petak, 28.12.2012.

vremenska perspektiva i dobna gledišta
















Sjećam se, imao sam osamnaest godina kada sam po prvi put gledao poznati film "Diplomac", i to u kinu. Oduševilo me kako je glavni lik, kojega glumi Dustin Hoffman, sjajan frajer, pri čemu mi je bilo očigledno da je Mrs. Robinson odurna, iritantna babetina. Nedavno sam ponovo pogledao film na DVD-u. Ostao sam iznenađen i oduševljen kako je Mrs. Robinson sjaaajaaan komad, a bilo mi je sasvim očigledno da je Benjamin balavi dripac.




















Kažu neki da vrijedne knjige treba čitati barem tri puta: kad su čitateljica ili čitatelj mlađi od likova koje se u knjizi prati, kad su istih godina i kad su stariji od njih. Istovremeno je to i provjera vrijednosti knjige - dobra knjiga mora biti uvjerljiva u sva tri slučaja.

Slična je situacija i kad je u pitanju seks, za kojeg imamo našu lijepu riječ spolnost. Što je to zapravo u potpunosti znaju samo oni kojima na posljetku spolnost u svakodnevnom životu ne igra nikakvu ulogu, nema nikakve snage, ali se dobro sjećaju razdoblja nevinosti kada spolnosti nisu bili ni svjesni, te desetljeća u kojima ih je drmala punom silinom i kada su više-manje, koliko je to moguće, živjeli redovnim bogatim spolnim životom. Pod pretpostavkom da nisu ništa važnoga zaboravili i da nemaju nikakvih interesa da išta iskrivljuju, da nisu demotivirani govoriti ni podlegli ogorčenosti, tek oni mogu reći o čemu je riječ, što je posrijedi.

Slično je i sa knjigama. Naravno da o njima malo što imaju reći oni koji ih ne čitaju, a ono što bi i rekli malo vrijedi. Oni koji ih pišu drugačije ih vide od onih koji ih samo čitaju. Oni koji redovno ili povremeno čitaju znaju što time dobivaju, a oni koji iz bilo kojeg razloga više ne mogu čitati (recimo da im je oslabio vid) znaju što su time izgubili. Tek oni koji su prošli sve faze i oprobali sve pristupe znaju sve.

Samo oni koji su nešto izgubili, a više im ne nedostaje, najbolje znaju što je to bilo, koliko vrijedi i što su time dobili.


















Povodom svega iznesenoga želim vam sve najbolje za Božić i Novu godinu!













<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker