Svi se stručnjaci silno uzbuđuju zbog sve novih i novih slučajeva u kojima djeca sve teže maltretiraju drugu djecu, a ti isti stručnjaci svojim su neumornim angažmanom na promoviranju "dječjih prava" doveli do toga da se za nasilje djecu-zlostavljače zapravo ne može primjereno kazniti (a zlostavljanu djecu zaštititi). Djeca-zlostavljači imaju svoja prava, i najgore što im se trenutno može dogoditi jest da ih se "ukori".
Evo jednog komentara iz redova stručnjaka: "Istraživanje koje je provela Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba pokazalo je da je svako četvrto dijete žrtva bullyinga. Ovakvih i sličnih slučajeva bit će sve više i više, pa je vrijeme da se prestanemo čuditi da se to događa i nešto zajednički poduzmemo".
Ali ŠTO da poduzmemo, gospođo Buljan-Flander?
_______________
Ovo sam napisao na ovom blogu 2010. (2010.!). Danas čitam u Večernjem listu izjavu gospođe Buljan-Flander koja, vezano uz ovu stravu u Prečkom, kaže: "...ovo bi trebalo biti i jasno upozorenje da moramo mijenjati pristup, posebno u vezi s nasiljem u školama".
Dalje neću citirati jer je sve isto kao i prije petnaestak godina, dakle, ide se i dalje u apsolutno pogrešnom smjeru. U apsolutno pogrešnom smjeru, koji n e ć e utjecati na smanjenje nasilja u školama. Još jednom: pristup koji predlažu stručnjaci zadnjih petnaestak-dvadeset godina n e ć e polučiti uspjeh jer je sustav iz jednadžbe isključio uistinu neizbježno i p r a v e d n o kažnjavanje, koje bi sigurno djelovalo i preventivno, i omogućilo da onda sve druge legitimne mjere koje se već poduzimaju i m a j u smisla.
Koji dio nije jasan?
""...ovo bi trebalo biti i jasno upozorenje da moramo mijenjati pristup, posebno u vezi s nasiljem u školama".C/P
Ovo nema veze : Gordana Buljan Flander je lijepa žena, doktorirala je na psihologiji i do odlaska s mjesta Ravnateljice ustanove bavila se zlostavljanom djecom i onima, iz disfunkcionalnih obitelji.
Slučaj iz škole u Prečkom ima epitet kriminala jer ubiti i raniti nekoga je kriminalno djelo i ima zakonsku podlogu za kažnjavanje.
Sve škole ( ja dolazim iz vrlo cijenjene srednje ) imaju organizirani tzv red dežurstava na "porti" a moja čak i zaključana vrata koja otvara jedna od dvije dežurne osobe. Ostavljaju se OSOBNE karte ukoliko roditelj ili neka stranka službeno ulazi u školu .Samo kratka informacija reda radi.
Ovo u Prečkom je učinio psihički bolesnik s tri dijagnoze : mali Kosta u BG je bio učenik koji je PRVO ubio čuvara ( domara) škole a onda išao po razredima . Znači, i domar može biti ubijen - poznavao je Kostu i propustio ga.
U Vašem tekstu gos'n profesor naglasak je na neprilagođenim učenicima asocijalnog ponašanja i kazni ( ! ) koju zagovarate . Vjerojatno znate, da nema razreda za "neprilagođene " i "normalne" učenike i da je takav stav jednostavno neprihvatljiv što znači, da inkluzije mora biti i da je to psihologijski opravdano, a nastavnicima najteže.
KAZNE nema : s takvim učenicima se bavi stručna služba škole u velikoj suradnji s roditelji . Roditelji mogu biti dobri, pristojni a mogu biti i nesređeni, svadljivi, alkoholizirani , rabijantni pa iz takvih sredina pomoć roditelja je nikakva. NJIMA je potrebnija nego djetetu: kazna udarcima, galama i ponižavanje djeteta ništa ne donosi dapače, dijete se identificira s ponašanjem roditelja i samo ga primjenjuje na drugom učeniku kao jedini model koji zna.
Slučaj iz Prečkog mora riješiti Ministarstvo jer je dosta improvizacija tipa nema novaca etc..a rješenje se tiče ULAZNIH vrata u školu i načinom, kako propuštati stranke koje dolaze. Vrlo jednostavno .
Svako kažnjavanje je SUROVO sramoćenje: takvoj djeci treba stručna pomoć .
