njupalice https://blog.dnevnik.hr/njupalice

petak, 24.02.2012.

LE BISTRO, EU Gourmet Experience, Republika Austrija

18.01.2012
Hotel Regent Esplanade, Mihanovićeva 1

Za razliku od ostalih zemalja koje su se do sad predstavljale na EU Gourmet Experiencu, Republika Austrija dala si je dosta angažmana. Kao prvo, na samom ulazu u restoran dočekao nas je i predstavio nam se, austrijski veleposlanik, koji nam je obećao donijeti aperitiv, ali se uzvrtio oko gostiju, pa je zaboravio na svoje obećanje. Cijelo vrijeme večer u pozadini je svirala klasična glazba, a na TV su se vrtile promo slike austrijskog pejzaža i života, a negdje između predjela i glavnog jela gostima se obratila neka gospođa, pretpostavljam jedna o zaposlenih u veleposlanstvu, na njemačkom i hrvatskom jeziku. Zahvalila se Le Bistrou na ideji i realizaciji, te naglasila kako kao i Hrvati i Austrijanci imaju svoje adute u hrani. Neke od tih aduta i mi smo isprobali tu večer.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Za predjelo Austrijanci su nam ponudili domaći namaz od začinjenog sira s hrskavim kruhom od pira koji je bio tanak poput čipsa i vrlo zasitan. Namaz od sira bio je vrlo sličan nekom klasičnom Dukat namazu, al s obzirom da se radilo o siru iz Koruške, odmah mi je bio finiji sretan
Photobucket

Uz sir guštali smo i u confitu od buče, bučinog ulja i sjemenki te kupusu, prijanim suhim šljivama i čvarcima. Čvarci i confit od buče su me jako iznenadili jer ih nisam smatrala austrijskim tradicionalnim jelima, al opet, pa nisu Hrvati jedini koji kolju svinje i tope mast burninmad

Photobucket

Photobucket
Čvarci su mi se brutalno svidjeli, a confit od buče me podsjetio na bakin dublek, tj bundevu koju smo običavali zapeći u pećnici i koja bi bila vrlo zasitna, a imala bi slatkasti okus, baš kao i ovaj confit ( način kad se jelo kuha u vlastitom soku ili šećeru da bi se konzerviralo. Barem sam ja tako shvatila sretan
http://en.wikipedia.org/wiki/Confit


Nakon predjela ponuđen nam je čisti goveđi consommé ( bistra krepka juha koja se priprema od jakog mesnog, ribljeg, pilećeg ili povrtnog temeljca koji se bistri na laganoj vatri pomoću proteina iz bjelanjaka ) s kukuruznom tjesteninom i celerom. Juha je bila izvrsna, prava govedska kakvu radi moja mama sretan Punog okusa, dobro začinjena, oduševila nas je oboje.

Photobucket

Za glavno jelo Austrijanci su nudili:
- palačinke sa špinatom i kravljim sirom koje su bile narezane na male komadiće što mi se jako svidjelo i da se nisam najela svega, uzela bih si i drugu porciju jer su bile prefine; kombinacija sira i povrća uvijek je dobrodošla
- klasični austrijski gulaš s okruglicama od kruha i kobasica također mi se jako svidjelo. Bez obzira što inače jako volim ovo jelo, okruglice su bile fantastične, a ni gulaš nije zaostajao, dobro skuhano i začinjeno, što je nama jako bitno jer volimo slanu i pikantnu hranu, a većina jela koju smo smo jeli po restoranima dođu bez mrve soli. Mislim, razumijem brigu oko povišenog tlaka uzrokovanog masnom i slanom hranom i ideju o nekakvom neutralnom jelu koje si gost sam dočini po svom ukusu, al jedno je neutralno, a drugo je bljutavo jelo.

Photobucket

- bečki odrezak s krumpirom pečenim na svinjskoj masti i kandiranim limunom nije bio ništa ekstra posebno, klasika; meso je bio čisti nemasni šnicli, koji se lako rezao što mi se jako sviđa, no krumpir je bio nejestiv jer se već bio ohladio iako su ga mogli držati na toplom ili ispeći u zadnji čas. Kandirani limun bio je tragovima, ali ne sjećamo se gdje, a ako ga se ne sjećamo nije ni za pamćenje sretan
- mlada svinjetina u kori od krvavica s pečenim jabukama i ekstraktom zweigelta (vrsta crnog vina ) posebno se svidjela Švrći jer Švrćo voli i svinjetinu i krvavice. Ja sam malo puhala na tu kombinaciju jer ne volim ništa krvavo, ali sam probala i preživjela. Kombinacija nije loša, ali mi svinjetina jednostavno nije sjela nakon što sam već danima jela novogodišnju pečenku.

Photobucket


Za desert sam očekivala zahericu, ali ću očito po to trebati skoknuti do Beča, jer smo dobili mini krofne, koje sam smazala par komada jer su bile male, pa ih mogu pojesti i pekmez od šljiva kojim su bile punjene jednostavno je nadmašio moja očekivanja. Uz krofne dobili smo i savijaču od jabuka ilitiga apfelštrudel koji je taman izašao iz hladnjaka tak da je bio hladan, a svi znamo da je štrudla najbolja topla. Ah, ipak baka pravi najbolju štrudlu, s domaćim vučenim tijestom i jabukama iz vrta njami
Photobucket

24.02.2012. u 20:30 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.