TRI TRGOVAČKA LANCA – 317 TRGOVINA
S četvrtkom 30. siječnja 2025. započeo je tjedan dug osam dana bojkota kupaca u kupovanju u velikim trgovačkim lancima Lidlu, drogeriji dm i Euro Spinu.
Počinje sofisticirani rat kupaca sa platežnom nemoći, a protiv astronomsko visokih cijena u trgovačkim lancima. Trgovački lanci bez milosti i ikakve poslovno društvene odgovornosti prema kupcima - svakodnevno mijenjaju cijene u sve više i više. Službena preporuka platforme „Halo inspektrore „ i Josipa Kelemena je da se na osam dana bojkotira kupnja u trgovačkim lancima Lidlu, Euro Spinu i drogeriji dm, s tendencijom da se ne kupuju gazirana pića, flaširana voda i deterdženti. Pod deterdžentima podrazumijevaju se deterdženti za pranje suđa, rublja i svih ostalih namjena. Cijene deterdženata u posljednjih godinu dana nalikuju cijenama luksuznih proizvoda. Za petak 31. siječnja je najavljen bojkot svih usluga“. „Pozivamo potrošače da se suzdrže od odlaska u banke, telekomunikacijske organizacije i ostale subjekte poput dostavljača, pozivamo sve one koji odlaze u kafiće i restorane da se suzdrže taj dan i ostanu kod kuće, taj dan nemojte točiti gorivo i suspregnite svoj nagon za kupovinu na platformama“- ideja je s „Halo inspektore“ platforme. A potrošači su je prihvatili.
TRI LANCA 317 TRGOVINA!
Na Lidl, dm drogeriju i Euro Spin je naglasak za bojkot potrošača. Lidl i dm drogerija su njemački trgovački lanci a Eurospin je talijanski lanac. Ova tri trgovačka lanca u Hrvatskoj imaju nevjerojatnih 317 trgovina. Lidl je ušao u Hrvatsku 2006.godine, dm drogerija deset godina prije, te je 1996. 9. svibnja u Zagrebu otvorena prva dm drogerija. Danas ima svojih 178 trgovina u 66 gradova u Hrvatskoj. Eurospin je talijanski lanac koji ima tržište u Sloveniji, Hrvatskoj i na Malti , a 13. kolovoza 2020. je Zadru otvorena prva trgovina Eurospin u Hrvatskoj. Danas ih 29 posluje po hrvatskim gradovima.
Prije samo tri dana 27. siječnja 2025. Lidl je u Ludbregu otvorio svoju 110. poslovnicu. Da nema izvanredne i provjerene dobiti koju mu pružaju hrvatski potrošači, Lidl zasigurno ne bi otvorio 110. poslovnicu u Hrvatskoj. Previsoke cijene donose brzu i golemu dobit.
KUPCI SU STVARAOCI DOBITI
Ono što je kupcima najpotrebnije to neprestano dobiva od onih koji u lancima odlučuju sve više i više cijene, počevši od osnovne prehrambene namirnice - kruha, svih vrsta peciva, proizvoda od brašna, mlijeka i mliječnih proizvoda – maslac , nap. 250 grama stoji od 3 do 4 eura, sirevi, sve vrste jogurta, jaja, suhomesnati proizvodi, sve vrste kozmetičkih sredstava, sve vrste deterdženata, sve vrste prehrambenih potrepština za djecu – bebe,.. smrznuto povrće ima astronomske cijene, bez obzira na proizvođača. Kako je to moguće?
Kako je moguće da kilogram bijelog glatkog brašna stoji od 0,75 centi do 1,09 eura, a za tu cijenu kilograma brašna nije moguće kupiti ni jednu vrstu kruha. A kruh ima PDV 5 posto. U jednom običnom kruhu nema kilogram brašna, a on košta više od dva kilograma brašna ?To je izvan svake razumne osnove koštanja proizvoda. Ali to je moguće jer trgovački lanci nameću takve cijene kako bi kupci stvarati njihovu dobit .
Javno komuniciran podatak od 24. 10.2024. o tome koliko je trgovačka dobit dm drogerije glasi „Promet se popeo na 518 milijuna eura, što je 17 posto više u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, dok neto dobit iznosi 13 milijuna eura.“ Zvone li te brojke nekome od ljudi u hrvatskoj izvršnoj vlasti u ušima? Kakav je porez na takvu dobit u zemlji u kojoj je ta dobit stvorena?
Trgovačke lance i njihove vlasnike interesira samo dobit. Pa kada još imaju i stotine svojih trgovina u zemlji koja im ne nameće nikakav porez na dobit, koja im je još prema posljednjim informacijama, plaćala i električnu energiju što je bilo u nekoliko paketa Vlade RH, zašto sumnjati u lojalnost kupaca? Neka plaćaju – cijene su izvješene!
ŠTO ĆE UČINITI RESORNO MINISTARTVO ?
No pohlepi trgovačkih lanaca, kojima je bez ikakvog ograničenja u broju dozvoljen ulazak u malu RH zemlju od 3,8 milijuna stanovnika , mora doći kraj. Nadajmo se da izvršna vlast zna više od preporuke građanima da peku sebi kruh i kiflice, kako bi kućni budžet bio pošteđen inflacije i visokih cijena. Potpuno je nebulozan taj savjet ministra gospodarstva. Problem ne traži zaključke i preporuke bez ozbiljne analize. Jer problem s neprestanim povećanjima cijena što je značajno uočeno u 2023. i nastavilo se 2024. pa se nastavlja i u 2025.generira i probleme koji nisu na naslovnim stranicama novina i portala. A ti su da građani dižu gotovinske, nenamjenske kredite u bankama, što znači da trebaju tekućeg novca, bez sumnje ne za izlete, već za dnevne potrebe koje im trenutne zarade ne mogu osigurati. Takvi se krediti broje u milijardama u bankarskom poslovanju u Hrvatskoj.
I još jedna činjenica: zbog ulaska trgovačkih lanaca u Hrvatsku bez ikakvog ograničenja, a osim spomenutih u ovom tekstu, još ima nekoliko stotina trgovina drugih trgovačkih lanaca, koji dolaze zaraditi dobit na hrvatskim potrošačima, jer prodaju artikle znatno skuplje nego u svojim matičnim zemljama, pa u Hrvatskoj nema malih privatnih kvartovskih trgovina, koje su se počele otvarati oko 2 000 godine. Veliki trgovački lanci su ih izbacili s tržišta .
Zanimljivo bi bilo znati zašto su ministri koji odlučuju u Hrvatskoj Vladi uvijek skloniji činiti usluge svojim potpisima na Ugovore, odluke i odobrenja – onima koji dolaze iz bilo koje strane zemlje, umjesto da misle na domaće građane? Odakle tako velika briga za proeuropsku bogatu kesu, prije nego za hrvatskog građanina, njegovu ideju i njegov poslovni uspjeh?
Margareta Zouhar Zec
| < | siječanj, 2025 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter