18

subota

veljača

2012

bagetići, ćevapčići i ostali zalogajčići

ajmo odmah krenuti na recepte, da ne duljim, treba i nešto korisno napraviti, baš sam natrpala mašinu ručnicima da se nešto korisno odvija dok pišem post ;) a mogla bih i napokon presložiti policu u blagavaoni da mi stanu još neki tanjuri a ne da ih stalno premještam simo tamo da mi ne smetaju, napokon me ne boli glava od, da ne kažem kakvih, sinusa, još 2/3 antibiotika u bočici a tako krasno sjedaju na želudac da moram stalno jesti :D....što me podsjetilo da ga sad moram popiti a i pojesti nešto prije

srijeda, pekla baguettes, i tako najviše na kruhu volim koricu pa sam ispekla koričasti kruh ;)



sastojci:

4 - 4,5 šalice brašna
2 šalice mlačne vode
2 žličice soli
1 žličica suhog kvasca



priprema:

suhi kvasac pomiješajte ako želite sa žličicom brašna i malo šećera u pola šalice vode ostavite da diže oko 10 minuta, ili ga samo uspite u brašno, kako vam drago

zamijesite tijesto od navedenih sastojaka, mijesite ga bar 10 minuta i ostavite da se diže oko 1 sat

kad se tijesto diglo, malo ga spljoštite i podijelite na 4 dijela od kojih ćete oblikovati baguettes, kako se oblikuju, potražite na internetu, mislim da vam to ne bih riječima dobro objasnila :D

ostavite ih da se dižu dok se pećnica ne ugrije na 230°C, prije stavljanja u pećnicu zarežite ih dijagonalno i premažite hladnom vodom, pecite ih 15 minuta na 230°C, a onda još 5-10 minuta na 200°C, kad su pečeni premažite ih opet vodom...i uživajte u domaćim baguettesima....i da, stavite uz njih na lim i posudice s vodom da ima pare u pećnici



srijeda za ručak, rižoto s piletinom, paprikom i kukuruzom



sastojci:

350-400 g pilećeg filea narezanog na kockice
po pola crvene, zelene i žute paprike narezati na komadiće
3-4 šake smrznutog kukuruza
4 dl riže
1 luk - sitno nasjeckati
2-3 režnja češnjaka sitno nasjeckana
soja sos, sol, papar, timijan, mješavina za chilli, mljevena čili paprika, pileći temeljac - može i jedna pileća organska kocka, može i umjetna, preživjet ćete, cijela juga je odrasla na vegeti i svi su recimo normalni :D
2,5 dl nemasnijeg vrhnja za kuhanje da mu ne istekne rok u frižideru
naribani tvrdi sir kojem se duša osušila u frižideru jer ste zaboravili na njega i već može poslužiti kao hladno oružje :D



priprema:

na mješavini putra i ulja pirjati luk i češnjak, kad omekšaju dodati piletinu, začiniti soja sosom prema ukusu, soli, paprom, 3-4 prstohvata chilli mješavine, 2-3 prstohvata čili paprike, 2-3 prstohvata timijana, pirjati dok piletina ne pobijeli, ubaciti kukuruz pirjati dok se malo ne odmrzne, ubaciti papriku i pirjati par minuta da mrvicu omekša, dodati rižu i koju minutu pirjati miješajući, podliti s 1/2 litre temeljca ili ubaciti kocku, kuhati dalje uz podlijevanje vodom dok riža nije kuhana, umiješati vrhnje, naribati sira, ostaviti još minutu, dvije na vatri uz miješanje da se sve poveže, začiniti po potrebi i jesti uz fini kruh koji ste prije ispekli ;)



a u četvrtak su se jeli ćevapi u somunu s fejk kajmakom, sve iz domaće radinosti ;)

za lepinje je potrebno:

500 g brašna
1 žličica soli
2 žlice ulja
1 žlica suhog kvasca
oko 3,5 dl vode - tijesto mora biti mekano, mekano, malo pipkavo za raditi, zamijesiti obavezno mikserom jer to nećete moći ručno

zamijesiti tijesto od navedenih sastojaka, ostavite da se digne

kad se digne podijelite ga na 4 dijela, ja sam na više pa su mi bile pretanke lepinje a i kako je tijesto jako mekano još su se više stanjile dok sam ih prebacivala na lim pa to nije bilo to

znači, samo oblikujte četiri okrugla kruščića uz pomoć brašnjavih ruku ;) malo ih spljoštite i ostavite da se dižu dok se pećnica ne ugije na 250°C zajedno s limom na kojem ćete ih peći

prebacite lepinje na vrući lim i pecite 10-15 minuta, pazite na njih da vam ne pregore ;), kad su pečene umotajte ih u krpu



za ćevape nam treba

1 kg dvaput mljevenog mesa - moji su bili svinjski, vi možete naravno raditi ćevape od mesa od kojeg se i rade :D
2 režnja češnjaka, zgnječiti lagano s nožem i prokuhati u oko pola dl vode, sameljite češnjak kad se ohladi zajedno s mesom, a vodu dodajte u mesnu smjesu
2 žličice soli, papar po ukusu

dobro rukama zamijesite smjesu, bilo bi dobro ostaviti je preko noći u frižideru, ali poslužilo je i par sati stajanja na sobnoj temperaturi

i ništ, oblikujte ćevape i pecite ih na zagrijanoj grill tavi ili roštilju ako ga imate



za fejk kajmak nam treba

115 g fete, zašto baš toliko, pa toliko je težio ostatak fete koji sam imala, izvagano samo zbog vas :D
oko 75 g krem sira i 75 g putra

samo sve zajedno dobro izmiješajte

i uživajte u svojim ćevapima u somunu, ja sam ih jedva pofotkala na brzinu, nisam mogla više trpjeti da ih ne počnem jesti :D



i dođe petak

brza pileća juhica, pronašla sam u zamrzivaču kosti s malo mesa od pilećih prsa, zaključila inače da je neisplativo kupiti neočišćena pileća prsa jer sam baš izvagala taj ostatak i filee koje sam bila skinula

znači dva komada tih pilećih ostataka, dvije mrkve, komad celera, peršinovo lišće, jedna pileća kocka, staviti u hladnu vodu, kad zakipi, kuhati jedan sat, procijediti, dodati u juhu narezano povrće i ukuhati tjesteninu



i naravno, zar ste sumnjali da i ovog tjedna nije bila tjestenina s tunjevinom? :D druga vrsta tjestenine, a i saft mi nikad ne ispadne isto, pa možemo reći i da se ne ponavljam ;)

navečer sam si ovu tjesteninu posipala mljevenim orasima i šećerom, okusi djetinjstva ;)



<< Arhiva >>