AnaM

petak, 01.12.2017.

Dan boleštine… 1.12


Svašta mi slavimo, tako i tu bolest , još joj i dan darivali.
AIDS ili kako joj tepamo sida se ušunjala ko zna na koji način. Možda je dremala vekovima, pa kad su druge boleštine odustale od homo sapiensa, ona digla glavu i pokušala zavladti. Možda je tačno da je slučajno ili namjerno pobegla iz neke laboratorije. Bilo kako bilo, tu je već godinama.
Gadna bolest, i naravno nikad neće doći nama niti nama dragima. To je bolest nekih drugih, nekih koje ne poznamo. Prvo je bila bolest nekih grupa, manjina, a onda se raširila po celom ljudskom rodu. Bila je sa smrtnim ishodom, a onda je malo ublaženo njeno dejstvo. Primiri se, ali za sad nikad ne nestane iz tela.
Poznato je da sam paničar i da od bolesti ne volim ni slovo B, a od doktora i belih mantila zazirem. Kao mladi stručnjak, perspektivan (morla sam to napisati, tako lepo zvuči), elem kao taj stručnjak, a i kao ljubitelj putovanja, išla sam na sve moguće i nemoguće zdravstveno-turističke ture. To je slično ovom sadašnjem političkom turizmu, samo su drugi ljudi u pitanju. Ishod je isti…nula.


slika sa neta
Posle jednog takvog putovanja gde su me naplašili ulazim u laboratorij gde sam radila.
Tada laborant nije imao zaštitne rukavice, a i automatske birete su bile retke pa se to radilo ustima. Da ne davim, nije ni bitno vama, ali kako se uspostavilo, bitno je bilo meni.
Trajalo je samo desetinku sekunde. Laborantica mi dodaje epruvetu punu krvi, zašto ne u stalku pitate se…žurilo se.
Pružam ruku, pruža ona.
Vetar, prozor, staklo, ruka, krv…
Odakle??
Oči mi se šire do užasa.
Pregled krvi, pacijent zaražen…
Čekanje… Mesec, dva, tri, šest. Negativno. Ponovo i ponovo…
Taj osećaj kad čekaš laboratoriski nalaz. Da li si osudjen ili ne??
Posle, puno posle, napisla sam knjigu, roman o putevima kako se može zaraziti virusom AIDAS-a. Nije nešto naročito ni napisano, ali prihvaćena i preporučena od Jazas, društva za borbu protiv AIDS-a.
Posle, puno posle, odahnula sam, postao je rizik kao kod ostalih.
Ne morate biti u rizičnoj grupi!
Ponašajte se kao da bolest vreba baš vas. Zaštite se koliko možete.
To više nije bolest smrti, ali ne želim je nikome!

- 09:26 - Komentari (41) - Isprintaj - #