“ RAZMIŠLJATI UNAPRIJED I NE KUPITI”
U Zdenki se u subotu se 9. 5 na prodajnom mjestu u prizemlju tržnice Dolac prodavao svježi sir pakiran u količini od 5 kilograma, s jasno istaknutim rokom trajanja do 12. 5. po cijeni od 24,99 kuna.
Da li je od tvrtke Zdenka poslovno etično da svježi sir s tako kratkim rokom trajanja u tako velikom pakiranju prodaje na mjestu gdje kupuju mali obiteljski pojedinačni potrošaći, a s tako prihvatljivo, niskom cijenom?
Niska cijena i velika količina je bio adut tvrtke Zdenka, da sir kojega na zalihi očitom ima mnogo, proda. Ali najvažnije je pitanje što je s rokom trajanja. Zašto je rok trajanja tako kratak – jer od 9.5. do 12. 5. su samo 72 sata. Domaćica koja je kupila 5 kilograma svježeg masnog sira za svoju obitelj, uzmimo od četiri, pet ili šest članova, zasigurno u tri dana ne može konzumacijom potrošiti 5 kilograma svježeg sira. Što raditi s ostatkom svježeg sira kada dođe i prođe 12.5.? Može li taj svježi masni sir biti zdrastveno siguran za konzumaciju u domaćinstvu, ako je ostalo još sira od tih pet kilograma – a rok trajanja je istekao?
Natpis na staklu hladionika kojem je namjena privući kupce na kupnju svježeg sira.Rok trajanja nije istaknut- kao da ta informacija kupcu ne bi trebala biti relevantna. A u ovom je slučaju itekako relevantna. (fotka mzz. 9.5. 2015.)
Situacija koja se stvara u realnosti nalaže dva važna pitanja :
1. Zašto mlijčna industrija Zdenka nije na tržište gdje zna da kupci kupuju u malim količinama, stavila svježi sir u manjim pakiranjima od po jedan ili dva kilograma - kada je rok trajanja sira samo do 12.5. ?
2. Da li poslovodstvo mliječne industrije Zdenka misli na potrošaća kupca cjelovito ili joj je samo bitan efekat – prodati proizvedeno i naplatiti?
Podrazumijeva se da svaki potrošač plačajući svojim novcem donosi svoju odluku. Ali u primjeru koji sam opisala prema kupcu je zauzet ne etičan stav u kome prevladava želja za prodajom zaliha sira – bez obzira što rok trajanja a time i zdrastvena ispravnost ističe vrlo brzo. Što će potrošać s preostalom količinom sira nakon isteka roka trajanja - postaje zdrastvena odgovornost kupca potrošaća, a nikako ne proizvođača!
Kakva je poruka?
Plati- pa kasnije baci!? Ili. Plati pa razmišljaj što će se zdrastveno dešavati i kakve će posljedice zdrastvene imati za organizam i zdravlje konzumacija sira čiji je rok trajanja istekao!? Ili. Razmišljati unaprijed i ne kupiti !
Europska unija zalaže se za prava potrošaća. O tim bi pravima trebale imati svijest i velike industrije, u ovom slučaju Zdenka. Jer Republika Hrvatska je punopravna članica EU od 1.7. 2013.
Prodajno mjesto ZDENKA-mliječni proizvodi d.o.o. na Dolcu u Zagrebu - snimljeno 9.5. 2015. (fotka mzz)
ZDENKA-mliječni proizvodi d.o.o. izvozi svoje proizvode u Europsku Uniju, posjeduje certifikate KOSHER, HALAL, HACCP i ISO 22000.
Osnovana je 1897. godine u Velikim Zdencima, u poljoprivrednom i stočarskom kraju, s izrazitom proizvodnjom mlijeka. Zdenka je specijalizirana za proizvodnju mliječnih proizvoda. Poznata je na tržištu po proizvodnji termički obrađenih sireva, s više od 70 % u topljenim sirevima.
< | svibanj, 2015 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter