15

srijeda

veljača

2012

musaka, kolač, grašak, bolonjez, torta... plus pogled kroz prozor

kad ovako ne pišem par dana, moram priznati da mi se ni ne da početi, previše toga za obraditi...i uvijek postoji velika šansa da izostavim nešto u receptu...jer zapravo ne kuham po receptu, nego usput uzimam začine...ali ovi recepti vam i tako služe kao ideja, samo se primite kuhanja i opustite se, tko zna što će završiti u jelu :D

možda vas za koji dan obavijestim i o tome kako umivanje fiziološkom otopinom utječe na kožu lica...ne pitajte me, to ja pokušavam dobro isprati nos, usput se uvijek uspijem i umiti

ajmo na nedjeljni ručak, musaka



sastojci:

krumpir - količina odokativna, sigurno je bilo preko kile
oko 500 g mljevenog mesa
4-5 rog paprika
bešamel - oko 6-7 dl
oko 125 g fete
sol, papar, origano, češnjak u prahu, luk u prahu




priprema:

krumpir oguliti, narezati na ploške, skuhati na pari da malo omekša
meso dinstati na malo ulja dok ne ispari sva tekućina i ne izgleda kuhano, začiniti soli, paprom, origanom
paprike narezati na kolutiće ili polukolutiće, ovisno o veličini, prodinstati na malo ulja da malo omekša, posoliti, popapriti, dodati malo češnjaka u prahu
bešamel napraviti od otprilile 2 žlice putra, 2 žlice brašna, mlijeko po potrebi, začiniti soli, paprom, češnjakom i lukom u prahu

posudu za pečenje malo pouljiti, staviti pola količine krumpira, posoliti, popariti, prekriti pripremljenim mesom, preko mesa staviti papriku, prekriti ostatkom krumpira, posoliti, popapriti, preliti bešamelom i posipati kockicama fete

zapeći na 225°C dok ne dobije boju, oko pola sata




kolač s narančom, limunom i čokoladom, baziran na jednom receptu ane ugarković koji se mojim dečkima nije svidio a meni se svidio zbog sočnosti, napravljen prema mom ukusu ;) i napravljen iz razloga što sam zaboravila to voće na lođi pa se smrznulo, ovo je bio dobar način za iskorištavanje ;D



sastojci:

5 jaja
200 g šećera
1 limun
1 naranča
50 g ribane tamne čokolade
3 žlice mrvica

za preljev:

marmelada od marelica

50 g tamne čokolade
oko 50 g putra i vrhnja za kuhanje u omjeru pol/pol- nije mi se dalo vagati



priprema:

miksati jaja sa šećerom uz dodatak ribane korice limuna i naranče dok ne dobijete svjetlu, kremastu smjesu

limun i naranču oguliti do kraja nožem, narezati na komadiće i usitniti štapnim mikserom

u smjesu jaja dodati čokoladu, mrvice i usitnjeno voće, lagano umiksati

uliti u kalup po želji i peći na 190°C oko 40 minuta

za preljev na pari otopiti i promiješati dobro sve sastojke

kad se kolač malo ohladi, premazati ga marmeladom i preliti čokoladnim preljevom

sočno, kiselkasto, baš nekako zimsko



ponedjeljak, grašak s mesom

sastojci:

4 svinjska odreska narezana na kockice
oko 600-650 g graška
1 mrkva
2 krumpira
1 luk
2-3 režnja češnjaka
oko 2 dl pasiranih pelata
pileći temeljac i voda
sol, papar i da me ubijete ne mogu se sjetiti što sam još od začina stavila :D budite kreativni ;)



priprema:

na žlici putra i žlici ulja pirjati meso, kad ispari tekućina dodati nasjeckani luk, češnjak i mrkvu, posoliti, popapriti i...kao što rekoh, budite kreativni...kad luk omekša dodajte grašak i pirjajte dok se ne odledi i malo omekša, dodati rajčicu, zaliti temeljcem i vodom i krčkati dok meso ne pokaže naznake omekšavanja (čudno je to današnje meso), dodati krumpir narezan na kockice i kuhati dok ne omekša, začiniti po potrebi



utorak, sin je dao prijedlog jer nisam imala ideju što skuhati, špagete bolonjez

sastojci:

oko 1/2 kg mljevenog mesa
2 konzerve od oko 400 g sjeckane rajčice, usitniti u blenderu
1 luk, 3 režnja češnjaka, 2 mrkve, komad celera, šaku peršinovog lista, narezati na sitnije komade i usitniti u blenderu ili štapnim mikserom
sol, papar, suhi timijan i origano, malo bijelog vina, voda po potrebi, žlica koncentrata rajčice



priprema:

na malo ulja pirjati usitnjeno povrće, desetak minuta, dodati meso, posoliti, popapriti, dodati timijan i origano po dva bogata prstohvata, pirjati dok ne ispari tekućina od mesa i ne dobijete sitne komadiće bez rozih tragova, podliti s malo vina, pustiti da ispari, dodati rajčicu, podliti vodom po potrebi i krčkati bar pola sata iako gladno dijete hoće jesti :D i svakako poklopiti, da bolonjez ne napravi puf i ne završi na zidu ;) začiniti još po potrebi, to se podrazumijeva da ne ponavljam baš stalno



i tak, kad sam već bolesna i doma sam, napravila sam i tortu u obliku srčeka, tj. mikser ju je napravio, već sam objavila recept krajem 10. mjeseca, ali neka ga opet, tko ne voli smjese gdje se svi sastojci zajedno miksaju, nije normalan ;)



Sastojci:

šalica = 2,5 dl

2 šalice brašna
2 šalice šećera
3/4 šalice kakaa u prahu
2 žličice sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
mrvicu soli
1 šalicu mlijeka
1/2 šalice ulja
1 žličicu ekstrakta vanilije
1 šalicu vruće kave
2 jaja
ovaj put sam ulila i malo ruma, zlu ne trebalo :D

Sve sastojke osim kave staviti u zdjelu za miksanje i pustiti mikser da miješa, ili ručno. Kad se sve dobro izmiješalo, dodajte kavu i promiješajte dok se sve ne sjedini.

Ulijte smjesu u kalup za tortu kojeg ste prethodno obložili papirom za pečenje ili na neki drugi način pripremili za pečenje, pecite na 175°C 45 minuta.

krema je napravljena od oko 7,5 dl tučenog slatkog vrhnja, zaslađenog šećerom u prahu i s 3-4 žlice domaćeg džema od šumskog voća



s trosjeda sam gledala kroz prozor, pa mi je bilo zanimljivo igranje sunca sa zgradama preko puta



dva sata sam valjda izgubila na ovaj post, morat ću ipak češće pisati :D

<< Arhiva >>