srijeda, 31.08.2016.

blagoslov ambulante

- revitalizirani post od 17.10.2011.

TO JE SVE!


Jednoga dana u isturenu područnu ambulantu doma zdravlja u kojoj je radila samo jedna sestra i nova mlada doktorica svrati jedan neuobičajeni posjetitelj. Sestra uđe i šapne doktorici tako da se nije moglo čuti u čekaonici:

– Došao jedan... hoće blagosloviti ambulantu!

Doktorica se toliko iznenadila i zgranula da je uzviknula da se vjerojatno čulo kroz vrata:

– Što?! Blagosloviti ambulantu?!

Sestra joj brzo stavi ruku preko usta i kimne glavom:

– Da, da. Što da radim s njim?

Doktorica reče:

– Uvedite ga.

U ordinaciju uđe čovjek, sav u crnom. Počne objašnjavati da je ambulanta na području njegove župe, a on po svom terenu sve blagoslivlja: kuće, stanove, dućane, automobile, poduzeća, javne zahode, svu nepokretnu i pokretnu imovinu. Koliko posla?! – pomisli doktorica. Iako mlada, imala je već dovoljno iskustva da je znala da postoje ljudi koji u bilo kojoj zdravstveno kriznoj situaciji, ako krene po zlu govore „doktor je kriv!“, ali ako sve završi dobro govore „hvala Bogu, Bog ga je spasio!“ To je nelojalna konkurencija! Već je imala iskustva s raznima koji su navraćali i nudili razne knjige, posuđe, čudotvorne kuhinjske krpe i slično. Odmah zapita:

– Koliko to košta?

Čovjek u crnom se skromno nasmiješi:

Ništa! Besplatno... – ali nadoda: – Naravno, smijete ostaviti milodare, po volji...

Dobro – reče mu doktorica. – Pričekajte u čekaonici.

Čim je izišao, nazove ravnateljicu doma zdravlja:

Došao mi jedan, pop nekakvi, hoće blagosloviti ambulantu. Kako da ga pustim da šeće po ambulanti i pred svim pacijentima škropi vodicom naokolo? Što da radim s njim? – izgledalo joj je neprilično da netko mantra po zdravstvenoj instituciji, kadi naokolo i šprica vodu po uglovima – kakvo povjerenje se može imati u doktora kome nekakav vrač čara po instrumentima? – ali prisjetila se i priče o krčmaru iz susjedstva kojemu su neki nepoznati tipovi ponudili zaštitu, pa kad je odbio, planuo mu je automobil parkiran u dvorištu pred kućom. Tko zna što bi ovaj mogao napraviti ako ga odbije, poslati joj nekog vraga?

Dajte mu sto kuna – reče ravnateljica.

Odakle mi sto kuna? – zavapi doktorica. – Plaća je tek za tri dana! Živim od toga da idem u crno na kartici. Ovaj nije ništa rekao da prima karticu!

Posudite od sestre.

Nema ni ona. Ujutro smo razgovarale… A ako posudim od nje, ja ću joj trebati i vratiti.

Ravnateljica je malo razmislila:

Naplatite svako izdavanje recepata po pet kuna dok ne sakupite…

Doktorica pozove blagoslivatelja:

Dođite po završetku radnog vremena, pa ćemo to obaviti – i čovjek bez riječi ode ne skrivajući da mu nije drago što treba i drugi put navratiti.

Čim je zadnji pacijent otišao, čovjek u crnom se ponovo stvorio u čekaonici. Doktorica i sestra, već obučene za odlazak, gledale su kako obilazi prostorije, mrmlja si nešto u bradu i škropi uokolo. „Ova vodica je skuplja od svih mojih lijekova!“, mislila si je doktorica gledajući ga. Podvrsta homeopatije, i homeopati liječe s H2O. Naposljetku je na ulazna vrata nalijepio nekakvu kič-vinjetu.

Misleći kako sutra ne smije zaboraviti reći sestri da izgrebe tu vinjetu, doktorica mu pruži sto kuna. Čovjek zgrabi novčanicu, no umjesto zahvale u nevjerici i posprdno upita:

– To je sve?!

Doktorici je za taj dan već bilo dosta i radnog mjesta, i radnog vremena i pacijenata i svega, i žurilo joj se kući, te samo kratko odreže:

– To je sve!






  • Aman, svršetak mi nekak bezveze, kajjaznam!? (alexxl 17.10.2011. 17:16)
  • Dobio bi on od mene vritnjak u dupe,a ne 100 kuna, smeće popovsko... (svijet u boci 17.10.2011. 17:36)
  • ne znam, očekivao sam neki touche' (Neverin 17.10.2011. 19:25)
  • Reketari barem odmah kažu cifru! (Teobaldin teatar 17.10.2011. 23:25)
  • Ma kraj je odličan. Ta tišina koja nastaje tako iznenada ostavlja dojam. Točno onakav kakav bi i trebala ostaviti.
    Kako kaže Balašević: '' Postoji reč koja vredi tek kad se odćuti''. (Fructified 18.10.2011. 13:32)
  • to je sve?

    tako se i zove post, zato nema touchéa, zato i je takav kraj! (junac 18.10.2011. 14:52)
  • hahahahahahhaha! (Koko 19.10.2011. 15:42)
  • ... ma super receno, samodoprinos, ccccccccccc malo morgen,
    princip crkve, upravo je taj; "to je sve" citaj SAMO TOliko ! ! ! lol (mocvara 20.10.2011. 16:18)
  • ponedjeljak, 29.08.2016.

    arheologija svakidašnjice


    ULICAMA LUTAM

    NE BIH LI TE SREO…



    Jedna od marksističkih postavki kaže da je svaki napredak ujedno i nazadovanje. To je donekle slično yin i yangu - u svakom dobru neko zlo i u svakom zlu neko dobro.

    U predmobitelsko doba rutina svakodnevnih večernjih izlazaka bila je sasvim drugačija. Moje društvo sakupljalo se svake večeri u sredini pasaža ispod nebodera na Trgu Republike. Ondje bismo se dogovorili gdje ćemo dalje: u kino, kazalište, na neki koncert ili u diskoklub, u neki restoran ili nekome kući. U sedamdesetim i osamdesetim godinama to je bio najpogodniji način zajedničkog dogovaranja jer mobiteli nikome još nisu bili ni u primisli. Dapače, većina mojih prijatelja i kolega bili su podstanari i nisu imali ni fiksne telefone, a ako su i imali bilo ih je teško na njih dobiti jer su većinu dana provodili van kuće.

    Glavnina društva odlazila je jedno mjesto, nekolicina onih kojima je neko drugo mjesto bilo zanimljivije odlazili su ondje, a nekolicina od nas su se odvojili i otišli sačekati djevojke ili mladiće s kojima su se prethodno dogovorili naći, pa se s njima kasnije pridružiti nekoj od tih skupina. Posebna je priča bila ako je netko poželio sresti nekoga tko nije pripadao tom društvu. Trebalo je otići na mjesto za koje se znalo da ta osoba redovitije zalazi i pričekati.

    Nekoliko godina je moj redovni krug večernjeg obilaska bio isti. Prvo Pasaž ispod Nebodera, zatim Zvečka u Masarykovoj, ondje su odmah bili Kavkaz i Mali Kavkaz. Odande sam prošao Frankopanskom pored kafića kazališta Gavella, pa se uspeo na Gornji grad do Stare ure i Paleinovke. U nekim godinama su nezaobilazna mjesta bili i Klub filmskih radnika na Britanskom trgu i Klub likovnjaka na Starčevićevom. Ako je netko želio mene sresti, obično je postavio zasjedu negdje na tom putu i uz malo strpljivosti mogao me je dočekati. Ako sam ja poželio nekoga vidjeti, obišao sam sva mjesta gdje sam očekivao da bi se ta osoba mogla pojaviti i ostavljao poruke kod svakoga koga sam poznavao. Da bi se nekoga našlo trebalo je preći poprilično kilometara, otprilike kao što se danas love Pokemoni.

    - Jesi li vidio XY?
    - Ne.
    - Molim te, poruči joj/mu kad je/ga vidiš da je/ga tražim.


    U slučajevima kad se radilo o nečemu važnom i hitnom, zamolilo se da se poruka proširi i dalje svakome tko pozna ili bi mogao poznavati tu osobu. Na taj način je zapravo svatko iz vrlo širokog kruga bio u toku tko koga traži. Problem je nastajao ako se željelo sresti nekoga, a htjelo se izbjeći da svi to saznaju. U tom slučaju se pređena kilometraža značajno povećavala.

    Posebna je situacija bila kad se željelo sresti nekoga s kojim još niste bili u takvim odnosima da biste mogli razaslati poruku. Prvo je trebalo obići sva popularna okupljališta da bi se otkrilo gdje ta/taj izlazi. Zatim je trebalo ondje provesti dosta vremena da bi se utvrdilo u koja vremena se pojavljuje. Nakon toga je trebalo u ta vremena biti ondje što češće i vrebati priliku da za upoznavanje.

    Nakon pojave mobitela i interneta, takav način okupljanja i susretanja postao je nepotreban i besmislen. Danas je nemoguće razumjeti sve dimenzije i dubinu svojedobno popularne pjesme "Ulicama kružim ne bi li se sreli", a teško da bi nešto s takvom tematikom moglo postati hit. Danas je glavni početni problem pribaviti broj mobitela osobe do koje je nekome stalo.

    Danas je nemoguće nekome mlađem predočiti onu sreću kad se napokon, nakon nekoliko dana kruženja, naletilo na osobu koju se tražilo. Uloga slučajnih susreta bila je značajnija. Krenuo si tražiti nekoga i završio s nekim drugim. Život je bio nepredvidljiviji.

    Poneki problemi i poteškoće upravo u načinu kako se rješavaju i otklanjaju imaju posebnu draž.














    nedjelja, 21.08.2016.

    Thompson i ostali

    - revitalizirani post od 10.8.2012.

    Nije tišina kad se ništa ne čuje, tišina je kad se dobro čuje iz velike daljine. Postao sam toga posebno svjestan otkako sam se preselio u jednu vrlo mirnu i iznimno tihu ulicu. Kad sjedim s prijateljima na terasi moramo razgovarati šapatom jer se uobičajeni glas čuje sto i pedeset metar uz i niz susjedstvo.

    Na isti način kao što se mene čuje, čujem i ja druge. Na oko pedesetak metara od mog prozora po najgoroj vrućini neki građevinski radnici nešto posluju oko jedne nove kuće. Čujem ih kao da su mi metar i pol ispod prozora. Ne moram se truditi da prisluškujem, ne mogu a da ne čujem svaku riječ.

    Jedan oduševljeno govori, a ostali povlađuju:

    - Kako bih ga rado sreo i upoznao! Samo da mu kažem - svaka ti čast! Svašta si napravio, a nitko ti ništa ne može!

    Zainteresiram se o kome to pričaju. Koga bi radnik koji se znoji na paklenskoj vrućini tako rado sreo? Thompsona! Pjevača. (Patriotski piše svoje ime sa - Th!) Oduševljeni govornik nekoliko puta ponavlja:

    - Svaka mu čast! Svašta je napravio, a nitko mu ništa ne može!

    Svaka mu čast! Svašta je napravio, a nitko mu ništa ne može! Izjava se sastoji od tri dijela: prvo - svaka mu čast, drugo - svašta je napravio i treće - nitko mu ništa ne može. Prvo pokazuje priznanje i divljenje. On je njihov idol. Drugo je zanimljivo: uopće ne govore o njegovoj muzici, ona ih nimalo ne zanima, ne govore ni o njegovim idejnim stavovima i porukama nastupa i javnih izjava, ni na njih ne obraćaju pozornost, donekle ih zanima kao nešto dostojno poštovanja sama uspješnost po sebi. Dapače, ono „svašta“ podrazumijeva da bolje što je muzika gora, što su poruke šokantnije i neprihvatljivije jer je time završni dio izjave drastičniji - a nitko mu ništa ne može! To! To da radiš što ti se prohtije, bez obzira koliko narušavao sva mjerila zdrave pameti i dobrog ukusa - a nitko ti ništa ne može! - to je ono o čemu sanjaju.

    Ono da netko otkrije nešto zbog čega zasluži Nobelovu nagradu za znanost, pa ga nakon toga svi poštuju, to je sasvim nezanimljivo. Em se moraš decenijama truditi za tako nešto, em je sasvim normalno da te nakon toga cijene. Tko god se dovoljno potrudi može tako nešto. Ali to da brljaviš i izvodiš svinjarije, a nakon toga te odmah svi cijene, sjajno zarađuješ i nitko ti ništa ne može - to samo rijetki i odvažni mogu! Da mu je samo sresti Thompsona samo da mu kaže - svaka ti dala!

    Moram priznati da mi tako nešto nikada nije palo na pamet. Preciznije, nije mi palo na pamet kao nešto pohvalno. Sjećam se kada sam prvi zamijetio takvo ponašanje. Sredinom osamdesetih godina tadašnja država je činila sve moguće da se Mimarina zbirka umjetnina preseli u Zagreb, u Hrvatsku, u Jugoslaviju. Dali su mu na raspoloženje palaču u Gornjem gradu da u njoj živi i pohrani umjetnine dok se ne pripremi reprezentativniji prostor za izlaganje, uredili su ono što je danas poznato kao Klovićevi dvori, Mimara je pri tome zahtijevao sve i svašta, a kada su mu sve udovoljili kapriciozno je rekao - ne, neću, dajte mi drugu zgradu, onu na Rooseveltovu trgu u kojoj su gimnazije…. I sve je počelo ispočetka. Iselili su gimnazije, preuredili zgradu… Svaka čast njemu i njegovoj zbirci, ali ja bih ga tada najradije šupio nogom u guzicu i poslao nazad u Austriju, neka ondje izvolijeva što god hoće. Slično se ponio i Pogorelić. U jednom je trenu poželio smjestiti svoj dom na Gornji grad, našli su mu reprezentativnu staru kuću, obnovili je, ponudili mu, a onda je on rekao da mu nije dovoljno dobra. Ni jedne ni druge priče se ne sjećam ni točno ni u pojedinostima, dobro se sjećam jedino da su obojica pokazala takvu razmaženu kapricioznost i infantilnu zahtjevnost da je to graničilo s nevjerojatnim. Javnost se bila podijelila, treba li im udovoljiti ili ne, ali nitko nije obratio pozornost na ono bitno - da je na djelu bio takav bezgranični i bezobzirni egoizam koji je morao uroditi Škegrom, Kerumom i Mamićem.

    Naravno da postoji ogromna razlika između Pogorelića i Mimare nasuprot Thompsonu i likova poput Dikana Radeljaka. Naravno da se prvi ne mogu otpisati kao što se može druge. Apostoli su barem uzvraćali nekakvom vrijednošću, u epigona se vrijednost topi kao što egoizam raste. Ali među njima postoji povezna nit. Ono što su oni započeli onda, ovi današnji nastavljaju. Raditi što god kome puhne, a nitko im ništa ne može.

    Tako gledano ne da nije važno što je Thompson primao novce od HDZ-a, što nije podmirio poreze, što je kao veliki rodoljub vlasnik radio-stanice u Srbiji, što propagira sirovi nacionalizam, nego je sve to tek preporuka. Da propagira Ku-klux-klan ili nešto još ekstremnije, bilo bi još bolje. Što gore to veći dokaz da mu nitko ne može staviti soli na rep. Da ga ulove u incestu, pedofiliji, sodomiji i homoseksualizmu, samo bi ga još više cijenili oni u čijim očima je velik - naravno, dokle god može i dalje što god izvodio.

    Nije Thompson jedini koji se tako ponaša. Novine su prepune naslova koji alarmantno vrište o lopovima, prevarantima i štetočinama svake vrste koji prisvajaju irealne sume novaca, čine nesagledivu štetu ili se bahate na tuđi račun preko svakih granica i nikome ništa. Mnogi se čude kako narod sve to podnosi, zašto se ne buni više od toga da tek ponegdje netko vrisne, a ostali samo ponegdje poneko potiho gunđaju.

    Jednostavno. John Steibeck je rekao da socijalizam nikako nije pustio korijenje u Americi jer siromašni ne vide sebe kao eksploatirane proletere nego kao privremeno još neostvarene milijunaše. Na isti način se ni naš narod ne buni protiv svojih eksploatatora: ne vide ih kao krvopije, nego kao idole. „Američki san“ je decenijama propovijedao da svatko preko noći može postati milijunaš, „hrvatski san“ je da svatko preko noći može postati veća stoka od svih ostalih i prethodnih.







  • Jebemtinarod! (Nestašni crni mačak 10.08.2012. 13:33)
  • Jedan od najljepših i najpametnijih hrvatskih novinara, popularni Davor Butković, na Linićevoj dužničkoj listi zauzima visoko 202. mjesto s ukupnim dugom od 1.468.798,59 kuna. Taj mag hrvatskog opinion-makerstva duguje državi 685.239,16 kuna PDV-a, 562.021,82 kuna poreza na dobit, 20.210,67 kuna poreza i prireza na dohodak i 201.326,94 kuna doprinosa na obvezna osiguranja.

    Kao što je poznato, na listi dužnika nema Marka Perkovića Thompsona kojeg Butkovićeve novine već mjesecima razvlače i prozivaju kao poreznog dužnika. Nema ga, jer očito svoje obveze prema državi uredno izvršava, za razliku od ove divne EPH perjanice poznate po tome da se uglavnom anonimno dopisuje s gay-aktivistima i na temelju toga objavljuje ekskluzivne intervuje, kao i po tome da uvijek o svemu ima neko pametno mišljenje, da misli da sve zna i u sve se petlja.

    al ima lepi butko i sljedbenike... pa što ne bi MPT...
    p.s. nije vlasnik radio stanice u Srbiji, nego se Nardoni radi tamo emitira ilegalno, a vlasnička struktura nije poznata. (ToxFox 10.08.2012. 14:16)
  • Odmah sam spreman usaglasiti se da između Butkovića i Thompsona nema bitne razlike, osim što Butković ima bolji sluh. (babl 10.08.2012. 14:26)
  • uh, što bih ja voljela da Thompson bude uhvaćen u homoseksualizmu :) ali da, kad ja čujem takve izjave, obvezno osjetim potrebu da ih raščlanim, da vidim u čemu se njihova glupost točno sastoji. (neki dan to je bila izjava "ne volim prolaziti kraj terasa i slikavati se", jedna će žena, a na što druga odgovara "a ja baš volim, nekog vidiš, s nekim popričaš, pa neka se zna da sam živa"... zamisli - da sam živa!) (Bookeraj 10.08.2012. 14:38)
  • Eh, da... (Ani ram 10.08.2012. 14:52)
  • meni se sve čini da jeovdje zavist osnovni motiv. zavist neuspješnih prema uspješnima, ma što ti uspješni radil svejedno,. radilo se tu o Thompsonu, Pogoreliću ili nekom trećem. zanimljivo je da te zavidnike istovremeno ne smeta što je Lepa Brena recimo suvlasnik Mercatora ali zato svršavaju kad zavire u intimu recimo Radeljaka, Keruma ili Mamića.
    ali što ćemo svaki od nas je na ovaj ili onaj način hendikepiran.
    zato sti samo lijepo slušaj Lepu Brenu i ne davi nas svojom neuspješnošću.

    P.S.
    John Steinbeck je bio uspješan i bogat. (LepaBrena 10.08.2012. 15:42)
  • Znam da će to vjerojatno proći kao "laže" ..ali ja ne slušam MPT-a, osim kad ga čujem na radiju.. ne smetaju mi njegove pjesme, ponekad mi čak i pašu..ali ja mu nisam napunila 'proračun' niti bi mene mogao 'probuditi i usmjeriti' mimo moga mišljenja.
    Ali dok postoje mnogi gori, koji se predstavljaju kao bolji, branit ću njegovo pravo da pjeva, radi, živi i maše hrvatskom zastavom.
    Svakako ima više prava na to, nego mnogi koji su je, a i danas je mrze iz dna duše. (ToxFox 10.08.2012. 17:37)
  • John Steibeck nije bio uvijek u pravu. Jedino je americko tlo, sve do sada, bilo pogodno da se tu zasadi korjenje buduceg socijalistickog drustva.
    O Cavogalvu i Kninu :
    Nek se ne zanose puno prebrojaci drzavnicke senilne protokolarnosti, postrojene pod barjacima Kninske tvrdjave, kao ni Thompsonovim sedamdeset tisuca urlatora Cavoglava .
    Zabranjeni Covjek, tek je ciklusno ugaseni socioloski vulkan.
    Njegova se povijest bezvremeno pretace iz vjecne evolucije u revolucije. (Severino 10.08.2012. 19:37)
  • pa tko će hvaliti sistem nego oni koji su najugnjetavani a pošto su najviše u kurcu naravno da žele biti poput onih koji žive na njihovim ramenima hvala njihovoj neobrazovanosti... baš zato jer se jednog dana nada da će pokriti mjesto te osobe koje ugnjetava, tako isto mnoi pljuju po političarima a sami na vlasti bi se ponašali isto.. (Neverin 10.08.2012. 23:37)
  • Uvijek me ganu ovi koji se kao nešto bune, a zapravo svojim primjerom potvrđuju ono što im nije po volji. Nije tema „Thompson i slični“, nego „ostali“, a upravo promašivanje teme je način kako su ostali to postali. (babl 11.08.2012. 01:56)
  • Babl, ispada da smo svi mi privremeni bogeci i sutra kada padne jedan Kerum možda zauzmemo njegovo mjesto :) zanimljiva je to činjenica kad malo bolje razmisliš, daješ ljudima neku nadu kao na lotu a i ako uspiju uspijet će njih sto na 4 miliona i nalaktarit će se svi međusobno. Na neki način podsjeća me na ona isprazna obećanja iz Orwellovog 1984 "sutra će proizvodnja cipela skočiti na 180% kao nikada dosada" i uvijek se radi o nekoj nedostižljivoj sutrašnjici kojoj se nadamo a point je u tome da sutra nikad ne postane danas i tako imaš puk koji trči oko mrkve bez da ju ikad uhvati. Bitno da je zaokupljen nečime. Podsjeća me na jednu reklamu na Osorćici na kojoj piše "free beer tomorow" :)

    Da sam ja hrvatski vladar mislim da bi bio prezadovoljan sa mentalnim sklopom ovog naroda, tako ga je lako manipulirati da je to milina. Porazmijestiš malo optičkih varki, malo vilinog praška i eto ti ga na samo ispumpavaš pare dok se oni jebu sa poreznim stupovima, thompsonima, rukometom, nogometom, Pelješkim mostovima... (Neverin 11.08.2012. 10:47)
  • "PREDSTAVNIK švicarske kantonalne vlade potvrdio je odluku gradskog vijeća grada Schlierena s kraja srpnja kojom se zabranjuje koncert Marka Perkovića Thompsona, koji je trebao u tom gradiću pored Zuericha biti održan 3. rujna, priopćila je uprava grada Schlierena koju u petak prenose švicarski mediji (...)

    "Organizator koncerta, tvrtka Cronight žalila se na odluku gradskog vijeća Schlierena predstavniku kantonalne vlade u okrugu Dietikon koji je, međutim, potvrdio odluku o zabrani", priopćio je grad Schlieren.

    Neue Zuericher Zeitung u istom članku navodi kako Thompson "uvijek iznova" upada u oči zbog "ultra-nacionalističkih svjetonazora" i "veličanja fašističkog režima ustaša".


    nisu promašili temu oni koji su se u tvom osvrtu javili (prepoznali? na suprotnoj strani od tebe), gdje njega uzimaš tek za primjer mnogo raširenijeg trenda u HR zadnjih 20+godina, već je ustašofil-pjevač spojio uvjerenja sa svojim biznisom (trash i šund u službi promocije najnižih osjećaja). tvoj članak govori o mnogima koji su od uvjerenja napravili biznis (a ne od promućurnih koj fingiriraju seljaštvo-neukus-filofašizam itd-sve moderno i popularno danas, eda bi se obogatili, bili uspješni u današnjoj NDH). M.P."Thompson" (starinski britanski mašingever, strojnica) ne fingira to što jest- već je izborno nacionašovenska seljačina koja ima svoju poveliku nišu-povelik broj sljedbe koja se s njim identificira na gotovo svim njegovim odrednicama. on jest prototip, sinonim, idealni kroj današnje hrvatske mjere. on jest 'krojač hrvatske'. logično je da se o općem govori kroz pojedinačno. kao što je npr masovni zločin lakše objašnjiv kroz smrt jednog pojedinca-djeteta,žene,muškarca- tako je današnji tren u HR plastičniji, bolje objašnjiv i mnogo precizniji kroz lik i (ne)djelo notornog (a takoreći svetog) Marka P. Vivat Krvatia! (Wall 29.08.2016. 12:07)
  • subota, 20.08.2016.

    zakašnjelo otkriće

    VELIČANSTVENA

    BREDA BEBAN




    Breda Beban prijateljica je iz gimnazije. Nebrojeno puta našli su se u obližnjoj "Plješivici" iza ugla dok smo markirali, nebrojeno puta našli se s društvom u gradu, na tulumima i drugim provodima. Breda je bila sjajna cura: bistra, šarmantna, draga, dobra…

    Nakon diplomiranja posvetila se umjetnosti. Moram priznati da me ono što je radila nije odviše impresioniralo. Dapače, imao sam dojam da je zajebava, da povlači ljude za nos. Zbog toga uopće nismo razgovarali o onome što radimo: niti sam ja spominjao njene umjetniče eskapade, niti je ona spominjala moja postignuća u novinarstvu ni knjige koje sam objavio. Pored toga ostali smo dobri prijatelji koji se sreću rjeđe nego u gimnaziji, ali svaki put nas to oboje obraduje.

    Znao sam da mnogi u umjetničkoj branši izuzetno cijene Bredu i bilo mi je to samo drago. Veselilo me da mi je prijateljica uspješna, iako sam to pripisivao prvenstveno njenom enormnom šarmu, a ne onome što je radila.

    Godine 1990. s životnim partnerom emigrirala je kao i brojni drugi prijatelji i poznati. Otišli su u London. Često sam se pitao kako joj je ondje, pa mi je s olakšanjem prijala vijest da je ondje uspjela još bolje nego u Zagrebu.

    Povremeno je svraćala u Zagreb i u više navrata smo se sreli i natenane popričali, sve izbjegavajući ocjenu onoga čime se bavila, a ona se susprezala da mi o tome išta govori, niti sam ja njoj pričao o onome što radim.

    Prije nekoliko godina je umrla. Hrvatski filmski savez je posthumno objavio DVD s njezinim filmskim radovima. Razmišljao sam o pokojnoj prijateljici i u svojevrsnoj osobnoj komemoraciji sjeo sam pred ekran da to natenane odgledam. Gledam, gledam, nešto zanimljivije, nešto manje zanimljivo, mislim si svoje i odjednom - čudo! "Jasonov san". Bio sam već pomalo otupio, odbludio u svoje misli, pa nisam pažljivo pratio početne objave i začudio sam se - kako je ovaj film hollywoodske produkcije zalutao među Bredine radove? Uradak me na prvo gledanje zgrabio. Krenuo sam ga pozornije pogledati i drugi put i zgranuo se - to je Bredino djelo!

    Od tada sam ovaj filmić odgledao barem pedesetak puta i svaki put mi je djelovao sve bolje i bolje. Dapače, retroaktivno je to promijenilo i moj pogled na sve ostalo što je Breda uradila. Znajući da je bila sposobna napraviti "Jasonov san" sasvim drugačije sam gledao i cijenio sve ono što mu je prethodilo. Zakašnjelo i nepopravljivo shvatio sam koliko sam griješio. U nijednim novinama koje sam uređivao ni ijednom članku kojeg sam napisao B.B. nije bila ni spomenuta. Da sam ranije znao ono što sada znam, Breda bi bila jedan od nezaobilaznih likova u mom novinarskom radu.

    Nije mi utjeha da nisam jedini koji je tako pogriješio, koji se prema njoj ogriješio. Koliko god ju je Zagreb razočarao, koliko god joj je ogadio premda ga je i dalje voljela, upravo su Zagreb i Hrvatska najviše izgubili jer su u njemu u posljednjih četvrt stoljeća stasale generacije u kojima nitko nije imao priliku upoznati Bredu Beban.



    Breda Beban "Jason's dream" from Kalfayan on Vimeo.


  • Iako suvremenik, nisam (bio) "iz tih krugova" pa mi je cijela priča (sada) nova... i na neki način me ostavila "speechless" - ne sugeriranim filmićem (kojeg bih možda trebao odgledati još kojih četrdesetak puta), nego jednim meni posebnim iz njenog opusa koji nađoh na netu (klik).
    Hvala. (Bergaz 20.08.2016. 13:35)
  • utorak, 16.08.2016.

    doktor Lović i dvije kune



    VOZAČ CRNE MUNJE


    Doktor Lović je parkirao BMW na najnižem katu trgovačkog centra na dalekoj periferiji malo prije ponoći. Zadovoljno je zatvorio za sobom vrata Crne munje, kako je iz milja nazvao najskuplji i najprestižniji model s ugrađenim vanserijskim izmjenama na individualni zahtjev koji je tek prije četiri dana stigao iz tvornice. Novo Versacevo odijelo stajalo mu je kao saliveno. No dok je izvlačio dlan iz džepa u koji je pohranio ključ vozila nešto je ispalo i zvocnulo na pod. Stigao je spustiti pogled i spaziti nešto malo, srebrno, okruglo i plosnato što je odskočilo od tla, a onda se zakotrljalo.

    Prepoznao je da je to novčić od dvije kune i munjevito se sagnuo da ga dohvati prije nego se otkotrlja pod susjedni parkirani automobil, ali se u pol pokreta zaustavio. Njemu zaista nije potrebno saginjati se radi dvije kune niti će mu to ikada više u životu zatrebati! To ga saznanje ispuni dodatnim zadovoljstvom.

    Četiri sata kasnije njegov je auto bio jedini na cijelom katu. Doktor Lović mu je prilazio prepune glave raznoraznih kombinacija. Bio je zadovoljan da u kockarnici nije izgubio mnogo više od pet tisuća maraka, koliko se zarekao da će biti maksimum koji će riskirati. Razmišljao je o pojedinim momentima u kojima je mogao igrati drugačije i kalkulirao što bi mu u narednim sličnim situacijama bilo probitačnije. Ne obazirući se na iscrtana parkirna mjesta i smjernice obaveznog smjera odvezao se slalom krivuljom između stupova do automata za naplatu parkiranja. Izišao je i gurnuo parking-karticu u prorez automata. Na ekraniću se ispisalo: NAPLATA 32 KN.

    Posegnuo je za novčanikom, izvadio ga i povirio u njega. Iz debelog snopa dolara, maraka i lira iščeprkao je novčanicu od dvadeset kuna i ubacio je u automat. Ponašao je još jednu od deset i ubacio i nju. Na ekraniću se ispisalo: NADOPLATA 2 KN.

    Zavukao je ruku u džep na hlačama, a onda u džep sakoa, ali još dok je to radio prisjetio se kako je sav sitniš istresao kao tringeld na tacnu konobarice koja mu je donijela posljednju čašu pića. Za svaki slučaj je pretražio sve ostale džepove, ali bez uspjeha.

    Ponovo je rastvorio novčanik i počeo listati novčanice. Dolari, marke, lire, franci… I nekoliko novčanica od tisuću, pet stotina i dvije stotine kuna. Beskorisno. Pored proreza za uguravanje novčanica jasno su bile istaknute smanjene slike papirnatih deset, dvadeset, pedeset i sto kuna. Automat nije prihvatao veće.

    Vratio se u Crnu munju, sjeo za volan i počeo pregledavati sve moguće pretince. Ispred suvozača, na vratima, između sjedala… Provjerio je rub između sjedišta i naslona prednjih stolica. Izišao je i unišao na stražnja vrata, te provjerio sve ondje. Saginjao se da vidi da li je neki novčić ispao ispod sjedišta, podizao podne pokrivače… Uzalud.

    Pješice se vratio do mjesta gdje je bio parkiran njegov automobil prije nego ga je pomaknuo, ali nije mogao sa sigurnošću odrediti koje je to mjesto. Za red je bio siguran, ali da li je bio mjesto lijevo od onoga do kojeg je došao ili dva mjesta desno? Za svaki slučaj je pažljivo prešao desetak susjednih parkirnih mjesta pažljivo buljeći u tlo, ali ništa nije našao. Onda mu se javila sumnja da je možda pogriješio cijeli red, pa je provjerio i red ispred i red iza. Kovanicu od dvije kune nije pronašao. Kad su se drugi auti maknuli, mora da je naišao neki prokletnik i pokupio je.

    Vratio se do dizala i pritisnuo dugme za poziv kabine. Bio je dobrano iznuren, osjećao je da je malo previše popio i bilo mu je dosta svega. No elektronski pokazivači nisu svijetlili. Nakon nekoliko uzaludnih pritiskanja i višeminutnog čekanja da se nešto dogodi shvatio je da je u međuvremenu dizalo isključeno iz upotrebe.

    Pored dizala bila su stubišna vrata. S mukom i gađenjem uspeo se tri kata do ulaznog nivoa garaže. Pedesetak metara do kabine s nadzornicima odužili mu su se kao pola kilometra. Kabina je bila zamračena, u njoj nije bilo nikoga, a vrata na njoj zaključana.

    Vratio se do stubišta i krenuo nagore još dva kata. Svaku stepenicu osjećao je kao prepreku. Izišao je u potpuno pust trgovački centar. Hodnici između zatvorenih i praznih dućana su se oduljili. Napokon je stigao do ulaza u kasino. Nalegao je na njih cijelom težinom i gurnuo svom snagom, ali nisu popustila. Unutra je vladalo grobno mrtvilo. S očajem i gnjevom je pomislio kako je osoblje jedva dočekalo da izađe posljednji gost i evakuiralo se kao da je bilo spremno za taj trenutak u niskom startu. Vraga će im ikada više dati ikakvu napojnicu!

    Prisjetio se da kat niže postoji telefonska govornica. Jedva odljepljujući đonove cipela od poda dovukao se do nje. Probudit će onu kučku, njegovu ženu, koja blaženo spava dok je on u nevolji! Ili će nazvati taksi i nalupati je kad se vrati!

    Telefonski aparat u govornici imao je jedino prorez za kovanice. Nije mogao vjerovati svojim očima iako zapravo ništa drugo nije mogao ni očekivati. Nije bio ni u Švicarskoj ni u Austriji gdje javni telefonski aparati prihvaćaju i banknote. Na pomisao kako je metalna kutija na zidu pred njim prepuna okruglih metalnih novčića je eksplodirao. Zgrabio je slušalicu i počeo svom snagom izbezumljeno udarati po telefonu.

    Prestao je tek kad su se na njega s leđa obrušila dva zaštitara, srušili ga na pod i šutke počeli bubetati.










  • Ha, ha, ha. Tako mu i triba. Žena se spasila to veče. (samo za vranju 16.08.2016. 09:14)
  • Po(r)uka priče - budite velikodušniji prema konobaricama :)) (. 16.08.2016. 11:08)
  • Odlično, uzbuđuju me ovakve teme.
    Imao sam jednom pričicu, zvala se Jebanje 20 lipa, paralelnu s ovom jednim motivom: pofaljenje u kritičnom trenutku kovanice od dvije kune, koje se olako odreklo (samo je kod mene do pofaljenja te kovanice došlo posredstvom olakog odricanja još deset puta sitnije kovanice na drugom mjestu) - koje dovede do nevolja. S idejom u tome kako se najsitnije uzročne okolnosti, toliko sitne da zveckaju u džepu, vrate u vidu najkrupnijih posljedica. (pero u šaci 17.08.2016. 18:24)
  • nedjelja, 14.08.2016.

    - revitalizirani post od 26.4.2006.




    Ljepotu neke zemlje čini ono što su ljudi napravili od onoga što su od prirode zatekli. Zemlja nije samo krajolik i vegetacija, nego i ceste, pruge, mostovi, dalekovodi, brane, kanali, naselja… To je još vidljivije u gradovima, gdje je i ono malo što se od prirode može vidjeti ili brižno sačuvano ili još nije stiglo biti uništeno ili je znalački uzgajano i održavano. U ljudskom je svijetu sve premjereno i dotaknuto, svaki je kamen nekom rukom okrenut, znojem ili krvlju zaliven, sve što postoji je uz smijeh ili škrgut zubi postavljeno, a što duže traje, to je više priča o ljudskim životima uza sve obavijeno.

    Mladi ljudi i turisti mogu se diviti ljepoti zemlje, oblicima, bojama i omjerima, neopterećeno promatrajući, uživati u ljepoti, zanimljivosti i živosti gradova: ulica, zgrada, trgova, parkova, spomenika…

    Ali što duže negdje živiš, a nisi slijep, gluh i glup, događa ti se mnogo toga, i ne samo tebi nego i tvojim bliskima, poznatima, događaju se stvari za koje saznaš, čuješ svjedočanstva, čitaš u novinama, pa se i najljepša zemlja - prenapučena saznanjima i uspomenama - može premetnuti u gadljivo, odbojno okruženje. Za dostojanstven spomenik znaš da je podignut nikogoviću, umjesto lijepe fontane sjećaš se još ljepše koju je ta zamijenila, za maštovito raskršće znaš da je loše projektirano i još lošije izvedeno, gledaš školu i misliš koliko je pri njezinoj gradnji ukradeno, moćna tvornica je nepošteno prisvojena, ledina prijevarom iskrčena, sud je izvorište bezakonja, bolnica leglo korupcije, iza svakog ugla nailaziš na tragove gluposti, a prekrasna palača ti samo pobuđuje ogorčenje jer bi njen vlasnik zapravo trebao biti u zatvoru. I onda - koliko god zemlja lijepa bila - možeš je prestati voljeti, isto kao što neku drugu zemlju surove klime, škrtog krajolika i siromašnu možeš zavoljeti ako shvatiš da na svakom koraku nailaziš na tragove ljudskih vrijednosti i ljepote čovječjeg duha.


  • ne znam kaj te inspiriralo al dobro si to rekel (vrtni patuljak u ronilačkoj opremi 26.04.2006. 10:55)
  • jel to blogoland?;-) (Wanda 26.04.2006. 11:11)
  • vidjeh da trazis blog, a kako se vlasnik, meni dragi freestyler vec sam javio, samo da ostavim pozdrav... divim se prirodi i mislim da neku zemlju mozes zavoljeti i zbog ljudi koje susreces, ali ipak mislim da sama priroda cini najveca cuda, najvece ljepote... hm, sad, kad sam ovo vec napisala, sjetih se starih inka i maja bez kojih ne bi bilo ni onih krasota, ali i koraljnih grebena koji bi bilo jos ljepsi da ih covjek ne unistava... zbunila sam samu sebe sada ;)) ali, cini se da ti je to i bio cilj ;)) (između jave i sna 26.04.2006. 11:12)
  • Posiječemo drveće, i na livadi podignemo betonsku zgradurinu. Onda sjedimo u sobi i divimo se istoj toj šumi i livadi na slici koja visi u našem dnevnom boravku. (edo 26.04.2006. 11:34)
  • svejedno ti preostaje da se diviš onim krajolicima koje je sagradila majka priroda, a ne ruka nekog politikanta... nažalost, na onaj blog nisam nikad naišla... (djevojka za 1 dan 26.04.2006. 11:43)
  • osjećaji prema zemlji i ljudima su često dvojaki i proturječni... jer nije stvorena stvar koju čovjek ne može uljepšat ili zasrat... (joe_pellena 26.04.2006. 12:13)
  • O, uzvišena i prezrena istino Otvorenih Očiju! (carevna 26.04.2006. 12:42)
  • Dobro zboriš, ali ja mislim da je sve prirodno, ipak smomi ljudi dio te prirode i zašto nebi bilo prirodno i ono što stvorimo. Riječ umjetno definira stvari koje je čovijek stvorio od djelova prirode i zašto to umjetno nebi bilo prirodno ako je nastalo djelovalnjem našeg mozga ,kojeg nam je priroda podarila? Mi smo jednastavno stvorili riječ umjetno da bi razvrstali prirodu na prirodno i ono što je nastalo od naše ruke. (Pesek 26.04.2006. 13:39)
  • kad smo već kod ljudi i zemalja, nadodala bih samo onu kako definitivno prije upoznaš desetak zemalja nego neke ljude... (svjetioničarka 26.04.2006. 16:29)
  • zemlja u kojoj caruje drugarstvo je samo jedna imaginacija poznatoga branka kockice a i u toj zemlji su se deca šorala i pokazivala male jezičke dok kamerman nije gledo..nema toga brate..e..ovaj post ispod o vjencu je supersmiješan (lolla2 26.04.2006. 17:51)
  • ja sam berlin volio kako zbog građevina tako i zbog ljudi, a i sad mi je jedna od najdražih blogerica berlinerica ;) (NF 26.04.2006. 20:43)
  • Istina... (~ tko sam ja uopće? ~ 27.04.2006. 00:33)
  • @nautrino: ne planiram, zapravo se vec nalazim u nekoj osobenoj unutarnjoj emigraciji, s tim da se sve vise ukorjenjujem i u blog-emigraciju (babl 27.04.2006. 02:31)
  • Također je istina, da krajolik ne doživljavaš podjednako intenzivno za vrijeme prvog iskustva i onog koje se događa svakodnevno. Tako da se i ljepote drugačije percipiraju... Nego, dobio sam link za tvoj blog, a sve poradi pok. Nikše Antoninia, pa navrati kod mene na zadnji post... Pozdrav iz Makarske (sick of it all 27.04.2006. 08:42)
  • subota, 13.08.2016.

    - revitalizirani post od 31.12.2005.




    TREBA ZNATI, PA IMATI



    Lova leži na cesti! Nofci, penezi, genge…Treba se samo sagnuti i uzeti. Dobro, ne uvijek, ali tko to ne zna, neće ništa naći nikada. Prvi slučaj kojega se sjećam da sam se to osvjedočio dogodio se još kada smo svi dečki u ulici imali manje od deset godina. Jednoga dana, nas sedam-osam, zaboravio sam zašto, krenuli smo u ekspediciju u susjedne kvartove. Odjednom, ispred Gliptoteke, na cesti leži novčanica!

    Nasta raspra. Banknota je kolala iz ruke u ruku. Bila je crvena, na njoj je pisalo 100 DINARA i bila je naslikana neka djevojka iza koje se vidio Dubrovnik. Takva novčanica ne postoji! To su strani novci! Kako bi bili strani novci, kada piše DINARI i JUGOSLAVIJA i svašta još na našim jezicima?! Ma to je srećka! Evo tu piše broj, pa ako izvuku taj broj, onaj koji ima srećku dobije 100 dinara! Ako je srećka, onda je zastarjela. Ima i datum na njoj, davno prošao. To je nekakva bezvrijedna reklama! Da nije bezvrijedna, zašto bi je netko bacio?

    Na kraju nam dojadila prepirka, novčanica je bačena na isto mjesto gdje je i nađena, a dečki požurili kamo smo nakanili. Ja ostao zadnji i pokupim je.

    Naime, ja sam tada bio jedini koji je čitao novine. Dobro, ne baš sve u novinama, ali sam ih svakodnevno prelistao u potrazi za dječjom stranicom. I prisjetio sam se da je nekoliko dana ranije u novinama bio članak o tome da se puštaju u opticaj nove novčanice, uz članak su bile i slike, ali sam ih zaboravio. Moju tvrdnju o tome svi su ismijali. Novci su oduvijek i zauvijek isti! Doduše, postoje i stari novci, ali oni su stari barem tisuću godina ili su iz Austro-Ugarske.

    Dečki na jednu stranu, ja na drugu. Oni odprašili dalje, ja nazad. Čim sam se vratio doma, bacim se na stare novine i nađem članak. I vidim - novih sto dinara je upravo ono što imam u džepu! A sto dinara je tada bila lova do krova! Ne samo za one mlađe od deset godina!

    Informacija je novac. Znanje je novac. Doduše, ne uvijek, ali onaj koji to ne zna nikada se neće moći uvjeriti u suprotno.





  • prigodna tema za novogodišnju trpezu - lova. daklem, večeras se jede ili leća (po talijanima, donosi pare) ili one dugačke azijske nudle (veli dagoberto da to klopaju u japanu za novu godinu ne bi li ti financije bile duuuuuge kao te nudle). ako ništa ne upali, uvijek se u nestašici mogu pojesti (dobro marinirani) pes i žena. dete čuvaj. trebat će. (Virtuela 31.12.2005. 10:59)
  • Točno: informacija se može unovčiti! Zato nas i bombardiraju lažnim informacijama! Poslušao sam te i osvrnuo se gnjevno na odlazeću godinu! Sretno! (misko 31.12.2005. 11:32)
  • Pucalo se po Sarajevu sa svih strana. Mujo i Haso naišli na prostreljenog unproforca. Iz džepa mu viri novčanica od 1000 maraka. Pokupi je Haso, tutne je Muji i kaže "Vidi 100 maraka!". Mujo zagleda banknotu sa svih strana, a onda kaže: "Falsifikat!" i podere je. "Kako si znao da je falsifikat?!", zgranuto će Haso. "Di si ba vidio da se sto maraka piše sa tri nule?" hladno odgovori Mujo. (kaxikay 31.12.2005. 17:04)
  • super blog-imam novi post i jako mi je vazno da ga procitas i prokomentiras jer o toj temi se ne smije sutjeti! (look at me... 04.05.2006. 11:08)
  • Moš me ubit, nemrem zaboravit: Takvu crvenu novčanicu imala jedna Vesna u osnovnoj školi, i zadatak da po izlasku iz škole kupi kruh. ali nije pojanta u tome, nego je ta novčanica bila tolko puta presavita dok nije došla na veličinu kockice, ne kvadrata, s tumačenjem - da se lakše nosi i da joj niko ne drpi nofce, a ono u obliku kockice, ali još joj je falilo dva -tri sloja do kocke, a ono papir savitljiv, i dobro, ja to pričam mami, a ona veli kak to nije pristojno delati s nofcima. Nisam tada pojmila da se novčanica haba, niš mi ni jasno. Sreća pa je došla nova vlast pa ne znam jesu li potomci te tete i onog rudara kaj je bil na nekoj nofčanici dobili odštetu, a sve manje viđam više od 500 kuna u komadu pa ne znam ko je na kojoj sliki. Skupila sam medeke, 300 kuna, znaš! Kaj veliš!? Ha? E a ne kasnim ti puno s komentarom, ni punih četri godine nije, kaj je to za nas! (sekasmith 29.03.2009. 07:11)
  • Mene su kao malu učili da dignem pogled dok hodam nepristojno je buljiti u pod!Ma jebeš pristojnost,odsad samo po podu zvjerinjam možda mi se posreći!Hvala na priči i savjetu! (Prozor u svijet 14.08.2016. 19:12)
  • Usput dobrodošao natrag! (Prozor u svijet 14.08.2016. 19:15)
  • srijeda, 10.08.2016.

    ispovijest navodnog jugonostalgičara


    STVARNOST I SNOVI

    Na internetu se može svašta pronaći, prvenstveno ono što se ne traži. Tako sam naletio i na odlomak Romana Bolkovića napisan nevažno sad kada i nevažno kojim povodom:

    "… ovom zemljom vladaju oni koji jesu izašli iz Jugoslavije, ali Jugoslavija nikada nije iz njih, i to je snažnije prisutna u njima, što ih više od nje pokušavamo otrgnuti. Nakon ove lirske, evo i striktnije definicije: to su oni građani Hrvatske koji, mada Hrvati, i dalje snuju Jugoslaviju."

    Što se mene tiče, ovaj me se odlomak ni najmanje ne tiče, iako se u nekim dijelovima mogu prepoznati. U prvom redu, ne vladam "ovom zemljom", Hrvatskom, pa je sve nakon tog početka adresirano nekom drugome. Istina je da sam izišao iz Jugoslavije, ne mogu nijekati da sam u njoj rođen, u njoj odrastao, barem dva desetljeća u njoj živio i djelovao kao odrastao čovjek, kao i svi moji vršnjaci. Na neki način Jugoslavija zaista nikada nije izašla iz mene: naime, nisam ribica u akvariju koja pamti tri sekunde ni kokoš koja pamti dvije minite. Pamtim. Iako se povremeno ne mogu sjetiti što sam jučer ručao, mnogo toga od prije četvrt stoljeća mi je itekako svježe u pamćenju, ali me senilnost ipak nije ozbiljno načela. I, da, to pamćenje je to snažnije prisutno što me raznorazni smutljivci više pokušavaju uvjeriti da sam živio negdje drugdje, u nekoj drugačijoj zemlji i drugačijim okolnostima nego sam živio, jer bez takvih nasrtaja ne bih o mnogo čemu od toga ikada razmišljao. Mada građanin Hrvatske, čak Hrvat, ni na koji način ne snujem Jugoslaviju, premda znam da su je od biskupa Strossmajera pa nadalje snivali najčasniji i najpametniji Hrvati, a rušili bože-me-pomozi kakvi.

    Prisjetio me taj odlomak veljače 2015. Nazvala me Hloverka i navalila da me intervjuira. Rekoh da sam opako prehlađen, jedva govorim i nisam za ništa takvo raspoložen. Nije se dala smesti. Naposljetku rekoh da bih i da sam zdrav bio jednako neraspoložen i neću. No ona je opaka lisica. Znala je da svaki dan, koliko god bio prehlađen, moram prošetati psa i da šetnja uvijek završava tako da svratim u isti kafić na kraju parka. Kad sam nekoliko sati kasnije unišao u kafić zatekao sam u jednom uglu Hloverku s kamermanom, toncem i šoferom, a konobar mi došapnuo da čekaju već duže vremena. Moram priznati da sam bio začuđen takvom zasjedom, pa kad sam sjeo, a oni upalili kameru i uključili magnetofon, te Hloverka navrla s pitanjima, odgovarao sam prvenstveno zbog znatiželje da vidim što hoće. Snimka razgovora emitirana je gotovo bez ikakvog kraćenja ili druge intervencije šestog veljače u emisiji "Pola ure kulture".

    Koliko se sjećam, o kulturi nismo razgovarali nimalo. Većina njenih pitanja vrtila se oko Jugoslavije s ciljem da priznam da sam jugonostalgičar ili tako nešto. Rekoh joj jasno i glasno u kameru i mikrofon - kakva Jugoslavija? To je prošlost, toga više nema, niti će ikada više biti. Pamtim, prošlost me zanima samo kao prošlost, ono što je važnije od svega je budućnost i sadašnjost kao korak prema njoj.

    Mogao sam odgovoriti i drugačije. Mogao sam reći da patim za Jugoslavijom jednako kao što mi je žao da nisam visok metar i osamdeset i pet, da želim obnovu Jugoslavije jednako kao što želim da me Miss svijeta povlači za testise, da više patim što tako nešto ne pada na pamet nekim gospođicama iz susjedstva nego što me proganja uspomena na nebrojene drugarice iz onog bivšeg sistema kojima nešto takvo također nije bilo ni nakraj pameti. Mogao sam odgovoriti i na treći način, da je meni osobno sad, u ovoj i ovakvoj Hrvatskoj, po mnogo čemu bolje nego mi je bilo u propaloj Jugoslaviji, ali da to nema veze ni s Jugoslavijom ni s Hrvatskom nego s tim da sam se trudio srediti svoj život u okolnostima kakve bile da bile, pa mi je prilično toga zaista i uspjelo. Mogao sam i kukati da ima i gorega, od čega dio otpada na to što sam ostario i oslabio, ali dio i na okolnosti okruženja koje su otišle na gore, ali se u tako nešto nisam htio upuštati jer bi to dozvoljavalo da se moje izjave puste samo dopola, djelomično, pa ispadne sasvim drugo od onoga što sam rekao.

    Naposljetku, da raščistimo - kakav sam to ja jugonostalgičar?

    Istina da sam živio i djelovao u socijalističkoj federativnoj Jugoslaviji, ali to ni tada nije bila zemlja/država/sistem koji sam prihvaćao neupitno i bez ostatka. Dapače, otkako znam za sebe, bio sam prema svom okruženju maksimalno kritičan, bila to Jugoslavija ili danas Hrvatska.

    Zastanimo na maloj digresiji: što znači "kritičnost"?

    Jedna je kritičnost kad netko vidi samo zlo i crno, kad odbija bilo što, kad i ono dobro proglašava lošim, a po svojoj potrebi i izmišlja ono čega nema da bi što više ocrnio ono što ne voli. Druga je kritičnost kad netko analizira postojeće i konstatira što je dobro, a što loše, kad dobronamjerno nastoji loše ukloniti, a dobro dalje razvijati. Prvo su kritizeri, drugo pravi kritičari, a treće je kad je netko sam po sebi kritična karika u mreži okolnosti.

