Štednja energije tijekom putovanja vodom i zrakom.
Putovanje vodom, zrakom ili u svemir s nultom gravitacijom - zrakoplovstvo, svemirska tehnika i navigacija nezamislivi su bez plastike. Dovoljan je jedan pogled na unutrašnjost zrakoplova - vrata, prozore, sjedala, unutarnje obloge, kabele ili opremu. Pri konstruiranju zrakoplova važan je svaki gram jer se minimiziranjem mase može maksimizirati brzina. Izdržljiva plastika nužna je kako bi se udovoljilo strogim sigurnosnim zahtjevima koji se postavljaju na posebno osjetljive dijelove kao što su bočna kormila, stabilizatori, osnove krila, poklopci, spojnice i pneumatici.
Airbus A380 - svjetski rekorder načinjen od plastike
Airbus A380-800 može prevesti do 855 putnika ili 555 u standardnoj verziji, što ga čini najvećim zrakoplovom na svijetu. Kompoziti ojačani vlaknima čine 25% materijala utrošenoga za njegovu izradbu. Zahvaljujući tako visokom udjelu plastike potpuno popunjen A380 može prijeći 14 800 km uz potrošnju od samo 3,3 litre kerozina po putniku na 100 km. Zahvaljujući toj mogućnosti A380 nadmašio je svoga konkurenta Boeing 747-800, koji može prevesti 390 putnika s doletom od 12200 km i potrošnjom kerozina od 4,3 litre po putniku na 100 km. S A380 postavljeni su novi standardi u zrakoplovstvu i udobnosti putnika.
Lakši, tiši i bolji za okoliš
-zrakoplov budućnosti
Razvoj A380 naznačio je nov pristup pa se očekuje kako će u budućnosti udio kompozitnih materijala u proizvodnji širokotrupnih zrakoplova dosegnuti i 40 %. Plastični trup i krila osiguravaju iznimnu izdržljivost i aerodinamičnost. Prema ciljevima iz dokumenta Vizija 2020, strateškog dokumenta Njemačkoga zrakoplovnog centra (DLR), ovi, još lakši zrakoplovi emitirat će 50 % manje C02 i 80 % manje dušika.
5 000 kW stvorenih snagom vjetra pokreće kontejnerski brod
Sljedeća generacija pokretačkih strojeva brodova za prijevoz tereta, jahti, velikih tankera i brodova za krstarenja mogla bi biti vjetrom pokretana tegleća jedra. Riječ je 0 proizvodu nazvanom SkySails, koji se sastoji od divovskoga padobrana nalik na onaj kod paraglajdera, površine do 5 000 m2. Pokretački sustav koristi vjetar koji uzdiže divovski padobran i pretvara ga u energiju kojom se brod usmjerava prema željenom odredištu. Pokretačkom snagom i do 5 000 kW dobivenom od vjetra olakšava se rad brodskoga motora te smanjuje potrošnja goriva i do 50 % u dobrim plovidbenim uvjetima. Prijateljski okolišu inovativni divovski padobran s potpuno automatiziranim sustavom kontrole načinjen je od vrlo čvrstih i na atmosferilije postojanih plastičnih vlakana.