Nabavio sam nedavno vrlo pristojan amaterski skaner koji može skenirati i filmove i dijapozitive. Tako su na red došli filmovi koje sam fotografirao prije nekoliko desetljeća, a nisam stigao iz njih razviti slike. Nevjerojatno što pronalazim! Tako su na ovoj fotografiji moja pokojna sestra, pokojna majka i tetka koja živi u Njemačkoj, a ja sam danas neprepoznatljivo drugačiji, pa mogu ovo objaviti bez bojazni da će me itko prepoznati na ulici. No na ovoj fotografiji su dvije pojedinosti koje su me zgranule. (Povećao sam ih ispod nje.) Prva je da kalendar na zidu pokazuje godinu - 1981. Druga je fotoaparat na stolu, Leica M3, u to doba jedan od najboljih i najskupljih fotoparata te klase na svijetu. Godina i fotoaparat nikako ne idu zajedno. Naime, imao sam Leicu M3, ali sam nesretnim slučajem ostao bez nje 1975. godine! Takav gubitak se ne zaboravlja. Prva je pomisao da je posrijedi neka druga Leica, to je jedino moguće. Uvijek sam imao u isto vrijeme nekoliko fotoaparata, ali Leica nije nešto što bi se moglo zaboraviti. To bi bilo kao da se netko tko je čitav vozio „fiće“ ne sjeća da je u nekom razdoblju vozio i Rollce Roysa. Druga mogućnost je da senilim, ali kako se onda sjećam daleko beznačajnijih aparata? Kako sam imao nekoliko aparata, imao sam običaj da na kraju filma napišem s kojim je uslikan i eventualno neku zabilješku koju sam tada smatrao važnom. Izvukao sam film iz skanera i zgrozio se. Mojim rukopisom na njegovom kraju piše „Leica“! Da li to znači da je slika uslikana autoknipsom s trećom Leicom? Ili je fotografija usnimljena onom koja leži na stolu, a nestala je šest godina ranije? Teoretski je moguće da sam zaboravio da sam u nekom trenu, nakon što je moja nestala, možda posudio neku Leicu, ali da sam u istom trenu u kući imao dvije Leice, to bi bilo nezaboravno. Osim toga, Leice ni danas nisu nešto tako uobičajeno da bi se dvije mogle naći na istom mjestu u isto vrijeme u opticaju. Zapravo, danas poznam samo jednog čovjeka koji ima suvremenu Leicu, a taj živi u Americi i viđamo se svakih pet godina. Ova fotografija je više od fotografije - to je tajna koja vapi da ju se razotkrije. Možda je ta tajna neka važna poruka koja bi mi mnogo rekla? Prisjećam se jedne od prvih priča koje je objavio Pavao Pavličić. Zove se „Sidro za pučinu“. Toliko je upečatljiva da je pamtim već pola stoljeća. Govori o porodici u kojoj kad god netko umre iz kuće nestane jedna stvar, neka od onih beznačajnih koje se gotovo svakodnevno rabe u tolikoj mjeri da nitko više na njih ne obraća pažnju, bezvrijednih, tako da ne postoje izgledi da bi itko tko je u kuću navratio poželio ukrasti, a onda ta stvar nadalje vrlo nedostaje jer su svi svikli da im je uvijek na dohvatu, a često je zatrebaju. Postoje neke tajne veze između osoba i stvari, nepoznate a čvrste, ali kako su nepoznate ništa ne znamo o njima. Možda je ova fotografija slučajno iskrsnuli dokaz tajnog života stvari koji za sada nismo u stanju protumačiti. |
Rujan 2021 (1)
Kolovoz 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (1)
Studeni 2020 (1)
Listopad 2020 (5)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (9)
Srpanj 2020 (7)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (2)
Siječanj 2020 (4)
Prosinac 2019 (3)
Studeni 2019 (7)
Listopad 2019 (4)
Rujan 2019 (6)
Kolovoz 2019 (7)
Srpanj 2019 (9)
Lipanj 2019 (5)
Svibanj 2019 (2)
Lipanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (4)
Travanj 2018 (4)
Ožujak 2018 (5)
Veljača 2018 (3)
Siječanj 2018 (2)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Kolovoz 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (2)
Travanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (2)
Prosinac 2016 (3)
Studeni 2016 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (8)
Srpanj 2016 (7)
Lipanj 2016 (8)