27
petak
siječanj
2012
pismo cobri
Nerad onaj najokrutniji…provincia tour 1999
Nije bilo klasičnog okupljanja, dogovora, podjele uloga kao ni pomnog studijskog uvježbavanja benda, koji u to vrijeme imena nije imao, niti je postojao u glavama ljudi koji su se polugoli tiskali po malim sobama provincije sve u čast velikog koncepta nebulostične Muzike.
Postojala je samo svirka. Ni instrumenti pravi nisu postojali. Samo svirka.
Koncept ideje koja se rodila te 1999 godine, ako je uopće i postojao, bazirao se na bjesomučnom udri- iz- prve live snimanju kompozicija koje su netom i nastajale.
Manjak tehničke audio opreme pri snimanju, nedostatak mikrofona te strujne podrške, okarakterizirao je specifičan glazbeni zapis koji se uočava na 5-6 demo nosača trake nastalih tokom 1999 godine.
Ideja se rodila negdje krajem 1998 nasred virskog kanala gdje se družina po prvi puta okušala u improvizaciji sviranja s onim čime raspolaže.
Nakon toga u veljači 1999 trojka Robi, Frane i Zubo odlazi na Vir gdje u Studio Mraku stidljivo započinju prve obrade evergreena. Društvo im pravi i Big Rumorius kao neiscrpni izvor buke. Jedini kvalitetni zapis iz tog razdoblja bio je Franin prepjev milosti.
Slijedeća svirka ponavlja se u istom sastavu samo ovaj put u Zukvama, smjernice su nešto konkretnije; himnička 'our house', zubini dobro sklepani bubnjevi, dvije gitare te ponešto direktnije teme izvođenja upućuju na ono što će tek uslijediti.
A to se desilo vrlo brzo. Već u proljeće bend napušta Big Rumorius zbog svojih nekontroliranih toksičkih sklonosti, a sastavu se pridružuje Zec, prva violina te idejni začetnik zlatnog razdoblja grupe.
Istog mjeseca na području Ražanca, nastaje antologijski dupli album „etnonebulozis“ u svega dvije besane noći snimanja. Album karakterizira prelazak s obrada na autorske i originalne zvukove benda. Zvuk je nešto teži, moćniji, a gitarske sekvence u rukama trojice perfekcionista, začinjene su zubinom ritam mašinom.
Nakon veselog ljeta snimanje se nastavlja u rujnu, trojka ostaje bez Robija koji svoj odlazak iz benda duguje osobnim obavezama unutar velikih gradova. Album koji nastaje, opet u Ražancu, najkvalitetniji je proizvedeni zvuk s dobro osmišljenim aranžmanom pjesama te odličnom tonskom snimkom. Nažalost, album 'petica' ima i osobnu tragediju, pošto se snimljeni materijal već par mjeseci poslije zametnuo i od tada mu se gubi svaki trag.
Slijedeći šesti album, nastavlja kvalitetu i projekciju prethodnog uratka, s dva pridružena gosta na snimanju Marina i Sale, koji su i poslužili za veliki hit Crni mačak.
Sedmi album označava jedan sasvim drugi period benda, pošto originalnu postavu napušta Zec; ostaju Zubo i Frane te uz pridruženog Salu, svoju prvu takvu suradnju okrunjuju vrhunskim albumom sa svega osam pjesama u Zukvama.
I tada se sve raspada. Bio je to kraj. Zubo i Frane za temelj sljedeća dva albuma uzimaju različita gostovanja te različite oblike inspiracije što rezultira osrednjim uspjehom pjesama koje grupu održavaju jedva na površini zikemu.
Na posljednjem desetom božićnom koncertu u Zadru, četvorka je zasvirala u najboljoj postavi iz vremena etnonebulozisa, no starost i zamor benda koji nije proslavio niti prvu obljetnicu bila je očita. Bila je to slijepa ulica svirke s vragom na ramenu.
Kako je došla nova godina, tako se bend Nerad onaj najokrutniji zapisao u spomenar nekolicine ljudi kao prošla, dobra stvar.
'Bilo je to nešto više od muzike, usudio bih se reći stil života, ili obred.
Tih dana puno toga se događalo, sve se vrtjelo oko svirki; vikendi su se spajali, putovalo se po provinciji, snalazilo se hranom, cugom i neimaštinom,…. Kakva nebuloza, ona najokrutnija'
Grill 13 ….. Prostor …… Zaludu me svitovala mati …… Vlak…….
Šangaj….. Izlaz ….. Kaciola ……. Crni mačak….. Kentucky boys..
komentiraj (0) * ispiši * #

