ponedjeljak, 30.01.2006.




Odavno sam se oslobodio romantičarske iluzije da je knjigama moguće promijeniti svijet. Zvuči banalno, samorazumljivo i čak glupavo - knjigama je moguće promijeniti samo ono što je knjigama moguće promijeniti, ali to je najpametnije što razuman čovjek može očekivati. Ipak, ponosan sam što je u literaturi ostao i moj trag.

Postoje tu neki tipovi koji se zanose i ponose time što su napisali i objavili nekakve debele knjige. Tko to čita?! Ono što se čita je, recimo, "Mali oglasnik". "Mali oglasnik" su debele, samo oglasima ispunjene novine koje izlaze dva puta sedmično. E, to se čita!

Tako sam i ja čitao oglasnik mjesecima kaneći prodati stan i kupiti manji. Kako nisam našao ništa povoljno, napokon sam i sam odlučio dati oglas. Odmah sam se suočio s poteškoćom. Redakcija besplatno objavljuje oglase do sto slova, a preko sto slova treba platiti. I hajde sad ti napiši sve što nudiš, sve što tražiš i sve što bi još rekao oko toga - u sto slova.

Samo napiši "Nudim veći stan u zamjenu za manji…" i to je već 34 slovnih mjesta! A još kakav i gdje, za kakvog i gdje i kao da si napisao prvo poglavlje "Odiseje"! Mučio sam se i patio, pisao i križao, krojio i prekrajao; pola kose počupao! Mnogi su nudili i tražili neuređene stanove, a odjednom meni padne na pamet riječ "derutan". N-e-u-r-e-đ-e-n = 8 slova. D-e-r-u-t-a-n = 7 slova. I tako složim i objavim oglas.

Kako je izišao moj oglas, nisam dobio dobru ponudu, ali je zato već u narednom broju "Malog oglasnika" barem pola stanova koji su bili na tržištu, a zahtijevali da ih se dotjera, opisano s riječju "derutan". Broj kasnije više nije bilo neuređenih stanova, svi takvi su bili derutni! Valja naglasiti da prije nego sam ja upotrijebio tu riječ, nitko je nikada nije koristio u malim oglasima.

Još nisam zamijenio stan, i dalje čitam oglase, ali imam novi plan. Spremam se lansirati riječ "ofucan". O-f-u-c-a-n = 6 slova!

Na literarnom Parnasu ja sam kao onaj pilot mlaznog aviona koji leti visoko iznad grada. Svi vide na plavom svodu srebrnu točkicu njegove mašine, svi vide gusti bijeli trag kojim raspolućuje nebo, ali nitko ne zna tko je on.


<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker