Čitam komentar psihijatra dr. Jakušića povodom najnovijeg slučaja tinejdžerskog nasilja (Dubrovnik).
Evo što kaže:
"No, u dubrovačkom slučaju radi se o izrazito grubom načinu obračuna - ističe dr. Jakušić, ističući da to što pojedino ponašanje možemo objasniti ne znači da ga smijemo tolerirati.
Objašnjava da su djevojke u ranoj tinejdžerskoj dobi obično lakomislene, ne razmišljaju o posljedicama, planiraju najdalje pola sata unaprijed i teško ostvaruju samokontrolu.
- Međutim, to ne može biti razlog za opravdanje njihovih djela. Trebaju biti ozbiljno ukorene - kaže psihijatar."
"Trebaju biti ozbiljno ukorene." Otprilike, školski pedagog i razrednica će im reći: "Cure, imate ukor, i nemojte to više raditi". Što će se, otprilike, i dogoditi.
Neki dan sam pisao o dječjim pravima, a kvaka je u sljedećem: svi se stručnjaci silno uzbuđuju zbog sve novih i novih slučajeva u kojima djeca sve teže maltretiraju drugu djecu (da sad ne spominjem profesore...), a ti isti stručnjaci svojim su angažmanom na promoviranju "dječjih prava" doveli do toga da se za nasilje djecu-zlostavljače zapravo ne može primjereno kazniti. Djeca-zlostavljači imaju svoja prava, i najgore što im se trenutno može dogoditi jest da ih se "ukori".
Evo još jednog komentara iz redova stručnjaka: "Istraživanje koje je provela Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba pokazalo je da je svako četvrto dijete žrtva bullyinga. Ovakvih i sličnih slučajeva bit će sve više i više, pa je vrijeme da se prestanemo čuditi da se to događa i nešto zajednički poduzmemo".
Ali ŠTO da poduzmemo, gospođo Buljan-Flander? Da zlostavljače, kako kaže dr. Jakušić, "ozbiljno ukorimo"?
Na fotografiji: kosa napadnute djevojčice u dubrovačkom parku.
< | siječanj, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery