AnaM

ponedjeljak, 10.06.2019.

Murali i grafiti…


Po ovom sadašnjem odgoju omladine, ja sam bila neshvaćena u detinjstvu i zato sam se pogrešno ili ne, tek, okrenula sam se od umetnosti i postala običan, realan čovek.
Imala sam negde dve, tri godine kad sam pronašla neku zgodnu motkicu sa dlačicama na vrhu i boju u maminoj ladici (posle se ustanovilo da se to zove pemzla i šminka) Ocrtala sam zidove soba, hodnik Bilo je krasno. U kuhinji su me uhvatili, zgrabili i oduzeli mi rekvizite za stvaranje remek dela. Rekli su mi da ću sama morati oprati zidove. Tulila sam kao sirena, a plakala kao vodoskok kad su sve obrisali.
Nisam se stigla ni nadiviti svojim radovima.


Mnogo kasnije došla sam u selo koje je zahvatila moda farbanja fasada. Oko nas su se kuće farbale u sve moguće boje i nijanse, ali neki su bez mašta pa su imali snežno bele. Izazivaju omladinu, posle im vrag kriv.
Osvanuše grafiti, a na jednoj kući i pravi mural. Kažu da je to jako lepo, dok nisu njihove kuće došle na red.
Priča se u selu za mangupčiće da voli šarati. Mislila sam onako pošteno, otišli kod neke usamljene ženskice. Ne, našarali sveže ofarbane kuće.
Nekulturni prostaci koji ne vole grafite na svojim zidovima uhvatili jednoga. Gazda kuće ga zatvorio u sobu i ne pušta (zlostavljanje maloletnika).
Dojurio otac, vidjen političar zabezeknut kako se to postupa sa njegovim potomkom. Aja, seljak ni da čuje da je de mode, kaže ima da ga prebije ako njegov matorac ne nadoknadi štetu. Nasmeja se tatica, izvadi iz torbe novac, čekove, šta li.
-Šta da radim sa tim novcem??-
-To je nadoknada za nestašluk moga sina. Razumete, i vi ste mladi bili, ustvari rekao mu je i ti si mlad bio, uzmi pare i talasaj…
-Šta kažeš????
-Razumeš dete.

-Dete?? U moje vreme su se ženili u njegovim godinama.Ništa ja ni ne razumem ni razumem, a pare mi ne trebaju. Nego da tvoj sin sa kompanjonima sredi kako je bilo. Ni kap na podu neću da vidim.
Povuci potegni, sat dva, mladunac se već umorio čekajući rasplet duela, ali seljak ne popušta.
-Ima da sedi kod mene dok se sve ne dovede u prethodno stanje.One poruke sa kućće neka skida. Imali taj tvoj bilmez mejl??
Mladunac se smeje, zanimljiva mu diskusija.
-Nema ni mobitel da koristi-odbrusi seljak.
Tu ti mladunče zavapi
-Pomagaj tata.
I tatica pokleknu, dovede majstore, sinak kao i on nešto pomaže, i sve se dobro završilo…do sledećih grafita.
Ne razumeju svi lepotu grafita, pa to ti je.

- 11:17 - Komentari (31) - Isprintaj - #