Kazališna večer #2

15.10.2022.

Nova sezona nova dramska premijera još jedan klasik Premijera je izvedena 8.10 a večeras mi je na popisu bio jedan klasik. Za razliku od nerealiziranog subinteligentnog kreleta koje je prekardašilo pedesetu i koje nema ništa od života niti će imat, a mozak (ako ga uopće ima) mu je na
razini derišta od 15 godina neki od nas stvarno uživaju u životu. Za razliku od njih ima nas kojima je život pun zanimljivosti, ali ovo
nije post o kojekakvom frustriranom potkapacitiranom klatežu, ovo je samo onako za uvod. Očito je uz sve to i "attention whore" a neću niti ja ostat dužan, da ne skrećem s teme ovo je ionako moj vrhunac posvećivanja pažnje isfrustriranim ograničenim gmazovima s kvocijentom inteligencije nižim od sobne temperature koji to ne zaslužuju prelazim na nešto vrijedno pažnje, kanaliziram energiju nečem što podiže svijest konstruktivan oblik zabave edukaciju introspekciju i još niz korisnih stvari na višu razinu. Post je tradicionalno-o predstavi (nek
mi sad netko prigovori da i kod mene ne postoji doza tradicionalizma hahaha :D) Oke...sad za ozbiljno par stavki koje su prethodile današnjoj kazališnoj večeri. Ulaznica nabavljena u ponedjeljak, jer se danas praktički po difoltu mora tempirat unaprijed posebno kad su postpremijerne izvedbe to je period kad navala kulminira kod repriza je taj problem daleko rijeđi, i pored sve više online kupovine što ćeš ljudi su općenito prekomotni ja sam ipak pobornik fizičke kupovine. Subota mi je nekako najbolja za predstavu nekako je opuštenije nego preko tjedna. Fotke od ponedjeljka, kad je ulaznica kupljena promtivni
plakat ispred HNK. nisam slikao zobg refleksije od stakla slika je bila loša ali jesam ovu drugu-sliku sa scene.






Ulaznica, novi dizajn i oni prate trendove, inače patim na estetiku zbog čega su mi onda ovakve promijene u dizajnu ponekad bezveze kad jedan koji vizualno izgleda najbolje zamijene nekim drugim ali ok to je ionako samo do subjektivnog dojma.



U svakom slučaju, jebeš sad estetiku to je više usputna digresija daleko je važnije da je ulaznica ispunila svrhu da se pogledalo predstavu evo sad materijala o njoj.


Predstava je (u općenitom kontekstu) nešto specifično, atmosfera kazališta vibra i realizam. Događanje u trunutku-uživo usporedivo sa filmom koji bi se gledao uživo, doživljavanje tog vremena kao nešto realno uvjerljivije je izraženo kad se odigrava pred očima-uživo-u trenutku. Ostavlja dojam kao da je to vrijeme aktualno kao da su publika i glumci dio tog vremena. Kad smo kod aktualnosti ima ih i u ovim vremenima, poveznica postoji ona u mentalitetu uglavnom. Problemi primitivnog mentaliteta detaljno i kvalitetno je apsolviran u "genijalnoj prijateljici" pedesete godine prošlog stoljeća mentalitet nazadan kao i onda, a dobiva i još gore i radikalnije oblike ravne vremenu Don Juana.

Prilog-premijera hrt usput ono što je posebno iritantno kod svake premijere je dolazak političara na njih, farsa kojom mažu oči javnosti kako prate umjetnost da bi ispali pozitivniji a kazalište i politika su u konstantnom "ratu"Samo digresija neću više razbijat tipkovnicu na političare. Ps, post sam počeo tipkati par dana prije predstave izgleda intrigantno što me navelo na guglanje, da dobijem više informacija o njoj. Ima jedan tekst sa zanimljivim naslovom


"Don Juan" u HNK Zagreb: "Društvo se i nije puno promijenilo od vremena Molierča"


Citat iz teksta:

"Don Juan danas je čovjek koji pokušava demistificirati stvari i otvoriti ambalažu u koju se društvo sakrilo zbog moralnih i društvenih okvira, a zapravo se od Molierča do danas nije puno promijenilo. Don Juan ljudima daje ono što duboko u sebi žele. U tom smislu on je i ogledalo u kojemu se svi možemo ogledati. Velika mi je čast raditi tu predstavu u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu, gdje sam sreo sve ove divne ljude s kojima sam u procesu proteklih 40 dana – rekao je proslavljeni makedonski redatelj Dejan Projkovski koji će nam iduće subote predstaviti svoju viziju poznatoga djela".


Na to ću se vratit kasnije, evo fotki sa večerašnje predstave.




Parket-najbolja pozicija sa koje se savršeno vidi scena. Još je dodatno plus što nisu vraćene kovid-mjere razmak i maske. Digresija:u predstavi ima dijelova koji bi raznorazni primitivci proglasili "nemoralom" i "pornografijom"



To se ovdje problematizira, postoje dvije strane dvije
krajnosti jedna u obliku prevara prekida i uspostavljanja ljubavnih veza i druga u žestokom
moralizatorskom preseravanju koje je uglavnom bazirano na religijskim dogmama tog vremena. Suprotstavljena su dva ekstrema aktualna i onda i sad. Scena je lagano modernizirana ali ono ključno
ne odskače puno u principu uopće Kad smo već kod primitivaca koji bi te scene svrstali u kategorije s kojima iste blage veze nemaju, na sreću večeras nije bilo tih reakcija. Jedan slučaj sa jednom suvremenom predstavom, rulja se zgražala nad psovanjem na sceni a sami psuju ko kocijaši.Tu se prvo može povući poveznica s licemjerjem koje je zapravo ovdje glavna stavka problematizacije.
.


Da se vratim na citat iz novina, sve uglavnom stoji a ima i bolji koji daje kristalniju sliku. Screnshot naše mlade glumice sa instagrama pred samu premijeru predstave.



Licemjerje, na to se sve svodi. "licemjerje je porok po posljednjoj modi a ljudi svaki porok koji je u modi smatraju vrlinom."

Druga vremena isti mentalitet, ovaj dio nekako najviše ima poantu.

"one koji su tako vješto prikrili grijehe mladosti i koji su se zaštitili plaštem vjere. Oni koji pod tim ruhom imaju pravo biti najgori ljudi na svijetu? Nikakve koristi od otkrivanja njihovih spletki ljudi ih zbog toga ne cijene manje. Dovoljno je da hodaju pognute glave pobožno uzdišu dvaput prevrnu očima i sve što su učinili je ispravljeno pred svijetom
. "


U ovom je najveća poanta, dovoljan primijer u ovim" "modernim" vremenima su raznorazni "molitelji" "hodači za život" i slične ultra konzervativne struje sa svojim bolesnim ideologijama, koja se dira u slobode drugih koja ih ograničava a sami svoje gadosti ne vide. Licemjerje je na cijeni i onda i sad.


Predstava je savršeno razotkrivanje i problematiziranje u prvom redu licemjerja i jednog i drugog ekstrema.Na prvu ostavlja dojam da je negativno fiksirana na "nemoral" (čitaj sve ono što netko kao "nemoral" vidi) a zapravo je u obranu progresivizma i anarhizma koji se jednim dijelom problrmatizira, one stvari koje prelaze neku "crvenu liniju" Zaključno, jedna fotka izrezana iz videa na samom kraju predstave.



Ovo je iz jednog kuta, osobna interpretacija, ima još načina na koje se može interpretirat, ali suština ostaje ista. Ps što se tiče predstave ima još jedna stvar-zanima me kakva će biti Lukina interpretacija u svakom slučaju, ne sumnjam da će materijala za polemiku biti na sve strane.
život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

Filmski

13.10.2022.

Festival glumca je po službenom nazivu "Festival posvećen glumcu i njegovom umjetničkom stvaralaštvu" prvi put održan 1994. u Vukovarsko-srijemskoj županiji. Ove godine je bio 29.po redu, a ima i nešto novije. Filmski festival glumca jedan definiran koncept-koji se odnosi samo na film. Sa stranice havca.

"Filmski festival glumca je kulturna manifestacija koja promiče umjetničke vrijednosti glumačkih kreacija na hrvatskom suvremenom igranom filmu."


Sinoć je otvoren šesti po redu sa filmom "baci se na pod" nakon zagrebačke premijere film koji po napisu problematizira razvod A evo i rasporeda za druge filmove koji će biti prikazani na festivalu



I malo fotki sa facebook stranice festivala.







život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

ZANIMLJIVOSTI #4MI SMO KRALJEVI A NE LJUDI

06.10.2022.

Nakon dužeg perioda vraćam se na serijal o zanimljivostima sa pogledanim predstavama. Previše je bilo posla (i zadovoljstva)
u reali i samim time manje vremena za bloganje a i zaredali su se postovi o filmu. Sad sam napokon ulovio malo vremena za
"raskopavanje" po nekim "nepoznatim" stavkama u vezi predstava. Ima još niz suvremenih dramskih ostvarenja i klasika. Danas jedna suvremena istraživanje scenskog pokreta zapravo što je bio svojevrsni eksperiment. Na rasporedu HNK je bila u sezoni 2014/2015 i 2015/2016 nažalost sve što vrijedi
kratko traje-više se ne izvodi niti neće.


"Mi smo kraljevi a ne ljudi" interaktivan i zanimljiv projekt, istraživanja scenskog pokreta kroz dječji govor.






Izvođenje ovog projekta nije prošlo previše zapaženo iz ne znam kojeg razloga a jedan je od boljih suvremenih projekata specifičnost forme istraživanja scenskog pokreta je bio jedna svojevrsna inovacija u drami a nije bez poante-štoviše. Poanta
je pogled na svijet i život kroz dječje govorne interakcije a iz te forme se čita još intenzivnija poruka. Ovo je u neku ruku bio
eksperiment koji je izgledao obećavajuće (u smislu prolaza) jer je uvjerljivo bila gledana. Evo reakcija i drugih, novina konkretno
o prijektu.


Mala i posvećena ekipa izvođača briljira u oslobađanju preuzetih dječjih ispovijesti i povijesti kao i u dizanju brana vlastite kreativne posvijesti.— Novi list


Odlična nova premijera u produkciji zagrebačkog HNK 'Mi smo kraljevi a ne ljudi' redatelja i stručnjaka za pokret Matije Ferlina velika je predstava za djecu, a možda još veća za odrasle.— Jutarnji list




Specifičnost je i u tome da je ovo bio prvi dramski projekt takve vrste istraživanju scenskog izražaja dodan je realizam. U videima više o samoj predstavi iz prve ruke-od glumaca. Objavljujem videe naknadno tek sam ih nedavno "iskopao" rondanjem u potrazi za dodatnim informacijama o predstavi pa evo nadopuna prvog posta.








Pored svih pozitivnih dojmova zanimljivosti i unikatnosti više nije na rasporedu. Set je unikatan, ostavlja neku dozu misterioznosti



Izvanredna stvar je što se može prije svake predstave koja se izvodi kupit na pultu knjiga sa fotkama scenografije samog izvođenja predstave i raznoraznim drugim materijalom kao što su zanimljivosti i kompletan dramski tekst. Predstava je ostavila
izvanredan dojam i pored 2 gledanja još mi je bio misterij izbor imena za nju, nikako se nije moglo dovesti u neki kontekst sa
samom radnjom niti scenskim interakcijama. Odgovor na to pitanje je sadržan u knjizi. Fotka teksta.








Zanimljiv i kreativan put nastanka ideje za ime predstave. Jedan od boljih suvremenih dramskih projekata, koji ima jednu falangu- više se ne izvodi! evo jedan manji dio scenarija kroz fotke samo da oni koji nisu gledali dobiju uvid jer za kompletno slikanje svega trebalo bi imat ekstremno puno vremena i bolju kameru.




Mali presjek sa fotkama predstave u nastajanju i kadrova sa proba.








Još malo scenarija...






Ovako na prvu izgleda kao bezveze nabacane dječje rečenice bez smisla a zapravo je jako daleko od toga. Intencija projekta je
bila polemika o općenitim životnim pitanjima na jedan dijametralno-suprotan način kroz dječji govor kao oblik jednostavnijeg
postavljanja tih pitanja u principu jednostavnijeg svaćanja. A s druge strane glumački-kompleksnije za izvođenje. Na postu od prije 3 godine Teuta me pitala u komentarima glume li to odrasli djecu. Ne, uloge nisu određene imenima i godinama, to je ekipa odraslih glumaca u formi dječjeg govornih interakcija koji postavljaju pitanja o nastanku svijeta životu i općenito svim životnim pitanjima kroz ovu specifičnu formu. Ovo je bio eksperimentalni projekt koji se reprizno nažalost više ne izvodi. Predstava je bila prava relaksacija za dušu.










život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.