Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

četvrtak, 02.04.2009.

Nacionalne kampanje za promociju čitanja II (naša regija)

U ovom postu nastavljam ispovijed o svojoj odiseji po hrvatskom webu. Moram priznati da me neprestano bilo strah prilikom iznošenja prethodnog posta da će netko reći: „Aha! Mi zapravo imamo nacionalnu kampanju za promociju čitanja, samo ti nisi dovoljno dobro istražila!“ Stoga sam i dalje kopala po stranici Ministarstva kulture. I dalje ništa, ali sam se sjetila kako Ministarstvo kulture u suradnji s Institutom otvoreno društvo - Hrvatska održava i stranicu www.culturenet.hr.

I doista, na Culturenetu sam našla nešto: apparently je 2001. godine Republika Hrvatska donijela Strategiju kulturnog razvitka kao dio projekta «Hrvatska u 21. stoljeću», ali ja sam pronašla samo Strategiju razvitka Republike Hrvatske iz 2003. godine koja se tiče znanosti, kojoj, ukoliko vas zanima, možete pristupiti ovdje . Inače, Culturenet nas upućuje kako više o cijeloj priči glede projekta «Hrvatska u 21. stoljeću» i Strategiji hrvatskog kulturnog razvitka iz 2001. godine možemo saznati na linku www.hrvatska21.hr ali to je link koji vas neće odvesti nikamo, tako da sam se i opet našla u mraku. Konzultirala sam se i na stranici Kulturne politike u Europi – kompendij osnovnih činjenica i trendova (o kojoj više na ovom linku), ali ni to zapravo nije ono što sam tražila niti ijedan od tih projekata spominje bilo kakvu nacionalnu strategiju ili kampanju za promociju čitanja kao relevantnu za obrazovanje ili znanost, što je po mom laičkom sudu velika pogreška. Naime, vjerujem da bi se promjenom svijesti i stava o knjizi koja je danas shvaćena kao bezvrijedna i nepotrebna za uspjeh u društvu i životu u stav o knjizi kao neophodnoj za učenje (i zabavu) značajno utjecalo i na promjenu prevladavajućeg sustava vrijednosti u ovom društvu. Imam dojam za koji vjerujem da nije pogrešan, da se danas oni koji su uložili najviše truda u stjecanja znanja i vještina obezvrjeđuju, dok se cijene oni koji nisu uložili ništa truda u sebe i svoje sposobnosti. Isto tako, po mom mišljenju stanje glede tretmana knjige je već alarmantno, o čemu govore mnoga istraživanja javnog mišljenja, od kojih sam o posljednjem govorila u prethodnom postu.

Ipak, kako bih završila ovu priču o kulturnoj politici moram reći i da su unatoč intertnosti središnje vlasti neke hrvatske regije prepoznale važnost rada na tom području pa je na nedavno održanom Istarskom saboru kulture usvojena Istarska kulturna strategija (a na redu je web – projekt Istrapedia, o čemu možete više čitati na ovom linku Istarski sabor kulture ) Ja navijam za to da se osnuje i Slavonski sabor kulture :drži fige:

No, neke naše susjedne države (pri čemu mislim na onu specifičnu, pod protektoratom međunarodne zajednice) su prepoznale kao relevantno pitanje promocije knjige i čitanja, pa je tako po uzoru na projekt Nederland leest (Nizozemska čita) pod pokroviteljstvom Misije OSCE u BiH organizirana kampanja čitalačke kulture «Čitaj BiH» u svrhu afirmacije čitanja i opće kulture u BiH. Više o tome projektu može se pročitati na ovom linku ), a ja još dodajem kako se u sklopu ovog projekta obogaćuju fondovi školskih biblioteka i održavaju javna čitanja. Inače, projekt je pokrenut već 2007. godine gdje je u sklopu dječjeg festivala Kid' s fest 2007. postavljen OSCE knjižni kutak «Čitaj BiH». U tom su knjižnom kutku svoje omiljene knjige čitali ambasadori veleposlanstava u BiH i ambasador Misije OSCE, kao i mnoge poznate ličnosti iz BiH.

U Srbiji je situacija nešto drugačija jer također ne postoji državna inicijativa koja bi usmjeravala ka poboljšanju čitateljske kulture (iako, nemojte me sto posto držati za riječ, nisam previše istraživala, a i uvijek ostavljam mogućnost da se odvijaju i neki napori koji nisu objavljeni na webu), ali bar među pojedincima postoji volja za promjenom, tako da znam da je i do danas u tijeku akcija «Darujmo reč» (ovdje je službeni blog akcije ) kojom se nastoji postići da svako selo u Srbiji dobije biblioteku (niti mnoga naša slavonska, zagorska, lička ili dalmatinska sela te mjesta po otocima ne mogu se pohvaliti seoskom bibliotekom, odnosno, po novoj hrvatskoj nomenklaturi – (općinskom) narodnom knjižnicom).

Nadam se da sam vas uspjela zainteresirati za temu, a za idući nastavak ovog mega – posta navest ću vam još neke zanimljive linkove na koje sam nabasala u svojoj web – potrazi za tračkom nade u čitateljsku kulturu u Hrvata.

02.04.2009. u 15:30 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< travanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com