AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

srijeda, 25.01.2023.

OBRAZOVANJE JE LJUDSKO PRAVO, JAVNO DOBRO I JAVNA ODGOVORNOST


U AFGANISTANU ŽENE NEMAJU PRISTUPA OBRAZOVANJU

Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila je prije pet godina 24 siječnj Međunarodnim danom obrazovanja, koji ima ulogu obrazovanja za mir i razvoj.

Education is a human right, a public good and a public responsibility.
Obrazovanje je ljudsko pravo, javno dobro i javna odgovornost.


Bez uključivog i pravednog kvalitetnog obrazovanja i cjeloživotnih mogućnosti za sve, zemlje neće uspjeti postići ravnopravnost spolova i prekinuti krug siromaštva koji za sobom ostavlja milijune djece, mladih i odraslih. Prema podacima UN-a , danas 244 milijuna djece i mladih u svijetu ne pohađa školu, a 771 milijun odraslih je nepismeno. Krši im se pravo na obrazovanje i to je nedopustivo. Vrijeme je za transformaciju obrazovanja.
“Neka djevojke i žene u Afganistanu uče” svojevrsni je moto onih koji uviđaju nepravedan odnos vlasti u Afganistanu prema ženama i djevojčicama. Jer to je ostaje jedina zemlja na svijetu u kojoj djevojke i žene nemaju pristup obrazovanju izvan osnovne razine. To znači da je 2,5 milijuna (80%) afganistanskih djevojčica i mladih žena izvan škole, od kojih je 1,2 milijuna izgubilo pristup srednjim školama i sveučilištima nakon odluke vlasti. Nedavna neprihvatljiva odluka da se ženama obustavi pristup sveučilištima do daljnjega, utjecalo je na više od 100.000 studentica koje su pohađala visoka učilišta, ugrožavajući postignuća ostvarena u posljednjih dvadesetak godine. Prije nedavne suspenzije, jedna od tri mlade žene bila je upisana na sveučilište.
Kako piše na UN-ovoj stranici Internacional Day of Education 24. januar, najavljena je bila panel rasprava na međunarodnoj razini gdje je planirano razmotriti mogučnost rješenja kako ostvariti pravo afganistanskih djevojčica i žena na obrazovanje kroz inovativnost i utjecaj. UNESCO osuđuje ovaj ozbiljan napad na ljudsko dostojanstvo i temeljno pravo na obrazovanje. Nadovezujući se na globalni zamah koji je stvorio UN-ov Summit o transformaciji obrazovanja u rujnu 2022., ovogodišnji će Dan pozvati na održavanje snažne političke mobilizacije oko obrazovanja i zacrtati put za prevođenje obveza i globalnih inicijativa u djelo. Obrazovanje mora biti prioritet kako bi se ubrzao napredak prema svim ciljevima održivog razvoja u kontekstu globalne recesije, rastućih nejednakosti i klimatske krize. Naknadno će objaviti informaciju o zaključcima.

UČITELJI SU KLJUČNI ZA OTPORNOST OBRAZOVNOG SUSTAVA

Uoči Međunarodnog dana obrazovanja 24. siječnja, Europska komisija i potpredsjednik Josep Borrell dali su izjavu u kojoj ponavljaju formulaciju UNESCO –a da je pristup obrazovanju temeljno ljudsko pravo i da je od vitalne važnosti za osobni, društveni i profesionalni razvoj djece i mladih. Osnažuje ih da prežive, napreduju i uspijevaju se suočiti sa svakodnevnim izazovima. Neophodno je za izgradnju mira i demokracije , socioekonomsku koheziju i ravnopravnost spolova te pravednija i održivija društva.

Unutar i izvan granica, Europska unija ostaje čvrsto predana ubrzanju napretka prema cilju (Sustainable Development Goal 4 (SDG 4) on quality education) održivog razvoja 4 (SDG 4) o kvalitetnom obrazovanju. Kvalitetno obrazovanje najpametnije je i najsnažnije ulaganje u našu zajedničku budućnost.

Ipak, kolektivni napredak je u zastoju, a napadi na obrazovanje se povećavaju diljem svijeta. U mnogim dijelovima svijeta diskriminacija i nasilje temeljeno na spolu i druge sustavne prepreke još uvijek drže i prisiljavaju djevojčice, manjine, raseljenu i izbjeglu djecu da ne idu u školu. U izjavi se kaže dalje „U Afganistanu su talibani potpuno uskratili djevojkama i ženama njihovo temeljno pravo na obrazovanje. Neisprovocirana i neopravdana vojna agresija Rusije na Ukrajinu rezultirala je bombardiranjem ili granatiranjem najmanje 3045 obrazovnih ustanova od 24. veljače 2022. EU oštro osuđuje sve napade na obrazovanje i očekuje da se svoj djeci i mladima zajamči pravo na obrazovanje. Hitno je potrebno osigurati financiranje obrazovanja i učenja usmjerenog budućnosti, koje je pandemija COVID-19 uvelike pogoršala. Diljem svijeta dvoje od troje desetogodišnjaka ne može pročitati i razumjeti jednostavnu priču, a 840 milijuna tinejdžera napustit će školu bez ikakvih kvalifikacija za radno mjesto budućnosti. „

„No razloga za optimizam ima. Tijekom UN-ovog sastanka na vrhu o transformaciji obrazovanja u rujnu 2022., 133 zemlje, uključujući EU i njegove države članice kao tim Europe, obvezale su se nadoknaditi izgubljeno učenje i obrazovne sustave učiniti spremnima za budućnost. Sada je vrijeme da svi riječi pretvore u djela ulažući u konkretne, transformativne akcije za obrazovanje. Europska unija značajno je povećala svoja inozemna ulaganja u obrazovanje i spremna je blisko surađivati sa zemljama partnerima dok ispunjavaju svoje obveze. Prvi akcijski plan EU-a za mlade u vanjskom djelovanju EU-a ponavlja obvezu EU-a da najmanje 10% ukupnog financiranja Globalne Europe i proračuna za humanitarnu pomoć uloži u obrazovanje. To uključuje podršku provedbi Deklaracije mladih o transformaciji obrazovanja, angažiranju, osnaživanju i povezivanju mladih ljudi pod pokroviteljstvom UN-a. „ – piše u izjavi potpredsjednika EU za vanjsku politiku Borrella.

U ERASMUS + SUDJELOVALO 13 MILIJUNA SUDIONIKA
Tijekom 35 godina program EU Erasmus+ za obrazovanje i osposobljavanje omogućio je za gotovo 13 milijuna sudionika – studentima, osoblju, nastavnicima i pripravnicima – da uče, rade ili se usavršavaju u inozemstvu, a školama, sveučilištima i institucijama prekograničnom suradnjom . Ove su mogućnosti otvorene za ljude iz cijelog svijeta koji će, kao "EU Alumni", imati koristi od ovog iskustva učenja i umrežavanja tijekom svog života. EU također surađuje s partnerskim zemljama na jačanju suradnje u istraživanju i inovacijama, na primjer putem program Horizon Europe. Štoviše, EU ulaže značajne napore u prilagođavanje obrazovnih sustava zelenoj transformaciji i digitalnom dobu.
EU pozdravlja pokretanje Globalne komisije za nastavničku profesiju. Učitelji su ključni za poboljšanje kvalitete učenja i osiguravanje otpornih obrazovnih sustava. Zbog toga je potpora učiteljima i poboljšanje atraktivnosti poučavanja kao profesije ključni prioritet ulaganja u okviru strategije EU-a Global Gateway. Konkretno, kroz Regionalnu inicijativu učitelja za Afriku, EU će uložiti 100 milijuna eura u osnaživanje najbrže rastuće populacije mladih na svijetu kroz kvalitetno obrazovanje.

EU ĆE SA 10 POSTO PRORAČUNA PODUPRIJETI
OBRAZOVANJE U 100 ZEMALJA SVIJETA

Institucije EU-a i države članice zajedno doprinose više od polovice ukupne globalne pomoći obrazovanju, podupirući obrazovni sektor u više od 100 zemalja diljem svijeta.
Tijekom razdoblja 2021. – 2027., Europska komisija će posvetiti najmanje 10% svog proračuna za međunarodna partnerstva s Afrikom, Latinskom Amerikom i Karibima te Azijom i Pacifikom obrazovanju, podupirući kvalitetne nastavnike, životne i radne vještine 21. stoljeća, uključivo i pravedni obrazovni sustavi koji su spremni podržati digitalne i zelene prijelaze, strukovno obrazovanje i osposobljavanje vođeno prilikama te visoko obrazovanje i mobilnost.
EU će nastaviti surađivati, kao prioritet, sa zapadnim Balkanom, Turskom i susjednim regijama na jačanju obrazovnih sustava, rješavanju neusklađenosti vještina s tržištem rada i jačanju zajedničke suradnje s obrazovnim institucijama, uključujući mobilnost učenika i nastavnika.
( m.zouhar zec)


25.01.2023. u 17:16 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2023 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Studeni 2024 (36)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter