Ideje jednog vizionara

nedjelja, 20.05.2018.

Današnje veze i odnosi, 1.dio

Puno puta sam razmišljao o odnosima među ljudima, zašto uspijevaju i zašto ne? Kako to da nekima sve izgleda tako lako, a drugima sve izgleda teško? Gdje su oni drugi pogriješili, dok oni prvi nisu? Jesu li neki ljudi naučili iz tuđih pogrešaka ili tek iz svojih? Koji su ciljevi koje treba tražiti u „modernoj ženi“ ili „modernom muškarcu“? I što je zapravo ljubav, što je kompromis te koje su uloge koje radimo u svom životu…

Kao i drugi oko vas, osobno sam ponirao i padao, kako bi se uzdizao u svojim vezama. Bio sa potišten i uništen, kako bi pronalazio novu snagu i nadu, ponekada se samo igrao – ali pošteno i iskreno od početka, dajući ženi pravo izbora ako je i to ono što ona želi, osvajao ženska srca te ponekada bio sam osvojen. Radio sam na sebi i sve što vam ovdje mogu napisati je iz svoje osobne „prakse“, a ne neke teorije koja je nedokazana. Za sebe mogu reći kako imam divan i plodan život iza sebe, te kako sam sretan i zadovoljan u životu – ma što drugi govorili o njemu.

Kao i drugi oko vas, okružen sam bio stvaranju ljubavi od početka, razvijanju tih istih ljubavi, potvrđivanju ljubavi pred svjedocima – poneki puta i kao svjedok – te nažalost i krahu nekih ljubavi. Nikada se u životu nisam igrao #Cupid a, niti bih se želio igrati tog „lažnog božanstva“. Umjesto toga, upoznavao sam prijatelje i poznanike bez ikakvih uvoda ili opisa, davao im šansu neka sami naprave ono što je najbolje za njih oboje – jer duboko vjerujem iz prakse kako većina ljudi prvih par mjeseci glumi ono što oni nisu, kako bi otkrili svoje karte tek kasnije. Za vezu, a pogotovo brak, potreban je iskren odnos od početka – bez glume i „lažnih maski“, biti ono što jesi. Jer samo ono što jesi, može osvojiti drugu stranu na „duže staze“.

Duboko vjerujem kako neke knjige (samo-razvojne ili one davno zapisane) nose poruke kroz priče, te kako ljudi uvijek imaju pravo izbora – bez obzira bili oni bezbožni ili pripadali bilo kojoj vjeri. Radije sam onda nekima bio #Hitch , pomagajući onim „manje vještima“ da se istaknu od drugih u gomili i tako im davao šansu kod drugog spola.
Upravo to je razlog mog pisanja ovog serijala, koji kreće sada. Promatrajući sretne i one manje sretne brakove oko mene, promatrajući krahove nekih brakova i veza ili njihovo rađanje: odlučio sam napisati ovaj serijal u kojem se nadam napisati tekst svaki tjedan. Te tako probuditi ovu „uspavanu naciju“ kako bi otvorili oči, te progledali malo oko sebe, unaprijedili svoje veze, komunicirali poteškoće ili bolje sljedeći puta odabrali…


Prva tema: odabir partnera

Odabir partnera za suživot je najvažnija tema, a mnogi koji su pogriješili su se našli pred zidom „velikih kompromisa“ koje ako nisu mogli zaobići, su okončali svoje veze ili brakove s krahom. U tome mnoge stvari danas igraju ulogu, ali mnoge stvari igraju „pogrešnu ulogu“ jer su krivo naučene (iz filmova, knjiga, lošim primjerom, utjecajem okoline, itd.).

U današnjem „konzumerističkom društvu“ navikli smo starije, možda malo izrabljene mobitele, umjesto popravka kada nam pukne staklo zamijeniti novijim modelom. Ista stvar je sa televizorom, hladnjakom, mikrovalnom pećnicom, mikserom ili automobilom. I sam ponekada se nađem pred time, da je popravak starog hladnjaka neisplativ, te kako je puno povoljnije kupiti noviji model, koji ujedno manje struje troši. Zar mislimo kako se takve navike, nisu uvukle nama duboko pod kožu i kako one nisu prisutne u vezama? Znam, svi mi volimo nove, sjajne stvari – isto tako volimo i osjećaj u „novoj vezi“ – a to se zove zaljubljenost, o čemu ćemo kasnije. Neki vole taj osjećaj i stalno se njemu vraćaju, jer nisu naučili „lekciju“. Svi prošli partneri u vašem životu su tu, kako bi od njih naučili lekciju! Kada ih naučimo većinu, onda tek ulazi ona prava osoba u naš život. I sve dok je niste naučili, ponavljate razred. Neki se nadaju kako će na valu „konzumerizma“ naći nešto novo, nešto zaljubljivo, nešto posebno. Te samo mijenjaju partnerice, kako bi došli do onog što traže. Ali, ako nisu naučili lekciju, ne idu u sljedeći razred, već ponavljaju onaj isti. Sve dok ga ne polože…

Kada bih danas sebi birao osobu za vezu, birao bih osobu koja bi pokušala nešto popraviti ili nadograditi prije odbacivanja. Nevažno je li to dio na automobilu, nova oprema na biciklu, dijelovi za kompjutor, zamjena baterije za mobitel, popravak televizora, novi motor na hladnjaku ili nešto trećeg. Čak je nevažno bi li ta osoba popravila taj dio, barem neka je pokušala. Neke stvari se jednostavno ne daju popraviti, kao recimo totalka na automobilu. Ali neke ipak daju! Pa zar moramo mijenjati odmah za neki noviji model? Ono što je karakteristično za takve osobe koje popravljaju ili nadopunjuju svoje stvari je kako se te osobe trse i grade u svojim životima, pa tako i vezama. Spremne su raditi na vezi „kako bi vezu popravile ili nadogradile“. Danas kada sebi biram djevojku za vezu, ne gledam na njoj najnovije tenisice ili haljinu, već je li friško oprala kosu i došla bez puno šminke (uljepšavanja). Pričam s njom o malim stvarima, te pokušavam je bolje upoznati. Želim vidjeti vjeruje li mi da joj popravim kompjutor, dodam ulje ili antifriz u automobil, pokušava li sama zamijeniti žarulju ili me pita da joj ju zamijenim – umjesto kupovine nove, itd.

Kod zaljubljivosti mi samo uspoređujemo ovu novu osobu u našem životu s idealom kojeg smo sami sebi stvorili u glavi, te nakon mjesec do tri progledamo i osoba nam se ne sviđa toliko. To je ista ona osoba, od prije mjesec do tri dana. Što se promijenilo? Ništa, jer ljudi se ne mijenjaju u tako kratkom roku. Oni se mijenjaju kroz dugi niz godina, ako marljivo rade na sebi – dan po dan, mjesec po mjesec, godinu za godinom. Tek tada se, nakon puno uspona i padova, može doći do uspjeha kojega svi mi toliko priželjkujemo – možemo narasti kao osobe, možemo postati bolji, možemo se promijeniti na bolje osobe... Dakle, nije se ta osoba promijenila, već su se skinule one „lažne maske“ i mi smo progledali svojim očima u tu drugu osobu. Nije to loše, to je još dobro – izbjegli ste loš brak i na tome sami sebi trebate čestitati. Samo treba naučili lekciju iz toga, kako bi krenuli dalje!

Mnogi danas govore o kompatibilnostima za vezu i brak. Kod kompatibilnosti u vezama ponekada na prvi pogled su stvari potpuno kontradiktorne. Puno puta tražimo „zanimljivu osobu“ (bez obzira na spol), odnosno nama zanimljivu osobu. A takve obično nisu sposobne za dugoročan hod od maratona, kakav je potreban za brak. Ne kažem kako trebate tražiti „ne-zanimljive osobe“, već kako neke kompatibilnosti trebaju biti slične, a neke totalno različite – važno je prepoznati koje! Primjer: slične kompatibilnosti trebaju biti npr. „seksualna energija“ (libido), dok recimo različitosti moraju biti „komplementarne osobine“ npr. urednost na mom osobnom primjeru.

Objašnjenje:
- Da, kod nas se premalo priča o seksualnosti između parova, a prvo što bih vam predložio ako ste u vezi – pogotovo dugoročnoj – sjednite sa svojim partnerom i pričajte o njenim / njegovim seksualnim fantazijama. To je nešto što će obnoviti vašu vezu i povezanost, jer će te podijeliti tajne koje krijete duboko u sebi – možda tako neke svoje zatomljene tajne / fantazije pretvorite i u stvarnost. Želite li ostvariti neke od svojih seksualnih fantazija? Ispunite si ih zajednički kao par, kako bi produbili svoju ljubav i povezanost! Seks je ono što razlikuje vezu od prijateljstva, to je nešto intimno što imaju samo partneri u vezi ili braku. Nešto divno, nešto povezljivo i nešto privatno samo za par. Otkrijte ponovno svoje strasti…
- Ako niste u vezi i tražite si partnera, stavite si na list papira kao zadatak na jednom od sastanaka „pričati o libidu“. Ne kažem kako to mora biti na prvom sastanku i to nikako ne bih preporučio. Ali dok se upoznajete, morate saznati kakav je libido vašeg partnera. Zašto? Ako je vama potreban seks samo dva puta tjedno, a drugoj osobi samo jednom mjesečno (vremenski intervali nisu važni, važno je da su različiti) – u velikom ste disbalansu sa libidom. Ta osoba, koja vam se jako sviđa neće ispunjavati vaše potrebe za par mjeseci ili vi nećete ispunjavati njene / njegove – dogoditi će se nezadovoljstvo i onda će veza biti u krizi, „pred zidom“, dogoditi će se prevara ili krah veze. Neke stvari za vezu moraju biti usklađene, definirajte si te stvari koje su vam važne za vezu.
- U vezi, jedno drugo morate nadopunjavati, to je ono što sam već nazvao „komplementarne osobine“. Kada pogledate sebe, pogledajte koji su vaši minusi, ono u čemu ste loši. Onda će te znati u čemu vaš partner mora biti dobar. Moj je, recimo, što ne volim kuhati. Znam, ali ne volim. Neki će reći kako sam šovinist, ako želim ženu da mi kuha. Ali kada volim da mi se kuha, tu sam loš – to mi se ne da i ne volim to raditi. Volio bih kada bi moja partnerica to znala, kao što bih volio da je urednija od mene. Ne, to ne znači da mi mora slagati veš, to znam i sam. Ne, to ne znači da mi mora prati veš, to znam i sam. Samo da je urednija, jer tu sam također loš. Ako si želim partnericu koja je urednija, onda ću takvu i naći – te će me takva veza nadahnuti da mi stvari su manje razbacane po sobi, jer mi takva osoba može pokazati što je urednosti i „nadopuniti me“. Na taj način, nadopunjujemo jedno drugo i u veza nas oplemenjuje.

Svim osobama koje su ulazile u vezu, prije pronalaska partnera i prije odabira, predlažem uvijek istu stvar – neovisnu o spolu. Složite si listu želja, dovoljan je jedan papir kojega će te podijeliti na dvije strane, ono što želite od svojeg partnera i ono što ne želite od njega / nje. Nakon toga ispišite sve što želite od svog „idealnog muškarca“ ili „idealne žene“ te sve što ne želite. Radite na tome dok ne bude gotovo i napravite to u sljedećih 48h. Nekim čudom, nakon što prođe tih 48h i krenu sljedeći dani tog tjedna početi će vam iskakati osobe u životu koje želite, odnosno ne želite. Lakše će te ih prepoznati u ovom „moru ponude“ koja se nalazi vani, te će te odabrati udvarati osobi koja je najsličnija po karakteristikama s vaše liste.

Probajte, a sljedeći puta pričamo o početnim greškama…

Oznake: Cupid Hitch veza brak ljubav odabir partner

20.05.2018. u 23:21 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< svibanj, 2018  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Svibanj 2018 (1)
Ožujak 2017 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Studeni 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Studeni 2013 (2)
Siječanj 2013 (1)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (1)
Lipanj 2012 (1)
Siječanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Srpanj 2011 (2)
Veljača 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Lipanj 2010 (1)
Travanj 2010 (2)
Siječanj 2010 (3)
Prosinac 2009 (2)
Studeni 2009 (2)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (4)
Svibanj 2009 (3)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (2)
Veljača 2009 (2)
Prosinac 2008 (1)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (1)
Kolovoz 2008 (1)
Lipanj 2008 (5)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (2)
Kolovoz 2007 (1)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (6)

Komentari da/ne?

Opis bloga

sve ono što nisam mogao sprovesti u politici, kao jedan od ljudi koji u njoj nisu bili zbog svojeg probitaka, već zbog poboljšanja života drugih ljudi...zbog svih onih ideja koje mi se jave, a o njima se javno krivo priča ili krivo interpretira...sve će se naći ovdje i pomno obraditi!