Donabellina • 22.12.2024. u 21:30
@ Annabonni: KAKVE bi posljedice, po Vama, trebali snositi maloljetnici koji su kolegi iz školskih klupa činili sljedeće: „Pljuvali su mi u kapu, flomasterima mi šarali po odjeći. Crnom masnom bojom nacrtali su mi brkove, a onda me ismijavali da sam razredni Hitler. Ni to im nije bilo dovoljno pa je krenulo s podmetanjem nogu, vješanjem za ormar, navlačenjem za uši, a sve uz pogrdne izraze – retardirani glupane, spavaš u grabi... Najviše me boljelo kada bi me bacali visoko u zrak, a potom pustili na pod ili me hvatali kako su znali i mogli. A boljelo je i kada su me nogama udarali u kuk koji mi je ozlijeđen u prometnoj nesreći“. Osim toga, „tri djevojčice osnovale su grupu ’Svi koji MRZE (navodio se identitet dječaka) i hoće da ode iz OŠ...!!!!’ i objavile video zlostavljanja dječaka koji vrišti dok se ostatak razreda smije. ’Evo... nasmijte se do suza’, poziva jedna od djevojčica“.
I tako dalje.
Vaš pristup je postao dio problema, kolegice. Izgubili ste, Vi i sustav, iz vida širu sliku. Kad Vi i svi uvaženi stručnjaci tražite JOŠ više protokola, JOŠ više "osnaživanja" nastavnika, JOŠ više edukacije o nasilju itd. uopće ne razumijete da to NEĆE smanjiti broj slučajeva poput gore opisanog. Djeca zlostavljači vam se svima smiju iza leđa, i vama i vašim "ukorima" i strpljivim razgovorima "kod pedagoga". Od humanizma koji je ideal pravite, Vi i sustav, idola. Od humanizma ste napravili zlatno tele, i to može završiti samo ili u još većem kaosu, ili u totalitarizmu u kojem ćemo svi biti pod nadzorom 24/7/365. Naravno da ne očekujem da ćete to razumjeti, ali vidjete ćete i sami u godinama koje slijede kamo će nas stav da je "stručna pomoć" dovoljna dovesti. Meni je već odavno očito kamo nas već j e s t doveo.
gospon profesor • 23.12.2024. u 12:24
Jesam li dobro ovo razumjela ............Vama se to dogodilo ili ?
" Najviše me boljelo kada bi me bacali visoko u zrak, a potom pustili na pod ili me hvatali kako su znali i mogli. A boljelo je i kada su me nogama udarali u kuk koji mi je ozlijeđen u prometnoj nesreći“
Van pameti , ako smijem reći.
Donabellina • 23.12.2024. u 13:20
@ Annabonni: to se dogodilo dječaku u Bjelovaru prije nekoliko godina. No, niste mi odgovorili na pitanje, što biste napravili s tom djecom
gospon profesor • 23.12.2024. u 14:06
Sve sam navela u prvom komentaru :
. stručne službe škole
.roditelji ako MOGU surađivati
Zadnja mjera je izdvajanje iz obitelji i dnevni smještaj u odgojnpj ustanovi
Donabellina • 23.12.2024. u 14:50
Dok se provedu svi "protokoli" i "procedure", djetinjstvo tog dječaka je uništeno. Učenike koji sustavno uništavaju djetinjstvo druge djece i miniraju s v a k i nastavni sat, ne može se izbaciti iz škole jer svaku školsku godinu započinju "čisti" od "ukora". I nastavljaju po svom, unatoč "stručnim službama". ZNAJU da im nitko ništa ne može! Zašto se pravite slijepi?! Vi i svi koji sudjelujete u toj farsi od "odgojno"-obrazovnog sustava?
gospon profesor • 23.12.2024. u 15:11
Ovo je jedina smislena diskusija o školstvu koju sam čitave ove jeseni vidio u javnom prostoru (a povoda za to bilo je na žalost napretek). Nemam pojma o obrazovanju, pedagogiji, struci, ali i ja vidim da je stvar zapravo već izgubljena; slobodno možemo pričati o djeci koja su preživjela školu kao o bivšim ratnicima. Jedino što mogu jest sasvim sebično i neumjesno zahvaliti Bogu što mi djeca više ne idu u školu. Budem li imao unuke, vjerojatno će do tada stvar biti riješena sama po sebi. Biologijom, zakonom jačega, profitom. Možda online nastavom po AI. Imam osjećaj da nas ne čeka ništa dobro.
j. • 23.12.2024. u 19:57
Ne znam Vaša iskustva u radu : ja sam srednjoškolski prof i dio stručne službe škole.
I-svega sam se naslušala u verbalnim seansama s roditeljima i učenicima
Vjerujem da se RIJETKI rađaju po Lombrosovoj teoriji kao zločinci a jako vjerujem, da DIJETE može odgojiti obitelj svojim vlastitim primjerom jednako, kao što ga može upropastiti svojim LOŠIM životom.
Izuzetno volim svoj posao i još uvijek vjerujem u DOBRO kojega čak i oni manje dobri imaju u sebi.
Donabellina • 23.12.2024. u 23:22
< | prosinac, 2024 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery