http://rigijev.blog.hr

ponedjeljak, 18.01.2016.

Savjeti koji će vam pomoći da život dovedete u red i da napravite više

Bilo bi dobro kad bismo mogli obaviti puno stvari a pritom biti u ravnotežu između posla i života.



Tim Ferriss, autor bestselera Četverosatni radni tjedan, ponudio je nekoliko savjeta kako biti produktivniji:

1. Upravljajte svojim raspoloženjem
Većina sistema produktivnosti prema nama se odnosi kao da smo roboti – zaboravljaju nevjerojatnu snagu osjećaja. Ako dan započnete mirno, lako je ostati fokusiran i na kraju obaviti sve važne stvari.

No ako se probudimo a gužva je već počela – telefoni zvone, e-mailovi stižu, pale se razni alarmi – zapravo ćete potrošiti čitav dan da biste na to reagirali.

To znači da niste vi taj koji sjedi za upravljačem nego samo odgovarate na stvari koje vam se dobacuju.

Tim zato savjetuje:

Prvih 80 do 90 minuta svakoga dana pokušavam napraviti najmanje što mogu. Mislim da je ta rutina prijeko potrebna kako bismo osjetili da držimo konce u svojim rukama, a ne da samo odgovaramo na postavljene zahtjeve. Osim toga, to smanjuje nervozu što vas čini produktivnijima.

Istraživanja pokazuju da to kako započnete dan igra ogromnu ulogu u tome koliko ćete biti produktivni i da ćete obaviti značajno više stvari nego da ste loše volje. Što ste sretniji, vaša produktivnost raste i vi ste uspješniji.

Do sličnih zaključaka je došao i Shawn Achor u knjizi 'Prednosti sreće': ostvarujemo bolje rezultate kad smo sretni.

Stoga razmišljajte manje o tome što ćete napraviti, a više o tome kakve ste volje.

2. Nemojte odmah nakon buđenja provjeravati e-mail
Da biste bili bolje volje, nemojte odmah po buđenju provjeravati e-mail.

Zašto je provjeravanje e-maila odmah ujutro kardinalna pogreška?

Zato što se tako prisiljavate reagirati.

E-mailovi stalno stižu i ubrzo ćete se naći u situaciji da najbolje vrijeme toga dana dajete nekome drugome a ne sebi. Više niste vi ti koji planiraju vaš dan, nego to za vas čini netko drugi.

Tim zato savjetuje:

Kad god je moguće, odgodite provjeravanje e-mailova za sat ili dva nakon buđenja. Neki ljudi si to ne mogu ni zamisliti. 'Pa kako da to izvedem? Moram odmah provjeriti e-mail kako bih znao što mi je prvo činiti?'

Iznenadili biste se da znate u koliko slučajeva to uopće nije tako. Možda trebate provjeriti e-mail kako biste obavili svih 100 posto zadataka. No možete li obaviti otprilike 80 posto prije nego pogledate e-mailove i vaša glava eksplodira od previše informacija i ulovi vas panika? Definitivno da!

Istraživanja pokazuju da e-mailovi:

. Podižu razinu stresa

. Stvaraju veću ovisnost od alkohola i cigareta

. Prečesto provjeravanje e-maila snižava vaš IQ za 10

Je li to doista način na koji želite započeti dan?


3. Prije nego pokušate nešto napraviti brže, zapitajte se biste li to trebali uopće raditi
Svi pitaju: Zašto je nemoguće obaviti baš sve zadatke? No odgovor je zapanjujuće jednostavan. Imamo previše stvari na popisu.

Želite li biti produktivniji, prvo se zapitajte trebate li neki zadatak uopće obaviti.

Napravite samo ono što je doista važno.

4. Fokusiranje nije ništa do eliminiranje stvari koje nam odvraćaju pažnju
Ed Hallowell, bivši profesor na Harvardu i autor bestselera 'Driven to Distraction' kaže kako svi imamo kulturološki uvjetovan poremećaj pažnje.

Znači li to da moderan način života oštećuje našu sposobnost fokusiranja? Ne. Radi se o tome da je ono što ti je dostupno 24 sata dnevno vrlo privlačno i lako dostupno. No vi sami trebali biste biti u stanju oduprijeti se svim ti blještavim izazovima.

Tim o tome kaže:

Fokus je prije svega funkcija kojom limitiramo broj opcija koji sami sebi dajemo. Na sposobnost usredotočavanja se često gleda kao na neku čarobnu osobinu ali tu nema ništa čarobno. To jednostavno znači da sami sebe i problem koji morate riješiti stavite u dobro izoliranu sobu i zatvorite vrata.

Najučinkovitiji način da to napravite je da promijenite okolinu. Istraživanja su pokazala da većina ljudi ima sposobnost fokusirati se samo po 20 minuta u komadu kad su na poslu, i nešto duže kad su kod kuće.

5. Osmislite vlastiti sistem
Od najuspješnijih ljudi nikad nećete čuti da zapravo uopće ne znaju kako su uspjeli obaviti neke stvari, već su samo krenuli i nadali se najboljem.

Rutina i osobni sistem rada su važni.

Evo što kaže Tim:

Definiranje rutine i sistema jako je važno i puno učinkovitije od oslanjanja na samodisciplinu. Kad si dopuštate raditi stvari koje niste prethodno isplanirali, to je put neuspjeha. Ohrabrujem ljude da uspostave rutinu kako bi njihovi najkreativniji potencijali najviše došli do izražaja.
S OVIM SE APSOLUTNO NE SLAZEM. o.p. Rigi Treba se fokusiran i potpuno prisutan-u tom trenutku, krenuti u akciju ne misleci na rezultat.

6. Definirajte ciljeve večer prije
Ako se probudite a ni sami ne znate što vam je činiti taj dan, čitavo ćete vrijeme biti u stresu i osjećat ćete se neuspješno i neučinkovito.

Tim o tome kaže:

Prije večere prethodnog dana, definirajte dvije najvažnije stvari koje idući dan morate-oeps Tim; ne MORATE-grozna rijec nego TREBATE- napraviti.

Uspostavite ritual kojim ćete završiti dan. Pokušajte svaki dan završiti na isti način. Pospremite stol. Ugasite računalo. Napravite popis stvari koje sutradan morate!!! napraviti.

Pisanje popisa zadataka vrlo je korisno i ostavlja vas s osjećajem da se možete opustiti jer je sve spremno za sutra.

nADAM SE dragi moji citatelji-pratitelji ovog mog bloga da ce vam savjeti pomoci da sebe i svoj zivot dovedete u red-sve dok vas nesto-sto je izvan vase moci- ponovo ne izbaci iz ravnoteze. pa onda Jovo na Novo ...

sve vas voli Rigi
i o da, da ne zaboravim; budite sretni-barem probavajte ;)


Oznake: life coaching, osobna sreča, produktivnost, fokus, ravnoteža, unutarnji mir, balans

18.01.2016. u 13:23 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 20.08.2012.

Budi oboje - materija i dusa

Postoje dva pola, dva dijalekticka pola, dvije obale, a vi ste negdje izmedju njih – niti se krecete niti se ne krecete. Napor i nenapor, pokret i nepokret, aktivnost i neaktivnost, materija i dusa – to su dvije obale. Centar je ono sto hindusi zovu dusom – Atma. Nema napora u centru. Napor je dio periferije. Pokret na periferiji, mir u centru.
A izmedju to dvoje …
Izmedju obala tece ono sto jeste. Suptilna ravnoteza i harmonija izmedju obala. Da bi ravnoteza bila ostvarena treba koristiti oba pola. Snaga zahtijeva aktivnost, za snagu je potreban pokret. Ako odbacimo aktivnost, snaga nestaje. Ako izaberemo samo jedan pol, desit ce se disharmonija, jednostranost, zaostajanje.

Dok je istok odabrao mir, zapadnjaci su odabrali aktivni dio, periferiju. Oni misle da je u aktivnosti sve. Biti aktivan i uzivati, biti ambiciozan i pobjedjivati. Misle da dusa niti ne postoji. I tako postaju neuravnotezeni. Bez sredista – centra-mira mi ne mozemo dugo ostati zdravi.

Ravnoteza je sve. Ne birajte. Ne odbijajte. Prihvatite oba pola i stvorite unutarnji balans. Ako ste aktivni – uzivajte, budite ekstaticni, budite potpuno u tome. Ako ste neaktivni – opet uzivajte, nek tada sve bude radost tisine.

Krecite se sto slobodnije izmedju te dvije obale, i ne stvarajte nikakav izbor. Ne recite; Ja sam ovo ili ono. Ne identificirajte se. Recite; Ja sam obadvoje. Ne bojte se kontradikcije. Budite oboje, i krecite se s lakocom.

Vi ste obje obale i nema potrebe da se odabira. Jedino sto treba zapamtiti je ravnoteza izmedju obala. Na taj nacin, balansom, obje se suprotnosti prevazilaze.

Krecite se kroz zivot sto slobodnije mozete. I koristite obje suprotnosti, obje obale, sto vise mozete. Ne stvarajte nikakvu protivrjecnost. Obale nisu protivrjecne – one se samo takvima cine, jer duboko dole one su isto tlo.

Krecite se, no stalno budita svjesni nepokretnog centra. Cinite ali budite svjesni necinioca. Cinite napor i ostanite nenaporni.

Vrlo je bitan taj unutarnji balans izmedju suprotnosti.

Oznake: ravnoteza, dualozam, dusa, zapad, uspjeh, balans, identitet

20.08.2012. u 21:57 • 0 KomentaraPrint#

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



Veljača 2019 (1)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (1)
Lipanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (1)
Veljača 2018 (1)
Studeni 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Srpanj 2017 (16)
Svibanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (2)
Siječanj 2017 (1)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (3)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (22)
Veljača 2015 (13)
Siječanj 2015 (11)
Prosinac 2014 (6)
Studeni 2014 (1)
Kolovoz 2014 (3)
Veljača 2014 (4)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Studeni 2013 (2)
Rujan 2013 (5)
Kolovoz 2013 (8)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (5)
Ožujak 2013 (21)
Veljača 2013 (9)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (5)
Studeni 2012 (5)
Listopad 2012 (8)
Kolovoz 2012 (14)
Srpanj 2012 (7)
Svibanj 2012 (1)
Veljača 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)

Moj Pinterest

Visit Davor's profile on Pinterest.



View Davor Gasparac's profile on LinkedIn