SAMOĆA



Neki je rabin kazao: «Svaki je čovjek pozvan nečime pridonijeti savršenosti svijeta. Svatko treba svijet. Ali ima ljudi koji samo sjede u svojim sobicama i uče, a ne izlaze iz kuće da bi razgovarali s drugima. Stoga se nazivaju lošima. Kada bi razgovarali s drugima, ispunili bi nešto od onoga što je njima namijenjeno. A to znači: Ne budi loš prema samome sebi, što će reći: da samuješ, a ne izlaziš k ljudima. Ne budi loš po usamljenosti.»
Postoji dobra samoća koja nas osposobljava za zajedništvo. Ali postoji i ona loša samoća koja nas izolira. U njoj se zatvaramo i tako ne dajemo svoga doprinosa što ga ljudska zajednica od nas očekuje, da na posve osoban način oplodimo život zajedništva i na nama svojstven način unesemo u ovaj svijet nešto od punine Božje.

Anselm Grün: 50 anđela za godinu (Anđeo zajedništva)


Ovo je odlomak iz teksta koji govori o zajedništvu. Ipak, izbrisala sam naslov Zajedništvo i stavila ovaj, jer mi se činio prikladnijim za ono što želim reći. U djetinjstvu i mladosti često sam mislila da želim biti sama. Pobjeći od društva u nekakvu šumu i živjeti pustinjačkim životom. Nisam bila svjesna da se te želje rađaju u sigurnosti i zaštićenosti roditeljskog doma, u velikim i toplim gradskim zajednicama, kolikogod okrutne one ponekad bile. Bila sam povučena i nedruštvena i teško mi je padalo ponašanje pojedinaca u školi ili u parku koji su otkrili moju osjetljivost i s užitkom se iživljavali. Neću reći da sam bila zlostavljana, čini mi se to prejakim izrazom, ali nisam bila osobito sretna među vršnjacima i umjesto da nešto napravim sa sobom povlačila sam se. Srećom, vrijeme povlačenja upotrijebila sam na najbolji mogući način, za čitanje, učenje, razmišljanje, maštanje, a u obitelji sam bila zaštićena i zajedno smo provodili mnoge lijepe trenutke u prirodi i s rođacima. Nisu to bila loša vremena, iako se ne bih rado onamo vratila. Kad sam shvatila u čemu je problem počela sam se mijenjati, polako ali sigurno, godinama. Umjesto loše samoće imala sam sreće i našla se u onoj drugoj, gdje sam svoja iskustva mogla dijeliti najprije u užem obiteljskom krugu, a kasnije u sve širem i širem, pa i ovo druženje na blogu na poseban način širi moje perspektive i veseli me.
Neobično je što se zapravo iznutra nisam promijenila. Osjećam unutarnji otpor, kao neku mučninu kad krenem u upoznavanje novih ljudi. Ali to me ni na trenutak neće usporiti ili čak zaustaviti u namjeri. Moj korak se uspori i osjećam lagano ubrzanje otkucaja srca kad se nađem pred skupinom ljudi na nekom seminaru ili drugom druženju. Ali nikad se neću okrenuti i pobjeći. Naoružana smiješkom upadam u središte zbivanja i znam da se ništa strašno neće dogoditi. Najvjerojatnije ću kroz ista vrata izaći sretna i zadovoljna kad događanje završi. Uvijek ću prepoznati ljude koji su kao ja – lažni ekstroverti, prilagođeni vremenu u kojem živimo. Oni pravi ekstroverti ne osjećaju tu početnu ili trajnu nelagodu zbog društvenih kontakata, nego u njima uživaju i traže ih što više.
Svi smo došli na svijet takvi kakvi jesmo i svi imamo neko poslanje, veliko ili malo. No izvršiti ga možemo samo u zajedništvu s drugima. Čak i pustinjaci. Oni u osami njeguju svoje zajedništvo s Bogom i kroz to pomažu ljudima. Često čujemo u pričama i u životu kako u trenucima nevolje ljudi traže pomoć od upravo takvih, fizički usamljenih ljudi. Naprotiv samotnjak koji se zatvorio u osamu iz mržnje i ozlojeđenosti nikome nije potreban, on nije u stanju riješiti ni svoje probleme, on je u lošoj samoći.
Sad je vrijeme odmora, možemo se malo povući, na nekoliko sati, dana ili tjedana, da napunimo baterije. Onda se vratimo i budimo ono što jesmo. Radimo ono što radimo, na najbolji mogući način. U tome je sva tajna!


18.07.2006. u 16:10 | K | 19 | P | # | ^

<< Arhiva >>


< srpanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Svibanj 2013 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (3)
Svibanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (4)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (9)
Ožujak 2007 (10)
Veljača 2007 (11)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (13)
Studeni 2006 (12)
Listopad 2006 (9)
Rujan 2006 (10)
Kolovoz 2006 (5)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (11)
Svibanj 2006 (15)
Travanj 2006 (4)


Opis bloga


Moja razmišljanja o svemu što je u životu bitno. Misli koje su me uzdizale i koje želim podijeliti s drugima.









Prostor Duha

Blog.hr


Mudre izreke


Kahlil Gibran:


Vjera je oaza u srcu do koje nikad
nisu doprle karavane misli.



Oćutiš li želju da pišeš
– a jedino je Duhu znana
tajna tog zova –
valja ti ovladati znanjem,
umijećem i
čarolijom:
znanjem riječi
i njihove melodije,
umijećem da budeš
bez pretvaranja
i čarolijom da voliš one
koji te budu čitali.


Rado navraćam

moja sestra
alkion
@pple

atlantida
betanija
big blue
Borut i Vesna
brlje
brunhilda
bugenvilija
carla_bruni
catcher
chablis
Champs-Elysees
chichckava
čiovka
da Vinci
detalj
dida
dinaja
Dream_Maker
ely
E.P.
Festina lente
finding myself
fra gavun
gajo
gogoo
goldy
gustirna
harisma
indigo
irida
izvornade
ježić bodljica
jimbo
juliere
kaodajevažno
kaplja
katrida
kenguur
Kinky Kolumnistica
kora-kri
ledena
LittleMissG
Luki i Goldie
ljelja
majstorica s mora
majta
MaSanYa
Melody
memoari srca
mentina
metanoja
Mima
mirisdunje
mirjam
mirta
misko
mislimatepozdravljam
MonoperajAnka
more nade
morfin@
morska zvijezda
nihonkichigai
Nova Vizija
oceana
odgoj s osmijehom
okeco
orator,-oris,m.
otkucaj
pametni zub
pantera
pegy
plejadablue
povjesničar2cool
prilagodba...
prorok
rose and butterfly
rozza
Rusalka
Sadako's apprentice
salvetna tehnika
santea
Sanja
sepia
serafina
Siscijanka
sklblz
slatko grko
slave
smotani
spooky
šumarka
teuta
tixi
trill
um
umjetnik
Uranova pikula
vampir Tibor
vierziger
vorja
ZG dnevnik
Zitta
zrno gorušicino
Zvrk

Ima vas još...

Hit counter
posjetitelja od 29. 5. 2006.