    Za razliku on onih koji su u prikrajku šutjeli, za još veću razliku od onih koji su uliznički javno slavili poredak i ustrojstvo (što god pri tome privatno mislili), ja sam i onda bio kritičan prema Jugoslaviji i sistemu koji je u njoj vladao i nisam se libio to iskazati ni napraviti sve što je bilo u mojoj moći da to izmijenim. Recimo, kult ličnosti mi je išao na živce i očepio sam ga svakom prilikom koja mi se pružila. Neki elementi kolektivizma nisu bili sukladni mojoj prirodi i maksimalno sam ih izbjegavao ili oponirao. Socijalistički kič me je iritirao i poticao jedino na ismijavanje. I tako dalje. I kad vidim da sam danas za nekoga jugonostalgičar, znam da pred sobom imam neinteligentnu osobu, zatucanog glupana isprana mozga ili zlonamjernog mutikašu.

    Jesam Hrvat, nikada to nisam nijekao ni tajio, i smatram da sam rodoljub. Radio sam prvenstveno na korist Hrvatske, iako nikada na štetu Jugoslavije. I to se moglo, postojao je taj put. Oni koji su navodno radili za korist Hrvatske, a na štetu Jugoslavije, zapravo su prvenstveno štetili upravo Hrvatskoj.

    Socijalističku federativnu Jugoslaviju stvorili su partizani. Drago mi je da su upravo oni pobijedili, a ne netko gori. Partizani su u velikoj većini bili časni, pošteni i dobronamjerni ljudi i oni koje je nužda natjerala da im se priključe. U velikoj većini bili su to ljudi neobrazovani i primitivni, takvi su u pobjedničkom partizanskom pokretu bili dominantni, što ne znači da među njima nije bilo i obrazovanih intelektualaca, ali premalo. Prije drugog svjetskog rata Partija, koja je uspjela stati na čelo partizanskog pokreta, sastojala se od dvije struje. Jedni su bili klasični proleteri, siromašni seljaci, sirotinja. Drugi su bili kćeri i sinovi srednjeg sloja i bogatijih ljudi, studenti i intelektualci. Ova druga struja je kroz Drugi svjetski rat, nažalost, uglavnom izginula. U Hrvatskoj je još za kraljevske Jugoslavije utamničeno pedesetak vrhunskih lijevih intelektualaca. Raspadom Jugoslavije svi zatvorenici, osuđeni kriminalci i oni koji su čekali presude, pušteni su iz zatvora - osim ljevičara iz Kerestinca. Njih su tamničari uredno prepustili ustašama. Ondje je stradao cvijet hrvatske lijeve inteligencije: August Cesarec, Božidar Adžija, Ognjen Prica, Divko Budak, Otokar Keršovani… U ratu su stradali Ivo Lola Ribar i brat mu Jurica. Ivana Gorana Kovačića zaklali su četnici. Od istaknutih intelektualaca rat su preživjeli dr. Ivan Ribar, Moše Pijade, Vladimir Nazor, ali su bili dobrano stari. Preživio je i Koća Popović, ali on je bio samo jedan. Stradao je i Franjo Fuis. Vrlo me zanima kakva bi bila Jugoslavija da su intelektualci preživjeli u većem broju, da su imali utjecaj u Partiji kakav su imali prije Drugog svjetskog rata. Kako bi ta zemlja izgledala, kako se razvijala, kako bi završila ili bi li se uopće raspala? U takvoj Jugoslaviji bih radije živio nego u onoj u kojoj jesam. U stvarnosti je većina socijalističkih direktora još krajem šezdesetih godina jedva imala osnovnu školu i završene partijske kursove, no danas mi se i to čini poštenije od prepisanih diploma i ekspresnih diplomiranja prometnih znanosti i korisnije od učitelja vjeronauka..

    Mogu napisati i ovako: Kako mogu žaliti za onim čega nije bilo? Ne žalim za onim čega nije bilo. Istovremeno, žalije mi je što toga nije bilo nego što se Miss svijeta nikada neće pozabaviti mojim skrušenim izdankom. (Gospođice iz susjedstva bile bi sasvim dovoljne, a za to još uvijek ima izgleda.) Ne žalim-žalim, to zvuči suprotno, kao da jedno drugo isključuje, ali nije tako. Oboje je točno, premda izgleda nemoguće da je istovremeno točno ono što se isključuje. Naime i jedno i drugo je djelomično istinito i djelomično nije, jer ni jedno ni drugo nije precizno. Izricanje takvih naizgled isključujućih tvrdnji zapravo je znak da ne postoje precizni pojmovi ni riječi koje bi precizno i jednoznačno iskazale što osjećam, ili ih barem ja ne znam.

    Ako i sanjam Jugoslaviju, sanjam Jugoslaviju koje nikada nije bilo, niti će je ikada biti. I Hrvatsku kakve još nije, kakva bi mogla učas postati, ali vjerojatno nikada neće. Priželjkujem Europsku zajednicu kakva još dugo neće postati, a na tom dugom putu će vjerojatno skrenuti neznano gdje. Cijeli svijet je nezdravo mjesto koje bi moglo, trebalo i nadam se da kad-tad doći pameti. No kad spominjem svijet, Europu, Jugoslaviju i Hrvatsku, moram napomenuti da me geografske cjeline i društveno-politički okviri zapravo manje zanimaju: to su podloge, prečice ili prepreke za ono što je zaista važno.

    Fučka mi se za općine, županije, države, regije i prekogranične asocijacije. Ono što je jedino važno, što je prvenstveni cilj koji je zavrijedio truda bilo koje suvisle društvene akcije, ono što zaista sanjam, što priželjkujem je sretan narod - razumni, fizički i mentalno zdravi i zadovoljni ljudi.




  • odlično napisano i sa puno smisla, za sve one, koji imaju memoriju dulju od memorije zlatne ribice...bravo :-) (borgman 11.08.2016. 08:24)
  • Bravo! (Pjaceta 11.08.2016. 08:36)
  • ha..ha
    poznate su mi ove metode "relativizacije".......
    svi su ljudi isti a Bog je ljubav........
    priče za decu i gluplju omladinu
    a posebno sam dirnut ljubavlju prema drumskim razbojnicima (tignarius 11.08.2016. 08:49)
  • Jako zanimljiv osvrt o državi koja je nastala u krvi, i nestala u krvi, kao da je pisan od strane ribice iz akvarija, (FreshCaYg 11.08.2016. 09:02)
  • da je jugoslavija bila toliko loša kao što pričaju, nitko ne bi branio hrvatsku. branili smo hrvatsku kao naš komad jugoslavije u kojem nam je bilo više manje dobro, a nadali smo se da će biti i puno bolje kad se riješimo beogradskih lopuža. osim toga, da sva ta populacija nije bila izdrilana u jna ne bi smo niti znali obraniti hrvatsku. tko bi vozio tenk, tko bi pucao iz topa, tko bi vozio avion? konstantno mislim da mi nismo branili hrvatsku nego naš komad jugoslavije od uzurpacije od strane beogradske mafije. to što se u cijeloj priči provukla ultranacionalistička retorika i nekakvi tipovi iz emigracije se postavili kao svjetlonoše, to je samo sticaj nesretnih okolnosti. propaganda je morala odraditi svoje i ispalo je kako je ispalo. od dva zla, a to je život pod beogradskom žandarskom čizmom ili život pod okupacijom međunarodnih sila, kakav imamo danas, izabrali smo ono manje. ovi zadnji nas pljačkaju, ali to nije ništa osobno, ne mrze nas. za srbiju smo bili ustaše, objekt osobne mržnje i krivac za to što je zemlja okrugla. morali smo se izvući iz toga. nije jugoslavija bila toliko loša. jugoslavija je postala loša kad je mira marković postala šefica ljevice, i kad se vidjelo da nas istočna braća žele satrat. prevladalo je bezumlje i morali smo se iz njega izvuć. ne možeš žaliti za nečim što se razbolilo i raspalo. žalim samo što smo otkad smo došli u tu EU postali nekakav batrljak te EU, neki beskorisni višak na koji nitko ne obraća pažnju jer smo si ovdje na vlast postavili patološku feudalnu elitu i lopove. žao mi je što je svaka druga vijest u našim medijima beograd, a ne budimpešta, prag, beč, berlin, pariz. ili barem trst. mi smo jednostavno ostali u tom balkanskom glibu i opet obraćamo pažnju na one koji su nas jednom htjeli satrat a mi smo im sve to ne velikodušno oprostili nego slaboumno oprostili. (soyaburger 11.08.2016. 10:33)
  • Odlično i vrlo razumno napisano. (Igniss 11.08.2016. 10:51)
  • Kako bi ta zemlja izgledala, kako se razvijala, kako bi završila ili bi li se uopće raspala? Da vlast nisu preuzeli 'Rolling Stones'. (kotrljajuće kamenje s brda).

    Fučka mi se za općine, županije, države, regije i prekogranične asocijacije. Ono što je jedino važno, što je prvenstveni cilj koji je zavrijedio truda bilo koje suvisle društvene akcije, ono što zaista sanjam, što priželjkujem je sretan narod - razumni, fizički i mentalno zdravi i zadovoljni ljudi.

    Neki to neće nikada shvatiti (a neki od takvih su napisali i komentar na post).

    U svezi naše uloge unutar EU potpuno se slažem s tobom. O takvom položaju pisao sam još prije nego smo ušli u EU, koristeći pri tome citate iz eseja M. Krleže „10 krvavih godina“ o neodoljivoj potrebi Hrvata da uvijek imaju gospodara.

    Danas je jako popularno govoriti da 'imamo Hrvatsku' a da se pri tome ne zna da li dotični misli na domovinu ili državu. Hrvati imaju Hrvatsku kao Domovinu otkako su došli u ove krajeve. Hrvati nemaju (a pitanje je imat će li je ikada) Hrvatsku kao Državu. Ja volim Domovinu, no ova mi se Država ne sviđa pa makar se zvala Hrvatska. Iako sam se, kao i autor posta, nadao da ću je moći voljeti i kao Državu. (semper_contra 11.08.2016. 13:54)
  • S obzirom na početni opis, vjerojatno smo po godinama tu nedgdje .... i ja sam u Jugoslaviji završio školu i pripremao se za ozbiljan život. Nisam tada bio opterećen s općinama, županijama .... kako ti kažeš.

    Pomalo sam i čitao, pa mi je potpuno jasno to o čemu govoriš ... da su ostali živi Cesarec, ...ali nisu. I da jesu, vjerojatno bi završili kao što je završio Hebrang i još mnogi.
    Slažem se i s opisom partizana, to su najčešće bili pošteni i hrabri ljudi, koji su odlučili braniti svoje obitelji i prijatelje, neki su spletom okolnosti završili među partizanima. Hrvatski narod je u suštini antifašistički, tada i danas.
    Problem je u jednom manjem broju ”partizana” koji su krenuli u borbu s vrlo jasnim ciljevima, koje su na kraju i ostvarili. Taj manji dio partizana nema veze s antifašizmom, oni su ga samo iskoristili za svoje ciljeve. To su ljudi koji su zasjeli na čelo komunističke partije, koja je u svom radu primjenjivala vrlo slične metode kao o fašisti protiv kojih se najvećim dijelom borio hrvatski narod, kao i ostali narodi koji su živjeli na ovim prostorima.

    Danas, nakon svega, najveći problem u Hrvatskoj nisu neki koji su došli iz emigracije, nisu desničari ili ustaše (jer ih ima možda nekoliko koji znaju sastaviti prostu proširenu rečenicu - pa tko bi njih slijedio), nego komunistička aristokracija - djeca i unuci komunista, koji su obrazovani, ali su mentalno i dalje na razini njihovih očeva i djedova koji su došli 41-45 s raznih brda, pobili sve one koji su bilo što pitali ili rekli. Oni su već krajem 80-tih bili spremni za preuzimanje države, točno su znali što i kada treba privatizirati, i kako upravljati medijima da trag uvijek vodi negdje drugdje. Oni su danas industrijalci, bankari, diplomati, sveučilišni profesori, ... Oni danas upravljaju Hrvatskom, a hrvatski narod koriste kao sredstvo da bi došli do svojih ciljeva. Najbolja metoda, usavršavana 45 godina, je uvijek bila: podijeli pa vladaj (znate onu: ”unutarnji i vanjski neprijatelj nikad ne spava”). Oni su prisutni u svim strankama i kontroliraju sve procese u Hrvatskoj. (Marcod 11.08.2016. 15:55)
  • kao i onda, tako i danas- postoje 2 glavne grupacije građana/državljana: jedni kojima je država okvir za život, njihov i njihove djece (svejedno im je kako se ta država zove i koje zastave vije) i ona druga, nažalost, dominantna grupacija ljudi/državljana-kojima su pripadnost svojjem etničkom plemenu, vlastiti simboli, nazivi, zastave...važniji od sadržaja, sloboda i prava, mogućnosti i kvalitete života; oni bi i travu jeli u 'svojoj državi' radije, nego u npr Jugoslaviji (a sad je većina i jede, evo ovaj frešcajg mi uvijek zvuči gladno,jadno i ostrašćeno); oni su ganuti kad svira njihova himna, kad se njihov barjak vije, makar su im djeca nezaposlena, a oni sami rade kao najamnici kod mafijaša, lopova, ili kod tajkuna s npr tunogojilištima, sve redom domoljuba. takvi su i ovdje kod tebe s komentarima u većini-sve go jad, sve ustašofil i domoljub, koji u svom ostrašćenom bijesu prema samom imenu, nazivu, simbolu..rigajući svoje frazetine osjećaju ponos, snagu, dok rijeka Sava teče i svima reče da svoj Narod/Zastavu/Himnu/ Ustašiju narod ljuuubiiii (Wall 11.08.2016. 17:59)
  • Partizana je bilo baš svakojakih, no u manjini su bili oni hrabri i pošteni. Dokaz tomu su masovna grobišta posvuda. Da su većma bili nepismeni, slažem se. To se pokazalo problemom nakon rata kada su takvi došli na vlast. Njihova unučad danas je u politici pa nam je svima tako loše. (Deseta umjetnost-enigmatika 11.08.2016. 20:06)
  • u zadnjoj rečenici sve piše! ali sve dok je tignariusa, freševa i prebjeglih joeva bićemo u situaciji u kakvoj smo sada. blago rečeno "u sranju". sve dok postoje ljudi kojima je važnije arlaukanje o velikom hrvatstvu, spočitavanju nekakvog jugoslavenstva, zastrašivanje komunjarama, onima koji bi opet malo ratovali..........dok je skoro 40% stanovništva na rubu siromaštva..........mi jesmo i ostaćemo u banani. jebeš takvu državu.

    ps
    iako bolestan dao si gđi zloverki intervju? svaka čast, jer za razgovarati s njom treba imati dobar želudac i konjske živce. (roker 11.08.2016. 21:17)
  • Zatucani sam glupan, idiot, primitivac, odnosno čovjek sam sa manjkom inteligencije... Nije mi teško priznati.... Nije mi želja osporavati nečije razmišljanje... Jasno mi je da je ideja stvaranja Jugoslavije bila želja za nekom vrstom neovisnosti, ali to se vrlo brzo pretvorilo u neku vrstu srpske dominacije i ozbiljnom pojavom velikosrpstva. Ne znam u čemu je razlika između austro-mađarske dominacije ili one velikosrpske.... Ne znam zašto su se dogodili tako veliki zločini na svim stranama ako se govorilo o bratstvu i jedinstvu.... Ne znam zašto je oficirima JNA srpske nacionalnosti smetao toliko Tito i Ustav iz 1972. kad se zna da su učeni da se zaklinju upravo njemu... Sve je bila zapravo jedna vještačko komunistička totalitarna stega koja je popucala pri prvim znacima pojave nekakve demokracije....
    Sve češće nam se gura pred nos da su Jugoslaviju rušili neobrazovni primitivci i nacionalisti, osnosno Amerika. To je samo diplomatsko- obavještajna ofanziva dokazanih velikosrpskih nacionalista koji se nisu pomirili s time da Hrvatska postoji kao nezavisna država, te onih jugoslavenskih nacionalista koji svoju nostalgiju ne žele okarakterizirati nacionalizmom.... Sebe prikazuju borcima za slobodu i demokraciju....
    Ako moram biti glupi nacionalist primitivac onda to neka i budem...
    I čini mi se kako su Hrvati izmislili najgore stvari svijeta, da je pojam nezavisne i slobodne vlastite države došao iz naše mržnje i neznanja.... Čini mi se da je grijeh voljeti Hrvatsku i biti domoljub... Pretražih zidove prostorija... Ne ugledah nigdje hrvatskog grba... Valjda bi ga trebao ukloniti iz svog srca...
    Valjda bi trebali mrziti vlastita imena, vlastite domove..., jer eto svi smo ljudi, i svi bi trebali biti jednaki...
    Smiješno mi je što kod mnogih koji se bore za jednakost, za slobodu i demokraciju primjećujem mržnju prema nečemu, ponižavanje nečega, rasizam prema ugledu i materijalnom posjedovanju, odnosno takvi bi htjeli odlučivati što ćemo voljeti a što mrziti....
    Bože, čuvaj Hrvatsku... (red bush 11.08.2016. 21:55)
  • @soya i @semper...misle ionako slično meni @igniss i |all isto...hajde da malkice dotaknem ostale komentatore...

    @tignarius...znaš li kako se zovu pripadnici vojske koji ne polože oružje u trenutku kada njihova Vrhovna komanda potpiše kapitulaciju? Po međunarodnom pravu...razbojnici... i nećeš vjerovati, onaj koji ih ulovi, po međunarodnom zakonu, može raditi s njima što god poželi.
    Svoju "ne-ljubav" prema drumskim razbojnicima možeš okrenuti i u tom smjeru, jer ogromna neistina je da svi iz grupe armije E, nisu znali kako se njihovo vrhovno zapovjedništvo predalo, i da su DOBILI zapovjed da SVI polože oružje, ODMAH!
    To je jedan od razloga zašto se u našim sadašnjim medijima promiče riječ pobunjenik, a ne "revolucionar, ili "borac za slobodu"). Pobjednici jako vole taj zakon.

    @Marcod... prvi, pomirljivi dio završi sa ali (moj omiljeni trik).... i ide sa "najveći problem u Hrvatskoj nisu neki koji su došli iz emigracije, nisu desničari ili ustaše (jer ih ima možda nekoliko koji znaju sastaviti prostu proširenu rečenicu - pa tko bi njih slijedio), nego komunistička aristokracija"... prvo, ponizio si sve koji su iselili iz političkih razloga. Ti ljudi su iselili u pravo vrijeme, nerijetko pripremljeni od britanaca i amera da ponovno preuzmu vlast, i njihova djeca su, ake ne u materinjem jeziku, dobili sasvim pristojnu ekonomsku naobrazbu, i njih se isto spremalo za Vlast. I nema ih samo nekoliko. Drugo "krilo", dolazi iz "tvrđava u kamenu", koje je iselilo ekonomski, i JEDNAKO LOŠE kao i YU aristokracija, pokušava svoje rodijačko i plemensko uređenje prenijeti na sve što im padne u šake. TAKO je nastao ovaj nepotistički kupus na vlasti. S jedne strane "ustaše" a s druge "partizani" s time da ni jedni ni drugi pojma nemaju što je to, ali bi i jedni i drugi, skratili one druge za glavu, a ako to već ne mogu, onda između sebe postave "granice uljudbe"....je li to nekoga podsjeća na ustaše i četnike u WW2...mene da (i oni su pod njemačkom i italijanskom vlasti uredno surađivali, klali i čuvali jedni druge).

    @deseta umjetnost...pa nisi se proslavio...hoćeš reći kako je za mjesto u ustašama (koji su bili realno, elitna vojska), trebala viša škola...ili je samo trebalo biti dobro indoktrinirani kršćanin katolik , ili musliman sa područja NDH... koji je spreman provoditi zapovjedi koje su na kraju ipak dolazile iz zapovjedništva Wermachta

    @red bush.... tvoje mišljenje ima temelje u sadašnjosti, u nekim sam se segmentima i ja tako osjećao.
    Jugoslaviju su rušili PROFESIONALCI, kao što su i doveli likove na vlast svih bitnijih etničkih dijelova. Bila je to dobro isplanirana i provedena operacija, test za sva ostala rušenja multietničkih država (Libija, Sirija,...sa završnim ciljem, Ruskom republikom), na nama se učilo, na Kosovarima doktoriralo, a sada se samo provodi...i sve je jeftinije. I nije mi jedino jasno kako su ti promakli...Britanci (najveći meštri takvih poslova).
    A što se tiče osjećaja Hrvatstva. To i ti i ja imamo u srcu. Samo, što moj Osjećaj Hrvatstva smatra kako bi ovdje trebalo biti bolje. I ne smatram kako postaje manji ako o negativnostima govorim i ne pomećem ih ispod tepiha. A sve živo oko nas treba hitno jednu dobru promjenu, puno dupelizaca treba izgubiti posao, puno klinaca zaposliti na mjesta u realnoj a ne državnoj privredi, i hitno treba popraviti temelje države koja je rasprodana. Na tom popravku neće pomoći ni zavijanje Thompsona, i njegovi deseterci, ni lustracije, ni suđenja...tu pomaže samo, kvalitetno odlučivanje, napredak i vizija...sa barem šakom, časnih i hrabrih ljudi...a jedino toga nam počinje nedostajati! (jer oni koji to i jedu ne žele se baviti smećem od politike) (borgman 12.08.2016. 08:45)
  • Zanimljivo je to kako ljudi kad uoče da netko spomene samo - JU - DA TE BEZ ČITANJA S RAZUMIJEVANJEM PROGLASE TAKVIM ILI OVAKVIM. A ti eto pišeš o JUHI.

    Slično je i s spominjanjem Istre, mnogi se naroguše, zaboravljajući da je o ona sudjelovala u ratu i dala svoj doprinos. Čak mi se čini da u Istri živi najviše pravih Hrvata: radišnih, poštenih, tolerantnih, samozatajnih ... koji drže do tradicije i ne diraju tuđe, a ne daju svoje.

    Eto pročitaj komentare na Večernjem listu za samoubojstvo M.G. pa ćeš vidjeti kako Hrvati mrze svoju domovinu. Žalost velika.

    I još da kažem kad sam se već rašćakulala, jučer sam na svoj blog stavila link na pjesmu Lijepa li si od Thompsona jer mi je ta pjesma uistinu lijepa. No to ne znači da sam njegova sljedbenica u svim pjesmama i da sam netolerantna pa da ću ga izbjegavati kao nepoželjnog. Lijepa pjesma meni je lijepa i boli me džon ko je pjeva. Već vidim da su me neki svrstali u ono što nisam i nikada ni u ludilu neću biti. Tako je to, a meni boli papak.

    Nadam se da ovo sve ima poveznicu s time što si pisao, a ako nema briši me odmah i sad. (samo za vranju 12.08.2016. 09:14)
  • Moje mišljenje o ustašama i Anti Paveliću gore je nego tvoje orgmane, ali ja ustaše nisam ni spomenuo (Deseta umjetnost-enigmatika 12.08.2016. 17:01)
  • @deseta..... jbg. citat "Partizana je bilo baš svakojakih, no u manjini su bili oni hrabri i pošteni. Dokaz tomu su masovna grobišta posvuda. Da su većma bili nepismeni, slažem se. To se pokazalo problemom nakon rata kada su takvi došli na vlast. Njihova unučad danas je u politici pa nam je svima tako loše."

    "U manjini...hrabri i pošteni."
    Pokret koji je strijeljao za krađu hrane, prve tri godine svoga postojanja. I u čijim pjesmama (kojima su se prikazivali ljudima) nije bilo niti jedne u kojoj nekoga ...KOLJU! (što je sasvim suprotno od četnika i ustaša, i ostale bagre)...
    Možda je tvoje mišljenje o partizanima vezano za kraj rata gdje je jedan dio stvarno bio sa maloprije obrijanim bradama, u jakoj žurbi, da svoje dojučerašnje prijatelje i suborce, smaknu...to opet ne bi bila istina. I tada su takvi likovi bili u gadnoj manjini.

    Ne zaboravljam zlobu pobjednika . Niti osvetu nepismenih. U zemlji koja je imala 85% seljaka, i gdje su i prije rata ratovali za izvore vode i komade pašnjaka, potpuna pobjeda je generirala užas za pobijeđene preživjele. Ne opravdavam partizane, ali pitam, jesu li u godinama prije, ustaše i četnici davali takvu milost kakvu su tražili za sebe kao pobijeđene? Pričate li i o ljudima koji su bili u ustašama, milosrdni prema srbima recimo, i da ih je ta milost spasila smrti, poslije? Družeći se sa prijateljicom čiji je otac bio takav lik, saznao sam za njenog oca, i neke druge...

    Problem nakon rata...slažem se. I pitanja napretka, školovanja, zemlje i naroda...zahtjevaju i malo jače školovanje od partizanskog tečaja pismenosti.

    Njihova unučad... e to je posebna priča. Što misliš kolika je razlika između kvalitetnog čovjeka, koji ima znanja, vještine i osobne kvalitete, a pedigre mu je djed ustaša...ili djed partizan? Provjereno u životu, u Domovinskom ratu, u radu...moje iskustvo, nema razlike. A kolika je razlika između polupismenog i nepismenog, udarača po prsima, dupelisca, ulizice i lopine, imao on ideologiju djeda ustaše, ili partizana...gov...na su obojica.

    Osoba..iznad svega. Nije bitna ideologija. Bitna su djela. Djedovi su pokriveni zemljom, MI smo ti koji trebamo misliti svojom glavom, raditi kako najbolje znamo, i snositi posljedice za to. Iza ideologije djedova se samo skrivaju oni koji nemaju ništa ni u glavi, ni dati ljudima oko sebe, a pogotovo, potpuno nevrijedni da ikoga vode. I to je to. (borgman 12.08.2016. 18:27)
  • @Borgman, ideologije su itekako bitne- ideologija antifašizma je nastala kao otpor, antipod fašizmu i nacizmu- u HR/SFRJ su nacifašizam u najgorem obliku provodili ustaše u NDH-jasnom zločinačkom, arijskom ideologijom krvi i tla, sa precizno napisanim rasnim zakonima.....ideologija je napravila od HR najgoru članicu Hitlerove koalicije, najveće koljače, s najviše konclogora u odnosu na broj stanovnika...usporediti ideologije partizana/antifašizma i nacifašizma-ustaštva i staviti ih u istu ravan, pa odbaciti kao pojednako nevažne- pogrešno je i opasno, jer su pojednostavljeno u samoj srži antipodi: Dobro i Zlo, Život i Smrt. možda je i u 2.sv.ratu i ovom našem zadnjem bilo i dobrih ustaša, ali ideologija kojom su se vodili (pa i mnogi u ratu 1991. na svim stranama) je bila u srži i ideološka borba-nastavak iste iz 1941.- nažalost u HR je ustaška ideologija, u nešto razvodnjenijem obliku i prevladala; da nema EU, ustašofilsko cvijeće hasanbegovići prešli bi s (gadnih) riječi na (ne)djela.

    @Mela se izmotava oko dokazanog ustašoljupca MPThompsona - to je kao da pohvaljuješ Hitlerovo slikanje, a ne govoriš o bitnim i dominantnim osobinama Hitlera/Thomsona (koji pjeva i koljačke pjesme, njima raspiruje međuetničku mržnju i na tome ostvaruje megaprofite).. ps. kako je to na sličicama na blogiću u 'tvojoj Hrvatskoj' i Hercegovina?? koliko znam, nije u HR, već je dio države BiH? to je ista razina kad Srbi svojataju Krajinu, jer tamo žive i njihovi, kao što tvoji žive i u drugoj državi (BiH)? a opet,to su i Thompsonove ideje...(koji veliča NDH, mesara Maksa Luburića i Jasenovac, itd) (Wall 13.08.2016. 01:07)
  • Ne kužim koji kurac vi kojima toliko fali ta Jugoslavija ne otiđete tamo. (FreshCaYg 13.08.2016. 08:57)
  • @wall...u nekim segmentima se slažem, a u nekima ne. Znači. sadašnjost prije svega. Ljudi ispred načela. Prvo gledam kvalitetu čovjeka kao čovjeka, a onda njegovu pripadnost stranci i ideologiji. To me čini jako neugodnim vojnikom, ali zato, mirno spavam jer mi je savjest čista.
    I ako ikako mogu...učim iz prošlosti i trudim se da me ne varaju i ne manipuliraju mnome, kao što su činili onima koji su živjeli ovdje prije.
    Meni pop ne treba za određivanje dobra i zla...a ne treba mi ni oprost za bilo što što sam napravio svojom voljom, krivnju snosim sam!

    @mela nije slušala Thompsona kako je sa svojima iz IX.bojne prvo odradio cijeli "folklor" a onda odpjevao Čavoglave...čini mi se da sam ih čuo tamo prvi put ikad izvedene (bio sam tamo)

    @fresh.... ja razumijem sve one kojima je to sve ionako "nešto što se dogodilo davno", i koji misle kako su najpametniji jer bi oni to sve pomeli ispod tapeta, i zadržali samo ono što opravdava njihov "stav"...Nažalost, sa godinama ide i jedan drugi oblik shvaćanja, a pogotovo nestaje potreba za egocentrizmom. Sa skoro 50, znam, i da je moj život prilično nebitan, a i da sam proživio nekoliko država, vojski, i jedan rat skoro se ne mičući od kućnog praga. Borio sam se PROTIV one Jugoslavije, ali se definitivno nisam borio za Ovakvu Hrvatsku...i nisam bježao ni prije pa neću ni sada...a ti blog-prijatelju...ako misliš drugačije, i možeš...sretan put (borgman 13.08.2016. 10:45)
  • Snovi su sasvim lijepa stvar. Ono što nije lijepo jest pretvaranje svojih snova u tuđu stvarnost. (j. 13.08.2016. 16:05)
  • Mislim da sam bila dovoljno jasna, ne veličam nikakvo hrvatstvo ni ustaštvo, niti podržavam takve. Jasno sam naglasila koje fotke ne pripadaju Hrvatskoj već Bosni i Hercegovini. Slučajno se dogodilo da sam bila baš i tamo.
    Thompson ima lijepih pjesama i kao takve ja ih volim i slušam. Pjesma Lijepa li si jedna je od onih koje naglašavaju ljepotu moje domovine i zašto bih ja s tom pjesmom bila prozvana. Zar ne smijem pokazati što osjećam ???

    Oprosti Babl što se nadovezujem. U ovoj državi ili si jugonostalgičar ili ustaša. Nema trećeg. Pošteni Hrvati i istinski domoljubi ne postoje.

    Ovo je moje zadnje o politici. Amen ! (samo za vranju 13.08.2016. 22:52)
  • S odmakom od, evo, skoro 26 godina sutra bih potpisao za život u sustavu bivše države kojoj svi izbjegavaju pisati čak i ime: Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. U tom se sustavu moralo paziti samo na dvije stvari: ne vrijeđati jedinstvo nacija, dakle nacionalšovinizam se oštro kažnjavao i nije se smjelo pehati u Partiju. Danas se može demokratski pljuvati i vrijeđati sve one koji ne misle isto, ne vjeruju isto i koji su različitih svjetonazora uključujući i različitost po nacionalnoj osnovi - ma što to značilo. Idioti to tumače kao slobodu govora. I tada, kao i sada političari su se znali zaštititi, ali za razliku od onih, ovi danas su potpuno nedodirljivi; mogu u pravom smislu riječi raditi baš sve jer su se pobrinuli da su u njihovim rukama i pod njihovim nadzorom sva tri oblika vlasti koji čini ovaj nakazni sustav. Dakle, svatko onaj koji tvrdi suprotno, a može jer mu je to dozvoljeno, čista je neobrazovana budala i kreten. Pošto i ja imam pravo na osobno mišljenje, onda ga mogu i smijem javno i napisati :))) (edo 14.08.2016. 11:16)
  • << Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

    eXTReMe Tracker
    DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica