ponedjeljak, 07.04.2014.

NA POLEĐINI MEDITERANSKE KLIME

UKRŠTAVANJE

ČETIRI MUŠKETIRA


U dokumentarnom filmu o Arsenu DedićuMoj zanat“ prisutan sam na dva vidljiva i jedan nevidljiv način. Životi se intrigantno isprepliću. U jednom trenutku filma Arsen kaže da je prvu filmsku glazbu napisao krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća za tv-dramu po scenariju Ive ŠtivičićaMediteranska klima“. Dramu je režirao moj pokojni dobar prijatelj Joakim Marušić, zvani Žaki. Nekoliko godina kasnije, 1974. (ako se ne varam, možda je bilo i 1975) napisao sam scenarij za otvaranje šibenskog Festivala djeteta, a Žaki je režirao, i kroz to smo se zbližili. Žaki je nakon „Mediteranske klime“ režirao niz drama i serija koje se danas smatraju klasikom domaće televizijske dramske produkcije (recimo, seriju „U registraturi“ i „Velo misto“). Ivo Štivičić je postao jedan od najznačajnijih dramaturga koje smo imali i doajen hrvatskih scenarista. Arsen - pogledajte dokumentarac, vi koje ga niste još vidjeli, i vi koji o Arsenu znate „tako malo, u dvje riječi sve bi stalo“.

Nisam bio još ni punoljetan, a već sam radio nešto za Radio i televiziju Zagreb. U jednom trenutku našao sam se pored hrpe umnoženih scenarija „Mediteranske klime“. Uzeo sam jedan primjerak da ga doma pročitam na miru. U ono vrijeme nije bilo papira za pisanje na bacanje. Na poleđini Štivičićeve „Mediteranske klime“ napisao sam svoj prvi roman (nikad objavljen).

Prije kratkog vremena razgovarao sam sa Štivičićem s kojim sam se kroz protekla desetljeća sprijateljio. Između ostaloga je spomenuo da sređuje svoju „papirologiju“, ali je vremenom izgubio originalne tekstove svojih ranih radova, recimo - scenarij „Mediteranske klime“. Rekoh - ne brini! Kod kuće sam prekopao svoje stare papire, pronašao istipkanu prvu verziju svog neobjavljenog prvog romana i - na poleđini je bila „Mediteranska klima“! Ne sve, ali otprilike barem pola. (Bolje išta nego ništa.)

U dokumentarcu „Moj zanat“ ima mnogo više od onoga što se može vidjeti. Čak i moga života.








<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker