TULIPANI



Dok sam bila mala uvijek sam se divila tulipanima. Voljela sam ovo doba godine kad sam ih gledala u vrtovima i parkovima, a ponekad bi nam mama priuštila buket tulipana iz cvjećarne koji bi nekoliko dana uljepšavao dnevni boravak stojeći nasred stola u visokoj kristalnoj vazi. Tulipan je poseban cvijet, toliko je markantan da se teško može kombinirati s drugim cvijećem ili zelenilom pa su ti buketi uglavnom bili mješavina crvenih i žutih tulipana, ponekad samo crvenih ili samo žutih. Promatrala sam kako čvrsta čaška iz dana u dan slabi, sve dok se ne bi potpuno otvorila i pokazala crni rub uz jednako takve crne prašnike. Tada bi latice već sasvim oslabljene počele otpadati i osakaćeni cvjetovi pružali su žalostan i ružan prizor. Podsjetili bi me tada na makove koje nismo brali upravo zato što bi se nježne i tanke zgužvane latice gotovo istoga časa kad su bili ubrani počele osipati. Kad bi tulipani ušli u tu fazu, vaza s buketom bi obično nestala čim bi mama došla kući nakon posla. Posebno sam se divila prekrasnim laticama koje su bile čudesno glatke na opip, premda čvrste i tako sočne da sam imala dojam da sok u njihovim prozirnim žilicama lagano pulsira pod mojim znatiželjnim prstima.

Kasnije sam u kući s vrtom bolje upoznala životni vijek tulipana. Tata je svake jeseni vadio lukovice kako bi prezimile u drvenim kutijama prekrivenim novinskim papirom, a na proljeće ih je vraćao zemlji u još većem broju. Tako se od nekoliko starih tulipana cijeli cvjetnjak ispunio žutim i crvenim glavicama. Pojavile su se i neke vrste i boje koje dotad nisam poznavala – tulipan nježne bijele čaške i crveno-žuti tulipan zašiljenih latica. Bilo je i drugih koje sad ne mogu prizvati u sjećanje. No svi su mi bili dragi – to ponosno cvijeće koje ništa manje uspravno od narcisa koje im prethode ispunjava zrak oko šarenih gredica osjećajem sreće zbog proljeća koje je u punom jeku.

I ove godine hodam Zagrebom i vozim se tramvajem uživajući u pogledu na prekrasne cvjetne kreacije kojima su nas počastili naši gradski vrtlari, a u kojima neprikosnoveno dominiraju tulipani. Ne znam varam li se, no čini mi se da ih ove godine ima više nego ikad prije. Osim toga, šarenilo vrsta i raznolikost oblika tjeraju me da zastanem pred svakom lijehom ili da sa žaljenjem promatram kako promiču pred mojim očima dok me sporo ali neumoljivo tramvaj odvozi dalje. Najosobitiji su mi oni visoki bijeli sa zašiljenim vrhovima latica koji me podsjećaju na cvijet u kojem je živjela Palčica kad je na kraju priče postala vilinskom kraljicom cvijeća i od princa vilenjaka dobila na dar par prekrasnih prozirnih krila. Bila je to najljepša slikovnica koju sam ikad imala i stalno sam je čitala, sve dok se listovi od čvrstog i sjajnog papira nisu beznadno raspali.

U petak sam se nakon posla prošetala središtem grada i slikala nekoliko fotografija. Sa zapada su se tek počeli nazirati tamni oblaci koji su kasnije donijeli veliki pljusak. No u zraku se već osjećala uznemirenost zbog nadolazećeg nevremena, a koraci prolaznika bili su sve teži i teži.

Lijepa mi je kombinacija niskog cvijeća koje stvara jastučiće i sagove kao podlogu iz koje izranjaju gorde stabljike tulipana. Miris vrtnih tratinčica ispunio je zrak oko ove gredice ispred zagrebačkog HNK.
HNK, Zagreb

Miris je bio još intenzivniji uz ovu gredicu na kojoj su bile gusto zasađene crvene ukrasne tratinčice, a u njoj rastu upravo oni lijepi bijeli tulipani koji bi mogli ugostiti cvjetnu vilu iz mojih sjećanja.
Tulipani ispred HNK

Gusti sag plavog nezaboravka ispod bijelih tulipana s tamno crvenim crtama
Tulipani ispred HNK

Crni tulipani – strašno – bio je komentar koji sam čula od kolegice prije nekoliko dana. Moram priznati da ovi cvjetovi koji zapravo nisu crni nego jako tamne bordo boje nisu ni meni po ukusu, no u ovoj šarenoj kombinaciji ne djeluju tako loše.
Tulipani ispred HNK

Sjećam se – imala sam manje od dvije i pol godine kad sam s djedom šetala ovim prekrasnim zagrebačkim trgom. Sigurno nismo ovamo dolazili samo jednom nego mnogo puta dok smo stanovali u obližnjoj Gundulićevoj. Ne znam je li to pogrešno sjećanje, ali jednom kad smo došli onamo na travnjaku pored kazališta koje me uvijek u djetinjstvu oduševljavalo svojom bojom i razvedenošću oblika bilo je postavljeno kolo poput onoga u bečkom Prateru, samo puno manje. Djed mi je ponudio da se provozamo, ali ja nisam htjela, činilo mi se preopasnim. Sigurna sam da je kolo bilo upravo tamo, iako mi je neobično jer se u slijedećih četrdeset i nešto godina ništa slično nije moglo vidjeti na tom mjestu. Ako se netko slučajno toga sjeća, bila bih zahvalna da sa mnom podijeli tu uspomenu.

Koliko u gradu znači otvorena površina trgova, osobito ako je urešena zelenilom i cvijećem, osjetila sam u trenutku kad sam zakoračila na zagrijani asfalt pločnika Frankopanske ulice
Frankopanska ulica, Zagreb

Imaju ulice svoj poseban šarm i miris i okus i osobinu da nas uvijek nekamo vode za razliku od trgova na kojima zastajemo, odmaramo se ili besciljno lutamo. Budući da sam na Trgu bana Josipa Jelačića zajedno s fotoaparatom utrčala u tramvaj, završit ću šetnju kratkim pogledom koji sam usred poslijepodnevne vreve uspjela baciti u Tomićevu ulicu. Ulica s pogledom na uspinjaču, ulica niz koju krajem svibnja u Ilicu ponekad dopire miris lipa s Gornjeg grada, ulica u koju me jako davno, ranih sedamdesetih ili možda malo kasnije, teta dovela kako bih kušala novi specijalitet – picu u prvoj zagrebačkoj piceriji, negdje s lijeve strane, kojoj se davno izgubio svaki trag zameten bezbrojnim lokalima s velikom ponudom tog talijanskog jela, a meni je zapeo negdje u sjećanju praćen oštrim okusom origana i pregustog sosa od rajčice koji mi je jelo učinio i privlačnim i odbojnim u isti mah…
Tomiceva ulica, Zagreb


27.04.2008. u 21:10 | K | 78 | P | # | ^

<< Arhiva >>


< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Svibanj 2013 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (3)
Svibanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (4)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (9)
Ožujak 2007 (10)
Veljača 2007 (11)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (13)
Studeni 2006 (12)
Listopad 2006 (9)
Rujan 2006 (10)
Kolovoz 2006 (5)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (11)
Svibanj 2006 (15)
Travanj 2006 (4)


Opis bloga


Moja razmišljanja o svemu što je u životu bitno. Misli koje su me uzdizale i koje želim podijeliti s drugima.









Prostor Duha

Blog.hr


Mudre izreke


Kahlil Gibran:


Vjera je oaza u srcu do koje nikad
nisu doprle karavane misli.



Oćutiš li želju da pišeš
– a jedino je Duhu znana
tajna tog zova –
valja ti ovladati znanjem,
umijećem i
čarolijom:
znanjem riječi
i njihove melodije,
umijećem da budeš
bez pretvaranja
i čarolijom da voliš one
koji te budu čitali.


Rado navraćam

moja sestra
alkion
@pple

atlantida
betanija
big blue
Borut i Vesna
brlje
brunhilda
bugenvilija
carla_bruni
catcher
chablis
Champs-Elysees
chichckava
čiovka
da Vinci
detalj
dida
dinaja
Dream_Maker
ely
E.P.
Festina lente
finding myself
fra gavun
gajo
gogoo
goldy
gustirna
harisma
indigo
irida
izvornade
ježić bodljica
jimbo
juliere
kaodajevažno
kaplja
katrida
kenguur
Kinky Kolumnistica
kora-kri
ledena
LittleMissG
Luki i Goldie
ljelja
majstorica s mora
majta
MaSanYa
Melody
memoari srca
mentina
metanoja
Mima
mirisdunje
mirjam
mirta
misko
mislimatepozdravljam
MonoperajAnka
more nade
morfin@
morska zvijezda
nihonkichigai
Nova Vizija
oceana
odgoj s osmijehom
okeco
orator,-oris,m.
otkucaj
pametni zub
pantera
pegy
plejadablue
povjesničar2cool
prilagodba...
prorok
rose and butterfly
rozza
Rusalka
Sadako's apprentice
salvetna tehnika
santea
Sanja
sepia
serafina
Siscijanka
sklblz
slatko grko
slave
smotani
spooky
šumarka
teuta
tixi
trill
um
umjetnik
Uranova pikula
vampir Tibor
vierziger
vorja
ZG dnevnik
Zitta
zrno gorušicino
Zvrk

Ima vas još...

Hit counter
posjetitelja od 29. 5. 2006.