28

utorak

veljača

2012

namasti kalup, namasti kalup

to bi mogao biti radni naziv ovog kolača, inače ćemo ga nazvati pepermintasto čokoladni vijenac ;D

smiksam ja smjesu, ulijem je u kalup i onda skužim da sam ga zaboravila namastiti, naravno da mi se nije dalo opet izlijevati smjesu, prati kalup, mastiti kalup, kolač gurnut u pećnicu pa što bude ;) uzrujavanju u kuhinji stvarno nema mjesta :D

ali to nije sve, radila sam lazanje nakon toga, i pogodite što se desilo, opet sam zaboravila namastiti posudu, čudna neka nedjelja, rastresena




kolač je inače izvrstan, ostao mi je bio komad koji sam danas uzela na posao i još uvijek je bio sočan

recept je prilagođen prema receptu za čokoladni kolač s crnim čajem iz nekog američkog časopisa, ne volim crni čaj, podsjeća me na djetinjstvo i probavne tegobe, nikad ga ne pijem, kao ni kamilicu, s kamilicom su me nalijevali jer nisam ništa htjela jesti kad sam se rodila, sisavac koji ne želi piti mlijeko :D



izmijenila sam i količinu šećera jer mi je nekako bila prevelika količina za moju preinaku a i ne koristim gorku čokoladu da mi djeca ne plaču kako je gorki kolač nego čokoladu za kuhanje



i tak, da krenemo na recept ovog razvaljenog kolača jer kud nisam namastila kalup, nisam ni čekala da se ohladi nego sam ga još relativno vrućeg i mekanog nasilno oslobađala kalupa.....čudan, čudan dan....nije ni danas baš bio normalan, odmah ujutro sam se skoro ubila silazeći niz stepenice, špaga na stepenicama, ma majstorica :D

za kolač nam treba

2 vrećice zelenog čaja s mentom i šaka svježe mente, preliti sa šalicom kipuće vode (oko 2,5 dl), čaj izvaditi nakon par minuta, mentu ostaviti u čaju dok se sve ne ohladi i bude spremno za smjesu
3 jaja
300 g šećera
300 g brašna
125 g putra - oko - sad će netko pitati kako može biti oko 125 g, lijepo, ako putar od 250 g kako piše na ambalaži prerežete dijagonalno na pola, onda je oko, ako vam se važe, važite ;)
1 žličica praška za pecivo
1 žličica sode bikarbone
1/2 šalice jogurta, znači oko 125 ml
1/4 žličice soli
100 g otopljene čokolade



priprema

u posudi miksajte putar sa šećerom da dobijete mrvičastu smjesu, dodajte jaja i sve dobro izmiksajte, umiješajte otopljenu čokoladu, dodajte jogurt i naizmjence dodajte brašno pomiješano s praškom, sodom i soli i pripremljeni čaj

kad ste sve dobro izmiješali, ulijte u NAMAŠTENI kalup i pecite na 175°C oko 30-40 minuta, probajte čačkalicom ili nečim sličnim nakon pola sata

jako ukusno, dugo ostaje svježe, a i forma je bolja ako namastite kalup ;)

25

subota

veljača

2012

obojite svoj tanjur

volim povrće, kupujem povrće u prevelikim količinama jer je lijepo pa ga zaboravljam u frižideru...iako, moram se pohvaliti, od nove godine se trudim ne zaboravljati i sve potrošiti što sam kupila i to čisto uspješno ;)

prošlonedjeljni ručak, što ću sutra, ne zna se



marinirani tuna fileti

sastojci:

500 g tune
soja sos, žlica limunovog soka, sok od pola naranče, maslinovo ulje

priprema:

filete preliti soja sosom da budu svi obloženi, dodati sokove i ulja isto toliko da bude sve obloženo i ostaviti da se mariniraju oko sat vremena na sobnoj temperaturi

ispeći na grill tavi, oko 4-5 minuta



prženo povrće u sokovima

sastojci:

1 komorač
2 mrkve
1 i 1/2 paprika, raznih boja
soja sos, malo mljevene čili paprike, sok pola naranče i malo soka od jabuka

priprema:

povrće narezati na komadiće po želji, na vrelo ulje baciti prvo mrkvu i komorač, podliti soja sosom prema ukusu, kad se malo popržilo i omekšalo dodati papriku, dodati još malo soja sosa, mljevenog čilija, lagano pržiti dalje, dodati i sok od naranče i soka od jabuke, pržite dok vam se ne svidi mekoća povrća

dodajte još malo boje u vidu salate od prekrasnog ljubičastog zelja začinjene klasično, ulje, bijeli vinski ocat, sol....i tijelo će vam biti zahvalno

22

srijeda

veljača

2012

u znaku soja sosa i soka od jabuke

prošlu, tj. sad već pretprošlu nedjelju, imala sam uz ručak salatu od crvenog zelja, iako ne znam zašto ga zovu crveno kad je ljubičasto...no uglavnom, baš sam si postavila pitanje zašto se to zelje uglavnom radi samo na salatu a baš je lijepo i zaslužuje da ga se više koristi

kako sam kupila ogromnu glavicu, ostatak sam ostavila u frižideru i u subotu mi je palo na pamet da bih ga mogla izdinstati pa kako ispadne, uvijek postoji kanta za smeće :D

a ispalo je tako fino da je mlađi sin izjavio da to svakako moram češće raditi, kao da sam to ikad prije napravila :D



i što se jelo sve u subotu:

ljubičasto zelje začinjeno chilli mješavinom, čili paprikom i cimetom i podlijevano prirodnim sokom od jabuke

pileći medaljoni marinirani u soja sosu, panirani u mljevenim orasima

krumpir pečen u pećnici, začinjen soli, paprom, chilli mješavinom, čili paprikom, malo maslinovog ulja i par komadića putra

hm, sad bi vi to i malo detaljnije vjerojatno ;)



za zelje: na žlici putra i maslinovog ulja pirjati sitno nasjeckani luk koji smo odmah posolili, dodali 3-4 prstohvata chilli mješavine, 1-2 prstohvata mljevene čili paprike i prstohvat cimeta, kad luk omekša dodati zelje narezano na rezance, pirjati dok ne povene i dalje podlijevati jabučnim sokom dok ne bude mekano



za piletinu: izrezati pileća prsa na medaljone, staviti ih u staklenu posudu i začiniti soja sosom toliko da svi budu obloženi, ne trebaju plivati u sosu, ostaviti na sobnoj temperaturi oko sat vremena, uvaljati ih u mljevene orase pomiješane s malo oštrog brašna i peći na malo masnoće par minuta



za krumpir: izrezati krumpir na kocke, posipati svim već navedenim začinima, poškropiti s malo ulja i sve dobro promiješati, dodati par kockica putra i peći na 225 dok se ne ispeče

kad uzmete po zalogaj od svega, u ustima milina ;) dobar tek

19

nedjelja

veljača

2012

al' je snijeg, al' su labudovi...

jučer sam napokon promolila nos malo van nakon tjedna u stanu, sva sreća da mi je bundek blizu pa imam lijepo mjesto za šetnju

a sjetila sam se čak i mobitel uzeti sa sobom pa je odglumio fotić ;)

i da se ne osjećate zakinuto za recept, nakon šetnje kad sam došla doma tako mi se jelo nešto slatko da sam morala nešto zmiksati na brzinu :D ispod bundeka i recept ;)













































i brzinski recept ;)

250 g brašna, 250 g šećera, 1 prašak za pecivo, 1 vanili šećer, 50 g kakaa, 125 g putra, 2 jaja, 2,5 dl mlijeka - sve zajedno dobro izmikasti, ispeći na 180°C oko 20-25 minuta, posipati šećerom u prahu, ili kao ja, premazati marmeladom od marelica i preliti čokoladnim preljevom - 100 g čokolade nakidati na komadiće i preliti sa 125 ml kipućeg slatkog vrhnja i dobro promiješati - ako nema nikakve druge koristi od zime, tu je brzinsko hlađenje kolača na lođi ;)

18

subota

veljača

2012

bagetići, ćevapčići i ostali zalogajčići

ajmo odmah krenuti na recepte, da ne duljim, treba i nešto korisno napraviti, baš sam natrpala mašinu ručnicima da se nešto korisno odvija dok pišem post ;) a mogla bih i napokon presložiti policu u blagavaoni da mi stanu još neki tanjuri a ne da ih stalno premještam simo tamo da mi ne smetaju, napokon me ne boli glava od, da ne kažem kakvih, sinusa, još 2/3 antibiotika u bočici a tako krasno sjedaju na želudac da moram stalno jesti :D....što me podsjetilo da ga sad moram popiti a i pojesti nešto prije

srijeda, pekla baguettes, i tako najviše na kruhu volim koricu pa sam ispekla koričasti kruh ;)



sastojci:

4 - 4,5 šalice brašna
2 šalice mlačne vode
2 žličice soli
1 žličica suhog kvasca



priprema:

suhi kvasac pomiješajte ako želite sa žličicom brašna i malo šećera u pola šalice vode ostavite da diže oko 10 minuta, ili ga samo uspite u brašno, kako vam drago

zamijesite tijesto od navedenih sastojaka, mijesite ga bar 10 minuta i ostavite da se diže oko 1 sat

kad se tijesto diglo, malo ga spljoštite i podijelite na 4 dijela od kojih ćete oblikovati baguettes, kako se oblikuju, potražite na internetu, mislim da vam to ne bih riječima dobro objasnila :D

ostavite ih da se dižu dok se pećnica ne ugrije na 230°C, prije stavljanja u pećnicu zarežite ih dijagonalno i premažite hladnom vodom, pecite ih 15 minuta na 230°C, a onda još 5-10 minuta na 200°C, kad su pečeni premažite ih opet vodom...i uživajte u domaćim baguettesima....i da, stavite uz njih na lim i posudice s vodom da ima pare u pećnici



srijeda za ručak, rižoto s piletinom, paprikom i kukuruzom



sastojci:

350-400 g pilećeg filea narezanog na kockice
po pola crvene, zelene i žute paprike narezati na komadiće
3-4 šake smrznutog kukuruza
4 dl riže
1 luk - sitno nasjeckati
2-3 režnja češnjaka sitno nasjeckana
soja sos, sol, papar, timijan, mješavina za chilli, mljevena čili paprika, pileći temeljac - može i jedna pileća organska kocka, može i umjetna, preživjet ćete, cijela juga je odrasla na vegeti i svi su recimo normalni :D
2,5 dl nemasnijeg vrhnja za kuhanje da mu ne istekne rok u frižideru
naribani tvrdi sir kojem se duša osušila u frižideru jer ste zaboravili na njega i već može poslužiti kao hladno oružje :D



priprema:

na mješavini putra i ulja pirjati luk i češnjak, kad omekšaju dodati piletinu, začiniti soja sosom prema ukusu, soli, paprom, 3-4 prstohvata chilli mješavine, 2-3 prstohvata čili paprike, 2-3 prstohvata timijana, pirjati dok piletina ne pobijeli, ubaciti kukuruz pirjati dok se malo ne odmrzne, ubaciti papriku i pirjati par minuta da mrvicu omekša, dodati rižu i koju minutu pirjati miješajući, podliti s 1/2 litre temeljca ili ubaciti kocku, kuhati dalje uz podlijevanje vodom dok riža nije kuhana, umiješati vrhnje, naribati sira, ostaviti još minutu, dvije na vatri uz miješanje da se sve poveže, začiniti po potrebi i jesti uz fini kruh koji ste prije ispekli ;)



a u četvrtak su se jeli ćevapi u somunu s fejk kajmakom, sve iz domaće radinosti ;)

za lepinje je potrebno:

500 g brašna
1 žličica soli
2 žlice ulja
1 žlica suhog kvasca
oko 3,5 dl vode - tijesto mora biti mekano, mekano, malo pipkavo za raditi, zamijesiti obavezno mikserom jer to nećete moći ručno

zamijesiti tijesto od navedenih sastojaka, ostavite da se digne

kad se digne podijelite ga na 4 dijela, ja sam na više pa su mi bile pretanke lepinje a i kako je tijesto jako mekano još su se više stanjile dok sam ih prebacivala na lim pa to nije bilo to

znači, samo oblikujte četiri okrugla kruščića uz pomoć brašnjavih ruku ;) malo ih spljoštite i ostavite da se dižu dok se pećnica ne ugije na 250°C zajedno s limom na kojem ćete ih peći

prebacite lepinje na vrući lim i pecite 10-15 minuta, pazite na njih da vam ne pregore ;), kad su pečene umotajte ih u krpu



za ćevape nam treba

1 kg dvaput mljevenog mesa - moji su bili svinjski, vi možete naravno raditi ćevape od mesa od kojeg se i rade :D
2 režnja češnjaka, zgnječiti lagano s nožem i prokuhati u oko pola dl vode, sameljite češnjak kad se ohladi zajedno s mesom, a vodu dodajte u mesnu smjesu
2 žličice soli, papar po ukusu

dobro rukama zamijesite smjesu, bilo bi dobro ostaviti je preko noći u frižideru, ali poslužilo je i par sati stajanja na sobnoj temperaturi

i ništ, oblikujte ćevape i pecite ih na zagrijanoj grill tavi ili roštilju ako ga imate



za fejk kajmak nam treba

115 g fete, zašto baš toliko, pa toliko je težio ostatak fete koji sam imala, izvagano samo zbog vas :D
oko 75 g krem sira i 75 g putra

samo sve zajedno dobro izmiješajte

i uživajte u svojim ćevapima u somunu, ja sam ih jedva pofotkala na brzinu, nisam mogla više trpjeti da ih ne počnem jesti :D



i dođe petak

brza pileća juhica, pronašla sam u zamrzivaču kosti s malo mesa od pilećih prsa, zaključila inače da je neisplativo kupiti neočišćena pileća prsa jer sam baš izvagala taj ostatak i filee koje sam bila skinula

znači dva komada tih pilećih ostataka, dvije mrkve, komad celera, peršinovo lišće, jedna pileća kocka, staviti u hladnu vodu, kad zakipi, kuhati jedan sat, procijediti, dodati u juhu narezano povrće i ukuhati tjesteninu



i naravno, zar ste sumnjali da i ovog tjedna nije bila tjestenina s tunjevinom? :D druga vrsta tjestenine, a i saft mi nikad ne ispadne isto, pa možemo reći i da se ne ponavljam ;)

navečer sam si ovu tjesteninu posipala mljevenim orasima i šećerom, okusi djetinjstva ;)



15

srijeda

veljača

2012

musaka, kolač, grašak, bolonjez, torta... plus pogled kroz prozor

kad ovako ne pišem par dana, moram priznati da mi se ni ne da početi, previše toga za obraditi...i uvijek postoji velika šansa da izostavim nešto u receptu...jer zapravo ne kuham po receptu, nego usput uzimam začine...ali ovi recepti vam i tako služe kao ideja, samo se primite kuhanja i opustite se, tko zna što će završiti u jelu :D

možda vas za koji dan obavijestim i o tome kako umivanje fiziološkom otopinom utječe na kožu lica...ne pitajte me, to ja pokušavam dobro isprati nos, usput se uvijek uspijem i umiti

ajmo na nedjeljni ručak, musaka



sastojci:

krumpir - količina odokativna, sigurno je bilo preko kile
oko 500 g mljevenog mesa
4-5 rog paprika
bešamel - oko 6-7 dl
oko 125 g fete
sol, papar, origano, češnjak u prahu, luk u prahu




priprema:

krumpir oguliti, narezati na ploške, skuhati na pari da malo omekša
meso dinstati na malo ulja dok ne ispari sva tekućina i ne izgleda kuhano, začiniti soli, paprom, origanom
paprike narezati na kolutiće ili polukolutiće, ovisno o veličini, prodinstati na malo ulja da malo omekša, posoliti, popapriti, dodati malo češnjaka u prahu
bešamel napraviti od otprilile 2 žlice putra, 2 žlice brašna, mlijeko po potrebi, začiniti soli, paprom, češnjakom i lukom u prahu

posudu za pečenje malo pouljiti, staviti pola količine krumpira, posoliti, popariti, prekriti pripremljenim mesom, preko mesa staviti papriku, prekriti ostatkom krumpira, posoliti, popapriti, preliti bešamelom i posipati kockicama fete

zapeći na 225°C dok ne dobije boju, oko pola sata




kolač s narančom, limunom i čokoladom, baziran na jednom receptu ane ugarković koji se mojim dečkima nije svidio a meni se svidio zbog sočnosti, napravljen prema mom ukusu ;) i napravljen iz razloga što sam zaboravila to voće na lođi pa se smrznulo, ovo je bio dobar način za iskorištavanje ;D



sastojci:

5 jaja
200 g šećera
1 limun
1 naranča
50 g ribane tamne čokolade
3 žlice mrvica

za preljev:

marmelada od marelica

50 g tamne čokolade
oko 50 g putra i vrhnja za kuhanje u omjeru pol/pol- nije mi se dalo vagati



priprema:

miksati jaja sa šećerom uz dodatak ribane korice limuna i naranče dok ne dobijete svjetlu, kremastu smjesu

limun i naranču oguliti do kraja nožem, narezati na komadiće i usitniti štapnim mikserom

u smjesu jaja dodati čokoladu, mrvice i usitnjeno voće, lagano umiksati

uliti u kalup po želji i peći na 190°C oko 40 minuta

za preljev na pari otopiti i promiješati dobro sve sastojke

kad se kolač malo ohladi, premazati ga marmeladom i preliti čokoladnim preljevom

sočno, kiselkasto, baš nekako zimsko



ponedjeljak, grašak s mesom

sastojci:

4 svinjska odreska narezana na kockice
oko 600-650 g graška
1 mrkva
2 krumpira
1 luk
2-3 režnja češnjaka
oko 2 dl pasiranih pelata
pileći temeljac i voda
sol, papar i da me ubijete ne mogu se sjetiti što sam još od začina stavila :D budite kreativni ;)



priprema:

na žlici putra i žlici ulja pirjati meso, kad ispari tekućina dodati nasjeckani luk, češnjak i mrkvu, posoliti, popapriti i...kao što rekoh, budite kreativni...kad luk omekša dodajte grašak i pirjajte dok se ne odledi i malo omekša, dodati rajčicu, zaliti temeljcem i vodom i krčkati dok meso ne pokaže naznake omekšavanja (čudno je to današnje meso), dodati krumpir narezan na kockice i kuhati dok ne omekša, začiniti po potrebi



utorak, sin je dao prijedlog jer nisam imala ideju što skuhati, špagete bolonjez

sastojci:

oko 1/2 kg mljevenog mesa
2 konzerve od oko 400 g sjeckane rajčice, usitniti u blenderu
1 luk, 3 režnja češnjaka, 2 mrkve, komad celera, šaku peršinovog lista, narezati na sitnije komade i usitniti u blenderu ili štapnim mikserom
sol, papar, suhi timijan i origano, malo bijelog vina, voda po potrebi, žlica koncentrata rajčice



priprema:

na malo ulja pirjati usitnjeno povrće, desetak minuta, dodati meso, posoliti, popapriti, dodati timijan i origano po dva bogata prstohvata, pirjati dok ne ispari tekućina od mesa i ne dobijete sitne komadiće bez rozih tragova, podliti s malo vina, pustiti da ispari, dodati rajčicu, podliti vodom po potrebi i krčkati bar pola sata iako gladno dijete hoće jesti :D i svakako poklopiti, da bolonjez ne napravi puf i ne završi na zidu ;) začiniti još po potrebi, to se podrazumijeva da ne ponavljam baš stalno



i tak, kad sam već bolesna i doma sam, napravila sam i tortu u obliku srčeka, tj. mikser ju je napravio, već sam objavila recept krajem 10. mjeseca, ali neka ga opet, tko ne voli smjese gdje se svi sastojci zajedno miksaju, nije normalan ;)



Sastojci:

šalica = 2,5 dl

2 šalice brašna
2 šalice šećera
3/4 šalice kakaa u prahu
2 žličice sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
mrvicu soli
1 šalicu mlijeka
1/2 šalice ulja
1 žličicu ekstrakta vanilije
1 šalicu vruće kave
2 jaja
ovaj put sam ulila i malo ruma, zlu ne trebalo :D

Sve sastojke osim kave staviti u zdjelu za miksanje i pustiti mikser da miješa, ili ručno. Kad se sve dobro izmiješalo, dodajte kavu i promiješajte dok se sve ne sjedini.

Ulijte smjesu u kalup za tortu kojeg ste prethodno obložili papirom za pečenje ili na neki drugi način pripremili za pečenje, pecite na 175°C 45 minuta.

krema je napravljena od oko 7,5 dl tučenog slatkog vrhnja, zaslađenog šećerom u prahu i s 3-4 žlice domaćeg džema od šumskog voća



s trosjeda sam gledala kroz prozor, pa mi je bilo zanimljivo igranje sunca sa zgradama preko puta



dva sata sam valjda izgubila na ovaj post, morat ću ipak češće pisati :D

11

subota

veljača

2012

prođe tjedan kao da ga nije ni bilo

što i nije tako loše jer je bio jedan od bljaknijih tjedana općenito

kud god pogledam, sve puno valentinova...kad smo kod nekakvih praznika, priznajem samo one koji za sobom povlače neradne dane...pa mi je tu baš onako digla tlak ideja hrvatske vlade o ukidanju neradnih dana u 6. mjesecu...ovako, draga vlado, slobodno ukinite te praznike državnim službenicima i javnim namještenicima, njima je i tako svaki dan praznik :P

nama koji radimo kod hrvatskih sitno i krupnozubih tajkunčića je tako lijepo na poslu da bi sigurno većina mogla dobiti dijagnozu ptsp-a bez ikakvog problema, mi doslovno preživljavamo od crvenog do crvenog datuma na kalendaru, većina prijavljena na manju plaću, što u neku ruku i nije loše, čemu uopće previše plaćenih doprinosa i poreza kad od njih mi sami i tako nemamo nikakve koristi, nego opet dsijn, zaštićeni kolektivnim ugovorima bolje od endemskih vrsta...a vjerujte mi, jako dobro znam koliko od njih zaslužuje uopće nekakvu plaću :P

pa onda baš danas slušam ovog ministra rada, valjda, ne znam, ne pratim nazivlje ministara, ne zanima me ni kako se zove...koji priča o bajkovitom životu od drugog i trećeg mirovinskog stupa, ma čisto ludilo, od onih 5% u 10 godina imam taman za pola godine pristojne penzije

e tak, kad sam si sad još malo digla tlak, možemo prijeći i na kuhanje

što se kuhalo proteklog tjedna, kad pogledam fotke, imam samo ponedjeljak i petak :D

ponedjeljak, nekakav krumpir gulaš, brzo, jeftino, idealno za zagrijavanje nakon snijega i minusa pri povratku s posla



upotrebljeno: 1 luk, malo putra za dinstanje, 1 jaje, malo vode i brašna za noklice, 4-5 krumpira, nisu baš bili veliki, pasirane rajčice za bojanje, oko 1/2 l pilećeg temeljca, sol, papar, mljevena čili paprika, 4 debrecinke

na malo putra dinstati nasjeckani luk, dodati krumpir narezan na kockice, posoliti, popapriti, dodati papriku, podliti temeljcem i vodom,ili samo vodom, dodati rajčice da malo zacrveni bljedunjavost, poklopiti i kuhati dok krumpir ne omekša

u međuvremenu od jajeta, malo vode, malo soli i brašna napraviti smjesu za noklice, debrecinke oguliti i narezati na kolutiće, ili ih ne gulite, kako hoćete, ja ne volim nikakve ovitke

kad je krumpir omekšao, ukuhajte noklice, dodajte kolutiće kobasice i kuhajte još par minuta, začinite još po potrebi i that's it



onda je došao utorak, došla s posla u pola 7, raspoloženja, miči mi se s puta ide baba ljuta - javilo se ukućanima da kupe smrznuti pomfri i cordon blue pa su to i jeli

srijeda - opet najkuhanije jelo u leeloo kuhinji, špageti - tunjevina u paradajzu - bio recept

četvrtak - faširanci i krumpir salata - isto tako, bio recept, tražite pa ćete naći ako vas zanima

petak - špekić, kiselo zelje, grah, krumpir - 4 u 1



potrebne namirnice: 1 luk, 3 režnja češnjaka, 500 g narezanog kiselog zelja, 2 konzerve od 400 g graha, bijeli i smeđi - oko 500 g kuhanog graha, komad špeka, oko 100 g otprilike, malo pasirane rajčice ili koncentrata za bojanje ;), 2 veća krumpira, sol, papar, mljevena čili paprika

priprema: na malo ulja dinstati nasjeckani luk, špek narezan na kockice i češnjak, kad sve malo omekša ubaciti zelje, nastaviti dinstati, posoliti ako treba, popapriti, popaprikati :D, kad se i zelje prodinstalo dodati ocijeđeni grah, krumpir narezan na kockice, paradajza kakvog imate, zalijte temeljcem ili vodom i krčkajte dok krumpir ne omekša i sve ne postane jedno fino zimsko jelo



subota iliti danas, pizza: tijesto, mozzarella, feta, pasirani pelati, zimska salama, papar, timijan, origano



nemam pojma što ću sutra kuhati, ako imate kakvu ideju, komentirajte ;)

09

četvrtak

veljača

2012

nedjelja u fotkama

nutella torta koja se može pronaći kod amaterke (ne ide sigurno neka masnoća u taj biskvit? drugi put umjesto škrobnog brašna koristim mljevene lješnjake ;) )

posoljeni i popapreni svinjski odresci, preprženi na masnoći, na istoj masnoći izdinstan luk, pa paprika i češnjak, vraćeno meso, podliveno vinom, krčkano uz podlijevanje vodom dok meso ne omekša, negdje pred kraj dodano i malo pasirane rajčice

oguljena kora kuhanog krumpira jer je zgodno izgledala ;)













05

nedjelja

veljača

2012

zima, zima, bijele zube ima...

...trči kući gunj obući, uješće te njima

i onda kad se dokopate tople kuhinje, skuhajte nešto za zagrijavanje

u četvrtak juhica, s bloga sjedi i jedi, u originalu s batatima...naravno da batata ima u dućanu kad mi ne trebaju, kad mi trebaju - nema



nisam znala što bih kuhala, otvorila blog, i prva misao mi je bila, ja bih baš sad to jela...i tako sam je i skuhala, običan krumpir je poslužio svrsi, recepta sam se uglavnom držala, jedino nisam stavila toliko kima, koristila sam više chili mješavine, a umjesto goveđeg temeljca isto sam uzela pileću kocku i dodala žlicu putra

original recept: a naravno imate i link

250 g batata, oguljenih, skuhanih
1 žlica maslinovog ulja
1 očišćeni i nasjeckani crveni luk
šaka svježeg peršina, nasjeckanog
400 g pelata (1 limenka)
1 žličica kumina
1/2 žličice chillija ili kombinacije začina; chilli, korica naranče, sol i papar
(istu kupite Tamo gdje ste čovjek!)
1 šalica mlijeka
500 g goveđeg temeljca (ja sam se poslužila bio pilećom kockom za juhu, rastopljenom u vodi s dodatkom (1 žlica) domaće, pačje masti)
sol i papar

Ogulite i narežite batate. Smjestite ih u lonac s vodom u koju ste ubacili prstohvat soli. Kuhajte na laganoj vatri cca. 20 minuta.

Kad su omekšali izlijte im vodu i štapnim ih mikserom pretvorite u - pire.

U posebnu posudu ubacite žlicu maslinovog ulja, nasjeckani luk, peršin i pirjajte ih na laganoj vatri. Kad se luk zastakli ubacite pelate i pustite da se sve zajedno krčka 7 do 10 minuta.

U međuvremenu pomiješajte pire batata s jednom šalicom mlijeka i ubacite u mješavinu s pelatima. Promiješajte i prelijte goveđim temeljcem ili kombinacijom koju sam navela u gornjem dijelu recepta.

Neka se sve lijepo kuha još par minuta na laganoj vatri dok ne postane - jedno :). Promiješajte to jedno i dodajte mu kumin, chilli, papar, sol




u petak se nije kuhalo, nisam imala nimalo volje, tko je htio dobio je pečena jaja, tko nije, snašao se

subota, buđenje sa snijegom, želja za neizlaženjem iz stana bar dva tjedna, i želja za nečim toplim, pikantnim, zasitnim....znate već da ne volim zimu, ponavljam to skoro sedam godina

ovo je križanac chillija i grah variva i ne znam ni ja čega još :D



sastojci:

oko 500 g mljevene svinjetine
1 luk
2-3 režnja češnjaka
1 mrkva
oko 250 g blitve, uzeti samo listove od te količine
2 x 400 g pelata u konzervi
2 x 400 g miješanog graha u konzervi
1 konzerva kukuruza od oko 350 g
1/2 l pilećeg temeljca, plus voda za željenu gustoću
sol, papar, svježi timijan, origano i bosiljak, malo usitnjeno, količina otprilike žličica od svega
mješavine za chilli po ukusu
mljevene čili paprike po ukusu

tjestenina po želji ako je uopće želite ;)

mislim da je to sve, ako se naknadno sjetim još kojeg sastojka, dodat ću ga ;)



i sad priprema:

na malo ulja pirjati prvo mljeveno meso dok ne ispari sva tekućina, dodati nasjeckani luk, mrkvu, češnjak, posoliti, popapriti, dodati chilli mješavinu i papriku, pirjati dok luk ne omekša, dodati blitvu narezanu na rezance i pirjati dok malo ne povene, dodati pelate, usitniti ih kuhačom, pirjati par minuta, dodati isprani grah i kukuruz, podliti temeljcem i vodom, ubaciti svježe ili sušene začine ako nemate svježih, krčkati oko pola sata, kad se sve lijepo ukrčka začiniti još po potrebi

skuhati tjesteninu u slanoj vodi ako želite i pomiješati je u tanjuru s ovim križancem ;)

dobar tek i utoplite se i izvana i iznutra ;)



04

subota

veljača

2012

eksperimentiranje

početkom tjedna su bili dani od isprobavanja, izuzmemo li sarmu u srijedu koje nema ovdje, koju zapravo nećemo ni spominjati, od svih začina koje sam stavila u meso, osjetio se samo, papar, papar i papar....prvo mi se činilo da nema dosta, pa sam nastavila mljeti....nešto sam se valjda bila zamislila :D

u ponedjeljak je bila piletina sa slanutkom, iz nekog priloga novinama, kojeg sad idem pronaći jer se ne sjećam točno recepta, pričekajte malo ;)....još tražim...našla, trebalo mi je samo pet minuta...dobra hrana od prošle nedjelje, nisam se baš skroz držala recepta...ovo je kako sam ja skuhala



sastojci:

400 g pilećeg filea
2 konzerve slanutka od 400 g
1 luk
žlica putra, sol, papar, sjeckano peršinovo lišće
2 žlice koncentrata rajčice
malo mljevene čili paprike
1 ravna žličica kima
1 ravna žličica kurkume
1 žlica sezama

priprema:

na maslacu pirjati nasjeckani luk, kad omekša dodati piletinu narezanu na kockice, posoliti, popapriti, dodati peršin, pirjati dok piletina ne promijeni boju, dodati rajčicu i malo vode, pirjati još malo, dodati jednu limenku ispranog slanutka, podliti vodom po potrebi i pirjati dok ne pripremite pastu od ostatka slanutka

u blenderu ili štapnim mikserom, usitniti slanutak s kimom, kurkumom i sezamom uz dodatak vode da dobijete kremastu smjesu, ubaciti u meso i pirjati još par minuta, začiniti još po želji

poslužiti uz rižu



u utorak sam isprobala juhu od kukuruza s piletinom, tu mi je baš smetala ta piletina koju sam istrgala u rezance, nije mi baš bila 'apetitna' :D

recept je iz sličnog priloga, nisam ga se naravno pridržavala u potpunosti



sastojci:

450 g smrznutog kukuruza
pileći temeljac kjeg sam napravila dan prije od velikog komada pilećih prsa, dvije mrkve, peršina s lišćem, komada celera, malo luka i češnjaka, par zrna papra - kuhati jedan sat
1 luk
1 čili papričica, imam zamrznutu
žlica putra

na putru pirjati luk s nasjeckanom papričicom, kad omekša dodati kukuruz, pirjati dok malo ne omekša i ne isapri sva tekućina, dodati temeljac, kuhati oko pola sata, izvaditi dio kukuruza, juhu usitniti štapnim mikserom, vratiti zrna kukuruza, dodati komadiće kuhanog mesa, začiniti po potrebi

posluženo uz prepečeni kukuruzni kruh

ja sam pojela što sam si izgrabila, mužu i mlađem sinu baš i nije išlo, stariji sin je grabio tri puta...pa sad ti vidi :D



kako se većina baš i nije najela, napravila sam nekakve prhke sirne prutiće, imam nekakv recept s vrhnjem, ali i svježi sir koji si je muž kupio na placu i kojeg naravno nije jeo a meni se baš i nije sviđao miris da bih ga jela, je poslužio svrsi

recept sam prilagodila količini putra koji sam imala u frižideru, može se naravno i u većoj količini napraviti



sastojci:

150 g putra
300 g brašna
150 g svježeg sira - otprilike, kako sam mijesila tijesto dodala sam još žlicu sira da umijesim svo brašno
pola žličice soli

umijesiti tijesto od navedenih sastojaka, ostaviti na hladnom neko vrijeme da se malo stisne - minus na lođi je to brzo napravio ;), razvaljati na otprilike 5 mm, rezati prutiće, premazati mlijekom, jer mi se nije dalo mutiti jaje za tu malu količinu, posipati nečim što imate pri ruci, meni je pri ruci bio sezam na ormariću jer ga nisam spremila gdje mu je mjesto (drugi dan sam uspjela i prosuti ga jer i dalje nije bio spremljen :P )

peći na 180°C petnaestak minuta

01

srijeda

veljača

2012

kakao šnite iz djetinjstva

malo preko reda su se ugurale

ne da mi se baš danas pisati post o svim jelima zadnjih dana, pa ću objaviti recept za ovaj kolač

nedavno mi je pao na pamet, nisam ga jela ne pamtim otkad, i napokon sam se sjetila jučer nazvati tetu u neko pristojno vrijeme, obično mii takve stvari da sam nekog htjela, trebala ili morala nazvati padnu na pamet oko ponoći pa nema smisla onda, da se usuglasim oko recepta :D

prosto sam obožavala kolač kao klinka, vjerojatno zbog snijega od bjelanjaka na njemu

pojela bih čim bi se malo ohladio bar tri komada, sad sam drugi komad na silu ugurala u sebe, još lagano topao :D što godine čine ženi :D

i evo vam receptić



za tijesto:

125 g putra
200 g šećera
4 žumanjka
250 g brašna
1 prašak za pecivo
2 žlice kakaa - opet jedna primjedba, nekad bi od dvije žlice kraš kakaa kolač bio skoro pa crn, užasno me živcira što se u ovoj državi svemu, ali baš svemu, srozala kvaliteta
2 dl mlijeka

za premaz:

4 bjelanjka
200 g šećera

sastojke za tijesto možete mutiti kako su to nekad radile domaćice, prvo dobro izlupati putar, pa dodati šećer, pa to još lupati, pa umiješati žumanjke, pa dodavati naizmjenično brašno pomiješano s kakaom i praškom za pecivo i mlijeko....a možete jednostavno sve sastojke staviti u posudu i izmiksati, vjerujte mi, nema nikakve razlike ;)

peći na 180°C u ne prevelikom limu, 18 x 32 recimo, 20 - 25 minuta

za premaz izlupati čvrsti snijeg od bjelanjaka sa šećerom, i možete ga još na pari lupati da se šećer dobro otopi i smjesa zagrije, duže će držati a i sigurnije je ;)

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>