četvrtak, 05.10.2006.

Amerika

Kao i svaki puta do sada, pri povratku iz Amerike «jet lag». Već je prošlo dobrano sat poslije ponoći, a ja ne spavam iako sutra (kao i jutros i jučer)moram rano ustati. I da nema te nezgode već bih zaboravio na put, jer su aktivnosti u ova tri dana, od kad sam se vratio više no živahne, a satnica nabijena obvezama različitih vrsta. Dosta je poslova čekalo i dosta se toga nagomilalo, a i susreti s pojedinim ljudima čekaju.
Ipak, unatoč nekakvoj žestokoj alergiji, koja me gotovo onesposobila za hodanje, boravak u Americi, zajedno s kolegama zastupnicima i ljudima iz Ministarstva obrane, bio je i koristan i zanimljiv i ugodan. U Washingtonu sam bio po četvrti puta, pa već pomalo poznajem grad, a ranije sam obišao i glavne znamenitosti, tako da je moj prvi posjet Pentagonu i State Departmentu bio prava novina kao i zanimljivi susreti s vodećim ljudima zaduženim za Europu i Jugoistočnu Europu, te s nekoliko kongresmena i senatora. Svuda smo bili dobro primljeni.
No, zanimljiviji mi je bio posjet Minnesoti. Nakon države Washington, koju sam posjetio prije dvije godine, još jedna bogata američka savezna država. Štošta tamo potvrđuje naše predrasude o US, ali i dosta stvari odudara od naših stereotipa, kad je riječ o toj zemlji i njenim stanovnicima. Npr. začuđujuće gostoprimstvo, prijateljska briga za nas i vidljivo nastojanje da nam se ugodi. Još više me se dojmila bliska povezanost njihove vojske (Nacionalne garde) s građanima i isprepletenost zajedničkih institucija i zajedničko korištenje prostora. Dosta je bilo vrlo korisnih i praktičnih iskustava, ne neprimjenjivih i za nas. Primjerice, razuđeni i razrađeni protokoli postupanja s pojedincima i njihovim obiteljima u slučaju PTSP-a.
Obradovala me je i spoznaja o cijenjenosti povelike skupine Hrvata i njihovih potomaka u sjevernim dijelovima Minnesote i čak trojica kongresmena Hrvata (iako su oni zapravo pravi Ameri), te poštovanje koje se na više mjesta moglo čuti prema djelu dugogodišnjrg guvernera te države, Prpicha. On je inicirao, između ostaloga, i izgradnju Mall of America, kažu najvećeg shoping centra na svijetu u blizini St. Paula. Naravno da smo otišli i tamo. U svakom slučaju, bilo je zanimljivo. Ipak, vražiji internet mi je omogućio i dnevni kontakt s Hrvatskom, pa sam na počinak odlazio uglavnom sa slikama iz Hrvatske. Ponekad, to i nisu baš dobre slike za prije spavanja.

Davorko Vidović
05.10.2006. u 01:36

<< Arhiva >>