnog koncepta konkretiziranog privlačenjem i odbijanjem sa tendencijom (po)mirenja na kraju. Tekst nije nešto vrhunski što bi na duže vrijeme zaokupiralo pažnju ali spot je kreiran i realiziran filmski kvalitetno".
Spot je režijski koncipiran s tekstom da scenska interpretacija teksta budu dvoje koji se privlače i odbijaju u malo vremena je izvedeno puno sa glumačke/režiserske strane u fokusu je u principu samo ta jedna stvar što ima potencijala za filmsku ekranizaciju kratkog metra ravnu vremenu trajanja spota. Izvedivo je napraviti kratak film u ovako ekstremno malo vremena primijer toga je film "minute" iz antitalent produkcije u samo 6 minuta što drastično prelaziuobičajenu granicu kratkog filma što je prosjek minimalno 8-10 minuta. Izvedivo je i u ekstremno malo vremena interpretirat radnju samim time spot korišten za podlogu u ranijim postovima vidim kao filmsko ostvarenje kratkog metra pokazuje potancijal.
Sa ovim spotom prljavaca je drugi slučaj, isto kvalitetno režiran spot atraktivne lokacije u Zagrebu izvanredan izbor glumačke ekipe i
aktualna tema posebno ovog vremena kad je kunu zamijenio euro, kadrovi spota u fotkama...
Video
Kroz scenske interakcije ima dodirnih točaka sa spotom iz prvog primijera u kontekstu približavanja i odbijanja, pjesma je o starim navikama standardno baladično i kontekst približavanja i odbijanja u scenografiji daje na poanti tekstu, ali ovdje su stvari u širem kontekstu bar meni iz pogledanog spota. Nevezano za pjesmu ona je ionako samo sredstvo analiziranja spota kao filmski kvalitetno režiranog projekta ima intenzivan doticaj s realnošću u kojem su adaptirani svi problemi modernog društva, vječno aktualni događaji s inovacijom na sve probleme koji su aktualni godinama i ovaj s uvođenjem ojra. Na zagrebačkom novom valu prošle godine je napravljen svojevrsni "vremeplov" kroz pjesme novog vala su adaptirani razno ranzi događaji tog vremena a koji imaju poveznicu i sa
ovim vremenima.
Povlačim poveznicu s ovim ne slučajno, novi val je bio kronika vremena a i ovaj spot vidim kao više od filmski režirane priče o starim navikama ima tu daleko više materijala ne iz teksta nego iz spota.
Dijametralno suprotna situacija ovoj je primijer iz filma iz 2015 "zbog tebe" u kojem su korišteni kadrovi iz filma kao spot za glazbenu podlogu, pjesma hladnog piva je bila tematska podloga filmu primijer napravljane pjesme za podlogu filmu najjednostavnija metoda je bila uzeti kadrove iz filma i od njih složiti spot.
Spot za pjesmu prljavaca ima potencijala biti film od 90 minuta, u kadrovima su adaptirani svi životni realni događaji spot sa kvalitetnom fabulom, odnosi u vezi, svađa ppmirenje težak život izlasci. Sam spot bi odgovarao Đoletovom klasiku sve je otišlo u Honduras
"Prate me jos od rane mladosti tipovi spremni na sve gadosti.
Svim promenama odolevaju, o Bato, Bato, samo polevaju.
Cuvam se raznih elemenata, od maloletnih delikvenata,
bacila, matorih onanista, o Bato, Bato, nacionalista.
Sad mi je pomalo dosta tog presinga,
polako momci, ja nemam vrat od mesinga.
O, da l' se iko javio da nije odmah gnjavio i davio?
Hej, sve manje tipova ostaje poput nas,
sve drugo odavno je otislo u Honduras.
Mi trudimo se znanstveno da propadnemo barem dostojanstveno.
PRate me fRajeRi sto govoRe "R", oni su pRgavi po pRavilu
i pRetezno se konfRontiRaju, o Bato, Bato i oponiRaju.
Cuvam se devojaka razrokih, postoje za to dobri razlozi:
nikada ne znam koga cekaju, o Bato, Bato, sa kim se smekaju.
Sad mi je pomalo dosta tog presinga,
polako momci, ja nemam vrat od mesinga.
O, da l' se iko javio da nije odmah davio i gnjavio?
Hej, sve manje tipova ostaje poput nas,
sve drugo odavno je otislo u Honduras.
Mi trudimo se znanstveno da propadnemo barem dostojanstveno.
SLede me Lica koja govore "L", oni su zLocesti po praviLu,
priLicno Lako maLtretiraju, o Bato, Bato, eLiminiraju.
Cuvam se dvosmislenih viceva, debilnih pitanja i bliceva.
Pun mi je kufer neke bratije, o Bato, Bato, i birokratije.
Stvarno je pomalo dosta tog presinga,
polako momci, ja nemam vrat od mesinga.
O, da l' se iko javio da nije odmah gnjavio i davio?
Hej, sve manje tipova ostaje poput nas,
sve drugo odavno je otislo u Honduras
i trudimo se znanstveno da propadnemo barem dostojanstveno.
Nek' idu malo svi u Honduras, nek' idu svi u lepi Honduras!
Ili nek otidnu u Kaunas, u Honduras, bolje u Honduras.
Nek' idu malo svi u Honduras, i bice ovde vise mesta za nas,
nek' idu malo svi u Honduras, tamo ih cekaju banane.
Nek' malo otidu u Honduras, nek' idu malo svi u Honduras!
Nek' idu svi u lepi Honduras..."
Iako su stvari u spotu i Đoletovoj pjesmi dvije različite stvari, tehnički spot ima kvalitetu i jaku fabulu, tako kvalitetno režiran samo sa drugom tematskom podlogom bio bi izvanredan kao podloga Đoletovoj pjesmi, hipotetski što bi bilo kad bi bilo situacija.Zapravo ovaj socijalni dio bi savršeno odgovarao kad se pogleda ekonomsko-socijalna situacija vidi se da je sve otišlo u Honduras. Spot ima potencijala biti film, kadrovi interpretiraju našu realnost društva. Spot snimljen za pjesmu ima potencijala za biti neki kvalitetan triler. Stvar je u tome da je pjesma baladična i osim u kontekstu toga odbijanja i približavanja između njih dvoje ne postoji neka realna poveznica sa tekstom samim, govorim s rezervom možda i postoji ne znam a niti moram znati nije stvar u tekstu nego u spotu spot je ovdje referentna točka posta. Ima filmskih potencijala samim time što je kvalitetno režiran, a ima i doticaj sa realnošću na socijalnoj razini. Od prvog kadra u spotu se vidi taj problem ako se skrene pažnja sa njihove svađe i teksta pjesme i kasnijeg pomirenja. Sredina je socijalna podloga, u prvim kadrovima Iva nosi robu u sacond-hand dućan na prodaju vidi se da je u pitanju viša sila koja je okidač tog poteza, drugi slučaj u prodavaonici cd-a cijene istaknute u eurima, što je indikacija da se problematizira inflacija koja je produkt uvođenja ojra, u oči upada još jedan detalj prodaja osobnih lp-ja antikvarijatu sa očitom premisom da je zarada od te prodaje drastično loša prijelomna scena je grebanje ploče ključem, treći primijer burek s nogu i čaša jogurta na brzinu. Izlazak u noćni klub idealna psiho-terapija da se skrenu misli sa sjebanog stanja u društvu koje zapravo i potencira osobno neraspoloženje apsolvirano na spotu što je zapravo korijen zaoštrenih odnosa između njih dvoje.Iz priloženog se vidi da priča ima socijalnu podlogu koju sa samim tekstom ne mogu dovesti u neku konkretnu vezu ali spot zbog svega ima potencijala biti film-triler. Ali ovakve stvari se još nisu realizirale da kvalitetno režiran spot bude ekraniziran kao film malo toga se snima a materijala na sve strane. Inače ispod yt videa je popis onih koji su radili na projektu i iza kamere režiser spota je i filmaš samim time ne bi bilo loše da spot bude inspiracija da se priča adaptira u formi filma. Bilo je slučajeva kad je jedan projekt "povlačio drugi" kao film posljednji srbin u Hrvatskoj za koji je scenarij pisan paralelno s projektom "nedjeljom ujutro subotom navečer" 2012. a film bi trebao dobiti i drugi dio u obliku filma Hrvojka Horvat u vrtlogu totalne perspektive a ovako kvalitetan spot bi bio izvanredan u formi filma.
Inače nikad nisam gledao spotove iz tog kuta, neki stari klasici bezvremenski kao stvari iz zagrebačkog novog vala su izvanredni ali većina spotova za njih je bila uglavnom šund pa ih nikad niti nisam gledao kao scenografiju i neku konkretnu umjetničku vrijednost, do unazad par godina kad se režija spotova podigla na ozbiljniju razinu koja uključuje mlade glumačke talente, samim time se i spot gleda kao nešto više od spota. Iz priloženog se vidi kvalitetna režija i ovo bi bilo izvedivo adaptirati i kao film. Neovisno o tekstu u spotu su pogođene važne stavke naše realnosti a realizam je moj preduvjet da uopće pogledam film. Mora imati doticaj sa realnošću. U principu kad sam gledao spot dok je još bio u fazama nastajanja mislio sam da je u pitanju snimanje novog filma prva asocijacija kod gledanja mi je bio showreel za neki novi filmski projekt zanimljivo je gledati na spot iz tog kuta hiperrealistična podloga u scenografiji bi bila izvanredna stvar za snimanje filma, u kratkom vremenskom rasponu je apsolvirano sve a ovo ima potencijala za opširniju priču u formi cjelovečernjeg filma.
Ova situacija me sjetila na film iz 2010 the show must go on iz dijametralno suprotnog kuta, u filmu su korištene pjesme TBF-a kao podloga filmu tematski pogođene imao sam više analiza navedenog filma na blogu prigodno ću ovdje priložiti dio iz posta kad film postane stvarnost
"Cibona u plamenu,i srušen toranj na katedrali su bili dio scenografije, film snimljen 2010.godine sa radnjom smještenom u današjem vremenu 10 godina u budućnosti. S jedne strane reality show ruši rekordnu gledanost s druge njegovi sudionici ne
zanju što se događa vani i kakva je zajebana situacija. Stavke koje su unutar filma ukjučuju politiku i priču o 7 godina Hrvatske
u europskoj uniji".
Motivi odgovaraju radnji, u pozadini priče je novi svjetski rat koji rezultira totalnim uništenjem, korištenje TBF-ove pjesme smak svita je bilo prigodno i tematski pogođeno, bilo je još u filmu njihovih beatova ona o nostalgiji u filmu implicirano na nostalgiju prema predratnom vremenu kad su stvari bile normalne a sad je ljudima jedini spas od realnosti reality show u kojem sudionici nemaju blage veze što se događa u stvarnom svijetu. U kontekstu toga, spot prljavaca bi bio idealan na nešto sa socijalnom podlogom više nego sa podlogom o starim navikama drugi kvalitetno režiran spot koji ima potencijala biti film.