Mehagina kći https://blog.dnevnik.hr/mehaginakci

ponedjeljak, 31.08.2020.

Mogorjelo

Mogorjelo je otkopano između 1889. i 1903. godine, a ja sam ga tek jučer otkrila. Ovo je nešto izvrsno, nešto predivno, nešto famozno. Inače Mogorjelo je stara utvrda rimljana i spada među najljepša zdanja kasne antičke arhitekture.

Od Čapljine je udaljeno svega 1 km. Ako ću nešto napisat o Mogorjelu, a hoću, jer me fasciniralo, ne mogu izmišljat pa ću časkom samo copy/paste šta nađem na internetu, nek se nađe za one koje put nanese.

Mogorjelo je opskrbljivalo rimski grad Naronu i vjerojatno služilo u odbrani grada i okolice.
Gusti šumarak primorskog drveća (čempresa i palmi) daje ovom spomeniku posebno lijep okvir.
Proglašen je nacionalnim spomenikom 2002. godine.

Stala sam na jedan stepenik Mogorjela i bacila kamen. Uradila sam istu stvar koju je uradio Gaj Julije Cezar neke godine p.n.e., samo što je on tad bacio kocku (ko zna gdje) i rek'o „Kocka je bačena“. O, da, bačena je, Mogorjelo je viđeno!








31.08.2020. u 23:09 • 14 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.